تعدیل نیروی ۱۲۵۰۰ نفری ظاهر برای حل ضرر هنگفت نیسان کافی نبوده است.
این خودروساز ژاپنی هماکنون اعلام کرده علاوه بر کاهش نیروی کاری خود اقدام به کاهش حداقل ۱۰ درصدی محصولات جهانی خود تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ خواهد کرد. این موضوع به همراه کاهش ظرفیت تولید و نیروی کاری باعث خواهد شد نیسان رقابتپذیری خود را بهبود بخشد.
نیسان در حال حاضر بیش از ۶۰ خودرو را در سراسر دنیا و با برندهای نیسان، اینفینیتی و داتسون عرضه میکند بنابراین مشاهدهی اینکه کدام خودروها با بازار خداحافظی خواهند کرد جالبتوجه خواهد بود.
هیورتو سایکاوا مدیرعامل نیسان گفته تمرکز این برند برای کاهش محصولات جهانی روی خودروهای کوچک شامل مدلهای داتسون برای بازارهای نوظهور خواهد بود. این خودروساز همچنین تعداد آپشن ها و پکیجهای عرضه شده را محدود خواهد کرد. هوندا نیز چندی قبل همین روش را در پیش گرفته بود.
تحلیلگران معتقدند خودروهای جمعوجور نیسان همچون ورسا و سنترا در خطر هستند زیرا آنها با افت تقاضا روبرو شدهاند. هاچبک ورسا نوت اولین قربانی نیسان بوده و در سال آینده شاهد خداحافظی آن با بازار خواهیم بود.
دیگر بخشی که نیسان روی آن دست خواهد گذاشت کلاس خودروهای اسپورت آمریکا خواهد بود. کوپههای اسپورت همچون اینفینیتی Q60 و نیسان 370Z عملکرد خوبی ندارند و فروش آنها تا ماه ژوئن افت ۴۹ و ۳۶ درصدی را نشان میدهد.
اما نیسان در بخش کراس اوورها و شاسی بلندها عملکرد خوبی داشته بنابراین تغییر چندانی در این بخش صورت نخواهد گرفت. البته این وضعیت در کلاس پیکاپ ها متفاوت بوده و تایتان فول سایز فروش بالایی ندارد. فروش این خودرو نیز ۲۳ درصد کاهش یافته و رقبای آمریکایی و حتی تویوتا بهتر از آن عمل کردهاند.
اگرچه نیسان فعلاً پایان عرضهی محصول خاصی را اعلام نکرده اما به نظر میرسد فعلاً تمامی گزینهها روی میز است.
OMID
۸ مرداد ۱۳۹۸نه 370z نهههههه
AMANTE
۸ مرداد ۱۳۹۸با وجود ماشین های اسپورتی مثل:
تویوتا سوپرا، بی ام و زد4، پورشه کیمن و باکستر, آلپاین A110، مزدا MX5 و….
فکر نکنم نیسان قسط داشته باشه برای همیشه از بازار ماشین اسپورت کناره گیری کنه و فقط توقف تولید کوتاهی خواهد داشت تا نسل جدید 370Z رو به بازار معرفی کنه.
دانیال
۹ مرداد ۱۳۹۸چرا من آمارشو دارم نیسان یه چنتا تا قسط پرداخت نشده داره و فکر نکنم قصد پرداخت داشته باشن -_-
NAVID۰۰۹۸
۸ مرداد ۱۳۹۸آه کارلوس گون گرفتتشون .
به نظر میرسه داره به سرنوشت میتسوبیشی دچار میشه .
به نظر من ، محصولات نیسان بهترین سواری را در بین ژاپنیها داره و ویژگیهای هوندا و تویوتا را با هم به مشتری عرضه میکنه(( سواری نرم و کم استهلاکی به همراه اسپرت بودن )) ، یه چیزی تو مایه هایه آئودی که ویژگیهای بنز و bmw (( باکلاس و اسپرت ))را در یک پکیج ارائه میده .
کاش نیسان به خودش بیاد و هرچی سریعتر برگرده به چرخه رقابت و هرچه زودتر شاسی بلندهای خودش را نونوار کنه با اتاق جدید و طراحی جدید بِدِه بیرون .
اینفینیتی هم نیاز به ارائه مدلهای جدید داره ، در صورتی که لکسوس و آکورا بیشتر خودروهاشون را اتاق عوض کردند .
به عنوان مثال ، با گذشت حدود ۱۸سال از طراحی ماکسیما ، هنوز کمتر خودرویی میتونه پکیج سواری نرم و راحت ، موتور پر قدرت و استایل با جذبه ای را داشته باشه که خسته کننده نباشه ، شاید میشه گفت تویوتا اوریون فقط چنین ویژگی ای را داره ، اونم مدل ۲۰۱۱ .
آرش وان
۸ مرداد ۱۳۹۸کجایی کارلوس گون دوست داشتنی
کجایی مغز متفکر رنو نیسان میتسو
به نظر میرسه ؛ هیروتو سایکاوا یک تنه رسماً داره گند میزنه به نیسان عزیز
کاوه
۸ مرداد ۱۳۹۸ادغام رنو و نیسان یک فرصت طلایی برای رنو بود. پلتفرم نیسان و تکنولوژی اش رنو را تکان داد و سهل انگاری فرانسوی نیسان را پوکوند. فرایندی که کمتر از ده سال طول کشید.
مدیران رنو درست در سومین سال احیای میتسوبیشی آن را خریدند و مطمئن باشید سیر صعودی چشمگیر میتسوبیشی از سال ۲۰۱۵ که با میانگین افزایش فروش ده درصدی در هرسال همراه بوده، با مشارکت رنو رو به افول خواهد رفت. مخالفت کنید اما حق با منه.
علی
۹ مرداد ۱۳۹۸جواب ناسپاسی از کارلوس گون رو داره میپردازه
علی هوشنگ نظری
۹ مرداد ۱۳۹۸نیسان برمی گردد روی دور ولی یکسال وقت لازم دارد . حذف پرحاشیه اقای گون نتیجه بدی داشت . هنوز هم دارد چرا که گون هم از نیسان شکایت کرده است . حذف کارلوس گون نشان اشتباه مدیران ژاپنی نیسان بود که باید تحمل کنند .