اوپل آسترای جدید از طراحی آشنا اما تکاملیافتهای نسبت به گذشته بهره میبرد. برای برخی، تغییرات بسیار اندک این خودرو در نسل جدید که بهنوعی تکرار طراحی آن از سال ۲۰۰۴ تاکنون محسوب میشود، کسلکننده، تکراری و به دور از هیجان است.
به نظر میرسد طراحان لااقل در طراحی بدنه، همان عناصر طراحی مدلهای پیشین را بهکار گرفتهاند. در نگاه نخست این خودرو کمی کوتاهتر و کم ارتفاعتر شده است. شاید سقف شناور آن بهعنوان یک نشانه از طراحی مدرن به واسطه مشکی کردن قسمتی از ستون C باعث تمایز آن گردد.
لااقل در نمای جانبی، با وجود شیب بیشتر سقف، کمی پویایی بیشتری به چشم میخورد. تغییر جلوپنجره نیز که اینک تا خود چراغها امتداد یافته به عریضتر نشان دادن آسترای جدید میانجامد. پایه آینههای جانبی هم از روی پنجره به روی دربها منتقل شده است که شیکتر و اسپرتتر به نظر میرسد.
البته آسترای جدید تا ۲۰۰ کیلوگرم نسبت به قبل سبکتر شده است. اما این موضوع ربطی به طراحی آن ندارد. فضای داخل کابین از تغییرات بنیادینی بهره میبرد که با تمرکز بر سادگی و ارگونومی بنا شدهاند. تغییر طراحی عمودی کنسول به افقی و دسترسی به نمایشگر لمسی و کنترل آن از طریق یک کلید چرخشی، نشان از بهبودهایی در این بخش دارد.
قطعاً اوپل آسترای جدید خودروی بهتری از هر جهت نسبت به نسل قبلی آن است اما آیا تغییرات ظاهری آن نیز کفایت میکنند؟
ب نظرم ک تغییر کرده .اسپرت تر و گیراتر شده . اما باز طرح قبلی رو بیشتر میپسندم. به هر حال اوپل داره تلاش میکنه جایگاهش رو به عنوان شاخه اروپایی از جی ام حفظ کنه و با طعم اروپایی کار کنه.
من نمیدونم منظور این نوشته از تغییرات اندک چیه دقیقا؟جلو و عقب ماشین که به کل عوض شدن و تغییرات زیادى کردن و نماى جانبیه ماشین هم که تغییرات زیادى به خودش دیده، ارتفاع ماشین کم شده کاهش وزن زیادى هم داشته،داخل ماشین هم که به کل عوض شده و از نو طراحى شده،دیگه چیکار باید میکردن که تغییراتش زیاد میشد؟
برای لذت محض gt86، و برای ترکیب لذت و زندگی لنسر 1.8. بستگی به نیازت داره. مثلا gt تقریبا تو تمامی سرعت گیر های فیر استاندارد، یعنی رو نصف سرعت گیر ها، پایینش گیر میکنه. مخصوصا اگه body kit هم روش باشه. به علاوه سواریش خیلی اسپرتی و برای شرایط مزخرف آسفالت ایران آزار دهنده است. توش هم خیلی ظرافت و زیبایی نداره )البته به سلیقه من).
پیشنهاد مین اینه که یه نمه دیگه رو 130 بذار و برو سمت آلفارومئو جولیتا. هم تک تک اجزاش زیباست، هم سواریش لذت بخشه، هم از نظر فنی خیلی خوبه، هم میشه واقعا باهاش زندگی کرد.
سلام … این ماشین واقعا زیبا تر شده … وقتی جرمی داشت برادر دوقولوی این آسترا (یعنی واکسهال آسترا) رو تست میکرد گفت ” با اینکه واکسهاله (یعنی ازش بدش میاد) ولی با موتور قدرتمند و دیفرانسیل جلو بودنش خیلی معرکه شده !!! ” … ای کاش یه همچین ماشینی تو ایران به صورت انبوه عرضه میشد … روز خوش …
اون سقف سیال و قوس بیشتر سقف و دیفیوز عقب و تریم فضایی داخلی و ادوات موسیقیایی و ناویگیشن واقعا زیباست خیلی اسپرت و گیرا هست تغییرات درسته جزئی هست اما در کل پروژه تاثیر گذاشته آیا این خودرو در ایران عرضه میشه؟و اگه عرضه میشه با جه قیمت نجومی میشه فقط عکس هاش نگاه کرد دریته که خودم طراحی های کیا موتورز میپسندم اما کلا در سال جدید از دوتا خودرو تا بحال واقعا لذت بردم یکی همین اپل استرا و دیگری نیسان ماکسیمای جدید که اونم واسه خودش دنیایی از هنر و نوآوری هست
چرا اینارو وارد نمیکنن تنها چیزی که بعد از شنیدن اپل به فکر ادم میرسه اینه که خودرویه که از تویوتا و بنز هم بیشتر عمر میکنه […]! هنوزم تو خیابون تردد میکنن خیلیم سرحالن!
من خودم شخصا تو انتخاب این برند به عنوان یک خودروی آلمانی یا یک خودروی آمریکایی مرددم.یعنی نمیدونم با استراتژی یک خودروی آلمانی رو به رو هستم یا فورد امریکا.لطفا راهنمایی بفرمایید دوستان.باتشکر.
اوپل شاخه اروپایی جنرال موتورزه نه فورد. اوپل بدون شک یه خودروساز با خصوصیات اروپاییه و اهمیت فوق العاده ای هم برای جی ام داره. کافیه نگاهی به محصولات اخیر بیوک (مثل cascada و Regal) و برخی محصولات شورلت مثل Trax بندازین ردپای اوپل توشون کاملا ملموسه و در واقع همون خودروهای اوپل هستن که شاخه های آمریکایی جی ام طراخی خاص خودشون رو روشون پیاده کردن.
من به شخصه این برند رو خیلی دوست دارم.(این برند نماد کیفیت عالیه برای من). مخصوصا اوپل آستراشو. خصوصا آسترا opc که دیگه آخرشه. وقتی ماشین کره ای رو 120 130 میدن و ماشین چینی رو 110 میدن(جیلی شاسی بلند) فکر کنم قیمت 150 تا برای این ماشین نسبت به اون کره ای ها و چینی ها زیاد نیست.
Archi KHAN
۹ تیر ۱۳۹۴زیاد تغییر مثبتی ایجادنشده !!
جی تی ار
۹ تیر ۱۳۹۴اتفاقا خیلی تغییر کرده که. به نظر من خیلی قشنگ شده. این خودرو قیمت بالایی تو ایران داره وگرنه فروش وق العاده ای رو تجربه می کرد…
TerraByte
۹ تیر ۱۳۹۴به نظر من باید یه دکمه غلط کردم; هم واسه پستها بذارن مثل دکمه لایک که آدم اینقدر دیسلایک نخوره :|
نوید جهرمی
۹ تیر ۱۳۹۴ب نظرم ک تغییر کرده .اسپرت تر و گیراتر شده . اما باز طرح قبلی رو بیشتر میپسندم.
به هر حال اوپل داره تلاش میکنه جایگاهش رو به عنوان شاخه اروپایی از جی ام حفظ کنه و با طعم اروپایی کار کنه.
Archi KHAN
۱۳ تیر ۱۳۹۴پدال چرا جوابی که به دوستان دادم را حذف میکنی ؟!!!
حرف بدتری از لحن اونا توش نبود که…
ارمان
۹ تیر ۱۳۹۴ماشینه محبوبیه
به نظرم جذاب تر شده من عاشق هاچبک ها هستم و این خیلی باحاله
سعید
۹ تیر ۱۳۹۴از نظر ظاهری هم خیلی بهتر شده،مخصوصا نمای جلوش که به خاطر اون خطوط روی کاپوتش کاملا جذابتر شده
احسان(احسان سابق)
۹ تیر ۱۳۹۴بنظرم تغییراتش بیشتر از واژه “اندک” هست.تو این دوره زمونه به این میزان تغییر میگن تغییر نسل.از فیس لیفت گذشته.بخصوص که 200 کیلو از وزنش کمتر شده
شلبى
۹ تیر ۱۳۹۴من نمیدونم منظور این نوشته از تغییرات اندک چیه دقیقا؟جلو و عقب ماشین که به کل عوض شدن و تغییرات زیادى کردن و نماى جانبیه ماشین هم که تغییرات زیادى به خودش دیده، ارتفاع ماشین کم شده کاهش وزن زیادى هم داشته،داخل ماشین هم که به کل عوض شده و از نو طراحى شده،دیگه چیکار باید میکردن که تغییراتش زیاد میشد؟
armin
۹ تیر ۱۳۹۴دوستان یه سوال تا ۱۳۰ تومن تویوتا جی تی ۸۶ بهتره یا میتسوبیشی لنسر؟
محسن
۹ تیر ۱۳۹۴برای لذت محض gt86، و برای ترکیب لذت و زندگی لنسر 1.8. بستگی به نیازت داره. مثلا gt تقریبا تو تمامی سرعت گیر های فیر استاندارد، یعنی رو نصف سرعت گیر ها، پایینش گیر میکنه. مخصوصا اگه body kit هم روش باشه. به علاوه سواریش خیلی اسپرتی و برای شرایط مزخرف آسفالت ایران آزار دهنده است. توش هم خیلی ظرافت و زیبایی نداره )البته به سلیقه من).
پیشنهاد مین اینه که یه نمه دیگه رو 130 بذار و برو سمت آلفارومئو جولیتا. هم تک تک اجزاش زیباست، هم سواریش لذت بخشه، هم از نظر فنی خیلی خوبه، هم میشه واقعا باهاش زندگی کرد.
احسان آرسنالی
۹ تیر ۱۳۹۴با این که خوشگل تر شده ولی هنوز به نسبت گلف و فیستا طراحی ضعیف تری داره
امین
۹ تیر ۱۳۹۴اگه تو ایران ارزونتر بود یه گزینه عالی برای انتخاب بود: قیمت مناسب . مصرف نسبتا پایین . برند معتبر آلمان
Ehsan
۹ تیر ۱۳۹۴اپل با این تغییرات در طراحی تازه یادش افتاده که آلمانیه ( مخصوصا طرح چراغ های عقب )
AHMADREZA
۹ تیر ۱۳۹۴تازه قشنگ شد اون چی بود و چی شد
متین
۹ تیر ۱۳۹۴سلام …
این ماشین واقعا زیبا تر شده … وقتی جرمی داشت برادر دوقولوی این آسترا (یعنی واکسهال آسترا) رو تست میکرد گفت ” با اینکه واکسهاله (یعنی ازش بدش میاد) ولی با موتور قدرتمند و دیفرانسیل جلو بودنش خیلی معرکه شده !!! ” … ای کاش یه همچین ماشینی تو ایران به صورت انبوه عرضه میشد …
روز خوش …
رضا
۹ تیر ۱۳۹۴دست طراحان و مهندسینش درد نکنه که اینقد بهترش کردن و با مقایسه جزء به جزء میشه براحتی بهبود رو در هر بخش دید
masoud
۱۰ تیر ۱۳۹۴طراحی داشبوردش خیلی بهتر شده
رهگذر
۱۰ تیر ۱۳۹۴اپل سمت راست داشبوردش جدیده یا چپ؟ !
امیر
۱۰ تیر ۱۳۹۴از اون ماشیناییه که من خییییلی دوست دارم جوان پسند با حال اسپرت مثل همون پراید۱۱۱ خودمون دیسلایک ندید من دوستدارم خوشگله
sunmartin
۱۰ تیر ۱۳۹۴اون سقف سیال و قوس بیشتر سقف و دیفیوز عقب و تریم فضایی داخلی و ادوات موسیقیایی و ناویگیشن واقعا زیباست خیلی اسپرت و گیرا هست تغییرات درسته جزئی هست اما در کل پروژه تاثیر گذاشته آیا این خودرو در ایران عرضه میشه؟و اگه عرضه میشه با جه قیمت نجومی میشه فقط عکس هاش نگاه کرد دریته که خودم طراحی های کیا موتورز میپسندم اما کلا در سال جدید از دوتا خودرو تا بحال واقعا لذت بردم یکی همین اپل استرا و دیگری نیسان ماکسیمای جدید که اونم واسه خودش دنیایی از هنر و نوآوری هست
سجاد رضای
۱۱ تیر ۱۳۹۴چرا اینارو وارد نمیکنن تنها چیزی که بعد از شنیدن اپل به فکر ادم میرسه اینه که خودرویه که از تویوتا و بنز هم بیشتر عمر میکنه […]! هنوزم تو خیابون تردد میکنن خیلیم سرحالن!
Kamran.Qamgosar
۱۴ تیر ۱۳۹۴من خودم شخصا تو انتخاب این برند به عنوان یک خودروی آلمانی یا یک خودروی آمریکایی مرددم.یعنی نمیدونم با استراتژی یک خودروی آلمانی رو به رو هستم یا فورد امریکا.لطفا راهنمایی بفرمایید دوستان.باتشکر.
یوسف
۱۷ شهریور ۱۳۹۴اوپل شاخه اروپایی جنرال موتورزه نه فورد.
اوپل بدون شک یه خودروساز با خصوصیات اروپاییه و اهمیت فوق العاده ای هم برای جی ام داره. کافیه نگاهی به محصولات اخیر بیوک (مثل cascada و Regal) و برخی محصولات شورلت مثل Trax بندازین ردپای اوپل توشون کاملا ملموسه و در واقع همون خودروهای اوپل هستن که شاخه های آمریکایی جی ام طراخی خاص خودشون رو روشون پیاده کردن.
saeid
۱۵ تیر ۱۳۹۴من به شخصه این برند رو خیلی دوست دارم.(این برند نماد کیفیت عالیه برای من). مخصوصا اوپل آستراشو. خصوصا آسترا opc که دیگه آخرشه. وقتی ماشین کره ای رو 120 130 میدن و ماشین چینی رو 110 میدن(جیلی شاسی بلند) فکر کنم قیمت 150 تا برای این ماشین نسبت به اون کره ای ها و چینی ها زیاد نیست.
Mercedes-Benz
۲۲ تیر ۱۳۹۴حیف توی ایران اپل جاش رو اون طور که باید، باز نکرده:(((