اوپل پیش از اینکه کورسای جدید خود را در نمایشگاه پاریس رونمایی کند، سوپر مینی خود را بهطور رسمی معرفی کرد. خودرویی که با وجود تغییرات گسترده داخلی و خارجی، هنوز همان شکل آشنای سابق را دارد.
اوپل تقریباً همه چیز را تغییر داده است. پانلهای بدنه، اندازه ماشین، داخل کابین و قوای محرکه اما چرا تغییر چندانی در چهره خودرو دیده نمیشود؟ نسل پنجم کورسا از عناصر طراحی مدل کوچکتر آدام الهام گرفته است اما چندان مدرن به نظر نمیرسد. چراغهای جلو به صورت بومرنگی طراحی شدهاند اما اگز برش آیینی آنها را نادیده بگیریم، تغییری نسبت به قبل در فرم آن مشاهده نمیشود. در پهلوهای خودرو میتوان یک تیغه برجسته در زیر درها را دید و فرم شیبدار سقف و ستونها نیز یادآور مدل آدام میباشند. چراغهای عقب نیز انعکاسی از چراغهای جلو میباشند. پلتفرم اصلی کورسا با تنها ۳ میلیمتر افزایش طول، حفظ شده است که فضای داخلی یکسانی با مدلهای قدیم را ارائه میکند. فضای صندوق نیز ۲۸۵ لیتر میباشد. با این وجود طراحی داخلی شیکتر و پیچیدهتر شده است. در کنسول وسط یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی قرار دارد که اکثر برنامههای اطلاعات و سرگرمی و ناوبری را پشتیبانی میکند. از دیگر ویژگیهای جدید کورسا، فرمان و صندلیهای گرم شونده جلو، سقف پانورامای سفارشی، نور آبی ملایم داخل کابین و فهرستی از تجهیزات ایمنی نظیر سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم کمکی پارک، دوربین دید عقب و چراغهای زنون میباشد. با وجودی که معماری شاسی از نسل چهارم به عاریت گرفته شده، سیستم تعلیق ارتقا یافته و فرمان الکتریکی حساس به سرعت، عملکرد مطلوبتری در مانورهای شهری ارائه میکنند. مهمترین خبر درباره کورسای جدید را باید در زیر درب موتور جستجو کرد. پیشرانه جدید ۱.۰ لیتری سه سیلندر جنرال موتورز با نام اکوتک ۳ با کمک سیستم توربو و تزریق مستقیم سوخت در دو نسخه ۸۹ اسب بخاری و ۱۱۳ اسب بخاری ارائه میشود. اوج گشتاور این موتور، ۱۷۰ نیوتن متر است که از دور موتور ۱۸۰۰ دور بر دقیقه در دسترس میباشد. با وجود سیستم استارت-استاپ و این موتور مدرن، باید انتظار مصرف سوختی مناسب و مقرونبهصرفه را از این پیشرانه داشت. گرچه هنوز اوپل چنین اطلاعاتی را منتشر نکرده است.۳۵ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
javid
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام
به نظر من جلوش تقریبا زشت ، عقبش رو خوب طراحی کردن ، طراحی کابینش هم خیلی خوشگل شده ، موترش هم نسبت به وزن ماشین خوبه و هرچی باشه این هم یه ژرمن هست دیگه و با کیفت و خوب هست اما کاش مصرف سوختش رو هم می نوشتن ولی فکر نکنم بیشتر از 4.5 لیتر در سیکل ترکیبی باشد
Japan & Germany
۱۸ تیر ۱۳۹۳چراغ های جلوش شمارو یاد نیسان لیف نمیندازه؟
خاوری مزراتی
۱۸ تیر ۱۳۹۳شبیه اپل آدام شده..من اول فک کردم فیس لیفت آدامه این..
hero
۱۹ تیر ۱۳۹۳موافقم
چراغای جلوشو اگه سرو ته کنی دقیقا مثل نیسان میشه
Just germany...
۱۸ تیر ۱۳۹۳من که نه از جلوش خوشم اومد نه از پشتش
فقط کابینش عالی طراحی شد
Gheysar
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام
این دیگه چیه خیلی بد قیافه شده مدل سال 2011 خیلی خیلی بهتر بود. http://www.netcarshow.com/opel/2011-corsa/1024×768/wallpaper_04.htm
من فکر می کردم بعد از ساخت دو ماشین با قیافه خوب در سال 2013 حالا خوب یاد گرفته چه جوری ماشین بسازه ولی مثل اینکه اینطور نیست.
http://www.netcarshow.com/opel/2013-astra_opc/1024×768/wallpaper_01.htm
http://www.netcarshow.com/opel/2013-adam/1024×768/wallpaper_06.htm
البته یکی از زیباترین کانسپت های سال 2013 اوپل رو فراموش نکنیم.
http://www.netcarshow.com/opel/2013-monza_concept/1024×768/wallpaper_01.htm
امــیــر
۱۸ تیر ۱۳۹۳کمپانی اپل واقعاً یکی از تحسین بر انگیز ترین خودرو سازان دنیاست. 19 سال قبل ( 1995 ) تعداد 350 دستگاه خودروی Opel Astra 200tS در بازار آفریقای جنوبی تولید کرد که به جرأت میشه گفت بی رقیب بود. یک هاچبک فوق العاده ( Hot Hatch ) با موتور دو لیتری توربوشارژ ( کد: C20LET)که 205 اسب بخار قدرت و گشتاور 286 نیوتن.متری رو برای راننده فراهم می کرد!!! مجهز به گیربکس شش سرعته ( کد: Getrag F28/6 ) با قابلیت دستیابی به سرعت 235 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 7.62! لقبی که ( CarMag ) در اون سال به این ماشین داد ” گرگی در لباس میش ” بود! که واقعاً برازنده ی همچین ماشینی است. / تــوجّــه داشته باشید که این خودرو 19 سال پیش تولید شده! / وقتی بررسی این خودرو رو می خوندم واقعاً لذّت بردم.
http://www.carmag.co.za/classic-road-tests/from-the-archives-ope-kadett-200-ts/
شما دوستان اگر فرصت و حوصله اش رو دارید. این بررسی رو بخونید. / یا علی /
سام
۱۸ تیر ۱۳۹۳با سلام مجدد
طراحی ماشین های آلمانی رو نمی شه از رو عکسهاشون به راحتی قضاوت کرد.داشبورد شیکی داره و فرمونش هم زیباست.امیدوارم هر چه به ایران بیاد.
شاهین
۱۸ تیر ۱۳۹۳نمیدونم چرا به دلم ننشست.ولی آرزو میکنم موفق بشه.
راستی مثل اینکه اوپل آدام وارد کشور شده.
یه خبر جالب دیگه:
“سوناتا YF به ناوگان تاکسیرانی اصفهان پیوست.”
زیگما
۱۸ تیر ۱۳۹۳اره دادا دیروز خودم یکشو دیدم.
شاهین
۱۸ تیر ۱۳۹۳اطلاعی نداری که با معافیت گمرکی وارد شدن یا با قیمت آزاد تاکسی شدن؟
زیگما
۱۸ تیر ۱۳۹۳خیر اطلاعی ندارم.
Ehsan
۱۹ تیر ۱۳۹۳البته عکسی که من دیدم مربوط میشد به تاکسی بین شهری که نوشته بود این ماشین یک موسسه خصوصیه ، و فکر هم نکنم که تعدادشون زیاد بشه
شاهین جان تبریک میگم آرژانتین هم رسید فینال ، هرچند که بازی جالب نبود و من فقط نیم ساعتش رو دیدم
ولی این ارژانتین شوخی شوخی میخواد قهرمان بشه
مک میسل
۱۸ تیر ۱۳۹۳چی؟سوناتا یو اف به ناوگان تاکسیرانی پیوست؟والا خوبه عقلا مردم اصفهان و شمال دارن تاکسی های خوب خوب سوار میشن….مثل جیلی همین سوناتا یا همین کیا اپتیما ها که تازه تو سیستان بلوچستان و کل خراسان ها(رضوی،شمالی،جنوبی)هستن و مثلا تویوتا کمری های جدید که برای فرودگاه هستن…..برای تهرانم خبرش اومده میخوان یه سری تویوتا اریون برای کل تهران تاکسی کنن. درسته قیمت ماشینا زیاده ولی باز دست این هایی که این کار هارو برای ملت کردن درد نکنه…… مردم عقلا تاکسی خوب سوار میشن…اگر اینجوری کنن من دیگه ماشین نمیخرم هر جا سفرم خواستم برم با تاکسی میرم هم لذتش بیشتره هم امنه هم ماشیناش خوبن هم دیگه خسته نمیشی کلی میخوای رانندگی کنی.تازه من این تاکسی جیلی ها شمالو 3تا تا حالا سوار شدم عین هر ستاشون کولر زده بودن. تازه تو خود چالوس و هراز 60 میرن..تندم میرن…….اگر این کارو بکنن عالیه
میلاد ساسانی
۱۸ تیر ۱۳۹۳درود .
