اوپل

معرفی نسخهٔ استیشن اوپل اینسیگنیا GSi

چندی پیش اوپل نسخهٔ اسپرتی از نسل جدید مدل اینسیگنیا را با نام GSi معرفی نمود. حال این برند آلمانی نسخهٔ استیشن یا همان اسپرت تورر این مدل را نیز معرفی کرده است. این استیشن اسپرت با دو پیشرانهٔ مختلف بنزینی و دیزل عرضه خواهد شد. موتور دیزلی از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توئین توربو است که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌گردد.

این برند متعلق به پژو-سیتروئن اعلام کرده است که اینسیگنیا GSi اسپرت تورر با موتور دیزلی برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به ۷.۹ ثانیه زمان احتیاج دارد درحالی‌که می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین این خودرو در هر صد کیلومتر در شهر ۸.۹ لیتر، در بزرگراه ۶.۱ لیتر و در سیکل ترکیبی ۷.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که تولید آلایندگی آن ۱۹۲ گرم در هر کیلومتر است.

اما کسانی که به موتور بنزینی علاقه دارند، می‌توانند پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو را انتخاب کنند که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور، اینسیگنیا را ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر می‌رساند و قادر می‌سازد به حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. اینسیگنیا GSi اسپرت تورر نسبت به نسخهٔ معمولی ۱۰ میلی‌متر ارتفاع کمتری داشته و از رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت استفاده می‌کند.

همچنین این استیشن اسپرت آلمانی به ترمزهای برمبو و حالتی بنام رقابت هم مجهز شده که با خاموش کردن ESP فعال می‌شود. ارتقاءهای ظاهری این خودرو نیز شامل ورودی‌های هوای بزرگ کرومی در جلو و دیفیوزر عقب می‌شود درحالی‌که در داخل هم از صندلی‌های اسپرت جدید، غربیلک فرمان D شکل پوشیده در چرم و دیگر موارد سود می‌برد. اوپل برای اولین بار این استیشن جدید خود را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درخواهد آورد و فروش آن‌را طی ماه‌های آینده آغاز خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. - A M I R -

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (724 ديدگاه)

    اپل با این زبان طراحی جدیدش مثل رنو انگار دوباره متولد شده !
    درواقع قدرتمند تر از همیشه برگشته ?
    من تجربه رانندگی با اینسیگنیا رو دارم ، واقعا میتونست بازارو دست بگیره اما توان خودرو جی هم مث ایرتویا واردکننده پرطمعی بود !
    امیدوارم ساپرا موتور اینسیگنیا رو با قیمت زیر ۲۳۰ میلیون وارد کنه ، تا اینجا که قیمت گذاری موکا چندان فضایی نبوده ?
    برعکس CH-R ??‍♂️

    1. - A M I R -

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (724 ديدگاه)

      اشتباه تایپی !
      C-HR

    2. بیژن

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (251 ديدگاه)

      تجربه سواری اپل موکا رو دارم.
      محشره… شاسی بلندهای کره ای به گردش نمیرسن????

  2. علی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ایول به پژو سیتروئن دست رو هر چی برند میزارن پیشرفت میکنه

  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    زیباترین استیشنیه که تا حالا دیدم ? بی انصافیه اگر اینسیگنیا به عنوان زیباترین خودروی سال انتخاب نشه.

  4. serial winner

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    .
    بسیار زیباست
    البته به نظر من رنگ مشکی بیشتر بهش میاد.

  5. محمد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    معمولا استیشن ها دسته خودروهای خانوادگی هستن و جوونها گرایشی بهشون ندارن ولی این استیشن واقعا بی نظیره و هرکسی رو جذب میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا