در سالهای اخیر سیاست جنرالموتورز بر این بوده است که با نزدیک کردن محصولات زیرمجموعههایش به یکدیگر تا حد ممکن از هزینههای تولید کاهش دهد. در همین راستا، بسیاری از محصولات زیرمجموعههای جنرالموتورز یا به طور کاملاً مشابه تولید شدهاند و یا از اشتراکات فنی بسیاری برخوردار میباشند. بر اساس همین سیاست، برخی از مدلها در مناطق مختلف جهان تنها با نامهای متفاوت تولید میشوند که از جمله آنها میتوان به بیوک رگال اشاره کرد که در آمریکای شمالی و چین با همین نام، در آلمان با نام اوپل ایزیگنیا، در انگلستان با نام واکسهال اینزیگنیا و در استرالیا با نام هولدن اینزیگنیا شناخته میشود.
اخیراً این خودرو تحت برند اوپل در لیست مجاز برای واردات به کشور ما قرار گرفته است و پیشفروش آن توسط “توان خودرو جی” آغاز گردیده است. درنتیجه تصمیم گرفتیم که مروری بر ویژگیها و قابلیتهای فنی آن داشته باشیم. در ابتدا لازم است اشاره کنیم که خودروهای بیوک در آمریکا خودروهایی نیمه لوکس محسوب میشوند و فاصله بین خودروهای اقتصادی مانند شورولت و همکلاسان کرهای و ژاپنی و خودروهای لوکسی مانند کادیلاک و برندهایی مانند مرسدس بنز و BMW را پر میکنند. به همین ترتیب، اوپل اینزیگنیا یا همان بیوک رگال، در بازه قیمتی خودروهایی مانند نیسان ماکسیما و فولکسواگن پاسات CC قرار میگیرد.قدرتمندترین پیشرانه اوپل اینزیگنیا، یک موتور ۲.۸ لیتری توربوشارژ است که به دلیل ممنوعیت واردات خودروهایی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سیسی، امکان ورود به کشور ما را ندارد. درنتیجه نسخه دو لیتری توربو جهت واردات انتخاب شده است. همانند سایر خودروهای آلمانی، با تغییر بوست توربو توان خروجی موتور تغییر میکند و درنتیجه این موتور دو خروجی ۲۲۰ و ۲۵۰ اسب بخاری را تولید میکند که خوشبختانه نسخه قدرتمندتر به کشور ما وارد میشود. همانطور که ذکر شد، این موتور توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار در دور موتور ۵۳۰۰ دور بر دقیقه و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور در بازه دور موتور ۲۴۰۰ تا ۳۶۰۰ دور بر دقیقه را تولید میکند. این گشتاور توسط یک جعبهدنده ۶ دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ اوپل اینزیگنیا منتقل میشود و باعث میشود که حداکثر سرعت آن به ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که مصرف سوخت این خودرو تنها ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد. در طراحی این خودرو سعی شده است که وقار و تجمل در کنار ویژگیهای مدرن در کنار یکدیگر قرار داده شود تا همانطور که از خودروهای این کلاس انتظار میرود، آن را به گزینهای ایده آل برای خانوادهها تبدیل کند. طراحی اوپل اینزیگنیا اصولی و جذاب است و کیفیت کابین و متریال به کار رفته در آن قابل تحسین میباشد. برای راحتی هر چه بیشتر رانندگان، سیستم تعلیق هوشمند تطبیقی و قابلیت انتخاب وضعیتهای رانندگی در حالات اسپرت، مسافرتی و شهری برای این خودرو در نظر گرفته شده است. اوپل اینزیگنیا همچنین مجهز به قفل دیفرانسیل الکتریکی ELSD میباشد.
- انتقال قدرت ۴*۴
- ۸ ایربگ شامل بالشتکهای جلو، پردهای، جانبی در عقب و جلو
- ESP سیستم کنترل پایداری، ABS سیستم ترمز ضدقفل، سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز موتور TC، ترمز پارک الکتریکی
- رینگ ۱۸ اینچی
- جعبهدنده اتوماتیک
- رادار جلو
- دوربین ۱۳۰ درجه عقب
- دیسک ترمز ۱۷ اینچی
- کروز کنترل هوشمند
- دوربین دید عقب و نمای محیطی با دید ۱۳۰ درجه
- حسگرهای پارک جلو و عقب
- سامانه ناوبری
- نمایشگر اطلاعات هوشمند خودرو
- قفل مرکزی
- ریموت کنترل
- سیستم ورود و استارت بدون کلید
- فرمان تلسکوپی با تنظیم الکترونیکی
- دکمههای کنترلی روی فرمان
- عملکرد حساس به سرعت
- تهویه مطبوع دوگانه
- حسگر کیفیت هوا به همراه فیلتر
- ورودی هوا برای سرنشینان عقب
- سیستم صوتی
- نمایشگر تمام لمسی ۸ اینچی
- ۶ بلندگو مجزا
- تلفن بلوتوث
- ورودی AUX و USB
- موس هوشمند با قابلیت تشخیص حروف انگلیسی
- تنظیم برقی صندلیهای جلو
- گرمکن و سردکن صندلیهای جلو
- کمربندهای پیش کشنده سهنقطهای
- پشتسریهای فعال در هنگام تصادف
- جایگاه مخصوص صندلی کودک
- شیشههای سولار
- سانروف
- شیشهبالابرهای برقی دارای حسگر مانع
- آینههای جانبی حساس به نور ANTI GLARE
- رادار چراغها
- چراغهای جلو هوشمند به خطوط جاده و خودروهای عبوری از روبرو و فضاهای باز
- چراغهای زنون با تنظیم اتوماتیک بازه نور
- دارای شیشهشوی چراغهای جلو
- حسگر باران
- خروجی ۱۲ ولت
- حسگر فشار باد لاستیکها
- قابلیت تاشوندگی ۶۰*۴۰ صندلیهای عقب
- بدنه کاملاً گالوانیزه ضدزنگ
- برفپاککن یخزدا جلو
- قابلیت دسترسی به محفظه صندوقعقب
توان خودرو جی، اوپل اینزیگنیا را با قیمت ۲۷۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و تحویل ۹۰ روز کاری به فروش میرساند. در این شرایط که رقبای این خودرو مانند ماکسیمای جدید و فولکسواگن پاسات CC در کشور ما حضور ندارند و حتی همکلاسان ارزانقیمتتری مانند هیوندای آزرا و تویوتا آریون نیز به واسطه حجم موتور امکان واردات به کشور ما را ندارند، اوپل اینزیگنیا میتواند گزینهای لوکس برای خانوادههای پردرآمد باشد.
هرچند که نبود نمایندگیها و خدمات پس از فروش مناسب در کشور ما میتواند نقطه ضعفی برای این برند باسابقه باشد که قطعاً خریداران را در انتخاب اوپل اینزیگنیا دچار تردید خواهد کرد، اما نباید فراموش کرد که اینزیگنیا یک خودروی باکیفیت و ساخت آلمان است که میراث درخشان دهها ساله بیوک رگال را پشت سر خود دارد و از این نظر فاصلهای آشکار با رقبای کرهای و ژاپنی خود دارد. همین مسئله باعث شده است که اوپل اینزیگنیا دومین خودروی پرفروش اروپا در کلاس خود (بعد از فولکسواگن پاسات) لقب بگیرد و خود را به عنوان یک خودروی خانوادگی پرطرفدار مطرح کند.
amir
۱۱ بهمن ۱۳۹۴اصلا با این قیمت نمیارزه باید منتظر نماینده اصلی اوپل در ایران ماند این ها همش یه مشت وارد کننده طمعکار هستند.
محمد
۱۱ بهمن ۱۳۹۴طراحی داخلی و بیرونیش بیشتر شبیه ماشینای توی رنج قیمت 150 میلیونه این ماشین هر چه قدر هم خوب باشه ولی با این قیمت در برابر بنز و بی ام و یا لکسوس حرفی برای گفتن نداره خدمات پس از فروشی هم که در کار نیست.
Car Designer
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ماشین خوبیه…
ولی با خرج های زیاد توربو تو ایران اون هم با بوستی کا این داره همون بهتر که مال قشر پر درامد بمونه…
واس ما ها نی…
احسان(احسان)
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ظاهر خوبی داره و از لحاظ فنی هم مشخصات خوبی داره اما 271 میلیون برای این ماشین که احتمالا با توجه به شرایط خدمات پس از فروش مشتری اول و اخرش خودت باشی ریسک بزرگی هست و احتمالا کسی که انقدر پول داره میتونه کمی دیگه هم بذاره روش یدونه سری 3 بخره که هم کلاسش بالاتره و هم مشتریش بیشتره و خدمات پس از فروش بهتری تو ایران داره البته هم هزینه هاش بیشتره
یکی از مسخره ترین قانون ها ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی هست که معلوم نیست از کجاشون دراوردن
ZIPPO
۱۱ بهمن ۱۳۹۴287 میلیون از طرف نمایندگی قیمت خودرده
واقعا اصلا نمیارزه با این قیمت خیلی گرونه
ادم میره 220 کادنزا میگیره
یا 230 تویوتا اریون میگیره
البته اگه بخوای صفر بخری
دسته 2 هم که کلی گزینه هست
edris
۱۱ بهمن ۱۳۹۴zippo داداش زشته این ماشینو با کادنزا مقایسه میکنی
آریون هم با اینکه ماشین خیلی خوبیه ولی به پای این نخواهد رسید. البته هم کادنزا هم اوریون نوشون وارد نمیشه :)
امین
۱۱ بهمن ۱۳۹۴اگه یه پولدار بی درد بودم بدون شک میخریدمش
خدماتشم مهم نبود… لامصب مرگ نداره دورگه آلمان و امریکا
BMW ///M
۱۱ بهمن ۱۳۹۴زیبا، کاربردی و خوب و یکی از انتخاب های خوب در این بازه ی قیمتی البته در اروپا و نه در ایران.
۲۷۰ میلیون واقعا نمی ارزه.
کمیل
۱۱ بهمن ۱۳۹۴همه میدونیم ماشین خوبیه. {جا داره یادی بکنیم از روزگاری که اپل اومگا، آسترا و کورسا تو خیابونا آقایی میکردن!} ولی با این پول میشه لکسوس IS250 F یا بی ام 328i 2014 یا حتی 528 کم کار کرد 2014 خرید! اصلا به این قیمت نمی ارزه…
edris
۱۱ بهمن ۱۳۹۴به نظرم می ارزه حتی با این قیمت. من اگه داشتم تردید نمیکردم. یکی بیاد بگه مزیت لکسوس is250 نسبت به این _به جز خدمات پس ازفروش و بازار خرید_ چیه. همش چسبیدین به چهارتا برند خزش کردین :/
محمد
۱۱ بهمن ۱۳۹۴شما برو این ماشینو بخر بعد دوسال باید برای فروختنش به گریه بیفتی از نظر شما خدمات پس از فروش و بازار خرید چیز مهمی نیست
edris
۱۲ بهمن ۱۳۹۴این ماشین امتحانشو پس داده تو دنیا. بخرمش امکان نداره بفروشمش !!
موقع فروششم نگران نباش مشتری خاص خودشو داره فروش میره
Opc
۱۹ بهمن ۱۳۹۵افرین ادریس متاسفانه یه سری نمیدونن اوپل چه سواری و امنیتی داره وکیفیت اصلا با هیچی ماشینی نمیشه مقایسش کرد .
احمد باقری
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ماشین قشنگیه، ولی قیمتش مثل همیشه توی ایران بالاست.
usa &japan
۱۱ بهمن ۱۳۹۴خداییش خیلی با کلاسه
فردا 405 رو نصف قیمت میدم تا پس فردا ایشالله اینو میگیرم
Hamid
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ظاهرش که عالیه. آپشنی هم نیست که نداشته باشه. حالا چرا بعضیا میگن نمیارزه نمیدونم.
من که اینو به 100 تا جنسیس 250 میلیونی ترجیح میدم.
سیاوش
۱۱ بهمن ۱۳۹۴با سلام
کَسی میدونه شتابش چنده
از نظر عددی قدرت و. گشتاورش فوقالعادس
از موتورهای ۲.۸بی ام دبلیو قویتره
saeid
۱۱ بهمن ۱۳۹۴شتابش تقریبا 8 ثانیه است .موتورش واقعا عالیه . جالب تر از همه 2 دیفرانسیل بودنشه
Nima
۱۲ بهمن ۱۳۹۴عزیز با کمی تحقیق به این نتیجه از شتاب رسیدم 7.3
سیاوش
۱۲ بهمن ۱۳۹۴اگه اینطور باشه که خوب نیست
باتوجه به ارقام قدرت و. گشتاور من گفتم شتابش در. حد. همین موتورهای ۲.۸ بی ام دبلیو هست
یعنی ۶ثانیه
Opc
۱۹ بهمن ۱۳۹۵بله من تست شتابه اون مدلی که تو ایران هست رو دیدم ۶.۷ یا ۶.۸ سه بار تست شد بار یوم یادم نیست ویدیو هاشو تو یوتوب ببینید اونا که موتوشرش ۲ توربو ۲۵۰ اسب بخار قدرت داره
ولی مدل opcکه حرف ندا ه ۳۵۰ اسب
moein
۱۱ بهمن ۱۳۹۴بچه آمریکا و آلمان چه شود
قدرتشو از باباش به ارث می بره
دقت و کیفیت و تکنولوژیش رو از مادرش
saeid
۱۱ بهمن ۱۳۹۴یه عده انتظار دارن یه برند آلمانی رو با قیمت یه کره ای بخرن . اونم این ماشین که تا حدودی لوکس محسوب میشه در ضمن ماشین 2 دیفرانسیله. شما انتظار دارین قیمت این ماشین با کره ها و ژاپنی های غیر لوکس یکی باشه؟خوب معلومه این قیمتش خیلی بالاتر از کره ها ست. مطمئنا ماشین خیلی خوبیه از هر نظر . مخصوصا موتور پر قدرت توربوش با مصرف کم و کیفیت بالاش فقط مشکلش تو ایران نمایندگی و خدماتشه.
امیدوارم باز کسی پیدا نشه بگه این برند آلمانی نیست
SS
۱۵ بهمن ۱۳۹۴اگر منظورتون به بنده بود باید به اطلاعتون برسونم که گفتم آلمانی ها این برند رو به عنوان یک برند (کاملا) آلمانی قبول ندارن و نگفتم شرکت آلمانی نیست. خودم ماشین های اپل در ایران رو (کورسا و موکا) به تمام هم رده هاشون ترجیح میدم و به هیچ وجه منکر کیفیت و اعتبار این برند نیستم و میبینید که اپل در آلمان هم فروش بسیار خوبی داره اما یک برند خالص آلمانی نیست چرا که این شرکت زیر مجموعه جنرال موتورز هست و در صحبت های مسئولین شرکت های خودروساز آلمانی مثل فولکس واگن و … هم میتونید ببینید که این برند رو جزو مثلث خودروسازهای آلمانی به حساب نمیارن
در مورد اپل موکا هم که گفتم مهندسی آلمانی نداره و ساخت آلمان هم نیست روی حرفم هستم چرا که موکا یک مدل ری بج شده از شورلت هست و در کره جنوبی تولید میشه.
zonda R
۱۲ بهمن ۱۳۹۴@.F
خودروی زیبا و دوست داشتنی هست که از مزایاش دودیفرانسیل بودن اون هست و البته خاص بودنش در بازار
متاسفانه با این قیمت به رقبای المانی و ژاپنی لوکس برخورد سهمگینی میکنه
بنز e200 2014 ;l کم کارکرد bmw 528 2014 ;l کم کارکرد 328 و البته es is لکسوس
که در امریکا در سگمنت کادیلاک قرار میگیرن نه بیوک
با سپاس از جناب رحیقی گرامی
علیرضا رحیقی
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ارادتمندم دوست گرامی.
mehran jj
۱۲ بهمن ۱۳۹۴قدرتش که خوبه دودف هم هست اتاقشم خوبه امکاناتشم که خیلی زیاده خوب تو ایران چی ارزششو داره که گیر دادین به این بیچاره
behnam
۱۲ بهمن ۱۳۹۴pedal inghad az in mashin tarif kardi ye lahze fek kardam az vared konandash ye poli daryaft kardi!!!
Nima
۱۲ بهمن ۱۳۹۴اوپل امگا برگشته
واقعا با دیدنش یاد اسطوره یعنی امگا افتادم
اوووف کاش خود رگال بیاد با دهه ها عظمت(بخصوص کوپش)
تازه کیفیت برند بیوک از همه آمریکایی ها بالاتره (رتبه 3 پس از تویوتا و پورشه)
داریوش
۱۴ بهمن ۱۳۹۴دوستان لطفا ماشین آلمانی رو با کره ای مقایسه نکنید. با این همه تنوع آپشن؛ کیفیت ساخت و دو دفرانسیل بودنش قیمتش خیلی هم بالا نیست. ولی با این مورد که دست دومش سخت فروش میره موافقم . تو این بازار ایران بعد از یک سال حد اقل 50 تا ازش کم میشه
محمود
۱۳ فروردین ۱۳۹۵ماشین خوبیه ولی قیمتش بالاست تو ایران همه چیز انحصاریه یک جوری قیمت گذاری میشه که یک وقت خدایی نکرده آب تو دل دیگر وارد کننده ها تکون نخوره قیمت جهانی این ماشین رو هر جور حساب کنید به ۲۷۱ میلیون نمیرسید معلوم نیست چند درصد گمرکی بریدن و چند درصد میخوان سود کنن رقابت در ایران معنایی نداره همه چیز مافیاست.
اريا
۵ مرداد ۱۳۹۵من همین ماشین رو در چین دارم البته بیوک رگال مدل ۲۰۱۴ و ۱۶ هزار تا کار کرد اگر به تومان ۷۵ میلیون بتونم بفروشم راضی هستم نمیخرن واقعا قیمت ۲۷۰ میلیون ظلم هست به این مردم ولی با توجه به رقبایی که داره در ایران باز هم ماشین با کیفیت تری هست در مقابل ماشینهای کره ای و ژاپنی هم کلاسش .
Opc
۱۹ بهمن ۱۳۹۵اوه اوه دوستان اصلا اوپل رو با کره ای ژاپنی … مقایسه نکنید اوپل امگا ۶ سیلندر اتوماتیک که برا سال ۹۵ هم هست وقتی دوستانه بنز و بی ام و سوار نشستن پشتی خودشون گفتن که سواریش بهتره کلیم اپشن داره یعنی ۴۰ ملیون سواری خودرویه ۱۵۰ ملونی میگری تا نشینید نمیدونید اون موقعست که دیگه اصلا با این خودرا هایه بی کیفیت کره ای اوپل رو مقایسه نمیکنید .خیلی می ارزه این اینسینگنا فقط وقتیوسواری و اون حسه ایمنه که داره رو ببینی با بنزو بی ام و هم مقایسه نمینیدش چه برسه با تویتا …. اینجور ماشینا
Opc
۱۹ بهمن ۱۳۹۵دوستان وارداتش ممنوع شد متاسفانه بخاطره قدرت زیاده موتورش با همین مدل ۲۵۰ اسب بخارش .e250 مدل ۲۰۱۵ رو زد تو شتاب .
و دو دفرانسیل بودنشو فراموش نکنید .از جمله ماشینهایه سدانی که من میشناسم تو ایران و که دو دف هستن اوپل کالیبرا. سوبارو لگاسی و همین اینزیگنیا هستش که قابلیت دف لاک به صورت الکتریکی رو هم داره
و ماشینی که رده دوم رو در فروش داره شک نکنید معرکس
چون همین تجربه رو رو امگا داشتیم که اونم پرفروشتیرن بوده در زمانه خودش
امير
۱ خرداد ۱۳۹۶این قانون مسخره ۲۵۰۰ سی سی رو کی می خوان وردارن … دیگه حالم داره بهم می خوره؟!!! سری ۷ مجوز ورود داره و لوکس حساب نمی شه ولی ماشین هایی مثل جنسیس و … لوکس حساب می شن …. اینجا هیچی قانون نداره ؟!!؟؟؟؟؟
پی آر
۷ مرداد ۱۳۹۶کیفیت ماشین امریکایی برتره از المانی . بعضیا که میگن کاملا المانی نیست بدونن اینجوری بهتر هم هست چون جنرال موتور پشت سرشه