اوپل

اولین تجربه رانندگی با اوپل/واکسهال کراس‌لند 2021

معجون آلمانی-فرانسوی-بریتانیایی!

اگرچه تغییرات زیادی در پشت صحنه رخ داده اما عرضه واکسهال کراس‌لند فیس‌لیفت نشان می دهد این شرکت به دنبال عرضه محصولاتی جدید و برجسته است. کراس لند به روز شده که حرف X را نیز از نام خود خط زده اولین خودرو از طیف محصولات جدیدی است که دارای نمای جلوی جدید محصولات اوپل/واکسهال خواهند بود.

این خودرو همچنان ظاهر شاسی‌بلند الهام گرفته از مینی ون‌ها را حفظ کرده و درست شبیه سیتروئن C3 ایرکراس است، خودروهایی که از پلتفرم، پیشرانه‌ها و تکنولوژی یکسانی سود می برند. البته در حالی که واکسهال سریعاً به دنبال قوای محرکه الکتریکی شده است اما کراس لند همچنان به ریشه ها وفادار بوده و با سه پیشرانه بنزینی و دو نمونه دیزلی در دسترس است.

این خودرو فیس لیفت گسترده‌ای را تجربه کرده به گونه ای که شاید برخی آن را نسل جدید کراس لند بدانند. جلوپنجره قبلی جای خود را به نمونه‌ای مدرن داده و حالا یک دسته ورودی هوای بزرگ‌تر و خشن‌تر در بخش پایینی سپر جا خوش کرده اند.

تغییرات رخ داده در بخش عقب ملایم تر هستند. نشان جدید کراس لند در مرکز درب پشتی قرار گرفته و یک تریم مشکی بزرگ و افقی هم زیر شیشه عقب دیده می شود. چراغ‌ها نیز تیره تر شده‌اند. سپر عقب از نظر ظاهری تغییرات داشته است. تریم Sri کراس لند که اندکی اسپورت تر است از رینگ های ۱۷ اینچی دو رنگ و کابینی اسپورت تر سود می برد.

علیرغم وجود عناصر قرمز و صندلی‌های متفاوت در کابین، این بخش همچنان مشابه نمونه قبل از فیس لیفت بوده و این موضوع در بحث کیفیت نمود بیشتری دارد. به همین خاطر بخش بالایی داشبورد از پلاستیک‌های نرم تولید شده اما در باقی بخش‌ها شاهد متریال خراش پذیر و سفت خواهیم بود.

طراحی کنترل ها و دکمه‌ها منطقی و یک دست بوده و اگرچه نمایشگر ۸ اینچی خودرو جزو واضح ترین نمونه‌های کلاس نیست اما استفاده از آن به سهولت صورت می‌پذیرد و با اپل کارپلی و اندروید اتو نیز هماهنگ است. خوشبختانه نمایشگر لمسی این خودرو دارای کنترل های سیستم تهویه نبوده و دکمه‌های فیزیکی برای آن در نظر گرفته شده است.

واکسهال علاوه بر ظاهر جدید، سیستم تعلیق و فرمان به‌روزتری را نیز برای کراس لند در نظر گرفته تا سواری آن بهتر، راحت‌تر و پایدارتر باشد. این خودرو هرگز از پشت فرمان خودرویی اسپورت حس نمی‌شد و حتی با وجود دامپرهای جدید و فرمان به‌روز شده نیز خطری برای فورد پومای هیجان‌انگیز یا فولکس واگن تی کراس راحت محسوب نمی‌شود. این خودرو در سرعت‌های پایین کمی سفت بوده اما در جاده‌ها پایدار حس می‌شود.

پیشرانه هم در اکثر موارد قوی حس می‌شود. نیروگاه آهنین ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی قدرت ۱۰۸ اسب بخاری داشته هرچند نسخه ۱۲۸ اسب بخاری آن که در تست حضور دارد مصرف سوخت بیشتری را نشان می دهد. این پیشرانه قوی بوده و در دنده‌های دو و سه پرقدرت ظاهر می‌شود و اگرچه گیربکس به اندازه پیشرانه درخشان نیست اما تعویض‌های خوبی دارد.

برای رانندگی در شهر و جاده‌های پر پیچ و خم به دنده‌ی بالاتر از پنج نیازی نخواهید داشت و دنده شش نیز برای رانندگی در بزرگراه و کاهش مصرف سوخت طراحی شده است. این خودرو آرامش و رفاه زیادی در کابین داشته هرچند در سرعت‌های بالا صدای باد به گوش سرنشینان می‌رسد و صدای لاستیک‌ها نیز مشکل دیگری است.

جدای از این موارد کابین کراس لند کاملا جادار بوده و در واقع یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو محسوب می‌شود. قیمت زیر ۲۰ هزار پوندی نیز دیگر نقطه قوت این خودرو است. خریدارانی که به دنبال حداکثر فضای کابین برای پول پرداختی خود هستند ناامید نخواهند شد. خط سقف بالا به این معنی است که فضای سر زیادی وجود داشته و سرنشینان بزرگ‌سال حس خوبی خواهند داشت.

محفظه بار ۴۱۰ لیتری کراس لند نیز در کلاس خود خوب بوده و با خواباندن صندلی‌ها به ۱۲۵۵ لیتر هم می‌رسد. صندلی عقب را می‌توان تا ۱۵۰ میلی متر جلوتر برد تا بر فضای بار افزوده شود.

البته قیمت ارزان دلیل اصلی خریداران کراس لند خواهد بود. نسخه قوی‌تر این خودرو در شرایط اقساطی با اقساط ماهانه ۲۸۳ پوند برای ۴۸ ماه عرضه می‌شود.

البته سیتروئن C3 ایرکراس که از نظر فنی مشابه کراس لند است با اقساط ماهانه ۲۵۰ پوندی در دسترس است. محصولات گروه فولکس واگن ارزش باقی مانده بیشتری دارند و از این نظر بهتر عمل می‌کنند.

واکسهال کراس لند به روزرسانی ارزشمندی را تجربه کرده است. اگرچه نسل جدید موکا خودروی جذاب‌تری به نظر می‌رسد اما کراس لند هم ارزش‌های خاص خود را دارد. این خودرو هنوز هم قیمت معقولی داشته و از فضای کابین و بار زیادی سود می برد. البته این خودرو از نظر شرایط اقساطی پشت سر رقبا قرار می‌گیرد. سیتروئن C3 ایرکراس از این نظر اقساط ماهانه کمتری دارد.

مشخصات واکسهال کراس لند Sri Nav 1.2 Turbo 130PS

  • قیمت: 23390 پوند
  • پیشرانه: 3 سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 128 اسب بخار/۲۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 201 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 5.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. MR.JD

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (329 ديدگاه)

    از دوئل ها چه خبر ؟؟؟؟؟

    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      البته بیشتر فرانسوی و به نام آلمان

      موافقم 4
      مخالفم 3
  2. فردینالد پورشه (me سابق)

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    اساسا اونچه که غیر از هیبرید و ااکتریکی داره تولید میشه دیگه برام جالب نیست

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. RezaRs

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      اساسا میای گرتا تونبرگو برات خواستگاری کنم

      1. Me

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        چیز تحفه ای نیست فاصله سنی مون هم زیاده
        حالا جدا از شوخی جدی گفتم اینو
        این سه سیلندرهای جدید واقعا رو مخن آدم ترجیح میده ابتدایی ترین الکتریکی بازار رو سوار شه تا اینا
        مخصوصا الان که بازار پر شده از ۳ سیلندر
        حالا کورسا و ۲۰۸ رو میشه تحمل کرد ولی گلف و امثال این کراس اوور ها حرمت دارن بخدا .موتور ۳ سیلندر برا امثال اینا یه جور توهین به حساب میاد

        1. RezaRs

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          یا. تبلیغ تن ماهی تحفه افتادم

  3. (Saeed(peugeot

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خیلی و طراحیش شیک و زیبا شده …..

    پدال جان یه متن یا یک پیش نمایش راجع به نسل جدید دی اس ۴ کراس بک بزارید ….. چون ظاهرا چهارشنبه این هفته ۴ فوریه نسل جدیدش رونمایی میشه …… و با توجه به اینکه نسل قبلش در ایران حضور داشته قطعا جذاب خواهد بود …..

    موافقم 3
    مخالفم 2
  4. Ramin

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    موتورش 1.2لیتری هست توربو با قدرت 128 اسب گشتاور 230

    قیمتشم 20 هزار پوند… به عبارتی میکنه 24 هزار دلار….

    و اینکه خدارا شکر این یکی سانروف داره… ????
    در کل بدک نیست…

    ولی …..

    خب ولی رو یه زمان مناسب میگم…

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Hamidreza

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      ولی اینکه میتونی بیشتر پول خرج کنی و یه تسلا با شتاب زیر 3 ثانیه بخری و باهاش کل بندازی … هوا رو هم آلوده نکنی!

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. محمد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    جذاب و ارزان من که عاشقش شدم

    موافقم 1
    مخالفم 3
  6. Benz

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تحریم نبود راحت به ایران میتونست بیاد از اشغالای داخلی بهتره

  7. حسین دهمرد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    جک s3 رو از رو همین ساختن؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Ramin

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      نه خیر اقای حسین…

      جک s3 برای سال 2015 هست…

      این برای سال 2020 هست که به نام 2021 هستش…

      بعد شما میگی جک اس 3 رو از رو این ساختن ؟؟؟

      میشه بگی چه طوری همچین چیزی ممکنه ؟؟؟

      بیشتر شبیه برلیناس v3 هست…
      اونم که واسه 2014 هست یا 2016 فکر کنم…

      اخه چه طوری ؟؟؟ 2015 رفته از 2020 کپی کرده ؟؟؟

      ماشین زمان اختراع شده ما خبر نداریم ؟؟؟؟؟؟

      پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس…

      1. S

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (351 ديدگاه)

        حسین فازت چیه…
        این کجاش شبیه جکه…
        حالا اون یچیزی گفت…
        رامین تو چرا جو گرفتت…

        ….
        …..

  8. ?Ali Hossein?

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    3 سیلند 1.2 لیتر
    چند روز پیش بود 4 سیلندر 1.6
    بعد شد 4 سیلندر 1.5 لیتر
    1.4 نداشتن!
    بعد شد 4 سیلندر 1.3 لیتر
    حالا هم که شده 3 سیلندر 1.2 لیتر…???‍♂️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا