نسل جدید اوپل کورسا با تأخیر عرضه خواهد شد زیرا با انجام معامله بین پژو-سیتروئن و جنرال موتورز و به دست آوردن مالکیت اوپل توسط کمپانی فرانسوی، محصولات این شرکت آلمانی از پلتفرمهای پژو-سیتروئن استفاده خواهند کرد.
برنامهی کلی دربردارندهی توسعهی دوبارهی خط تولید اوپل با تکنولوژی و پلتفرمهای پژو-سیتروئن بوده و اولین محصولات اوپل که بر پایهی زیرساختهای فرانسویها ساخته خواهند شد تا حدود سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهند شد.
موضوع یاد شده همچنین به این معنی است که نسل بعدی اوپل کورسا تا سال ۲۰۲۰ عرضه نخواهد شد زیرا مقامات این خودرو را دوباره طراحی خواهند کرد. تا سال ۲۰۲۳ تعداد ۵ مدل اوپل که بر پایهی محصولات پژو-سیتروئن ساخته میشوند وارد بازار خواهند شد.
اما دربارهی مدلهای کنونی اوپل که از تکنولوژی جنرال موتورز استفاده میکنند، توافقنامهی عدم رقابت بین دو کمپانی امضا شده و در آن پژو-سیتروئن از ارائهی خودروهای یاد شده در بازارهای آمریکایی منع شده و البته همین موضوع برای جنرال موتورز نیز وجود داشته به گونهای که غول امریکایی اجازه ندارد با همان تکنولوژیها در اروپا حضور پیدا کند.
کارل تورماس نیومن سمت مدیرعاملی خود در اوپل را حفظ خواهد کرد و این چیزی است که پژو-سیتروئن میخواهد. تاوارس رئیس پژو-سیتروئن میگوید:
توجه ما بر این است که اطمینان حاصل کنیم آقای نیومن همچون گذشته به کار عالی خود در اوپل ادامه خواهد داد. ما اطمینان داریم که او در بهترین موقعیت برای دگرگونی و ایجاد آیندهای بهتر برای اوپل خواهد بود.
تاوارس همچنین گفته که اوپل تحت تأثیر مشکلات مرتبط با تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا نخواهد بود.
ارش
۲۳ اسفند ۱۳۹۵یعنی اوپل از این به بعد باشاسیها و موتورهای ***پژو تولید میشه اوپل دیگه نابود شد.
سینا
۲۳ اسفند ۱۳۹۵والا ما روز اعلام خبر گفتیم دوستان منفی بارون کردن ما رو
لیکن با وجود کیفیت پژو سیترون بازم افت ماشبنای اپل در اثر این نغییر تکنولوژی محسوس و اجتنال ناپذیر خواهد بود.
Rasool
۲۳ اسفند ۱۳۹۵پژو هم الانم یکی از موفق های اروپا هستش اگه اینطور نبود پژو ۳۰۰۸ بهترن خودرو سال اروپا نمیشد .?
sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۵والا موفق که نیست ولی آشقال هم نیست خب
یه خودروساز نسبتا خوبه.
حدقل 10 تا کمپانی بهتر از پژو تو اروپا هستش.
یوسف
۲۳ اسفند ۱۳۹۵بعید میدونم اوپل عاقبت به خیر بشه.
<<<<<
۲۳ اسفند ۱۳۹۵فرانسوی ها را تو امریکا راه نمیدند حالا با یک کلک جدید دست به کار شدند
تا ببینیم …
سیاوش
۲۳ اسفند ۱۳۹۵کی گفته ؟؟؟؟؟؟؟؟در قراردادی که رنو نیسان دارند این دو نباید در کشور هایی که یکی از این دو غول حضور دارند به طور رقیب وارد شوند ربطی به راه دادن نداره من می خوام ببینم مثلا سوزوکی از رنو برتره یا پژو که اون تونسته ولی این دو نه ؟؟؟؟؟؟بس کنین تعصبات کور رو
<<<<<
۲۳ اسفند ۱۳۹۵دوست گرامی
-اظهر من الشمس است که پژو سیتروئن از حدود 28 سال پیش از امریکا خارج شده چون توان رقابت نداشته.
-قرار داد رنو – نیسان چند ساله بسته شده؟ (از 1999) قبل از اون هم خبری از رنو در امریکا نبوده . به علاوه نیسان و رنو همزمان در کشورهای اروپایی حضور دارند همانطور که هیوندای – کیا و پژو – سیتروئن
-من و شما از کجا میدونیم حتما سوزوکی یه سری شاخصه ها داشته که تو امریکا پذیرفته شده
-بدون هیچ تعصب و طرفداری نظرم را گفتم
بیژن
۲۳ اسفند ۱۳۹۵چیزی که توو قراردادشون اعلام شد ، مگه قرار نبود اپل بصورت مستقل ادامه به کار بده؟!
حال در اولین مرحله پس از نهایی شدن قرارداد پلت فرمهای خودرو رو میخوان تغییر بدن.؟!
با این اوصاف فکر نمیکنم اتفاقات خوشایندی برای اپل پیش رو باشه..!