واکسهال با مدل جدید آسترا و همینطور، طراوت بیشتر برای مدلهای کوچکترش، با تمام قوا تصمیم به بازگشت به صحنه گرفته است. یک طراحی تازه از «اینسیگنیا» در راه است و در مورد یک جایگزین برای شاسیبلند متوسط و پا به سن گذاشته آنتارا صحبت میشود. در همین حال، شاید هیجانانگیزترین خبر، برنامهریزی این برند در کنار برند خواهر آلمانیاش، اوپل، برای یک مدل جدید ۲ درب ۲+۲ با عنوان GT است که قرار است تا هماوردی برای آئودی TT و فولکسواگن سیروکو باشد. تصاویر جدید از ظاهر احتمالی واکسهال GT خبر میدهند.
منابع نزدیک به واکسهال، از توسعه این خودرو میگویند و اینکه احتمالاً در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال آینده، کانسپتی از آن را خواهیم دید. به نظر میرسد که رؤسای جنرالموتورز در وهله اول، به دنبال ارزیابی شرایط بازار این مدل با توجه به بازخوردهای نمایشگاهی خواهند بود.مدل جدید واکسهال GT، نشانههایی از یک کانسپت قدیمی اوپل که اولین بار در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در سال ۱۹۶۵ دیده شده بود، در خود دارد. در آن زمان، اوپل GT اکسپریمنتال به عنوان یک «بچه کوروت» شناخته شد و تبدیل به اولین کانسپت اروپاییای از اوپل شد که وارد خط تولید شده است.
گزینههای پیشرانه برای واکسهال GTواکسهال GT که گفته میشود بر اساس مدل جدید سبکوزن آسترا هاچبک ساخته میشود، از یک طرح دیفرانسیل جلو د نار یک سری موتورهای توربوشارژر بنزینی و دیزل استفاده خواهد کرد. موتور دیزلی جدید آسترا با گنجایش ۱/۶ لیتر و همینطور موتور بنزینی یک لیتری ۳ سیلندر، از گزینههای احتمالی برای پیشرانه GT هستند. همچنین یک گیربکس ۶ دنده دستی به صورت استاندارد خواهد بود که در کنار آن، از یک آپشن گیربکس اتوماتیک ایزیترونیک برای مصرف سوخت بهتر و با ۲ پدال به جای ۳ پدال میتوان استفاده کرد. طراحی واکسهال GT
مدت زیادی از حضور یک کوپه سطح بالا در سری خودروهای واکسهال میگذرد. آخرین آنها، «مونارو» نام داشته که تنها در ۲ سال، بین سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ در بازار حضور داشته است. این در حالی است که تاریخ مدل جمع و جور «کالیبرا» به سال ۱۹۹۸ میلادی برمیگردد. البته نباید فراموش کنیم که آسترا نسخههای سه در زیادی مانند آخرین مدل GTC داشته، ولی این مدلها بیشتر حالت کاربردی داشتهاند تا یک کوپه تُند و تیز. تصویری که از این خودرو داریم، یک جلوبندی برجسته با نشان واکسهال با چراغهای LED ظریف در طرفین نشان میدهد. این طراحی، همچنین تحتتأثیر کانسپت «مونزا» است که دو سال پیش در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شده بود. کانسپت مونزا، انتظارات را از نسل آینده محصولات واکسهال به نمایش میگذاشت. شباهتهای GT با کانسپت مونز بیشتر در جاهایی مانند هواکشهای افراطی و بدنه و نیمرخ جمعوجور مشخص است.
دریچههای موجود بر روی کاپوت، نشان دهنده درنظر گرفتن موتورهای توربوشارژر برای زیر کاپوت است. در همین حال، برخی ویژگیهای ظاهری اسپورت با پشتههای بلند و پیشآمدگی کوتاه جلب توجه میکند. در عقب، برخی شکافهای عمیق، در کنار یک صفحه شماره مسابقه و یک اسپویلر کوچک دیده میشوند و شیشه اریب، نیمرخ GT را به عنوان یک خودروی اسپورت کامل میکند.
