اوپل

معرفی اوپل اینسیگنیا اسپورت تورر 2017

چندین ماه پیش جنرال موتورز از سه گانه ی جدید اوپل اینسیگنیا گرند اسپورت، واکسهال و هولدن کومودور رونمایی کرد. برای افرادی که خواهان فضای بار بیش از ۴۹۰ لیتر مدل سدان هستند، نسخه‌ی واگن این خودرو با ۳۰ لیتر محفظه بار اضافی در کل فضای بار ۵۲۰ لیتری دارد. جالب آنکه این میزان گنجایش دقیقاً با نسل قبلی اینسیگنیا برابر است. خبر خوب اینکه صندلی‌های عقب توانایی خم شدن ۴۰:۲۰:۴۰ را داشته و با این کار فضای صندوق به ۱۶۳۸ لیتر افزایش می‌یابد که ۱۰۸ لیتر بیشتر از نسل قبلی است.

2017-opel-insignia-sports-tourer
همان‌گونه که فکر می‌کنید اساساً همه‌ی بخش‌ها از مدل سدان گرفته شده‌اند بنابراین همان زیرساخت جدید مدل سدان باعث شده تا صرفه‌جویی ۲۰۰ کیلوگرمی در وزن خودرو حاصل شود. با توجه به اینکه مدل جدید ۷۳ میلی‌متر طویل‌تر بوده و فاصله‌ی بین محورها ۹۲ میلی‌متر بیشتر است این کاهش وزن بیشتر جلب‌توجه می‌کند. فضای بار این توانایی را دارد که تا بیش از ۲ متر کشیده شود.

2017-opel-insignia-sports-tourer-05
درست همانند اینسیگنیا گرند اسپورت، برادر کاربردی‌تر نیز در مدل‌های پایه‌تر طراحی دیفرانسیل جلو داشته درحالی‌که مدل‌های گران‌تر از سیستم چهارچرخ محرک با گشتاور برداری بهره می‌برند. با پرداخت بهای بیشتر خریداران قادر خواهند بود تا چراغ‌های جلوی LED ماتریکس را که به ۱۶ دیود در هر دسته مجهز هستند سفارش دهند.

2017-vauxhall-insignia-sports-tourer-04

2017-vauxhall-insignia-sports-tourer-08
جنرال موتورز هنوز درباره‌ی قوای محرکه‌ی اوپل و واکسهال حرفی نزده، اما می‌دانیم که نسخه‌ی پرچم‌دار هولدن کومودور اسپورت واگن ۲۰۱۸ از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر با قدرت ۳۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به دامپرهای تطبیق شونده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک اشاره کرد ضمن اینکه درب پشتی برقی نیز با گرفتن پا زیر سپر باز می‌شود.

2017-opel-insignia-sports-tourer-11

اما مدل‌های سدان و واگن شکل گرفته بر مبنای اینسیگنیا ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو دیده خواهند شد و فروش آن‌ها نیز از اواخر سال جاری شروع خواهد شد؛ اما گفته شده مدل ساخت هولدن از اوایل سال آینده فروخته خواهد شد و بجای آنکه تولید محلی داشته باشد از آلمان وارد استرالیا خواهد شد.

2017-holden-commodore-sportswagon-07

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Alpha

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    جزو شیک ترین ماشین ها در این بازه ی قیمتی.
    عاشق اوپل هستم. ایشالله یه روز یک ماشین عالی ازش بخرم
    یک حس خوبی در آرم و محصولات این شرکت هست.

    1. عقیق

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (18 ديدگاه)

      آقای خاص

  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    ماشین واقعا زیبایی هستش و طراحی گیرایی داره از نظر من

  3. یوسف

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    طراحی شیک و دینامیکی داره، به نظرم جزو معدود خودروهایی هست که واگنش از سدانش زیباتر دراومده.

  4. Mdesign

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    چرا تو ایران ماشین های استیشن و آلترک نمیاد ؟
    من به شخصه خیلی ازشون خوشم میاد …
    البته خودروی با قیمت مناسب که در دسترس باشه …

  5. سیدامین فاخر

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اقایون بنظرتون اگه کومودور جدید با محور متحرک عقب تو رده های پایه عرضه میشد بهتر نبود
    حیف کومودور که نسل جدیدش دیفرانسیل جلو باشه

    1. شاهین

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      فکر کنم اولویت اصلی کاهش پیچیدگی و مصرف سوخت بوده. واسه همینه که خودروسازا رو آوردن به طراحی دیفرانسیل جلو. نمونه بارزش ب ام و هست.
      مخلصم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا