اگرچه تغییرات زیادی در پشت صحنه رخ داده اما عرضه واکسهال کراسلند فیسلیفت نشان می دهد این شرکت به دنبال عرضه محصولاتی جدید و برجسته است. کراس لند به روز شده که حرف X را نیز از نام خود خط زده اولین خودرو از طیف محصولات جدیدی است که دارای نمای جلوی جدید محصولات اوپل/واکسهال خواهند بود.
این خودرو همچنان ظاهر شاسیبلند الهام گرفته از مینی ونها را حفظ کرده و درست شبیه سیتروئن C3 ایرکراس است، خودروهایی که از پلتفرم، پیشرانهها و تکنولوژی یکسانی سود می برند. البته در حالی که واکسهال سریعاً به دنبال قوای محرکه الکتریکی شده است اما کراس لند همچنان به ریشه ها وفادار بوده و با سه پیشرانه بنزینی و دو نمونه دیزلی در دسترس است.
این خودرو فیس لیفت گستردهای را تجربه کرده به گونه ای که شاید برخی آن را نسل جدید کراس لند بدانند. جلوپنجره قبلی جای خود را به نمونهای مدرن داده و حالا یک دسته ورودی هوای بزرگتر و خشنتر در بخش پایینی سپر جا خوش کرده اند.
تغییرات رخ داده در بخش عقب ملایم تر هستند. نشان جدید کراس لند در مرکز درب پشتی قرار گرفته و یک تریم مشکی بزرگ و افقی هم زیر شیشه عقب دیده می شود. چراغها نیز تیره تر شدهاند. سپر عقب از نظر ظاهری تغییرات داشته است. تریم Sri کراس لند که اندکی اسپورت تر است از رینگ های ۱۷ اینچی دو رنگ و کابینی اسپورت تر سود می برد.
علیرغم وجود عناصر قرمز و صندلیهای متفاوت در کابین، این بخش همچنان مشابه نمونه قبل از فیس لیفت بوده و این موضوع در بحث کیفیت نمود بیشتری دارد. به همین خاطر بخش بالایی داشبورد از پلاستیکهای نرم تولید شده اما در باقی بخشها شاهد متریال خراش پذیر و سفت خواهیم بود.
طراحی کنترل ها و دکمهها منطقی و یک دست بوده و اگرچه نمایشگر ۸ اینچی خودرو جزو واضح ترین نمونههای کلاس نیست اما استفاده از آن به سهولت صورت میپذیرد و با اپل کارپلی و اندروید اتو نیز هماهنگ است. خوشبختانه نمایشگر لمسی این خودرو دارای کنترل های سیستم تهویه نبوده و دکمههای فیزیکی برای آن در نظر گرفته شده است.
واکسهال علاوه بر ظاهر جدید، سیستم تعلیق و فرمان بهروزتری را نیز برای کراس لند در نظر گرفته تا سواری آن بهتر، راحتتر و پایدارتر باشد. این خودرو هرگز از پشت فرمان خودرویی اسپورت حس نمیشد و حتی با وجود دامپرهای جدید و فرمان بهروز شده نیز خطری برای فورد پومای هیجانانگیز یا فولکس واگن تی کراس راحت محسوب نمیشود. این خودرو در سرعتهای پایین کمی سفت بوده اما در جادهها پایدار حس میشود.
پیشرانه هم در اکثر موارد قوی حس میشود. نیروگاه آهنین ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی قدرت ۱۰۸ اسب بخاری داشته هرچند نسخه ۱۲۸ اسب بخاری آن که در تست حضور دارد مصرف سوخت بیشتری را نشان می دهد. این پیشرانه قوی بوده و در دندههای دو و سه پرقدرت ظاهر میشود و اگرچه گیربکس به اندازه پیشرانه درخشان نیست اما تعویضهای خوبی دارد.
برای رانندگی در شهر و جادههای پر پیچ و خم به دندهی بالاتر از پنج نیازی نخواهید داشت و دنده شش نیز برای رانندگی در بزرگراه و کاهش مصرف سوخت طراحی شده است. این خودرو آرامش و رفاه زیادی در کابین داشته هرچند در سرعتهای بالا صدای باد به گوش سرنشینان میرسد و صدای لاستیکها نیز مشکل دیگری است.
جدای از این موارد کابین کراس لند کاملا جادار بوده و در واقع یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو محسوب میشود. قیمت زیر ۲۰ هزار پوندی نیز دیگر نقطه قوت این خودرو است. خریدارانی که به دنبال حداکثر فضای کابین برای پول پرداختی خود هستند ناامید نخواهند شد. خط سقف بالا به این معنی است که فضای سر زیادی وجود داشته و سرنشینان بزرگسال حس خوبی خواهند داشت.
محفظه بار ۴۱۰ لیتری کراس لند نیز در کلاس خود خوب بوده و با خواباندن صندلیها به ۱۲۵۵ لیتر هم میرسد. صندلی عقب را میتوان تا ۱۵۰ میلی متر جلوتر برد تا بر فضای بار افزوده شود.
