پس از سه سال از معرفی نسل دوم مریوا توسط اوپل-واکسهال حالا نوبت اولین فیس لیفت این خودرو است تا با یک جراحی زیبایی ملایم، مسیر خود را ادامه دهد. این MPV کوچک خانوادگی با جلوپنجره مشبک جدید همراه با نوارهای کرومی برجسته تر و سبک جدید چراغهای جلو که در امتداد تیغه جلوپنجره، فرم یافته است، چراغهای LED عقب و چرخهای ۱۷ و ۱۸ اینچی تازه و سبک نوآورانه باز شدن دربها که اوپل آن را FlexDoors نامیده میتواند نمایشگر یک خودروی خواستنی برای هر خانواده ای باشد.
یک سیستم جدید سرگرمی و اطلاعات و ناوبری با امکان دریافت فرمان های صوتی و مانیتور ۷ اینچی همراه با دوربینهای دید عقب از ویژگیهای جدید اوپل مریوای ۲۰۱۴ میباشد. در بخش قوای محرکه، یک موتور توربو دیزل ۱.۶ لیتری با ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر و با مصرف سوخت ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر در دسترس است. بعلاوه موتورهای بنزینی و LPG که قدرتی برابر ۱۲۰ و ۱۴۰ اسب بخار دارند. سیستمهای انتقال نیروی شش سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته خودکار نیز بهینه شدهاند.۱۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
xsajad
۲۲ مهر ۱۳۹۲یک ماشین مسافرتی عالی اخه من نمیدونم چرا اینا در بین ایرانی ها طرفدار نداره
مرتضی
۲۲ مهر ۱۳۹۲چند مدل از اُپل رو خیلی دوست دارم سال 2001 تا مرز گرفتن اپل استرا هم پیش رفتم اما………
sorena330
۲۲ مهر ۱۳۹۲در عقبش خیلی خیلی باحاله ولی فکر کنم سوار شدنش سخت تره…
امیر
۲۲ مهر ۱۳۹۲پدال جان فرامین غلطه…مثل میادین که غلط مصطلحه لطفا اصلاح کنید…(فرمان ها)
slr722
۲۲ مهر ۱۳۹۲میتونست بهتر باشه…
کمی کم کاری کردن تو طراحی…
فرامرز
۲۲ مهر ۱۳۹۲بله امیر جان باید سعی کنیم واژگان فارسی رو با دستور زبان فارسی بکار ببریم. مثلاْ استاد فارسی هست ولی اساتید (شکل نادرست جمع) از استادها رایج تر شده. در کل تو نظام اداری ما حرف های قلمبه و ترکیبات عربی رسمیت خاصی پیدا کردند.
شهرام
۲۲ مهر ۱۳۹۲هشدار نسبت به انحصاری شدن واردات خودرو
یک واردکننده خودرو با بیان اینکه “نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی در حوادث سال 91 نشان دادند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند”، خواستار جلوگیری از منحصر شدن واردات خودرو در دست این شرکتها شد.
مصطفی ممقانی اظهار کرد: نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی تمام وقت و انرژی خود را صرف مجاب کردن وزارت صنعت، معدن و تجارت برای منحصر شدن واردات خودرو در دست خودشان کردهاند.
وی با بیان اینکه دلایل نمایندگیهای رسمی برای انحصاری شدن واردات خودرو غیر قابل پذیرش است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل آنها این است که واردکنندگان متفرقه خودروهای غیر منطبق با خودروهای اصلی وارد میکنند. این در حالی است که در گمرک سه بازرس خودروی وارداتی ر ا چک میکنند و اگر مشکلی هم در این حوزه هست، به ضعف نظارتهای قانونی در گمرک باز میگردد و نباید برای رفع مشکل صورت مساله را پاک کرد.
این واردکننده خودرو ادامه داد: دلیل دیگر نمایندگیهای رسمی برای حذف واردکنندگان متفرقه، عدم ارائه خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی متفرقه است در حالی که هماکنون بیشترین مشکل در این زمینه در حوزه نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی بوده و بعضا قطعات ساده خودروهای وارداتی نیز در شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش واردکنندگان اصلی یافت نمیشود.
وی افزود: دلیل آخر نمایندگیهای رسمی برای انحصاری شدن واردات خودرو، متفاوت بودن آپشنهای خودروهای متفرقه وارداتی است این در حالی است که در تمام دنیا آپشن خودروها متفاوت بوده و این در اختیار خریدار است که مثلا خودرو را با دو ایربگ و یا 10 ایربگ خریداری کند.
ممقانی با بیان اینکه نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی در حوادث سال 91 نشان دادند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، تصریح کرد: واردکنندگان در شش ماهه اول سال 91 خودرو را با ارز مرجع 1226 تومانی وارد کرده اما به نرخ ارز آزاد حدودا 3500 تومانی به فروش رساندند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال قیمت خودروی کیا سراتو که در ابتدای سال 91 حدود 36 میلیون تومان بود در اواخر این سال به 110 میلیون تومان رسید درواقع در حالی که خودرو با ارز مرجع وارد شده بود اما به نرخ ارز آزاد فروخته شد.
این واردکننده خودرو افزود: نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی باید بپذیرند که دوران رویایی و خواب خوش سال 91 به پایان رسیده و نوسانات عجیب و غریب نرخ ارز دیگر در دولت تدبیر و امید اتفاق نخواهد افتاد بنابراین به امید افزایش مجدد نرخ ارز، خودروهایشان را دپو نکنند.
ممقانی با بیان اینکه نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی باید حداقل 10 درصد قیمت محصولات خود را کاهش دهند، تصریح کرد: اما این شرکتها به جای کاهش نرخ محصولاتشان به دنبال انحصاری کردن واردات خودرو هستند تا با حذف رقبا، زمام این بازار را در دست گیرند.
وی ادامه داد: به مسوولان هشدار میدهیم که نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی در سال 91 امتحان خود را پس دادهاند و به هیچ وجه به قواعد بازار رقابتی و بحث عرضه و تقاضا پایبند نیستند.
این واردکننده خودرو تصریح کرد: واردکنندگانی که هماکنون به دنبال انحصاری کردن واردات خودرو به بهانه جلوگیری از عرضه خودروهای وارداتی معیوب هستند، پس از انحصاری شدن واردات و حذف رقبای خود به موقع “از آب گلآلود ماهی خواهند گرفت”.
پایان خبر/
تاریخ ارسال : دوشنبه 22 مهرماه 1392
ساعت ارسال : 11:45
محمد حسین
۲۲ مهر ۱۳۹۲چه عجب اسمی از اوپل شنیدیم .
به نظر میاد ماشین خوبی باشه
JDM eat sleep
۲۲ مهر ۱۳۹۲من با سبک طراحی اپل خیلی حال می کنم و خوشحالم که دید خودرو سازها نسبت به MPV ها عوض شده و طراحی هاشون از حالت محافظه کارانه درآمد ولی اگه دنبال طراحی فضایی و آینده نگرانی هستید ی نگاهی ب Nissan quest ,mazda5′ honda odyssey بندازید
Only Japanese Car
I LOVE JDM
محسن.د
۲۲ مهر ۱۳۹۲اوپل خوش سلیقس.
امین
۲۳ مهر ۱۳۹۲چرا از نیم رخ اینجوریه؟
یه جوریه!
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱ آبان ۱۳۹۲درود.
من استیشن رو به اینجور مدل ها ترجیح میدم.ولی باز این هم خوبه.اتفاقا اینجور مدل در های عقب سوارو پیاده شدنش خیلی راحت تره…
ولی انصافا عجب موتوری داره.
1.6 لیتر 136 اسب بخار !!!!!!!!!!!!!!!!
تازه دیزل هست با این بازدهی که داره.
عقبشم بهتر ازین ها میتونست طراحی بشه.
((( ایران و المان )))
Soroush
۳ اسفند ۱۳۹۷من اتریش زندگی میکنم و اپل مریوا خریداری کردم. البته با موتور توربو. بسیار بسیار ماشین راحت. بی هزینه و سریعی هستش. قبل از این ماشین مرسدس کلاس ب داشتم ولی به جرات یک سر گردن از ماشین قبلیم بهتر هستش. پرفففففففک????????