کانسپت جدید Xmotion نیسان که البته خود کمپانی آن را کراس موشن تلفظ میکند در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ معرفی شد. این خودرو همچنان نشان دهنده تجارب نیسان در ارائه کراس اوورهایی با طراحی نرمتر و سرراستتر است. این شرکت ژاپنی تلاش دارد تا این فرم طراحی را در سال ۲۰۲۰ وارد محصولات تولیدی خود نماید. اگر مدلهای تولیدی بتوانند از شاخصهای مدل مفهومی بهره ببرند شاید ظاهر خیالانگیزی داشته باشند.
Xmotion کانسپت جلوپنجره V شکل نیسان را با فرمی بالغتر و عناصر مشکی براق بازتعریف کرده است. تریم متالیک نازک نیز از جلوپنجره به سمت کاپوت ادامه یافته است. چراغهای جلوی LED که شکل U مانند دارند بر پهنای خودرو نیز تأکید کردهاند.
نمای سهچهارم جلوی این خودرو برجستهترین بخش طراحی این خودروی مفهومی بوده و گلگیرهای جلوی آن ظاهر نرمی داشته و در عین حال خشن باقی ماندهاند. استفاده از رنگ خاص توسط نیسان باعث شده این خطوط حتی مشهودتر باشند و کمپانی رکابهای جانبی و پوشش گلگیرها را با فیبر کربن پوشانده است.
طراحان نیسان در بخش عقب نیز استایل شاخصی را پیاده کردهاند. چراغهای عقب نازک در کنارهها قرار گرفته و بخش باز شدن واضحی برای درب پشتی دیده نمیشود.
کابین Xmotion برای ۶ نفر گنجایش داشته و در آن سه ردیف صندلی قرار گرفته است. یک کنسول شناور در مرکز خودرو جابجا میشود. طراحان از فرهنگ ژاپنی در جایجای کابین بهره بردهاند. برای مثال، بخش پایینی داشبورد از نوع چوبی بوده و از تکنیک اتصال خاصی بهره برده که نیازمند استفاده از چسب یا مواد دیگر نیست. همچنین زمان شروع استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی یک ماهی کوی ظاهر خواهد شد. پوشش سفید و قرمز کابین نیز به پرچم ژاپن اشاره میکند.
Raha
۲۶ دی ۱۳۹۶طراحی ها مثل ما انسان ها دارن فضایی میشن :) :)
چه باحال شده
مهدی
۲۶ دی ۱۳۹۶کراس اورهای :: تیولی – ولوو- لکسوس
این سه تا را ریختن تو مخلوط کن شده این
خودش خط آخر گفته این یک تمرین طراحی است !!
تو فیلمش داخل ماشین شبیه خزینه های حمام های قدیمه