معمولاً خودروسازان با عرضه محصولات خود در سال جدید تغییرات ملایمی را در آنها اعمال میکنند. البته کاهش قابلتوجه قیمت خودروها امری نسبتاً غیرعادی است و تاکنون ندیدهایم که قیمت یک خودرو با ورود به مدل جدید خود چند هزار دلاری کاهش یابد؛ اما این دقیقاً همان اتفاقی است که برای نیسان لیف مدل ۲۰۲۲ افتاده و بسته به تریم انتخابی، قیمت این خودرو نسبت به لیف ۲۰۲۱ حدود ۴۳۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار کاهش یافته است.
نیسان لیف S پایه ۲۰۲۲ هماکنون قیمت ۲۷۴۰۰ دلاری دارد. در این مدل باتری ۴۰ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متر نصب شده و شعاع حرکتی تخمینی آن نیز ۲۴۰ کیلومتر است. همین خودرو در مدل ۲۰۲۱ قیمت ۳۱۶۷۰ دلاری داشت و بنابراین لیف ۲۰۲۲ بهطور دقیق ۴۲۷۰ دلار ارزانتر شده است. درصورتیکه مشوقهای فدرال ۷۵۰۰ دلاری را نیز در نظر بگیریم قیمت این خودرو به ۱۹۹۹۰ دلار میرسد.
البته کاهش قیمت لیف ۲۰۲۲ تنها محدود به مدل پایه نیست. این خودرو در ۵ نسخه عرضه شده و هریک کاهش قیمت محسوسی را تجربه کرده است. در ادامه میتوانیم قیمت لیف ۲۰۲۲ و مقایسه آن با مدل سال ۲۰۲۱ را ببینیم.
مدل | قیمت لیف ۲۰۲۲ (دلار) | قیمت لیف ۲۰۲۱ (دلار) | تفاوت |
Leaf S | $۲۷,۴۰۰ | $۳۱,۶۷۰ | -$۴,۲۷۰ |
Leaf SV | $۲۸,۸۰۰ | $۳۴,۹۶۰ | -$۶,۱۶۰ |
Leaf S Plus | $۳۲,۴۰۰ | $۳۸,۲۷۰ | -$۵,۸۷۰ |
Leaf SV Plus | $۳۵,۴۰۰ | $۴۰,۵۲۰ | -$۵,۱۲۰ |
Leaf SL Plus | $۳۷,۴۰۰ | $۴۳,۹۷۰ | -$۶,۵۷۰ |
شایان ذکر است نیسان برای توجیه این کاهش قیمت از تجهیزات لیف ۲۰۲۲ نکاسته است. تمامی مدلهای لیف ۲۰۲۲ دارای پورت شارژ سریع بهصورت استاندارد و همچنین کابل شارژ ۲۴۰ ولتی پرتابل هستند. در تریم SV پلاس این خودروی الکتریکی شامل هشت تکنولوژی شاخص بهصورت استاندارد خواهید بود که دستیار پرو پایلوت نیسان و دوربین ۳۶۰ درجه از جمله آنها هستند.
مدلهای پلاس همچنان از باتری ۶۲ کیلووات ساعتی استفاده کرده و قویترین آنها قدرت ۲۱۴ اسبی و گشتاور ۳۳۹ نیوتون متری دارد. شعاع حرکتی مدل S پلاس برابر با ۳۶۴ کیلومتر بوده درحالیکه برد دیگر مدلهای پلاس به ۳۴۶ کیلومتر میرسد.
میثم
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ایول داره خدایی
ولی ایکاش میگفت چطور قیمتو کاهش دادن
محمدرضا
۱۴ مرداد ۱۴۰۰فروش نرفته مجبور شدن
عارف
۱۴ مرداد ۱۴۰۰چه جالب ، خودرو سازهای ما بعد چی میگن؟
آریا+منش
۱۴ مرداد ۱۴۰۰یعنی واقعا یه خودرو ساز ژاپنی رو با لگن ساز وطنی مقایسه می کنید ، اینکه لایق مقایسه باشی هم خیلی مهمه که خودروسازان ما حتی در رقابت با خودروهای هندی هم قابلیت مقایسه ندارن چه برسد به چینی و کره ای و ژاپنی
Shahpoor
۱۴ مرداد ۱۴۰۰خیلی جالبه ماشین من بود فقط هفته ای یک بار نیاز به شارژ داشت 😁
خارج از شوخی چنانچه یک مزرعه عظیم تولید برق خورشیدی مشابه امارات میداشتیم، میشد کل وسایل نقلیه آلوده کننده هوا را برقی کرد و مردم را از مشکلات قلبی ریوی نجات داد، صد حیف
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مرداد ۱۴۰۰چه کاهش قیمت شدیدی! البته این ماشین قدیم پرفروش بود الان دیگه کسی نگاهشم نمیکنه،اما خب تنها ماشین برقیی که دوستش دارم همین بود همون نسل اولشو دوست داشتم…