اوپل

معرفی فیس‌لیفت اوپل آسترا با پیشرانه‌های پژو-سیتروئن

اوپل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ هاچ‌بک آسترا را برای مدل ۲۰۲۰ معرفی کرده است. البته تغییرات ظاهری این خودرو بسیار جزئی هستند تا جایی که حتی شاید در نگاه اول با نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت یکسان به نظر برسد اما بااین‌حال تنها تغییراتی که می‌توان در ظاهر آسترا مدل ۲۰۲۰ تشخیص داد، سپر جلوی تجدیدنظر شده و رینگ‌های آلیاژی جدید است.

اما تغییرات بزرگ‌تر در زیر کاپوت آسترا صورت گرفته است یعنی جایی که پیشرانه‌های جدید پژو-سیتروئن جایگزین موتورهای جنرال موتورز شده‌اند. در بخش موتورهای بنزینی، برای آسترا یک واحد ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ از پژو-سیتروئن ارائه شده که در سه خروجی مختلف شامل ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور، ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور و ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور قابل انتخاب است. انتقال نیروی هر سه نسخهٔ این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی جدید ساخت پژو-سیتروئن صورت می‌گیرد. این موتور در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۵.۳ لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر ۱۲۰ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

در بخش پیشرانه‌های دیزلی نیز برای آسترا مدل ۲۰۲۰ یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر جدید در نظر گرفته شده که با دو خروجی مختلف ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور و ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. انتقال نیروی نسخهٔ پایهٔ این موتور صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما برای نسخهٔ قوی‌تر یک نمونهٔ نُه سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل سفارش است که البته در این صورت گشتاور موتور به ۲۸۵ نیوتن متر کاهش پیدا می‌کند. مصرف سوخت این موتور دیزلی در سیکل ترکیبی ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر و تولید دی‌اکسید کربن آن ۱۱۷ گرم در هر کیلومتر اعلام شده است.

به گفتهٔ اوپل، آسترا مدل ۲۰۲۰ با این پیشرانه‌های جدید و همین‌طور گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک جدید ۱۹ درصد کارآمدتر از قبل شده است. البته بخشی از این کارآمدی به خاطر توسعهٔ خودرو در تونل باد است زیرا نسخهٔ هاچ‌بک آسترا با ضریب درگ ۰.۲۶، آئرودینامیک‌ترین خودرو در کلاس خودش است درحالی‌که نسخهٔ اسپرت تورر نیز با ضریب ۰.۲۵، آئرودینامیک‌ترین استیشن کامپکت دنیا محسوب می‌شود. برای بهبود جریان هوا و رسیدن به چنین آئرودینامیکی، جلوپنجره و ورودی هوای پایینی آسترا مدل ۲۰۲۰ به سیستم مسدودکننده مجهز شده که می‌تواند هرکدام را به‌صورت مجزا باز یا بسته کند. علاوه بر این، زیر خودرو نیز بهینه شده است.

آسترای جدید از لحاظ تکنولوژی و تجهیزات نیز پیشروی کلاس خود محسوب می‌شود زیرا آپشن‌هایی مثل شارژر بی‌سیم، سیستم صوتی سطح بالای Bose و گرم‌کن شیشهٔ جلو برای آن ارائه شده است. در بخش ایمنی نیز این هاچ‌بک آلمانی به یک دوربین جلوی دیجیتال جدید مجهز شده که توانایی تشخیص وسایل نقلیه، عابران پیاده و علائم ترافیکی را دارد. علاوه بر این، یک دوربین دید عقب قوی‌تر هم برای خودرو در نظر گرفته شده که با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید Multimedia Navi Pro کار می‌کند.

به گفتهٔ اوپل، این سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید هوشمندتر و سریع‌تر شده و از کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. این سیستم در سه نسخهٔ مختلف شامل Multimedia Radio، Multimedia Navi و Multimedia Navi Pro قابل انتخاب است که آخری به همراه یک صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی ارائه می‌شود. علاوه بر این، در آسترای فیس‌لیفت یک صفحه آمپر جدید با سرعت‌سنج دیجیتالی هم ارائه شده است.

[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا