نسل جدید نیسان پیکآپ با نام NP300 ناوارا، با تمرکز بر بهرهوری سوخت، بهبود شتاب و بدنه محکمتر و بادوامتر پا به عرصه وجود گذاشته است. این مدل همچنین از سقفی کوتاهتر و فاصله کف از زمین بالاتری برخوردار است. فضای قسمت بار نیز افزوده شده است. پیکاپ ناوارا در دو مدل تک و دو کابین و همچنین آپشنهای تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه میشود.
طراحی پیکآپ جدید با تکیه بر ویژگیهای اسپرتیتر بوده و به همین دلیل، خط پنجرههای جانبی به سمت بالا حرکت کرده و ستون وسط نیز به رنگ مشکی درآمده است. این ترکیب، حسی مشابه خودروهای SUV را تداعی میکند. از سوی دیگر چراغهای جلو با فرم ملایمتری طراحی شدهاند و از شکل زمخت، ناهموار و خشن قبلی به طرحی اسپرت و شهری، ارتقا یافتهاند. جلوپنجره نیز به سبک سایر خودروهای این رده نیسان به شکل V و با نوارهای پهن کرومی، تزئین شده است. آینههای جانبی راهنمادار کرومی و دستگیرههای درب کرومی در ترکیب با رنگهای جدید بدنه و الایدیهای روزتاب بالای چراغهای جلو، در مجموع به تشکیل یک فرم بصری مدرن کمک کرده است. چراغهای عقب به نوعی یادآور مدلهای قدیمیتر پیک آپ میباشند که بروز شدهاند. در مجموع اگرپیکآپهای قبلی را وحشی و بدوی بدانیم، نسل جدید آن به سوی تمدن تغییر مسیر داده است، حتی اگر طراحی آن شباهتهایی با وانتهایی نظیر شورولت کلرادو و تویوتا هایلوکس داشته باشد. با ورود به کابین، با فضای داخلی بهبود یافته، جذاب و لوکستری روبرو خواهید شد. نیسان از زوایای ملایم و خطوط نرم برای طراحی داشبورد استفاده کرده که این فضا را بیشتر به کابین خودروهای سواری، شبیه کرده است. استفاده از فریم شبه آلومینیومی در کنسول، صفحه نمایش رنگی با وضوح بالا برای ناوبری و سایر اطلاعات مورد نیاز و تریم داخلی در رنگ روشن یا تیره و دریچههای هوای مجزای سرنشینان عقب از موارد قابل ذکر کابین ناوارا میباشند. فعلاً برای نیرورسانی به پیک آپ جدید از دو موتور دیزلی ۲.۵ لیتری DOHC چهار سیلندر یا توربو دیزل با محرک الکتریکی استفاده میشود. این دو نسخه متفاوت با وجود حجم مساوی و سوخت دیزلی میتوانند قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۳ نیوتن متر و یا ۱۸۸ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر را تولید کنند. این موتورها از گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته خودکار بهره خواهند برد.
حالت ۴×۴ را میتوان در هنگام رانندگی نیز فعال نمود. همچنین سیستمهای کمکی دیگری مانند کنترل دینامیک خودرو، کنترل فرود در سراشیبی، سیستم کمکی استارت در سربالایی، محدودکننده نیروی ترمز در سراشیبی دست به دست هم می دهند تا قابلیتهای آفرود این وانت را افزونتر نمایند.
نیسان ادعا میکند که مصرف سوخت و بهرهوری پیکآپ تا ۱۱ درصد بهبود یافته است. شاسی و زیربنای ناوارا هم بهبود یافته و هم فنرهای شمش و هم حلقوی تقویت شدهاند. [jwplayer mediaid=”۷۷۰۴۵″] از زمان تولید اولین پیکآپ نیسان در سال ۱۹۳۳ تا کنون بیش از ۱۴ میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان به فروش رسیدهاند. مدل جدید، دوازدهمین نسل از این خودرو میباشد که بهزودی و به عنوان مدل ۲۰۱۵ وارد بازار خواهد شد. آیا ناوارا میتواند تصویر سنتی از وانتهای سختجان نیسان را زنده نگاه دارد؟ [دانلود ویدئو]
به نظر من،طراحی داخلی و خارجیش به طرز وحشتناکی جذاب و خوشگله.از ته دل آرزو میکنم که نیسان موفق بشه. توی ژاپن دو تا خودروساز رو بیشتر از همه دوست دارم،مزدا و نیسان. هر چی بفروشن حقشونه،دمشون گرم. راستی دوستان کسی میدونه فروش هایلوکس از ابتدا تا حالا چقدر بوده؟
تا سال 2004 میزان تولید هایلوکس 12 میلیون بوده و در سال 2013 تعداد 637000 عدد تولید شده و در سال 2011 تعداد 518 و در 2010 تعداد 549 هزار و… و فکر میکنم تولیدش بیش از 14 میلیون شده باشه شاید هم بیشتر.
توی میدئو اون صحنه دریفت خاکی پاترول رو داشتین :) ؟ خیلی خفن بود.ویدئو باحالی بود دمشون گرم. طراحی زیبا و شیکی داره. از این سبک داشبورد های نیسان خیلی خوشم میاد. قدرت معمولی داره ولی معلومه مثل هایلوکس با 150 اسب بخار هم عملکرد عالی نشون میده.
به نظرتون طراحی جلوش شبیه چه ماشینی شده :) ؟ شبیه هرچی که باشه خیلی خوشگله.
خیلی خوشم اومد ازش فقط ای کاش یه موتور قوی تر هم براش در نظر بگیرن طراحی داخلیش یکم ساده بنظر میاد ولی اگه پولشو داشتم حتما میخریدمش از طراحی عقبشم خوشم اومد
دوستان عزیز سلام خیلی وقته حداقل روزی 1بار به این سایت میام و مطالب و دیدگاهای بسیار عالی شمارو میخونم و استفاده می کنم.ولی زیاد اهل نطر دادن نیستم 1سوال دارم ازتون امیدوارم کمکم کنید. قصد خرید 1 خودروی شاسی بلند تو رنج 150-200 ملیون رو دارم.خودم نطرم روی ایکس3 کارکرده و پرادوی 2012 4سیلندر کارکرده هست.. ولی از خرج احتمالیه ایکس 3 و قدرت کم پرادو4سیلندر (و مصرف سوخت بالاش) اطلاع کاملی ندارم و می ترسم انتخاب اشتباهی بکنم. خواهش می کنم تا جایی که میتونید راهنماییم کنیم. خیلی مچکرم
sami
۲۲ خرداد ۱۳۹۳هر چی ژاپنیه عشقه
از تویوتا هایلوکسه تا نیسان ناوارا
از لکسوس تا آکورا
Germany & Japan
۲۲ خرداد ۱۳۹۳هایلوکس که تو این کلاس همیشه بهترین بوده ، ناورا هم که عالیه …. ژاپن است دیگر
مک میسل
۲۲ خرداد ۱۳۹۳اگر بیاد اایران فکر کنم رقیب کاپرا بشه فقط.چون هایلوکس هم از نظر قیمت هم از نظر امکانات رفاهی بیشتره
احمد
۱۹ شهریور ۱۳۹۳من خودم هایلوکس سوارم هایلوکس به غیر از دوام هیچ امکاناتی نداره ! کنترل کشش و دنده اتومات و… نداره . دنده اتوماتش هم چهار سرعته هستش که خیلی کنده
شهروز
۲۲ خرداد ۱۳۹۳توش مثل کابین هواپیماست… انگار نه انگار وانته!!!
ژاپنیه دیگه
محشره…….
شاهین
۲۲ خرداد ۱۳۹۳به نظر من،طراحی داخلی و خارجیش به طرز وحشتناکی جذاب و خوشگله.از ته دل آرزو میکنم که نیسان موفق بشه.
توی ژاپن دو تا خودروساز رو بیشتر از همه دوست دارم،مزدا و نیسان.
هر چی بفروشن حقشونه،دمشون گرم.
راستی دوستان کسی میدونه فروش هایلوکس از ابتدا تا حالا چقدر بوده؟
بهزاد
۲۲ خرداد ۱۳۹۳تا سال 2004 میزان تولید هایلوکس 12 میلیون بوده و در سال 2013 تعداد 637000 عدد تولید شده و در سال 2011 تعداد 518 و در 2010 تعداد 549 هزار و… و فکر میکنم تولیدش بیش از 14 میلیون شده باشه شاید هم بیشتر.
شاهین
۲۲ خرداد ۱۳۹۳ممنون آقا بهزاد.ان شالله بیشتر تو پدال ببینیم شما رو.
ارادتمندم.
خاوری مزراتی
۲۲ خرداد ۱۳۹۳خیلی زیباست..هم داخلش هم خارجش..و به نسبت وانتهای خشن بازار مث کلرادو و اف 150 طراحی ملایم تری داره..البته خب نیسان در قیاس با فورد و شورلت هنوز عقبه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
بهترین ماشینی که میشه تو ایران خرید همین پیکاپ ها هستند .
هم به درد چاله چوله میخوره . هم افرود خوبی دارند . هم برای مسافرت خوب
هستند . از هر نظر بگی ، عالین .
یک ماشین همه چیز تمام .
حالا از هر برندی میخواد باشه .
Germany & Japan
۲۲ خرداد ۱۳۹۳پیکاپ ها ، سیستم تعلیقشون افتضاحه میلاد ، آدم رو سرویس میکنند
مک میسل
۲۲ خرداد ۱۳۹۳درستهGermany & Japan ولی به درد اسفالت ایران میخوره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
اشکال نداره . من راضیم .
sadegh
۲۲ خرداد ۱۳۹۳از نسل قبلش انصافا خیلی قشنگ تره،
اصن انگار نه انگار که وانته، داخلش در حد ماشینه لوکسه،
در ضمن گشتاور خوبی هم داره،
مطمئنن فروش خوبی خواهد داشت.
حمادي
۲۲ خرداد ۱۳۹۳شبیهه ایسوزو است
امین
۲۲ خرداد ۱۳۹۳توی میدئو اون صحنه دریفت خاکی پاترول رو داشتین :) ؟ خیلی خفن بود.ویدئو باحالی بود دمشون گرم.
طراحی زیبا و شیکی داره. از این سبک داشبورد های نیسان خیلی خوشم میاد.
قدرت معمولی داره ولی معلومه مثل هایلوکس با 150 اسب بخار هم عملکرد عالی نشون میده.
به نظرتون طراحی جلوش شبیه چه ماشینی شده :) ؟ شبیه هرچی که باشه خیلی خوشگله.
Germany & Japan
۲۳ خرداد ۱۳۹۳جلوش شبیه پرادو شده
امیر حسین
۲۲ خرداد ۱۳۹۳فقط پیکاپ باردو . . .
امید
۲۲ خرداد ۱۳۹۳خیلی خوشم اومد ازش فقط ای کاش یه موتور قوی تر هم براش در نظر بگیرن طراحی داخلیش یکم ساده بنظر میاد ولی اگه پولشو داشتم حتما میخریدمش
از طراحی عقبشم خوشم اومد
زیگما
۲۲ خرداد ۱۳۹۳در بازار امریکا ، از کلرادو شکست میخوره….
این پیش بینی من بود.
Japan & Germany
۲۲ خرداد ۱۳۹۳آقا شکست بخوره یا نخوره میدونم که چیز ردیفیه
زیگما
۲۲ خرداد ۱۳۹۳اره داخلش لااقل از کلرادو زیباتره
ولی به پای کانیون نمیرسه داخلش.
hamid z4
۲۲ خرداد ۱۳۹۳دوستان عزیز سلام
خیلی وقته حداقل روزی 1بار به این سایت میام و مطالب و دیدگاهای بسیار عالی شمارو میخونم و استفاده می کنم.ولی زیاد اهل نطر دادن نیستم
1سوال دارم ازتون امیدوارم کمکم کنید.
قصد خرید 1 خودروی شاسی بلند تو رنج 150-200 ملیون رو دارم.خودم نطرم روی ایکس3 کارکرده و پرادوی 2012 4سیلندر کارکرده هست.. ولی از خرج احتمالیه ایکس 3 و قدرت کم پرادو4سیلندر (و مصرف سوخت بالاش) اطلاع کاملی ندارم و می ترسم انتخاب اشتباهی بکنم.
خواهش می کنم تا جایی که میتونید راهنماییم کنیم.
خیلی مچکرم
مجتبی
۲۳ خرداد ۱۳۹۳من با میلاد مواققم البته ناگفته نماندجلوی چاله چوله های کشور ما تانک مرکاوا ….هم کم میاره