مورانو در نسل تازه خود با طراحی تیز و جسارتآمیز آمده تا ناکامیهای نسلهای پیشین خود را جبران کرده و به قلههای بالاتری دست یابد. اِج هم در آخرین نسل خود تغییرات نسبتاً محسوسی نسبت به گذشته داشته و با هدف حفظ اسمورسم نسلهای قبلی و رساندن این اسمورسم به جایگاهی بالاتر به میدان آمده است.
این روزها در بازار خودرو کراساوورهای اندازه متوسط مثل این دو علاقهمندان زیادی دارند، البته دلیل این اقبال حتماً کارایی و توانمندی آنها نیست! چون برای مثال تنها دارای پنج صندلی هستند، فضای بار آنچنان حجیمی در اختیار قرار نمیدهند و تواناییهای چشمگیر و خارقالعاده خارج جادهای هم ندارند. ازاینرو کمی عجیب به نظر میرسد که چرا خریداران بجای این دو مثلاً به سراغ فورد اِسکِیپ (Escape) یا نیسان روگ (Rogue) با قیمت چند هزار دلار کمتر نمیروند. اِج و مورانو هردو بیش از یک دهه از حضورشان در بازار میگذرد و در این مدت باوجود فراز و نشیبهایی فروش خوبی هم داشتهاند. درواقع کراساوورهای سایز متوسط اینچنینی موردنیاز مردم نیستند، اما به دلیل ویژگیهای مثبت و دلنشینی که دارند بین اقشار گوناگون نفوذ میکنند و عده بسیاری نیز خواهانشان هستند. در این نوشتار کاملترین نسخه از هردو یعنی فورد اِج تیتانیوم ۲۰۱۵ و نیسان مورانو پلاتینوم ۲۰۱۵ را روبروی هم قرار میدهیم تا ببینیم کدامیک بهتر میتواند باعث جلب نظر کراساوور دوستان شود.هر دو خودرو عناصر ظاهری متعددی دارند. اِج ۲۰۱۵ نگاهی جسور، جلوپنجرهی گیرا و بزرگ و رینگهای ۱۹ اینچی تنومندی دارد. در مقابل مورانو ۲۰۱۵ با رخ زاویهدار و اغراقآمیز خود دقیقاً رنگ و بویی آسیایی و ژاپنی دارد که هرکسی شاید دوستش نداشته باشد. “رابرت کامبرفُرد” (Robert Cumberford) از کارشناسان وبسایت Automobilemag درباره آن میگوید: مورانو اصلاً زیبا نیست، اما نحوه امتداد یافتن ستون A به سمت کاپوت و سقف خوب و هنرمندانه بوده و با طرحهای تکراری معمول تفاوت دارد. در کل مورانو ازنظر ظاهری یک ریسک واقعی و یادآور سایر اعضای این گروه خودرویی است درحالیکه اِج برخلاف آن با جزئیات دقیق خود سعی در بیان این نکته دارد که همه کراساوورها لزوماً نباید نمای کلی یکسانی داشته باشند. زیبایی اِج از بیرون به داخل کابین نیز سرایت کرده و استفاده سرشار از مواد باکیفیت ازجمله چرم قهوهای شکلاتی نمای دلنشینی به آن بخشیده است. تماشا و نشستن درون کابین آن حس خاصی به بیننده میدهد انگار که اِج ارتباط معنوی نزدیکی با مدل اِکسپلورر (Explorer) دارد، خودرویی که در دهههای ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. فضای زیادی برای قرار دادن اسباب و وسایل وجود دارد. نحوه قرارگیری روی صندلیها نیز بهگونهای است که دید بسیار مناسبی به جلو و عقب مهیا بوده و از طرفی برای کارکرد با سامانه بهروزشده مای فورد (MyFord Touch System) مشکلی ایجاد نمیشود (بهتازگی این سامانه در مدلهای مختلف فورد بهروزرسانی شده است). در مورانو با نشستن درون کابین همان خطی مشی و خطوط شبیه بیرون خودرو را حس خواهید کرد. استفاده از آلومینیوم در بخشهای مختلف در کنار سایر عناصر فضایی آرام و متین را فراهم آورده و لوکستر از فورد اِج به نظر میرسد؛ چینش ادوات و دکمهها هم خوب است و به همراه صفحهنمایش لمسی با حساسیت بسیار بالا هنگام استفاده از آنها اصلاً حس سردرگمی نخواهید داشت. در مورد فضای بار در حالت صندلیهای ایستاده مورانو و با تا کردن صندلیها اِج پیروز میدان خواهد بود؛ اما برتری کوچکی که مورانو در این قسمت دارد جمع و باز شدن صندلیها بهصورت خودکار با استفاده از یک دکمه است درحالیکه در اِج فقط جمع شدن بهطور خودکار انجام میشود. نیسان مورانو باوجود تریم لوکستر بهای هنگفتی ندارد، برای مثال نمونه فول مورد آزمایش که نسخه پلاتینوم AWD است برچسب قیمت ۴۳,۷۴۵ دلاری دارد که با ۱,۷۷۰ دلار اختلاف پایینتر از فورد اِج نسخه تیتانیوم قرار میگیرد. مورانو همچنین تجهیزاتی ازجمله کروز کنترل انطباقی، چراغهای LED جلو و سامانه هشدار برخورد از جلو داشت که فورد از آنها بیبهره بود. توجه داشته باشید که اضافه کردن این موارد به اِج بهای آن را بسیار نزدیک به مرز ۵۰,۰۰۰ دلار خواهد کرد. زیر کاپوت، فورد اِج از یک بلوک ۴ سیلندر توربو و به دنبال آن جعبهدنده ۶ سرعته خودکار برخوردار است؛ البته نمونههای ۳.۵ لیتری V6 و ۲.۷ لیتری توربو V6 هم قابل سفارش هستند. در مقابل آن مورانو با قلب تپنده ۶ سیلندر V شکل خود قرار دارد که با استفاده از تجربیات فراوان نیسان طی سالیان گذشته بهبودهای خوبی داشته و بهصرفهتر از قبل شده است. جعبهدنده CVT آن میتواند در کنار کمک به مصرف سوخت بهتر از کاهش سرعت عکسالعمل پیشرانه جلوگیری کند تا هنگام فشردن پدال گاز احساس نکنید که با یک کراساوور تنبل روبرو هستید، اما جعبهدنده بکار رفته در اِج با تعویضهای کند خود تحویل قدرت موتور به چرخها را به تأخیر انداخته و باعث میشود پیشرانه اکوبوست ۴ سیلندر برای حرکت بخشیدن به این سنگینوزن آمریکایی کافی به نظر نرسد! البته این پیشرانه در مقوله صدای خروجی نیز خسته و کاهل است و در مقابل نوای رسا و گوشنواز V6 مورانو حرفی برای گفتن ندارد. در شرایط برابر مورانو مصرف سوخت بهتری را نسبت به اِج ثبت میکند؛ در روز آزمایش طی مسیری ترکیبی و یکسان عدد ۱۱.۴ برای مورانو و ۱۳.۷ برای اِج برحسب لیتر در یکصد کیلومتر به دست آمد که نشان از مقرون بهصرفهتر بودن این سامورایی جسور دارد. البته به یاد داشته باشید که اِج مورد آزمایش دارای قلب ۴ سیلندر اِکوبوست است و اگر نمونههای V6 آن را به میدان بیاوریم شاید شرایط بیشتر از حالا به ضرر فورد تمام شود!
در حقیقت نیسان مورانو ۲۰۱۵ و فورد اِج ۲۰۱۵ هردو سعی دارند هرچه بیشتر به حس و حال سرنشینان پاسخ مثبت دهند و آنها را از هر نظر راضی نگهدارند، به همین خاطر نیز هواداران زیادی داشته و در بازار موردتوجه هستند. میتوان گفت که هردو به این مهم دستیافتهاند اما مورانو موفقتر از اِج بوده است. در مقام قضاوت باید بگوییم که فورد اِج شبیه شاسی بلندهای دیگر این خودروساز است، مورد خاص و متفاوتی نسبت به بقیه ندارد و درکل یک کراساوور معمولی بوده و ویژگی چشمگیری در آن دیده نمیشود، اما با همه اینها نباید ویژگیهای مثبت آن را نادیده گرفت. در طرف دیگر نیسان مورانو با چهره تندوتیز خود جرئتش برای متفاوت بودن را فریاد میزند و با تکیه بر ویژگیهایی شامل راحتی، تریم داخلی بسیار قابلقبول، فضای حمل بار مناسب، مصرف سوخت کمتر و قیمت مناسبتر نهتنها در رقابت با اِج پیروز میدان است بلکه برای کمپانی سازنده یک موفقیت یا حداقل یک قدم بلند روبهجلو محسوب میشود.
“بهعنوان آخرین جمله نیز باید اشارهکنیم توصیفات و نتایجی که در بررسی یک خودرو بیان میشود صرفاً و برای همیشه درست نیست؛ هرکسی ممکن است در تجربه شخصی خودش با همان خودرو نظر متفاوتی داشته باشد و این متفاوت بودنِ نظرات دلیل بر اشتباه بودن هیچکدام از توصیفات ارائهشده نخواهد بود.” مشخصات نیسان مورانو پلاتینوم AWD مدل ۲۰۱۵
قیمت پایه: ۳۹,۰۰۰ دلار
نوع خودرو: شاسیبلند ۵ درب، ظرفیت ۵ سرنشین
پیشرانه: ۳.۵ لیتری V6 دارای ۲۴ سوپاپ
جعبهدنده: CVT
حداکثر توان: ۲۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
بیشینه گشتاور: ۳۲۵.۳ نیوتونمتر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۷.۴ ثانیه
نوع انتقال قدرت: ۴ چرخ متحرک (All-Wheel Drive)
مصرف سوخت (لیتر در یکصد کیلومتر): جادهای ۸.۴، شهری ۱۱.۲
ظرفیت مخزن سوخت: ۷۲ لیتر
سامانه تعلیق (جلو/عقب): اِسترات (Strut) مستقل، چند اتصالی مستقل
ترمز: دیسکهای منفذ دار (جلو و عقب)
وزن خشک: ۱۸۲۲ کیلوگرم
تقسیم وزن (درصد): ۵۹ جلو، ۴۱ عقب
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر): ۴۸۸۷، ۱۹۱۵، ۱۶۹۱.۶
فاصله بین محورها: ۲۸۲۴.۴ میلیمتر
ابعاد رینگ و لاستیک: لاستیکهای بریجستون ۴ فصل ۲۳۵/55R-20
توان یدک کشی: ۶۸۰.۳ کیلوگرم
قیمت پایه: ۳۵,۶۰۰ دلار
نوع خودرو: شاسیبلند ۵ درب، ظرفیت ۵ سرنشین
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری اِکوبوست دارای توربوشارژر، DOHC، دارای ۱۶ سوپاپ
حداکثر قدرت: ۲۴۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه
بیشینه گشتاور: ۳۷۲.۸ نیوتونمتر در ۳۰۰۰ دور بر دقیقه
جعبهدنده: ۶ سرعته خودکار
نحوه انتقال قدرت: چهار چرخ متحرک (All-Wheel Drive)
مصرف سوخت (لیتر در یکصد کیلومتر): شهری ۱۱.۷۶، جادهای ۸.۴
سامانه تعلیق: اِسترات مکفرسون در جلو، متصل به همراه فنر لول و میله ضد غلتش در عقب
ترمز: جلو و عقب دیسکی
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر): ۴۷۷۷.۷، ۱۹۲۷.۸، ۱۷۴۲.۴
فاصله بین دو محور: ۲۸۴۹.۸ میلیمتر
ابعاد رینگ و لاستیک (جلو و عقب): لاستیکهای ۴ فصل پیرلی ۲۴۵/50R-20
وزن خشک: ۱۸۴۹.۷ کیلوگرم
توان یدک کشی: ۱۵۸۷.۵ کیلوگرم
منبع: automobilemag
saeed.shariati
۱۱ مرداد ۱۳۹۴یه نظرم انتخاب بین این دوتا کاملا سلیقه ای یه و اگه واقع بین باشیم باید بگیم تفاوتی باهم ندارن خوب بعضی ها از طراحی تیز و اغراقی مورانو خوششون میاد وبعضی ها هم از طراحی محافظه کارانه فورد که به نظرم هم شیک و هم ساده هس خوششون میاد اما واسه ما نسل جوان قطعا طراحی تیز و اون روح اسپرت توی بده خیلی جذاب تره .یه نظر دیگ هم داشتم دلیل پر طرفدار بودن کلاس کراس اوور اینه که مردم بعضیا پول خرید یه شاسی بلند رو ندارن ولی بازم میخوان به نسبت سدان از زمین بالاتر باشن و خرج ماشین با توان مالیشون بخوره
Zippo
۱۱ مرداد ۱۳۹۴کاشکی سانتافه رو هم مقایسه کرده بود
توی کار اند درایور سانتافه بهترین شد توی کلاس مربوطه
سانتافه خیلی زیبا و کاربردیه
کیان
۱۱ مرداد ۱۳۹۴دلم برات تنگ شده بود !!!
