به نظر میرسد نیسان در حال بررسی ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ جدید برای کراساوور روگ است زیرا این موتور در وبسایت EPA آمریکا دیده شده است. این موتور کوچک به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر کنونی روگ خواهد پیوست که در حال حاضر تنها موتور قابل انتخاب برای این کراساوور ژاپنی محسوب میشود. البته به گفتهٔ نیسان، این فعلاً فقط بخشی از یک برنامهٔ آزمایشی برای آمریکای شمالی است. سخنگوی نیسان دراینباره گفته است:
نیسان مرتب تکنولوژیهای آینده را بر اساس مدلهای موجود بررسی میکند. ما در حال برنامهریزی یک برنامهٔ آزمایشی کوچک با پیشرانهٔ جدید برای روگ ۲۰۲۱ هستیم. در حال حاضر چیز بیشتری برای گفتن نداریم
متأسفانه، سایت EPA چیزی در مورد خروجی این موتور نشان نمیدهد اما در عوض جزئیات جالبتوجهی را در مورد مصرف سوخت این موتور توربوی کوچک منتشر کرده است. طبق تخمین این سازمان، این موتور با انتقال قدرت محرک جلو در هر صد کیلومتر در شهر ۷.۸ لیتر، در بزرگراه ۶.۳ لیتر و در سیکل ترکیبی ۷.۱ لیتر بنزین مصرف میکند. در نسخهٔ چهارچرخ محرک نیز مصرف در شهر و سیکل ترکیبی بدون تغییر خواهد بود اما در بزرگراه به ۶.۵ لیتر افزایش پیدا میکند. در تیپهای سنگینتر و لوکستر SL و پلاتینوم نیز مصرف سوخت این موتور سه سیلندر در هر صد کیلومتر در شهر به ۷.۸ لیتر، در بزرگراه به ۶.۵ لیتر و در سیکل ترکیبی به ۷.۳ لیتر میرسد.
این در حالی است که پیشرانهٔ چهار سیلندر کنونی روگ در کممصرفترین حالت یعنی تیپهای پایینی و محرک جلو، بهصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۷.۸ لیتر بنزین مصرف میکند که این رقم در تیپ پلاتینوم چهارچرخ محرک به ۸.۴ لیتر میرسد؛ بنابراین، پیشرانهٔ سه سیلندر تنها حدود یک لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت کمتری نسبت به موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر دارد. اینکه آیا این اختلاف کافی است تا خریداران سراغ موتور کوچکتر بروند سؤالی قابلتأمل است. درهرحال اگر نهایتاً این موتور سه سیلندر برای روگ ارائه شود، انتقال نیروی آن توسط همان گیربکس CVT صورت خواهد گرفت.
King 918
۳۰ اسفند ۱۳۹۹سالار های منطقه برو بچ گل پدال میدونم هیچکدوم عید نداریم ولی سال جدید رو به امید خدا با موفقیت شروع کنید پر از پول و برکت و از همه مهمتر سلامتی باشه ارادت ………..
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اسفند ۱۳۹۹بیاه
اینم سم آخر سال که شنیدنش خالی از لطف نبود !!!
یعنی فقط به درد این میخوره باهاش بری نون بخری برگردی خونه !
سه سیلندر !
آخه سه سیلندر !
لامصب !
اون که یاریس GR بود با تمام فلفل بودنش تو شتاب کم نمیاورد اما به سبب سه سیلندر بودنش بعد از طی چند صد متر دور موتورش گرفته میشد ، این که دیگه کراساوور هست با محدودیتهای وزنی و حجمی !
Me
۳۰ اسفند ۱۳۹۹آقا نوید سال نوت مبارک
این اولین کامنتت بود که من باهاش موافق بودم و چه جالب که این اتفاق سر سال نو افتاد
بنظر من جاداره اینو به فال نیک بگیریم باهم چُپُق صلح بکشیم
مارو حلال کن
به امید تعامل بیشتر همه دوستان کامنت گذار
Me
۳۰ اسفند ۱۳۹۹یه نصیحت زیبا میکنم سر سال نو اگر سر لوحه زندگیتون قرارش دادین بعد ازین بدون استرس زندگی میکنین
دیر یا زود پدال رو باز میکنیین و میبینین نوشته ب ام و ۷ و مرسدس اس کلاس با موتور ۳ سیلندر توربو وارد خط تولید شد
پس قبل ازینکه با شنیدن این خبر مجبور بشید از دنیای درون سوزها خداحافظی کنید خودتون به اختیار خودتون این کار رو بکنید
به تسلا ایمان بیاورید و اقتدا کنید تا در دنیا و آخرت رستگار شوید
میثم
۳۰ اسفند ۱۳۹۹خب هیبریدش میکرد تا مصرف سوخت و آلایندگیش میومد پایین
موتور 3 سیلندر که توربو هم روش ببندی تا این هیکل رو بکشه قطعا به دردسر می افته و استهلاک بالا رو بهمراه داره
حالا فکر کن یه جت اسکی یا قایقی چیزی هم باهاش بخواد یدک بکشه
البته اینو بگم من یه بار چری تیگو 8 سوار شدم موتور 1.5 توربو داشت شتابش خیلی خوب بود
ولی فشار زیادی رو موتوره دیگه باید بلند مدت فکر کرد
Ramin
۳۰ اسفند ۱۳۹۹اقای میثم کیفیت تیگو 8 چه طور بود ؟؟؟؟
قیمت فول این خودرو 21 هزار دلاره…
شما گفتی نشستم.
خداوکیلی خوب بود ؟ خداوکیلی خوب بود ؟
کیفیتش به عنوان خودرو 21 هزار دلاری واقعا عالیه.
قبول داری؟
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اسفند ۱۳۹۹رامین جان
خداروشکر سوار تیگو۸ نشدم اما شنیدم کیفتیش دست کمی از رولزرویسها نداره و حتی میباخ هم به چالش میکشه !
به علاقتون نسبت به طرفداری از چینیها احترام میگذارم ولی این همه شوق دیدار از چینیها را درک نمیکنم !
کلاً فیلم کردی ما را !
Ramin
۳۰ اسفند ۱۳۹۹اقای نوید
سال نو مبارک
امید وارم امسال یه تیگو 8 برنده بشی سوارش بشی بفهمی چی میگم…
یا اینکه حداقل سوارش شی. اون موقع میفهمی چی بگم.
” این همه شوق دیدار از چینی ها را درک نمیکنم ”
بله خب طبیعتا درک نمیکنید چون سوار چینی درست و حسابی نشدید…
انشا الله سوار شید. اون موقع درک میکنید…
البته کشور های همسایه هم مناطق مناسبی برای درک کردن شوق من هست…!
مخصوصا کویت ، قطر ، امارات…
mahan
۳۰ اسفند ۱۳۹۹رامین جان عزیز دل برادر اینارو به یکی بگو که ندونه نه کسی که 6 ماه در سال در حال سفر به کشور های عربی همسایه هست والا بیشتر تویوتا هست از قدیم تا جدید ما چینی خیلی کم دیدیم اونم تو مناطق فقیرنشین
میثم
۳۰ اسفند ۱۳۹۹رامین جان همونطور که میدونی من اصلا طرفدار چینیها نیستم. قبلا اینو گفته بودم.
اون ماشینی که من تست کردم تست درایو نمایندگی بود. 5 نفر تو ماشین بودیم و کولر روشن.
تو سربالایی شتاب گرفتم واقعا انتظارشو نداشتم. خیلی خوب شتاب گرفت. فرمان پذیریش هم خوب بود. داشبورد هم خوشگل و با کیفیت بود. دوربین 360 درجه بخوبی کار میکرد و سنسور فشار باد تایرها هم میزان باد تایر جلو شاگرد رو کم نشون داد. البته فکر نکنین از پراید پیاده شدم سوار اون شدم چون دامادمون الانترا 2014 داره و خیلی پشت اون نشستم. در کل ماشین خوبیه. شتابش به موتور 1.5 لیتری نمی خورد و خیلی خوب بود. اتاق تو دست اندازها اصلا سر و صدا نداشت. اما من نمیدونم تو بلند مدت چه عملکردی داره.
بخاطر قیمت فضاییش هم استقبال بالایی تو ایران ازش نشد.
NAVID۰۰۹۸
۱ فروردین ۱۴۰۰ممنون از صداقت آقا میثم گل .
میگن ف ، میگم برو تا فرحزاد ، چرا ؟!
درِ ماشین چینی را باز و بسته کن ، تا آخر خط رفتی و آمدی !
هنوز صدای نیسان زامیاد میدن !!!!!!!
دست به متریال داخلی میکشم ، حالم بد میشه از پلاستیکهای زشت و بدکیفیت تا چرمهای روی مخ و احساسی که از دکمه زدنها به انگشت آدم احساس میشه ، خدا میدونه زیر ماشین چیه دیگه که اصلاً قابل رویت نیستند !!!
به کیفیت ظاهری قطعات که دقت میکنم مثل متریال چراغها ، زِههای دور شیشه ، کرومکاریهای دور تا دور خودرو و…. ، حالم بد میشه !!!
البته از حق نگذریم ، فیسلیفت کوپال را چند روز پیش یه بررسی کوچیک کردم و واقعاً میتونم بگم خارج از بحث فنی که نمیدانم چه هندانهی در بستهای هست ، در بحث طراحی و آرگونومی نشستن پشت صندلی و کلاً کیفیت متریال اگر پابهپای کرهایها نگوییم هست ، میشه گفت یک پله مانده که برسد به کیا هیوندای ، جزئیات طراحی داخلی چراغها عالی کار شده با جزئیات در ساخت یا چینش دکمههای داشبورد و فرمان یا کیفیت متریال پلاستیکها و فومهای نرم داشبورد و… !!!
اما چری ، جک ، لیفان و… فقط به درد این میخورند که بگذاریمشان کنار در و ماشین آشغالی بیاد ببردشون و دکمه را بزنه در خودش پِرِسَش کنه و بره تو انبار بازیافت !
پیکاپ جدید کرمانخودرو را دیدین ، من داخلش نشستم ، کاپرا با تمام مضخرفیش شرف داره به این خودرویی که میگویند احتمالاً ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیونه !
کیفیت متریالش افتضاحه و به هر کجاش دست میزدم قشنگ شُل و وِل بود و… !!!!!
R@m!n
۳۰ اسفند ۱۳۹۹موتور 3 سیلندر به درد یه هاچبک ریزه میزه می خوره. این تنه لش باید حداقل هیبرید میشد.
مهدی
۳۰ اسفند ۱۳۹۹سلام. دیگه کم کم دارم به موتورهای کم حجم و توربو حساسیت پیدا می کنم. دلم برای پیشرانه های حجیم و تنفس طبیعی تنگ شده. مخصوصا برای شاسی بلند ها
datsun
۳۰ اسفند ۱۳۹۹تنوع انجین تو کمپانی نیسان خیلی زیاده هر نوع موتوری از هر حجمی تا v8 اینم مطمئنا بسته به نیاز مشتری مورد بررسی قرار میدن فعلا هم گفتن آزمایش میکنن بررسی انجام میدن اگه خوب بود بعد استفاده میکنن هنوز قطعی نیست.
Ali
۳۰ اسفند ۱۳۹۹بنظرم باعث کم استهلاک شدن و پایین اومدن عمر ماشین میشه و این اصلا خوب نیست!!
Me
۳۰ اسفند ۱۳۹۹منظورت همون پر استهلاک بود نه؟
سجاد
۲ فروردین ۱۴۰۰عید همگی مبارک باشه.
سیستم ایمنی نیسان روگ:
امروز که به سایت IIHS سر زدم متوجه شدم نیسان روگ امسال Top Safety Pick Plus رو گرفته. اگه یه عابر پیاده بزرگسال جلوی ماشین به موازات ماشین حرکت کنه و ماشین از پشت با سرعت 60 کیلومتر بهش برسه، 2.1 ثانیه قبل از بروز حادثه هشدار میده و با ترمزگیری عالی از برخورد جلوگیری میکنه!
تمامی ماشین های ولوو رو بررسی کردم، در کمال تعجب هیچ کدومشون نتونسته بودن به این خوبی عمل کنن. مزدا سی ایکس 30 (مدل های ساخته شده بعد سپتامبر 2020) هم 1.9 ثانیه قبل از بروز حادثه هشدار داده بود و از تصادف جلوگیری کرده بود. اکثر ماشین های سوبارو هم به لطف سیستم کمک راننده EyeSight تونسته بودن از تصادف جلوگیری کنن. از اینکه نیسان و مزدا انقدر در این زمینه پیشرفت داشتن خیلی خوشحالم، امیدوارم همه شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به این استاندارد برسن.
منبع: https://www.iihs.org/ratings/vehicle/nissan/rogue-4-door-suv/2021