البته قیمت ارزان دلیل اصلی خریداران کراس لند خواهد بود. نسخه قویتر این خودرو در شرایط اقساطی با اقساط ماهانه ۲۸۳ پوند برای ۴۸ ماه عرضه میشود.
البته سیتروئن C3 ایرکراس که از نظر فنی مشابه کراس لند است با اقساط ماهانه ۲۵۰ پوندی در دسترس است. محصولات گروه فولکس واگن ارزش باقی مانده بیشتری دارند و از این نظر بهتر عمل میکنند.
واکسهال کراس لند به روزرسانی ارزشمندی را تجربه کرده است. اگرچه نسل جدید موکا خودروی جذابتری به نظر میرسد اما کراس لند هم ارزشهای خاص خود را دارد. این خودرو هنوز هم قیمت معقولی داشته و از فضای کابین و بار زیادی سود می برد. البته این خودرو از نظر شرایط اقساطی پشت سر رقبا قرار میگیرد. سیتروئن C3 ایرکراس از این نظر اقساط ماهانه کمتری دارد.
- قیمت: 23390 پوند
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 128 اسب بخار/۲۳۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 201 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
MR.JD
۱۳ بهمن ۱۳۹۹از دوئل ها چه خبر ؟؟؟؟؟
پدر خودرو سازی جهان
۱۳ بهمن ۱۳۹۹البته بیشتر فرانسوی و به نام آلمان
فردینالد پورشه (me سابق)
۱۳ بهمن ۱۳۹۹اساسا اونچه که غیر از هیبرید و ااکتریکی داره تولید میشه دیگه برام جالب نیست
RezaRs
۱۳ بهمن ۱۳۹۹اساسا میای گرتا تونبرگو برات خواستگاری کنم
Me
۱۳ بهمن ۱۳۹۹چیز تحفه ای نیست فاصله سنی مون هم زیاده
حالا جدا از شوخی جدی گفتم اینو
این سه سیلندرهای جدید واقعا رو مخن آدم ترجیح میده ابتدایی ترین الکتریکی بازار رو سوار شه تا اینا
مخصوصا الان که بازار پر شده از ۳ سیلندر
حالا کورسا و ۲۰۸ رو میشه تحمل کرد ولی گلف و امثال این کراس اوور ها حرمت دارن بخدا .موتور ۳ سیلندر برا امثال اینا یه جور توهین به حساب میاد
RezaRs
۱۳ بهمن ۱۳۹۹یا. تبلیغ تن ماهی تحفه افتادم
(Saeed(peugeot
۱۳ بهمن ۱۳۹۹خیلی و طراحیش شیک و زیبا شده …..
پدال جان یه متن یا یک پیش نمایش راجع به نسل جدید دی اس ۴ کراس بک بزارید ….. چون ظاهرا چهارشنبه این هفته ۴ فوریه نسل جدیدش رونمایی میشه …… و با توجه به اینکه نسل قبلش در ایران حضور داشته قطعا جذاب خواهد بود …..
Ramin
۱۳ بهمن ۱۳۹۹موتورش 1.2لیتری هست توربو با قدرت 128 اسب گشتاور 230
قیمتشم 20 هزار پوند… به عبارتی میکنه 24 هزار دلار….
و اینکه خدارا شکر این یکی سانروف داره… ????
در کل بدک نیست…
ولی …..
خب ولی رو یه زمان مناسب میگم…
Hamidreza
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ولی اینکه میتونی بیشتر پول خرج کنی و یه تسلا با شتاب زیر 3 ثانیه بخری و باهاش کل بندازی … هوا رو هم آلوده نکنی!
محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۹جذاب و ارزان من که عاشقش شدم
Benz
۱۳ بهمن ۱۳۹۹تحریم نبود راحت به ایران میتونست بیاد از اشغالای داخلی بهتره
حسین دهمرد
۱۳ بهمن ۱۳۹۹جک s3 رو از رو همین ساختن؟
Ramin
۱۳ بهمن ۱۳۹۹نه خیر اقای حسین…
جک s3 برای سال 2015 هست…
این برای سال 2020 هست که به نام 2021 هستش…
بعد شما میگی جک اس 3 رو از رو این ساختن ؟؟؟
میشه بگی چه طوری همچین چیزی ممکنه ؟؟؟
بیشتر شبیه برلیناس v3 هست…
اونم که واسه 2014 هست یا 2016 فکر کنم…
اخه چه طوری ؟؟؟ 2015 رفته از 2020 کپی کرده ؟؟؟
ماشین زمان اختراع شده ما خبر نداریم ؟؟؟؟؟؟
پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس…
S
۱۴ بهمن ۱۳۹۹حسین فازت چیه…
این کجاش شبیه جکه…
حالا اون یچیزی گفت…
رامین تو چرا جو گرفتت…
…
….
…..
?Ali Hossein?
۱۳ بهمن ۱۳۹۹3 سیلند 1.2 لیتر
چند روز پیش بود 4 سیلندر 1.6
بعد شد 4 سیلندر 1.5 لیتر
1.4 نداشتن!
بعد شد 4 سیلندر 1.3 لیتر
حالا هم که شده 3 سیلندر 1.2 لیتر…???♂️