تنها چند هفته بعد از نمایش تیزرهای نسل یازدهم اوپل آسترا، اکنون تصاویر رسمی از نمونه اولیه همراه با استتار و پوششهای مختلف همراه با جزئیاتی بیشتر منتشر شده است.
آزمایش نسل جدید اوپل آسترا در دنیای واقعی از زمستان گذشته آغاز شده و اکنون به مراحل نهایی توسعه و تنظیم دقیق رسیده است. آزمایشهای این خودرو در دریاچه یخ زدهای در سوئد در دمای زیر ۳۰ درجه به منظور بهینهسازی کشش در سطوح لغزنده، کنترل پایداری و ترمزها و همچنین اطمینان از مدیریت دما و تهویه انجام شده است. بعلاوه باتریهای یون لیتیوم هم در مدلهای پلاگین هیبریدی، در این هوای سرد مورد آزمون قرار گرفتند.
سپس آزمایشهای شکنجه مانندی در مرکز آزمون Dudenhofen ازجمله عبور از عمق آب، تونلهای شبیهساز آب و هواهای مختلف، سازگاری الکترومغناطیسی صورت گرفت و سرانجام آزمایش واقعی رانندگی در منطقه Rhine-Main شروع شد.
مدیرعامل اوپل، مایکل لوشلر هم اطلاعات بیشتری از نسل جدید این خودروی محبوب داده است. پلتفرم ین خودرو EMP2 از گروه استلانتیس است که با پژو ۳۰۸ و DS4 مشترک خواهد بود. موتورهای ۱.۲ لیتری بنزینی و ۱.۵ لیتری دیزلی و دو پیشرانه پلاگین هیبریدی هم برای آسترای جدید درنظر گرفته شدهاند. این نسخههای پلاگین هیبریدی با یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی و یک یا دو موتور الکتریکی به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک ارائه خواهند شد.
از نظر طراحی، آسترا شباهت زیادی با برادران فرانسوی خود خواهد داشت. با این وجود زبان طراحی جدید اوپل در آن استفاده میشود که برای نخستین بار در موکای جدید دیده شد. در این طراحی، چراغهای جلو ماتریکس LED با جلوپنجره مشبک مشکی ترکیب میشوند. بدنه در مقایسه با نسل قبلی عضلانیتر شده است. چراغهای LED باریک عقب هم باعث ایجاد ارتباط بصری بین دو نسل آسترا میشوند.
آن چیزی که از داخل کابین آت را میدانیم از روی تیزرهای اخیر شامل داشبورد Pure Panel با خوشه ابزار دیجیتالی و یک صفحه لمسی مرکزی همراه با کنترلهای فیزیکی است.
ما اولین نمایش این خودرو را طی چند هفته آینده و در مراسمی رسمی انتظار میکشیم.
ehsan.fa
۱۰ تیر ۱۴۰۰کاش به جای چینی های بدردنخور اینجور مارک های درجه دو ولی خوب اروپایی میومدند. سئات داچیا اوپل اشکودا حیف این برندها که نباشند ولی ام وی ام ، دانگ فنگ ، هانگ تنگ ، بسترن ، کوپا و کوفت و زهرمار اومدن
محمد
۱۰ تیر ۱۴۰۰اوپل درجه دو نیست
GT
۱۰ تیر ۱۴۰۰پس درجه چنده؟ نکنه با پورشه و لامبورگینی هم سطح هست، البته فکر نمیکنم منظور ایشون از درجه دو کیفیت ساخت پایین باشه بلکه برند اوپل جزو برند های سطح متوسط هست نه سطح بالا
ehsan fa
۱۱ تیر ۱۴۰۰اگه اوپل درجه دو نیست بنز بی ام و و آئودی درجه چند هستن درجه منفی یک؟
🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪
۱۰ تیر ۱۴۰۰پژو سیتروئن سئات کوپرا اوپل اشکودا رنو داچیا فیات و….
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ تیر ۱۴۰۰راستش خیلی خوب میشد،جایگزین عالیی برای چینیا هست اما حیف که نصیبمون نشد….
عارف
۱۰ تیر ۱۴۰۰اوپل ماشینهای قابل احترامی تولید میکنه . هرچند خیلی کم کار شده ، هم سواری خوبی داره و هم امکانات در حد یک ماشین متوسط ، تو ایران که دیگه دیدن این تیپ ماشینها چشم انداز مثبتی نداره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ تیر ۱۴۰۰تو ایران فقط سوار کراس اوور آشغال چینی بشن سرشونو از سانروف دربیارن و پز بدن! کارشون شده همین😑🤦♂️
محمد مختاری آذر
۱۱ تیر ۱۴۰۰دقیقا البته مجبورا اینکارو بکنند