نبودی چندتا مقاله کره ای بود منتظر بودیم نظرات جالب شما را بشنویم.
بنظر شما پراید محصول کیا بهتره یا بنز اس 500 ؟؟
شما فک میکنی اس 500 اصلا قابل رقابت با پراید کیا هست ؟؟
شما فک میکنی فراری 458 میتونه تو شتاب به پراید هاچبک برسه ؟!
و …
Zippo
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ممنون کیان از لطفت
وقت نداشتم بیام سایت نظر بدم برای ماشین های کره ای
خوب البته که اس پانصد از پراید فعلی ما بهتره ولی خوب هم کیا و به خصوص هیوندای تو ماشین های لوکس گزبنه هایی دارن که خیلی حرف ها واسه گفتن دارن
مثلا هیوندای اکووس واقعا یک شاهکاره
حتی تو چند تا از اپشن ها و امکانات لوکس بالاتر از سری اس هست
و خیلی راحت برا مرسدس شاخ و شونه میکشه
اونم با یک قیمت بسیار معقول
تازه مشتری بینوا هم مجبور نیست چند ده هزار دلار پول برند. و بده
luis
۱۲ مرداد ۱۳۹۴نه واقعا فکر میکنی قیمت گذتری خودرو بشکن تنبکیه؟؟؟؟؟؟ تو واقعا نمیدونی یا خودتو زدی به……
اقای باهوش خودرو ها بر اساس جنس مواد مورد استفاده تست های امنیتی و ازمایشات مختلف زمانی که روی تولید و طراحی اون گذاشتن کیفیت اسمبل اپشنها و….. قیمت گذاری میشن به خیالت بنز همینجور عشقی میاد میگه مدل اس کلاس 150 هزار دلار ؟؟؟؟؟ همینجوری برا شادی و خنده از 130 هزار شروع قیمت بزنیم ؟؟؟؟؟؟ اطلاعاتت در مورد دنیای خودرو از مادر بزرگ من کمتره.
luis
۱۲ مرداد ۱۳۹۴اخه پول اسمشو میخوره یعنی چه؟؟؟؟ مگه کبابه که هر کی خوشمزه تر باشه بریم از اون بخریم؟؟؟؟ اصلا اصل ماشین سابقه اون ماشین و تاریخچه ایه که حداقل تو 50 سال قبل برای مشتریاش رقم زده بزار این اکوس چار تا نسل از تولیدش بگذره ببینیم 20 سال کار کردش چطوره و….. بعد اینقدر سنگ بکوبون به سینه .
