کمپانی اوپل (Opel) تصمیم گرفت که با معرفی یک خودروی تولیدی تمام الکتریکی، پروندهی شورولت بولت را به اروپا ببرد.
مدل تولیدی اوپل که Ampera-e نامیده میشود در قیاس با مدل آمریکای شمالی یا همان شورولت بولت تغییرات محدودی داشته است. طراحی مشابه قسمت عقب و کناری خودرو که با گلگیر جلوی جدید با سبک و سیاق محصولات اوپل همراه شده است. طبق اعلام این شرکت در کابین با سیستم اطلاعات و سرگرمی و سرویس کمکی OnStar روبرو میشویم. این تکنولوژی بهسادگی با گوشیهای هوشمند هماهنگ میشود. اوپل همچنین وعده داد که در کنار فضای صندوق مناسب، فضای کافی برای ۵ سرنشین را فراهم میکند. در نظر گرفتن فضای کافی برای کلاس کامپکت ها واقعاً کار مشکلی است و این شرکت با قرار دادن پکیج باتریها در کف خودرو توانست این فضا را مهیا کند. اوپل آمپرا-ای جدید با شارژ کامل باتریها میتواند مسافتی ۳۲۲ کیلومتری را طی کند. این مسافت بیشتر از مسافت طی شده توسط اغلب خودروهای الکتریکی تولیدشده تا به امروز است و با احتساب قیمت (قیمت پایه ۳۷۵۰۰ دلاری شورولت بولت در آمریکا)، میتوان گفت این خودرو مقرونبهصرفه ترین خودروی الکتریکی است. کارل توماس نیومن مدیرعامل کمپانی اوپل دراینباره گفت:خودروهای الکتریکی پتانسیل بالایی در تغییر در وضعیت آبوهوا و کاهش انتشار گازهای گلخانهای دارند. اوپل آمپرا-ای جدید با ورود به جادهها، محدودیتهای خودروهای الکتریکی یعنی قیمتهای بالا و مسافتهای طی شده کوتاه را در هم میشکند.
اوپل اطلاعات قدرت تولیدی آمپرا-ای جدید را اعلام نکرد اما بههرحال میتوان انتظار داشت که این خودرو پیشرانه و مشخصاتی مشابه با برادر دوقلویش در آمریکا داشته باشد. قدرت ۲۰۰ اسب بخاری و گشتاوری ۳۶۰ نیوتن متری که باعث میشود این خودروی الکتریکی تنها در ۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و نهایت سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.
طبق این خبر اوپل تولید آمپرا-ای را از سال ۲۰۱۷ در قارهی سبز آغاز میکند.
احسان آرسنالی
۲۷ بهمن ۱۳۹۴اوپل به این خوبی و خوش نامی چرا مثل بقیه آلمانی ها پیشرفت نمیکنه؟
فکر کنم کمپانی مادر آمریکایی نمیزاره زیاد عرض اندام بکنه.
امیدوارم آلمانها(بنز و اوپل) یه روز از سلطه یانکی ها بیان بیان بیرون.
احسان(احسان)
۲۷ بهمن ۱۳۹۴چون اوپل با فولکس و تویوتا و هیوندای رقابت می کنه نه بنز و بی ام و ائودی.قرار نیست چون المانیه با همون کیفیت و قیمت لوکس های این کشور برابری کنه.در ضمن امریکایی ها دیوانه نیستن بخوان کیفیت رو پایین نگه دارن.اگر اوپل بخواد تو بازار رقابت باقی بمونه 1000 یورو قیمتش بیشتر بشه با سر زمین میخوره برای همین جنرال موتورز مجبوره با حداقل سود خالص این برند رو تو اروپا نگه داره.
شرکت فولکس واگن المانی اعلام کرده میانگین سود خالص برای ماشین های این برند 350 یوره هست در حالی که پورشه زیرمجموعه لوکس این شرکت که اون هم المانی هست 15000 یورو برای هر ماشین هست و مشخصا کیفیت پورشه خیلی بالاتر از فولکس هست.حالا باید فوکس رو سرزنش کرد که چرا بیشتر خرج نمی کنه تا با پورشه و بنز رقابت کنه؟!
علی (بنتلی)
۲۷ بهمن ۱۳۹۴فک کنم ب اوپل گفتن تو هم بیا آرمتو بچسبون جلوش دلت نشکنه،کلن ازین پاس کاری های مسخره جنرال موتورز حالم بهم میخوره،شورلت ب جی ام سی،شورلت ب اوپل،شورلت ب واکسهال،اوپل ب بیوک،شورلت ب بیوک و…ی ذره از فولکس یاد بگیره،درسته پلتفرم و موتور مشترک باعث کاهش هزینه میشه ولی نه تااین حد ک طراحی ظاهری و خارجی تقریبا یکی باشه و فقط آرم و یا جلوپنجره فرق کنه!البته جدیدا تفاوت های موکا و ترکس بیشترشده
فرامرز
۲۷ بهمن ۱۳۹۴زیرک تر از همه ب ام و هست. همه موتورهاش اول رو مینی تست میشن و بهترین هاشون رو برای خودروهای ب ام و بکار میبره. در نتیجه اگه موردی هم پیش بیاد (که نمیاد) اعتبار برند ب ام و به عنوان دومین برند (نه مجموعه) بزرگ در جهان به خطر نمیافته. http://www.therichest.com/business/companies-business/the-10-most-valuable-car-brands-in-the-world/?view=all
احمد باقری
۲۷ بهمن ۱۳۹۴با توجه به قیمتش، ماشین خیلی خوبی هست.
احمد باقری
۲۷ بهمن ۱۳۹۴با توجه به قیمتش، ماشین خیلی خوبی هست. مسافت خوبی رو هم طی میکنه، برای خارجیا خیلی مقزون به صزفه است.
moein
۲۷ بهمن ۱۳۹۴اوپل رو دوس دارم یه مقدار باید بیشتر از این ها بهش رسیدگی کنن