زمان و نحوه ورود به بازار
اگر برنامهها به خوبی برای واکسهال پیش بروند، احتمالاً مدل جدید واکسهال GT کوپه را در سال ۲۰۱۷ از نزدیک ملاقات خواهیم کرد. احتمال عرضه یک مدل کانورتیبل از آن نیز در حدود ۱۲ ماه بعد از این تاریخ وجود دارد. برای قیمت نیز، انتظار میرود که واکسهال برای رقابت با برندهای پرمیومی مانند فولکسواگن و آئودی وارد عمل شود و از حدود ۲۲ هزار پوند شروع کند.
ali ayat
۱۴ مهر ۱۳۹۴شاید این برند اوپل توانایی رقابت با بزرگان را نداشته باشن ولی مطمعنا یه سری تکنولوژی توشون به کار رفته که بار اول هست که استفاده میشه حتی یه چیز ساده مثل برف پاک کن یه اصلاحی در مدار بندی ترمز و اینجور مسایل خلاصه هیچی هم نباشه باعث تهدید بزرگانی چون بنز و بی ام و پورشه ووو میشه که اونا برای همین ترس از دست دادن رقابت از هر طریقی شده شروع به بهتر کردن ماشین هاشون میکنن و روز به روز به سرعت پیشرفتشون اضافه میشه چون دلیل اصلی پیشرفت رقابت بین تولید کنندگان هست و اصلا مشتری اهمیتی ندارد چون اگر فقط یه کارخانه ماشین سازی بود هرجور ماشین تولید میشد مردم دنیا هم مجبور به خرید آن بودند (مانند ایران)و ما هم در صنعت ساختگی که بر پایه یه مشت وهم هست عقب تر میرویم و در نهایت یه روزی چوبش رو میخوریم خدا اون روز رو نیاره
شایان
۱۴ مهر ۱۳۹۴مطمئن باش آلمانی ها از چیزی نمیترسن ترس برادر مرگه اگر قرار بود بترسن الان از چهار تا خبر قبلی پدال چهار تاش از چهارتا برند مختلف آلمانی نبود اونا هم میرن دنبال پیشرفت و به روز بودن مثل همیشه آقای آیت گرامی
ali ayat
۱۴ مهر ۱۳۹۴میترسن اتفاقا فقط سر این میترسن که خدایی ناکرده ماشینی از اونا فروش بره میفهمی که دیگه اینجور آقا شایان
Archi KHAN
۱۴ مهر ۱۳۹۴طرح های خارجی جالبی براش پیشنهاد شده ، میتونه موفق باشه …
وحید
۱۴ مهر ۱۳۹۴همه هم زدن تو کار کوپه جدید
وقتی یه کره ای کوپه بزنه
اوپل با اون سابقه حقا و انصافا باید پیشتاز باشه
سعید
۱۴ مهر ۱۳۹۴اگر به خاطر داشته باشید OPEL در دهه 80 میلادی تولید کننده سریعترین خودرو چهار جهان بود ( OPEL LUTOS CARLTON ) با حداکثر سرعت 285 km/h ، و پس از آن در اوایل دهه 90 خودرو تولید انبوه CALIBERA با ضریب پسا 0.26 را که از هر خودرو دیگری در جهان دارای مقاومت آ یرودینامیکی پایین تری بود را در خط تولید داشت . خودروهای ساخت OPEL در زیر مجموعه جنرال موتور با نامهای مختلفی عرضه می شوند و اکنون چند خودرو با برند BUCK در واقع خودروهای ساخت OPEL می باشند که LOGO شرکت BUCK جانشین OPEL شده است . به نظر من اشکال حال حاضر بعضی خودروهای شرکت OPEL طراحی آنها و به خصوص چراغ بزرگ جلو آنها است و با پشتوانه قوی تاریخی این کمپانی امکان شکوفایی بیشتر آن خارج از انتظار نیست .
احمد باقری
۱۴ مهر ۱۳۹۴همیشه رقابت سالم، باعث بهبود کیفیت هر چه بیشتر خودروها میشه.
امین
۱۴ مهر ۱۳۹۴طراحی های جدید اوپل خیلی پیشرفت کرده و قابل رقابت با بقیس. رقیب اصلی این سگمنت که تی تی و شیروکو هستن از موتورهای قویتری استفاده میکنن و هم AWD هستن
ای کاش از یه موتور 2 لیتری توربو و آپشن AWD هم استفاده کنه
آرمااااان
۱۴ مهر ۱۳۹۴عجب
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/vauxhall-monza-11.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/08/DMA_BMW_i8_0149.jpg
جاوید
۱۶ مهر ۱۳۹۴تصویری که از این خودرو داریم، یک ” جلوبندی “برجسته با نشان واکسهال با چراغهای LED ظریف در طرفین نشان میدهد.
عذر میخوام ولی تا اونجا که من میدونم جلوبندی که یه اصطلاح کاملن ساخت وطن هست و به سیستم تعلیق گفته میشه، و نه به طراحی و ادوات جلوی ماشین!!!
میشه راهنمایی کنید
کارشناس
۸ بهمن ۱۳۹۴بله باید بگه جلوپنجره