اوپل

اوپل کورسا 2019 با تکنولوژی پژو-سیتروئن

جایگزین پرفروش‌ترین خودروی سال پیش اوپل یعنی کورسا در دو سال آینده از راه خواهد رسید.


طبق گفته‌های روزنامه‌ی آلمانی AllgemeineZeitungMainz، جانشین این سوپرمینی محبوب پس از انجام معامله و قرار گرفتن زیر چتر گروه فرانسوی پژو-سیتروئن با استفاده از تکنولوژی این خودروساز ساخته خواهد شد.


بدین ترتیب نسل جدید کورسا که در بزرگ‌ترین تأسیسات کمپانی در زاراگوزای اسپانیا ساخته خواهد شد چهارمین پروژه‌ی مشترک با غول خودروسازی فرانسوی خواهد بود. پیش از این مدل‌های کراس لند X و گرند لند X به همراه مدل کومبو با همکاری پژو-سیتروئن ساخته شده‌اند.

نسل جدید اوپل کورسا که بر پایه‌ی معماری کاملاً جدیدی ساخته خواهد شد از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی ۳ و ۴ سیلندر توربو سود خواهد برد و گفته شده مدل کاملاً فول و سطح بالای OPC قلب تپنده‌ی ۱.۶ لیتری خواهد داشت.
Opel Corsa 2015
Opel Corsa 2015
حال باید دید همکاری جدید با پژو-سیتروئن می‌تواند برای اوپل فایده داشته باشد یا خیر؟ تا به اینجا صحبت از سود بردن اوپل از تکنولوژی‌های فرانسوی‌ها بوده است. منتظر برنامه‌های پژو-سیتروئن برای بهره بردن از آلمانی‌ها می‌مانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ASTON

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (213 ديدگاه)

    خدا به خیر بگذرونه
    میومد زیر پرچم هموطنش فولکس واگن ما هم راضی تر بودیم

    1. مهدی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      عزیزم اوپل زیر مجموعه جنرال موترز بود نه فولکس واگن

  2. پرهام

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    چ شود!?

  3. بیژن

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    ازین اتفاق ناخوشایند متاثرم….
    چطور آلمانهای متعصب اجازه همچین اتفاقی رو دادن…؟!

    1. بیژن

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (255 ديدگاه)

      آخه رندر کورسارو ببین…!! ( عکس اولی قرمز رنگ)
      حالا کورسای GM ۲۰۱۶ رو ببین….
      پلت ۲۰۸ رو دارن میندازن به کوورسا?
      وای بحال موتورش….
      من میگم کورسا باید آلمانی بمونه بخاطر هزارو یک دلیل ، و پژو باید پژو بمونه……ومحصولات خودشو تدوین کنه.

  4. pooriya

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    تجربه پژو در ساخت خودرو های مینی و شهری بالاست و پژو در این زمینه پشتوانه بالایی داره بعد هم دنیای تجارت و کار فرق میکنه با تعصبات مسخره بعضی از دوستان اگه پژو کمپانی کمی بود ب ام و باهاش شریک نمیشد و موتور توربو ۱.۶ لیتری با سرمایه گذاری و همکاری ب ام و پژو ۸ سال بهترین موتور دنیا نمیشد

  5. یاسین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    مطمئن باشیم این معامله خودرویی به نفع هردو خواهد اولا اگه خود المانی ها مثل ما ایرانیا فکر میکردن صنعت خودرو فرانسه صنعت کوچیکیه هرگز زیر پرچم PSA نمیرفتن اونا میدونن فرانسه به عنوان یکی از با اصالت های خودروسازی جهان میدونن دارن چیکار میکنن بخصوص برای خود بازار اروپا فرانسوی ها و المانیا اگر برین تاریخ رو بخونین خیلی جاها تو صنعت خودرو باهم همکاری داشتن از همکاری بگیر پژو و ب ام وه و طراحی موتور تویین اسکرول توربو که هشت ساله نقل تمام محافل خودروییه تا همکاری رنو و بنز در موتورهای فرمول یک و….. و همیشه دستاورد های خودرویی این همکاری ها اونقدر عالی بوده که بعد ها بقیه هم ازش استفاده کردن حالا که دیگه نور علی نوره هرکسی میدونه که فرانسوی تو این سگمنت عالی کار میکنن پس بدون شک نسل بعدی کورسا مثل نسل قدیمش عالی خواهد همونطور که گرند لند هم نتیجه خوب همکاری اوپل و پژو شد

  6. رافال M

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (108 ديدگاه)

    “تا به اینجا صحبت از سود بردن اوپل از تکنولوژی‌های فرانسوی‌ها بوده است. ”
    خداییش این حرف خنده دار نیست؟
    آلمان چه خوار شده

  7. SRT VIPER

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    خدا وکیلی و انصافا بخوای بگیم
    بعد از قراردا د
    ماشینهای جدید برند اوپل که از پلتفرم psaاستفاده کردند عالی بودن وبسیار زیبا
    وبا خط مشی طراحی اوپل همراه بودن واصلا از لحاض ظاهر شبیه پژو نبودن ، چه کراس لندو بخوام مثال بزنم چه گرند لند .
    فقط یه ضعف داشتن که awdنیستن
    تو بقیه موارد تا اینجایه کار کاملا به نفع اوپل بوده

  8. آرش

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    یک برند قدیمی …
    زیر دستان بی لیاقت فرانسوی ها …

  9. مهدی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    جالبه الان بجز خودروهای یکسان با مارک متفاوت پژو و سیتروئن باید منتظر خودروهای یکسان با سه مارک پژو اوپل و سیتروئن باشیم

  10. مهدی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    توی ساخت پلتفرم های جمع و جور پژو قطعا از جنرال موتورز بهتره در یکی از مقالات پدال از سوی مسئولین جنرال موتورز عنوان شده بود که یکی از دلایل واگذاری اوپل از جنرال موتورز به پژو نداشتن تخصص لازم در تولید پلتفرم های کوچیک با قیمت پایین، وزن کم و همچنین با الایندگی کم از سوی جنرال موتورز بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا