اوپل

تعطیلات با خانواده در ساحل با اوپل ویوارو

معمولاً ون‌هایی بسان Vivaro کمتر فرصت عرض‌اندام در نمایشگاهی چون فرانکفورت را به دست می‌آورند، اما کانسپت اوپل برای جذب نگاه‌ها به آهنربای ظاهر عجیبش متوسل شده است.

Opel Vivaro Concept
Opel Vivaro Concept
ظاهراً که مراد از ساخت این خودرو همراهی دوستان در تعطیلات ساحلی است؛ اما جدا از براکت‌های روی سقف و آن دو تخته موج‌سواری، ویوارو چیزی جز بازیکن جدید اوپل درزمینهٔ ون‌های مسافرتی نیست.
Opel Vivaro Concept
Opel Vivaro Concept
به‌جرئت می‌توان گفت که با خرید ون خوش‌قیافه (؟) اوپل به این راحتی‌ها مشکل کمبود جا پیدا نمی‌کنید، چراکه به‌راحتی پنج تا شش نفر را به همراه چمدان‌هایشان در خود جای می‌دهد – حقیقتاً به اندازه محموله یک کشتی هم می‌توانید خرت‌وپرت درونش بریزید. محفظه حمل بار نسخه استاندارد ۳٬۲۰۰ لیتری جا دارد، با انتخاب مدل درازتر با ۴٬۰۰۰ لیتر محفظه حمل بار مواجه می‌شوید که با حمل ۲٫۹ تن روی دوشش نیز مشکلی ندارد.
Opel Vivaro Concept
Opel Vivaro Concept
Opel Vivaro Concept
Opel Vivaro Concept
Opel Vivaro Concept
Opel Vivaro Concept
استفان راشیگ که در سمت مدیریت وسایل نقلیه تجاری اوپل/واکسهال به انجام وظیفه می‌پردازد گفت: «کانسپت ویوارو خودرویی ایده آل برای خانواده‌های پرجمعیت یا گروه‌های دوستانه است.» وی افزود:

این کانسپت که تولید انبوهش نیز نزدیک است تا شش نفر را درون کابین خود جای می‌دهد. همچنین محفظه بار بزرگی نیز پشت ردیف دوم صندلی‌ها جاسازی شده است.

برای اینکه به ون‌هایی که کارشان تحویل سفارش‌ها است شبیه نباشد، ویوارو به دو رنگ متفاوت آراسته گشته، روی چرخ‌های مدل Irmscher سوار شده و از درونش نیز بوی چرم به مشام می‌رسد.

Opel Vivaro Concept
Opel Vivaro Concept
در سینه ویوارو، موتور ۱٫۶ لیتری توربوی دوقلوی دیزلی می‌تپد. موتوری که آن‌قدر قوی هست که از پس تولید ۱۳۸ اسب‌بخار و ۳۴۰ نیوتون متر گشتاور برآید تا ونی به بزرگی ویوارو تخت گاز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. مصرف سوخت ترکیبی این ون نیز ۶٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در هر کیلومتر این مسافت نیز ۱۶۰ گرم CO2 به جو سیاره کوچک ما وارد می‌کند (زیاد است، نه؟). سیستم تعلیق ویوارو نیز بادی است در صورت لزوم راننده ارتفاع خودرو را تا ۱٫۹ متر نیز کم کند مبادا در هنگام ورود به پارکینگ‌های طبقاتی سرش بشکند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    ای بابا چرا هرچی طرح خوبو تو دل برو هس رو کانسپت میدن خو همینو تولید انبوه کنین دیگ
    بسازینش قسطی بدین من یکی بخرم فردا زن گرفتم برم باهاش ماه عسل…

    1. احسان(احسان)

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2876 ديدگاه)

      داش سعید این ماشین که هیچ ، نصفش هم پاش به ایران باز بشه واسه پرداخت اولین قسطش باید یدونه چک 9 رقمی به فروشنده نه چندان محترم تقدیم کنی. اونوقت ماه عسل که هیچ تا سر کوچه هم جرات نمی کنی بری …مگر اینکه مایه دار باشی که پورشه می گیری

  2. احمد باقری

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نمونه این جور ماشینها هم زیاده و چیز خاصی نیست. باید دید در عمل، چیکار میکنه.

  3. mohsen

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    این مدل ماشین فقط فولوکسو بنز

  4. حامد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (70 ديدگاه)

    به نظر می‌رسه زیاد قوی نیست.
    ولی اُپل رو به پیشرفته.

  5. امیر.عارف

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    خیلی باحال به نظر میرسه . مخصوصا جای بارش که جدا از محل مسافر طراحی شده

  6. DODGE

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    چرا احساس میکنم شبیه ون رنوئه؟!

  7. نوید جهرمی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    کاش تعرفه واردات وانت و ون که با کار و شغل عده ای رابطه داره کم میشد و محدودیت مسخره حجم موتور هم نداشت.
    بدرد خیلیا میخوره ک دارن از این طریق نون سرسفره خونوادشون میبرن.
    بعد میان تسهیلات وام فلان طور با کلی سفته و ضامن میدن ( اگه ندن سنگین و رنگین ترن ) که بندگان خدا برن ون های آشغال چینی رو بخرن برا کار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا