ونوشا (Venucia) برند جدیدی است که چند وقتی است توسط شرکت مشترک دانگفنگ-نیسان تأسیس شده و به تولید خودروهای مختلفی بر اساس پلتفرمهای نیسان صرفاً مخصوص بازار داخلی چین میپردازد. این شرکت بهتازگی خودرویی جدیدی را با نام T90 معرفی کرده است و حالا خبر رسیده که عرضهٔ آن به بازار چین آغاز شده است. قیمت T90 از ۱۰۹,۸۰۰ یوآن (۱۵,۸۰۰ دلار) آغاز شده و نهایتاً به ۱۵۴,۸۰۰ یوآن (۲۲,۳۰۰ دلار) میرسد. این خودرو پرچمدار جدید ونوشا محسوب شده و نسخهٔ تولیدی کانسپت Vow است که سال ۲۰۱۵ معرفی شد.
ونوشا T90 دارای خطوط طراحی جسورانهای است و از استایل یک کراساوور کوپه برخوردار است اما نمیتوان آنرا بهسادگی در یک کلاس خاص قرار داد. در بخش جانبی این خودرو، پروفیلی شیبدار و کم ارتفاع به همراه بخش عقبی بالا به چشم میخورد درحالیکه ریلهای روی سقف آن نیز مناسب به نظر میرسند. فاصلهٔ خودرو از سطح زمین هم ۱۹۴ میلیمتر است. ونوشا T90 بر اساس نسل کنونی نیسان مورانو ساخته شده و ۴.۷۹ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض و ۱.۵۹ متر ارتفاع دارد درحالیکه فاصلهٔ بین دو محور آن ۲.۷۶ متر است.
فضای داخلی T90 به نظر بسیار خوب میرسد اما به خاطر رنگ تمام خاکستری، کمی تاریک احساس میشود. خریداران چینی به صفحهنمایشهای لمسی بزرگ علاقه دارند و به همین دلیل ونوشا هم برای T90 صفحهنمایشی ۱۲.۳ اینچی ارائه کرده است که از نمونههای بکار رفته در تمامی محصولات نیسان بزرگتر است. فرمان T90 با قسمت پایینی صاف خود، نمایی اسپرت داشته و در تونل مرکزی خودرو نیز یک کنترلکنندهٔ براق زیبا به چشم میخورد.
سیستمعامل اطلاعاتی-سرگرمی این نیمه کراساوور چینی/ژاپنی، IT-Commander نام دارد که البته از کارپلی اپل پشتیبانی نمیکند. سیستم صوتی خودرو هم مجهز به هشت بلندگوی Bose است. همچنین خوشبختانه برای کسانی که علاقهای به لمس کردن ندارند، جهت استفاده از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو دکمههای کنترلکنندهٔ فیزیکی هم در نظر گرفته شده است. با وجود اینهمه تکنولوژی در کابین T90 انتظار ارائهٔ یک دستهدندهٔ فانتزی را داشتیم اما اینطور نیست و ونوشا دستهدندهای بزرگ را برای این خودرو در نظر گرفته که بیشباهت به نمونههای بکار رفته در تراکتورها نیست!
اما این دستهدندهٔ بزرگ با پیشرانهٔ T90 تناسب دارد چراکه فعلاً فقط یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی قدیمی نیسان برای آن ارائه شده است که تنها ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT به چرخها انتقال پیدا میکند. ونوشا ادعا کرده است که T90 میتواند در ۱۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
در عقب خودرو فضای کافی برای نشستن سه نفر وجود دارد اما صندلیهای عقب بسیار تخت هستند. ولی بااینحال با وجود فقط ۱۴۵ اسب بخار قدرت، مطمئناً سرنشینان شتاب بالا و حرکات تندی را تجربه نخواهند کرد. برای این خودروی بدون کلاس (!) سیستم دوربین دید عقب پیشرفتهای نیز ارائه شده است که البته جای تعجبی هم ندارد زیرا راننده مطلقاً نمیتوان هیچچیزی را از شیشهٔ عقب خودرو ببیند.
برای طراحی بیرونی این ماشین از المانهای خلاقانهای استفاده شده است که ازجملهٔ آنها میتوان به جلوپنجرهٔ متفاوت و نوار مشکی بین چراغهای عقب اشاره کرد. سر اگزوزها نیز نمایشی هستند و لولهٔ واقعی اگزوز در زیر سپر سمت چپ قابلمشاهده است. در کل ونوشا T90 دارای طراحی جسورانه و تکنولوژیهای زیادی است اما پیشرانهٔ قدیمی آن ممکن است موجب عدم موفقیتش شود.
Archi KHAN
۸ دی ۱۳۹۵چین مثل ویروس میمونه
همه کشورها و برندها و … را آلوده میکنه
ASA
۸ دی ۱۳۹۵شیوه جالبیه
سراگزوز الکی!
حال نداشتن یه ذره لوله بکشن!
محمد
۸ دی ۱۳۹۵از نیسان توفع این فاجعه رو نداشتم
البته خییییلیم بد نیست قابل تحمله
موتوری ک نمیدونم چیجوریه اما طراحیش
اصن وزن نداره غربیلک فرمونشم یجوریه و پشتشم اون نوشته ی ونوسا رو مخخه
بقیه چیزاش از ایران خودرو بهتره
یوسف
۸ دی ۱۳۹۵هر روز یه برند جدید، فک کنم بالای صدتا برند چینی تو خودروسازی باشه، خوب عوض اینکه هر شرکت چینی هفتا هشتا برند داشته باشه، روی یه برند تمرکز کنه و همونو تو بازار جا بندازه
حسین
۸ دی ۱۳۹۵لعنت به خودرو چینی
مگه قراره هر کشوری همه چیز تولید کنه . چین بزرگترین مشکل دنیا میشه و روزی میرسه که میخاد کل دنیارو قبضه کنه . بلایی که هیتلر و نازی ها خواستن دربیارن ولی نشد . چینم ی روزی بد کله میشه.
سیاست های غلط بعضی دولت ها هم مثل ایران کمک میکنه به چین . روزانه ۳۰۰۰ کانتینر جنس میاد بندر . تولید ملی میخابه و چون قیمتا کمتره و به طبع کیفیتم کمتره تولیدکننده ای که به زورم سرپاست .اونم ورشکسته میشه به دلیل نداشتن توانایی رقابت
یواش یواش دارن میان جلو . با قیمت کم و آپشن زیاد شروع کردن و با پایین ترین کیفین . بعدش شروع به طراحی به روز . بعدش ارتقاء سطح فنی ، یعدش افزایش کیفیت که قیمت هارو یواش یواش گرون کردن تا مردم متوجه نشن
آرم جلو خودرو رو ببین . انگار ستاره ی صدآفرین دادن بهش.
شایان
۸ دی ۱۳۹۵بازم بد نیست.اقایون مسعول حداقل بجای وارد کردن چانگان و برلیاس و زوتی و هزار تا برند ب درد نخور اینارو وارد کنید.
حداقلش اینه نیسان پشت داستانه ادم خیالش یخورده راحت تره
amir
۸ دی ۱۳۹۵توی اون عکسی که مربوط به پشت آمپرشه:
حالت گیربکس رو پارکه،چراغ ترمز دستی هم روشنه با اینحال مثلا داره 160 تا میره:-)
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/12/venucia-t90-4.jpg
محمدرضا
۸ دی ۱۳۹۵لحظه باز کردن سوییچه که عقربه ها یه دور تا آخر میرن و برمیگردن
محمد
۹ دی ۱۳۹۵وای بازم ی اشغال وزباله دیگه
ناشناس
۹ دی ۱۳۹۵توش کپی از bmw x4 هستش ازکنارم همینطور
محمد
۱۰ دی ۱۳۹۵ماشین چینی فقط haval و byd و geely
sara
۱۰ دی ۱۳۹۵سلام.من میخوام ی ام وی ام ۵۳۰ بخرم اما ب من میگه سوپاپ ترمز چرخ جلوش خرابه
یه قاب روی رکاب میخواد اگه تعمیر بشه مشکل برطرف میشه یا بازم امکان خرابیش هست ؟
من از فنی ام وی ام سر در نمیارم میشه کسی ک خودش خودرو ام وی ام داره ی راهنمایم بکنه ک ماشینا بخرم یا ن ؟
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۵به نظر من نخری بهتره
کورش
۳۰ دی ۱۳۹۵همکاری این شرکت چینی با نیسان مثل همکاری ایران خودرو و سایپا با پژو و رنو می باشد که هیچ ثمری بر ارتقاء شرکتهای ایرانی نداشته و فقط یک نام از شرکتهای فرانسه بهمراه دارد و حداکثر دادن یک پلتفرم قدیمی.