ZIPPO
۱۲ مرداد ۱۳۹۴داداش یک چیزیهست به نام ارزش برند
تمام شرکت های معتبر از اپل بگیر تا بنز و بی ام و و ( به خصوص تویوتا که با ارزشترین برند خودرویی دنیاست برای تقریبا 11 سال) توی محاسبه ارزش نهایی خودرو ارزش برند روهم لحاظ میکنند که درصد بالایی هم هست
کیا و هیوندا هم دارم از همون مهندسا وطراح هایی استفاده میکنند که بنز و بی ام و استفاده میکننند ولی با قیمت معقول تر چون ارزش برند کمتری دارند
منتها بنز و بی ام و و تویوتا بخش عمده ای از قیمتشون شامل ارزش برندشونه
دقیقا مثل لکسوس در برابربنز و بی ام و چون ارزش برند لکسوس کمتره قیمت نهایی مدلهای مشابه کمتری هم داره
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۲ مرداد ۱۳۹۴عجب Zippo خان
پس لابد فروش کمتر هیوندای کیا با مهندسی برابر و البته قیمت کمتر نسبت به تویوتا و فولکس واگن و جنرال موتورز کار استکبار جهانیه…ها؟
Ariaz
۱۲ مرداد ۱۳۹۴دوستان ناراحتی نداره که
سه حالت بیشتر نداره
1- این دوستمون zippo تازگی یه ماشین کره ای مثلن سوار شده و تا الان ماشین بهتر از کره ای سوار نشده الان هنوز گیره اونه و فکر کرده سوار سفینه فضایی شده.
2- اطلاعات بسیار پایینی داره که میاد k900 رو با سری اس مرسدس مقایسه میکنه و از لحاظ آپشنم برتری رو به k900 میده!!!!! اصن نمیدونه آپشن چیه!!!!
3- یه آدم تروله که در آوردن حرص بقیه با نظرات عجیب و غریبش باعث لذت و آرامش روحی روانیش میشه.
بجز این موارد مورد دیگه هم هست؟
ALiHidden
۱۲ مرداد ۱۳۹۴نقل از Zippo :
داداش هنوز کل بین سری هفتو اس مونده هنوز نفهمیدیم کدوم بهتره بعد تو میگی هیوندای اکووس میتونه براشون شاخ و شونه بکشه؟
مگه داریم؟مگه میشه؟
ali.persis
۱۲ مرداد ۱۳۹۴تو همین سایت هست مقایسه بین فورد و مورانو و سانتافه
ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
۱۲ مرداد ۱۳۹۴مورانو که یه سر و گردن بهتر از فورد بود. تازه اقای zippo اخرش ماشین کره ای رو با امریکایی و المانی و ژاپنی مقایسه نکنید.
هشمت هاشمی شمقدری
۳۰ مهر ۱۳۹۴ماشالا به این دل سر زنده که هنوز خودشو جزو جوونا میدونه با این سنو سال،،! ماها دیگه سنی آزمون گذشته و درست نیست خودمون رو قاطی جوونا جا کنیم ، بزاریم اونا واسه خودشون زندگی کنن ما سنو سال گذشته ها هم واسه خودمون..
۱۱۸ ساله شی جوون..
saji
۱۱ مرداد ۱۳۹۴چه مقایسه ی مسخره ای ! فورد اج تنبله؟ ببخشید که با موتور توربو در 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر میرسه و همپنین در تست سایت درایو عربی مصرف سوخت 10 لیتر رو ثبت کرد با موتور 2 لیتری تازه کمک فنر های این ماشین نرم تر و ظاهر قابل قبول تری نسبت به مورانو داره مخصوصا در نمای عقب
نوید جهرمی
۱۱ مرداد ۱۳۹۴با تشکر از امین خان
نظر سنجی که آخر مقاله آوردی خیلی خوبه امیدوارم در مقالات مقایسه ای بعدی پدال هم تکرار بشه.
تو مقاله مقایسه فورد اج و سانتافه و مورانو ، اج رو مقام سوم داده بود و مثلا راج سیستم تعلیقش از خشکی اون یاد کرده بود. اما اینجا اون رو نرم تر از مورانو گفت.
هر دو ماشین خوب و با قابلیت های بالایی هستن.
انتخاب من از بین این سه فورد اج با پیشرانه 2.7 اکوبوست هست.
Amin.
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ممنون از تشکرت نوید جان :)
هشمت هاشمی شمقدری
۳۰ مهر ۱۳۹۴اخه این فورد گنده بک چی داره که هی فرد فرد میکنین،، اینا همگی تاثیرات تهاجم فرهنگیه ها..
ماشین به این خوبی جلوته ، مثه گل میمونه ،، دلت میخاد لیسش بزنی .. اونوقت دست میزاری رو کانکس های آمریکایی !؟
اگه روزی بچه دار شدم از همون بچگی جوری تربیتش میکنم که خوش سلیقه بار بیاد که نره بشینه پشت کامپیوترش تو سایتای مختلف از ماشینای آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و کره ای ! تعریف کنه ،، فقط بگه آلمانی و ژاپنی ،، تا شان ، منزلت خونوادش حفظ شه هم جا.
قربونت برم آدولف جون که اگه بودی الان این وضع روزگار نبود،،،..
رامتین
۱۱ مرداد ۱۳۹۴بنظرم فورد گزینه بهتری است. ضمن اینکه از نظر ظاهری هم بهتره. همچنین موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی فورد توان 280 داره و مورانو 260. در واقع باید این نسخه از فورد را با مورانو مقایسه میکردند(از نظر حجم-سیلندر برابرند و این یعنی بهترین نوع مقایسه). کلا ژاپنیها در شاسی بلند چندان قوی نیستند و این شاسی بلندهای ژاپنی و اصولا آسیایی (مانند کیا، هیوندا، تویوتا- نیسان- میتسوبیشی و…) در برابر آمریکاییها و یا اروپاییها مانند انگلستان رنج روور یا آلمانها مانند پورشه، بی ام و ، بنز واقعا حرفی برای گفتن ندارند.. با تفاوت قیمتشون کاری نداریم، آلمان واقعا در همه چیز بینظیره. تفاوت صنعتشون با بقیه کشورها واقعا زیاده.
انشالله مرسدس هم وارد کشور بشه تا بشه مثلا با 150 تومن بجای اینکه بریم آلانترای اسباب بازی و یا اسپورتیج خوشگل! بخریم بشه مدل C مرسدس را بگیریم. قیمتش که 32000 دلاره…
ALiHidden
۱۱ مرداد ۱۳۹۴همچین توهی عملی نمیشه خیالت راحت حداقل 10 برابر اسپورتیج خوشگل قیمت میخوره…
قرار بود تیبا هم زیر 10 ت باشه ولی الان چنده؟
HILUX
۱۱ مرداد ۱۳۹۴اتفاقا ژاپنیها در شاسی بلند فوق العاده قوی هستند(شاسی بلند واقعی)
لندکروزر(که خودش یک دنیاست)+خانواده لندکروزر(پرادو+اف جی+…)-lx570-پاترول-پاجیرو-و هزاران غول دیگر
luis
۱۲ مرداد ۱۳۹۴تو فقط سرچ کن تویوتا سکویا رو ببین من از نزدیک دیدم داشتم سکته میکردم یه ساختمان متحرک به تمام معنا تو فقط بباف بگو و برو جلووو…..
رامتین
۱۲ مرداد ۱۳۹۴luis خان شما بهتره بری مینی بوس بخری. باور کن ساختمان متحرک بزرگتری به نسبت سکویاست. بهت بیشتر میاد.
shahryar
۱۱ مرداد ۱۳۹۴نسلای پیش مورانو نا کام بود!!!!!!!!؟؟؟؟بازم جز بهترینا و پر فروش ترینا بود.
الانم که حرفی برا گفتن نزاشته
Amin.
۱۱ مرداد ۱۳۹۴منظور از ناکامی اینجا بیشتر اینه که انتظارات نیسان رو تمام و کمال برآورده نکرد، نه این که کلاً ناموفق بوده باشه.
ALiHidden
۱۱ مرداد ۱۳۹۴فورد رو دوست دارم خیلی خوشکله
ولی کابین نیسان یه چیز دیگس
احمد باقری
۱۱ مرداد ۱۳۹۴نیسان مورانو از بدو تولد، ماشین باحالی بوده و همچنان هست.
مهدی
۱۱ مرداد ۱۳۹۴باسلام
نامردی شد
اخه 4سیلندر با 6 سیلندر؟
ولی قبول دارم مورانو در کل بهتره
ولی من اج رو ترجیح میدم.از طراحی کانسپ مانند واغراغ آمیز که انگار ماشین از فضا اومده خوشم نمیاد.
موفق باشید
سامان از تبریز
۱۱ مرداد ۱۳۹۴نیسان و فورد تو این چند سال پیشرفت خوبی داشتن
دست هردوشون درد نکنه
انتخاب من مورانو هست
فریا
۱۱ مرداد ۱۳۹۴مشکل از اج نیست .
مشکل از automobilemag ـه .
مصرفی که automobilemag در حالت ترکیبی برای مدل 2.0 لیتری بدست آورده برابر مصرف نمونه 3.5 لیتری هست که MotorTrend و CarAndDriver و Edmonds اعلام کردن .
شتاب مورانو هم حدود 1 تا 2 دهم ثانیه بدتر از سایر نشریات بدست آورده .
—
با تشکر از آقای صفری
HILUX
۱۱ مرداد ۱۳۹۴با تشکر از نویسنده ی گرامی
((البته به یاد داشته باشید که اِج مورد آزمایش دارای قلب 4 لیتری اِکوبوست است و اگر نمونههای V6 آن را به میدان بیاوریم شاید شرایط بیشتر از حالا به ضرر فورد تمام شود!))
موتور فورد 2 لیتری هست نه 4لیتری لطفا اصلاح کنید.
سردبیر
۱۳ مرداد ۱۳۹۴سلام. ممنون ازدقت نظر شما. اصلاح شد
رضا
۱۱ مرداد ۱۳۹۴بدجور ذهنم درگیر شده…
حالا کدوم یکی رو انتخاب کنم؟!!!
AHMADREZA
۱۱ مرداد ۱۳۹۴واقعا هر دو عالی هستن
Archi KHAN
۱۱ مرداد ۱۳۹۴فورد اخیرا تو پروژه های تحقیقاتی خیلی سرمایه گذاری میکنه ، مطمئنا در آینده جوابش را هم میگیره.
اما انتخاب من مورانو هستش.
( نمیدونم سانتافه خیلی شبیه فورد اج هستش یا بلعکس )
امیر
۱۱ مرداد ۱۳۹۴مورانو پرچم آسیا رو بالا نگه داشته .دمش گرم
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۱ مرداد ۱۳۹۴درود
با وجود اینکه خیلی فورد رو دوست دارم اما به نظرم اینجا نیسان سرتره
توی طراحی داخلی فورد اج کمی کسل کننده ست اما مورانو برام جذاب تره
توی طراحی بیرونی هم شاید فورد کمی خشن باشه اما نظرم باز روی مورانو هست
موتور V6 هم که دیگه خیلی خوبه برای مورانو
ای کاش برای اج هم وی6 میاورد حتی اگه به قول خودش بیشتر به ضر فورد می بود
.
در کل به نظرم مورانو انتخاب مناسب تریه
امیرحسین
۱۲ مرداد ۱۳۹۴جناب زیپو….
تو همین سایت سانتافه رو هم با این دو ماشین بررسی کردن و سوم شد!!!!بگردند پیدا میکنند
نمیدونم چرا ولی سند دادن کره ای سوارها درباره نشریات خارجی آدم رو یاد بعضی روزنامه ها میندازه. مثلاً میگن نیویورک تایمز فلان مطلب رو راجع به توافق هسته ای نوشته ولی هرچه میگردیم پیدا نمیکنم!!!!
کدام آدم نیمه سلیمی باور میکنه که ماشین کره ای سرآمد یک کلاس خودرویی بشه؟؟؟هنوز صنعت خودروسازی دنیا اینقدر بینوا نشده
solat
۱۵ مرداد ۱۳۹۴مورانو جذابیت بیشتری داره و چشم نوازتره
پادشاه دریفت با پراید
۳۰ مهر ۱۳۹۴نیسان به این خوشکلی طرف میگه زشته !! یکی از قشنگ ترین تره های کراس اوری که تاحالا دیدم اینه، مخصوصن از کنار با اون خطوط منحنی چشم نوازی که انتهای ماشین بهم میرسن و اون سقف شب دارش که آدمو یاد ایکس ۶ میندازه،،
البته یارو اگه تو کشورش طرف خودرو خودشون رو نگیره که آمریکایی نیس، بهش میگن بی طرف !