نمایشگاه خودروی نیویورک: نسل هشتم نیسان ماکسیمای جدید، با هیکلی تنومند و قوایی ۳۰۰ اسبی، دوباره قصد جولان در بخش سدان های اسپرت نیمه لوکس بازار را دارد. هرچند روزگار تغییر کرده و یک خودروی بزرگ دو تنی با چنین نیرویی و انتقال نیرو به چرخهای جلو از طریق یک گیربکس CVT، کمتر لقب اسپرت را دریافت می کند.
نیسان ماکسیما از بدو تولید در ۱۹۷۶ تاکنون، هیچگاه چنین چهره جسورانه و پیچیده ای نداشته است. نمای جلوپنجره V شکل با چراغهای منحصر به فرد بومرنگی و شکافهای هواکش روی سپر، کاملاً نوآورانه میباشند. ستون مشکی رنگ عقب، باعث گردیده تا نمایی شناور به سقف داده شود. چرخهای ۱۸ اینچی آلیاژی (۱۹ اینچی سفارشی) و گلگیرهای متورم، همراه با خطوط روی بدنه، تصویری عضلانی به ماکسیمای جدید بخشیدهاند. در انتهای خودرو نیز دو خروجی اگزوز به چشم میخورند. ماکسیمای ۲۰۱۶ روی پلتفرم جدیدی ساخته میشود که از فولاد با مقاومت بالا در آن استفاده بیشتری شده است. بدین ترتیب، مقاومت پیچشی شاسی، تا ۲۵ درصد بیشتر شده است. این در حالی است که وزن خودرو ۳۷.۱ کیلوگرم کاهش یافته است. طراحی داخل کابین ماکسیما، مجللتر و جذابتر از همیشه میباشد. استفاده از مواد مرغوب با کیفیت بالا و تجهیزات با تکنولوژی مدرن، نشان از پیشرفت و حرکت رو به جلوی ماکسیما دارند. فرمان با فرم تخت زیرین آن، کاملاً اسپرتی به نظر میرسد. روکشهای داخل اتاق از چرم و آلکانترا و چوب انتخاب شدهاند. در داشبورد مرکزی از یک نمایشگر ۸ اینچی که به سمت راننده زاویه پیدا کرده بهعنوان مرکز نمایش سیستم ناوبری، اطلاعات و سرگرمی، سود برده شده است. در داشبورد روبروی راننده نیز، از یک نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی در میان نمایشگرهای آنالوگ استفاده گردیده است. ارگونومی کابین بهبود یافته و با عایقبندی بهتر و استفاده از شیشههای چندجداره، میزان سروصدا نیز در کابین، کاهش یافته است.۵۴ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
وحید
۱۰ دی ۱۳۹۵الان دیگه شرکت خودروسازی افغانستانو پاکستان و هند بامشارکت ژاپنی ها امریکاهیها خودرو سازی میکنن مسئولین کشور با تمدن و با وقار و با…….ماهم با مشارکت چینی ها ام وی ام 110 لیفان 530 پراید 111 میسازن خدایا بی انصافی بی عدالتی تا کجا …….
وحید
۱۰ دی ۱۳۹۵الان دیگه شرکت خودروسازی افغانستانو پاکستان و هند بامشارکت ژاپنی ها امریکاهیها خودرو سازی میکنن مسئولین کشور با تمدن و با وقار و با…….ماهم با مشارکت چینی ها ام وی ام 110 لیفان 530 پراید 111 میسازن خدایا بی انصافی بی عدالتی تا کجا …….
علي عليخاني
۲۷ دی ۱۳۹۵من فورد موستانگ داشتم آزرا گرنجورم داشتم ، ماکسیما ۲۰۱۶ تازه گرفتم خدایی بجز یه مورد که تو شتاب گیری باید فرمونو سفت بگیری چون محور جلو هست میکشه اینور اونور حرف نداره ، روندنش خیلی ترسناکه
پوريا
۲۱ مرداد ۱۳۹۷چند گرفتی داداش؟
جواد
۵ دی ۱۳۹۶از نظر طراحی بدنه عقب این خودرو دقیقا کپی سوناتا وای اف است فقط گوشه چراغ ها را دو تیکه کرده از جلو هم کپی بی ام دبیلیو نیسان در طول چند سال اخیر نتوانسته زیاد موفق باشد