تویوتا اریون ما میخواهیم چیکار ؟؟؟
تویوتا کرولا . هوندا سیویک خوب بود . مگه تاکسی دارهای
ما چقدر توان دارن که از پس هزینه های اریون بر بیان ؟؟
احمد
۱۸ تیر ۱۳۹۳نه داداش اشتباه میکنی تویوتا اریون محال تاکسی بشه اونم تو ایران
هزینه های نگه داریش به خصوص لوازمش خیلی گرونه
اتفتقا من هفته پیش اریون 2013 یکی از بچه ها رو بردیم واسه تعویض سپر
سپر 900000 تومان
پروژگتور جلو دونه ای 250000 تومان
سنسور پارک جلو 130000
قاب سنسور 35000
شیشه شور چراغ جلو 500000 تومان
از این گذشته یک ماشین 3500 سیسی 6 سیلندر به درد تاکسی نمیخوره
همون کمری واسه تاکسی عالیه
صادق
۱۸ تیر ۱۳۹۳بچه ها، اگه اشتباه نکنم، حدود 5 مدل اوپل قرار بود وارد ایران بشه، که به فول شاهین، آدام وارد شده، میخواستم بدونم کسی میدونه کدوم اوپلا وارد میشن و قیمت تقریبی شون چقدره؟؟ (قیمت داخلیشون)
VAHID JINPACHI
۱۸ تیر ۱۳۹۳سعید زارع پور مدیرعامل شرکت توان خودرو جی، اعلام کرد: اوپل در حالی به غیبت 20 ساله خود در ایران پایان میدهد که تمامی خودروهای وارد شده به کشور به سفارش ایران و در کشور آلمان تولید خواهد شد و این موضوع نقطه عطفی در بازار خودروهای وارداتی محسوب می شود. وی با بیان اینکه قیمت این خودروها به زودی اعلام خواهد شد، افزود: در حال حاضر مدل آسترا با چهار مدل و در دو نسخه سدان و هاچبک و با دو موتور 1.4 و 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژ در شیراز به نمایش درآمده است.
زارع پور گفت: موتور 1.4 لیتری توربو آسترا قادر به تولید 138 اسب بخار قدرت است که این میزان در نمونه 1.6 لیتری توربو به رقم قابل توجه 178 اسب بخار میرسد.وی با اشاره به اینکه پرچمدار محصولات اوپل نیز در این نمایشگاه معرفی شده است، افزود: خودرو اینزیگنیا که بزرگترین محصول حال حاضر اوپل به شمار میرود، با بهره گیری از پیشرانه 2 لیتری توربو قادر به تولید نیروی 250 اسب بخار است و در عین حال به سیستم الکترونیکی AWDمجهز شده که نیرو را به هر چهار چرخ خودرو منتقل میکند.
زارع پور با بیان اینکه نمونه های اولیه سه محصول دیگر اوپل شامل کورسا، آدام و موکا ظرف هفته های آینده و پس از طی مراحل اداری معرفی خواهد شد، افزود: در حال حاضر برنامه ریزی برای شکل گیری شبکه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای اوپل را در دستور کار قرار داده ایم.
صادق
۱۹ تیر ۱۳۹۳مرسی وحید جان، خیلی لطف کردی داداش
یه پسل باهوش
۱۸ تیر ۱۳۹۳نمی دونم شاید احساسم اشتباه باشه
اما با فرم کاپوت و درب صندوق عقبش مشکل دارم
ای کاش جلو پنجره هم یکم بالا تر بود
البته طرح جدیدی برای خودش :)
VAHID JINPACHI
۱۹ تیر ۱۳۹۳ارادت دارم صادق جان.
صادق
۱۸ تیر ۱۳۹۳به نظر من طراحی این خودرو بر اساس لبخند ایجاد شده، اگه به خطوط ماشین (چه داخل و جه خارج) دقت کنید، حس لبخند رو تداعی میکنه
hero
۱۸ تیر ۱۳۹۳ای کاش بیاد ایران
reza
۱۸ تیر ۱۳۹۳جلوش زشته
مجتبی(ساروی )
۱۹ تیر ۱۳۹۳نمیدونم چرا اروپایی ها رو اوردن به ماشین های ریزه میزه .برعکس ما ایرانیا که عاشق بزرگی عضلانی بودن حجم موتور و توان اسبی بالا هستیم با حداقل اکثر افراد جامعه اونقدی که من توشم اینجوریه .شاید اونا ارضا شدن یا اینکه ما عقده ای شدیم ولی نظر شخصی من اگه جون به جونم کنی در حا ل حاضر ماشین با مشخصاتی که گفتم رو بیشتر میپسندم
زیگما
۱۹ تیر ۱۳۹۳دلیلش ساده است دوست من.
براتون توضیح میدم
در اروپا با سه مشکل اساسی خودروسازان روبرو هستند.
اولا تراکم بالای جمعیت و تراکم بالای ساختمان ها
ثانیا قیمت گران سوخت
ثالثا مالیات سنگین بر خودرو هایی با ابعاد بزرگ و مصرف زیاد در اروپا
خب طبیعتا خودروساز مجبوره خودرویی بسازه که مناسب خیابان های پر تراکم باشه(خودرویی با ابعاد کوچک)
هم چنین مجبور هستند خودرویی بسازن که موتورش کوچک و کم مصرف باشه
و به علاوه برای نجات از مالیات مجبور هستند خودروی کوچک و کم مصرف بسازن
sina
۱۹ تیر ۱۳۹۳البته یه مالیاتی هم برای ایجاد آلایندگی خودرو ها میگیرن.
Saeed
۱۹ تیر ۱۳۹۳هرچی هم قدرت داشته باشه به خاطر سه سیلندر بودنش به دلم نمیشینه واقعا از سیلندر بالا خیلی خوشم میا
دمv8های آمریکایی گرم خداییش
امید
۱۹ تیر ۱۳۹۳طراحیش چنگی به دل نمیزنه از اوپل انتظار بیشتری میره
امکانات ایمنی و رفاهیشم خب در حد یه خودرو اروپایی هست
باید دید مصرفش چقده
Ehsan
۱۹ تیر ۱۳۹۳نمیدونم چرا از این چراغ های بومرنگی بدم میاد ، به نظرم نه تنها ماشین ها رو زیبا نمیکنه بلکه بدریخت هم میشوند
طراحی عقبش خوبه و همچنین طراحی داخلیش ولی جلوش رو خراب کردند
مرتضی
۱۹ تیر ۱۳۹۳اپل همیشه دوست داشتنیه!!!
آرش آمار
۱۹ تیر ۱۳۹۳رده بندی فروش خودروهای سگمنت sub compact در اروپا تا اینجای 2014:
***************************************
1- فورد فیستا
2- رنو کلیو
3- فولکس واگن پولو
4- اوپل واکسهال کورسا
5- پژو 208
6- تویوتا یاریس
7- داچیا ساندرو
8- سیتروءن C3
9- اسکودا فابیا
10- سءات ایبیز
11- فیات پونتو
12- هیوندای i20
13- نیسان میکرا
14- کیا ریو
15- سیتروءن DS3
16- داچیا لوگان
17- سوزوکی سویفت
18- هوندا جاز
19- مزدا 2
20- پژو 207-
رامتین
۲۰ تیر ۱۳۹۳فورد فیستا واقعا در این سگمنت عالیه. امیدوارم وارد ایران بشه.
البته پژو 308 هم میتونه جذابیت زیادی داشته باشه.
ف.ق
۲۸ خرداد ۱۳۹۴دوستان عزیز در مورد واردات خود رو ی اوپل هر سوالی داشتید بفرمایید در خدمتم .من از جزیئات ورود خبر کامل دارم تا این لحظه اوپل کورسای مدل 2014 واسترا 2014 واینزگنیا 2014 وارد شدند و نماینده رسمیش شرکت توان خودروی جی میباشد واما کورسا واسترا وادام واینزیگنیا 2015 رو میتونید در نمایشگاه خودروی مشهد ببینید و از دوماه دیگه در خیابان های شهر
armin
۲۴ فروردین ۱۳۹۵من کورسای ۲۰۱۴ ترخیص ۲۰۱۵ تحویل قبل عید و فوری گرفتم ۹۵۵۰۰ با اینکه اتاق جدید تو اروپا اومده با این بیشتر حال کردم تیپ فول اسپرت سبز براشتم دیگه از سفید خسته بوم ولی خدایش خیلی نرم و ساکت و باحال حت eco داره وتوربو که دور موتور ۶ ماشین از ۹۹ اسب میشه ۱۴۰ اسب بخار و کاملا سر کش سیستم صوتی خوب و جنس مواد داخل عالی هست دنده ها روان و دنده عقب مثل قدمیا کنار ۱ هست ، ۳گرم کن عالی و کروز دداره و تلفن وصل میشه و در آخر خیلی راضیم تو این ۳ ماه از النترا که داشتم و کلا به صدا افتاده بود خیلی بهتره البته من خودم با هاچ بک حال میکنم!