اوپلپژو

احتمال حذف پیشرانه‌های اوپل توسط پژو-سیتروئن

پس از دست‌یابی به این نتیجه که تأسیسات پژو-سیتروئن پربازده‌تر از کارخانه‌های اوپل هستند، این کمپانی فرانسوی که هم‌اکنون دومین خودروساز بزرگ اروپا محسوب می‌شود گفته توسعه پیشرانه‌های روسلهایم آلمان از نظر راندمان با فرایند ساخت پیشرانه‌های پژو و سیتروئن برابر نیستند. به همین دلیل شاید اوپل و واکسهال از پیشرانه‌های مالک فرانسوی خود استفاده کنند و این موضوع می‌تواند تأثیر مستقیم روی هزاران کارمند اوپل بگذارد.


نه تنها شاهد محصولات اوپل با قلبی فرانسوی خواهیم بود بلکه محصولات این شرکت با سابقه آلمانی از همان پلتفرم مدل‌های پژو-سیتروئن استفاده خواهند کرد. این موضوع چیزی فراتر از احتمال است زیرا مدیر توسعه پژو-سیتروئن در گفت‌وگو با یک رسانه گفته است:

ما در آینده استفاده از پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های پژو-سیتروئن برای محصولات اوپل را شروع خواهیم کرد. این موضوع در طول یک روز رخ نخواهد داد بلکه چندین سال طول خواهد کشید.


زمانی که از مدیر شرکت درباره حذف پیشرانه‌های اوپل پرسیده شد او گفت تصمیمی دراین‌باره گرفته نشده است. او گفت اوپل تنها در صورتی از پیشرانه‌های خود استفاده خواهد کرد که بهبودهای اساسی در تمامی زمینه‌ها رخ دهد. او خاطرنشان کرد اوپل می‌تواند از مزیت‌های تجربی پژو-سیتروئن در توسعه پیشرانه بهره‌مند شود. در طولانی‌مدت، پیشرانه‌های توسعه یافته توسط اوپل حذف خواهند شد زیرا پژو-سیتروئن می‌خواهد از پرداخت حقوق معنوی و حق اختراع به مالک اسبق اوپل یعنی جنرال موتورز دوری کند.


مدیر شرکت فرانسوی گفت:

ما می‌خواهیم در سریع‌ترین زمان ممکن هرگونه پرداخت برای حق بهره‌برداری و اختراع را به پایان برسانیم.


هنوز مشخص نیست سرنوشت مرکز تست و توسعه‌ای که حدود یک سال پیش در روسلهایم افتتاح شده و ۸۰۰ کارمند دارد چه خواهد شد. تکه‌ی دیگر این پازل نیز درگیر بودن ۳۰۰۰ مهندس اوپل در پروژه‌های زمان جنرال موتورز است.


اگر به یاد داشته باشید، برنامه‌هایی برای تولید یک شاسی‌بلند پرچم‌دار در جایگاهی بالاتر از مدل‌های کراس لند X و گرند لند X وجود داشت اما پژو-سیتروئن تصمیم به توقف فعلی این برنامه‌ها گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ستار

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    من همیشه تو فرانسوی ها بیشتر با پژو و سیتروئن حال کردم.به نظرم کارشون از رنو قوی تره
    رنو فقط مگان rs…رنو فکرش فقط اقتصادی.
    به نظر م تالیسمان هم خیلی تبلیغات پشتش راه انداختن

    1. شایان

      ۱۱ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (146 ديدگاه)

      رنو بدلیل همکاری با نیسان خیلی خیلی جلوتر از پژو قرار داره

    2. احسان

      ۱۱ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      تلیسمان و کولئوس اقتصادی هستن؟ رقیب این دو تا رو در پژو در نظر بگیری خودت جوابت رو گرفتی!

      1. علی

        ۱۱ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (36 ديدگاه)

        عزیز هرطور نگاه میکنم پژو3008 از هر جنبه ای از رنو کلوئوس سرتره حتی با وجود پیشرانه کم حجم تر کم مصرف تر شتاب بهتری هم داره درمورد تالیسمان هم باید بگم قابل قیاس با پژو508هست که نسل جدیدش قراره امسال معرفی بشه و مطمئن باش شاخ تالیسمان رو می شکنه!

  2. امیر

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اپل اینسیگنیا موتور دو لیتر خیلی سر زنده ای داره که فکر کنم با مال بیوک لاکراس مشترکه یعنی اساسا انجین طراحی جی ام باید باشه امیدوارم اونو حذف نکنن یه انجین یک و شیش دهم بزارن روش مس همه ماشینای دیگشون ?

    1. datsun

      ۱۱ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3951 ديدگاه)

      کلا دیگه ۱.۶ لیتری میشن ?

    2. ونوم اف ۵

      ۱۱ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      داداش خودشون هم میدونن این پیشرانه برای اینسیگنیا خیلی خوبه ولی بحث پوله و پژو سیتروئن فقط دست بگیر داره و دست بده نداره

  3. me84

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    حیف شد که اوپل دست پژو سیتروئن افتاد. به نظر من باید یه شرکت لوکس ساز مثل مرسدس، اوپل رو میخرید و از اون به عنوان شاخه اقتصادی سازش استفاده میکرد.
    فکر کنید یه ماشین ارزون اقتصادی با تکنولوژی مرسدس چی میشه. فقط همون اعتبار مرسدس میتونست فروش بالایی رو براش داشته باشه.
    اینطوری هم اوپل خیلی موفق تر میشد و هم اون شرکت لوکس ساز بازار بیشتری برای خودش ایجاد میکرد.

  4. ونوم اف ۵

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    پیش به سوی اپل کورسا و موکا و ادام و اینسیگنیا و …. با انجین tu5

  5. DODGE

    ۱۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    اگه بی انصافی نکنین دوستان و به دید تعصب نگاه نکنین به این مسایل متوجه میشین که هر کاری در حق اپل به دست PSA باعث پسرفتش نمیشه
    PSA یه کمپانی سطح پایین که نیست اینقدر دربارش انتقاد میکنین اون به روش فرانسوی میره جلو تویوتا به روش ژاپنی و مرسدس هم به سبک المانی اصلشم همینه که اشتراکات زیادی نداشته باشن وگرنه با هم فرقی نمیکنن که پس هر کمپانیو با خودش مقایسه کنین و نتایج هر کدوم که میشه پیشرفت یا پسرفتش نسبت به گذشتش با کمپانیای دیگه مقایسه کنین.مرسی از دوستان عزیزم

  6. نوید جهرمی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    1.6 تنفس طبیعی، 1.6 با توربو، 1.6 ساده، 1.6 با مخلفات اضافه، 1.6 مخصوص سرآشپز.
    اونایی ک دنبال تنوع بیشتر هستن 1.2 توربو و 1.8 توربو هم داریم که در صورت صلاح دید پژو میتونید سفارش بدید.
    البته گزینه های هایبریدی با 1.6 هم موجوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا