اوپلپژوسیتروئن

پژو-سیتروئن: از خرید اوپل پشیمان نیستیم

یک سال پس از اینکه گروه خودروسازی پژو-سیتروئن یا همان PSA، برند اوپل را از جنرال موتورز خریداری کرد، مدیر اجرایی این گروه خودروسازی یعنی آقای «کارلوس تاوارس» گفته است که هرگز از انجام این حرکت تاریخی پشیمان نیستیم. سال گذشته اوپل و معادل بریتانیایی آن واکسهال توسط پژو-سیتروئن طی معامله‌ای به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار از جنرال موتورز خریداری شدند؛ اما با توجه به عدم سوددهی اوپل تحت مالکیت جنرال موتورز، این حرکت خطرناکی بود.

بااین‌حال تاورس طی مصاحبه‌ای با Automotive News در نمایشگاه ژنو گفته است که نتایج مثبت اولیهٔ این معامله هم‌اکنون قابل‌مشاهده است. وی گفته است که ما میدانیم که می‌توانیم اوضاع این شرکت را تغییر دهیم و اکنون شاهد اولین نتایج مثبت آن هستیم. از زمان انتقال مالکیت اوپل، گروه پژو-سیتروئن با امتیازاتی که از اتحادیهٔ اروپا گرفته ، موفق به کاهش هزینه‌های آن شده است. علاوه بر این، PSA در حال انتقال تکنولوژی‌های خود به اوپل است. این برند آلمانی طی شش ماه اول سال ۲۰۱۷ حدود ۴۶۰ میلیون دلار ضرر داده است اما نکتهٔ مهم این است که PSA طی پنج ماه پایانی ۲۰۱۷ این ضرر را به ۲۲۲ میلیون دلار کاهش داده است.

یک تحلیل‌گر صنعت خودروسازی از لندن بنام «Justin Cox» در این رابطه گفته است:

«پژو-سیتروئن نتایج مثبت این تغییرات را بسیار زود خواهد دید. این شرکت فعلاً در مرحلهٔ تحقیقات قرار دارد و سپس به صرف هزینه‌های تهاجمی خواهد پرداخت. بعدازآن، قدرت خرید و جذب مهندسی را باهم اعمال خواهد کرد. این‌ها اقداماتی است که یک شرکت را در مسیر درست قرار داده و به‌سرعت آن‌را به سوددهی می‌رساند».

پژو-سیتروئن قصد دارد سریعاً اوپل را به سوددهی رسانده و حاشیهٔ سود عملیاتی آن‌را تا سال ۲۰۲۰ به ۲ درصد برساند. سپس افزایش این عدد به ۶ درصد تا سال ۲۰۲۶ نیز در برنامهٔ کار این گروه خودروسازی فرانسوی قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    والا 6 ماه پىش پدال مطلبى گذاشت که پژو گفته بود از خرىد اوپل پشىمونه و اوپل به اىن قىمت نمى ارزه حالا 180 درجه حرفشون رو عو ض کردن
    در کل معامله خوبى بود از طرفى جى ام به پول خوبى رسىد و از طرف دىگه اوپل افتاد دست شرکتى که تخصصش ماشىنهاى کم مصرف و جمع و جوره

  2. ستار

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    برنامه ریزیشون منو کشته
    چقد صبور که فعلا ضرر بدن بازم صرف تحقیقات بیشتر کنن سرمایشونو به امید اینکه در آینده به بار بشینه

    حداقل بچه کمتر بیاریم اگه قرار تو این مملکت نفرین شده بزرگ شن اونا از ما بدبختر میشن

  3. بی نام

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    تقریبا تو هر بازاری که اوپل فعالیت میکنه پژو سیتروئن هم فعاله و تو هر کلاسی هم هر دو خودرو محصولاتی دارن. اصلا فلسفه خرید اوپل توسط پژو چی بوده؟
    اگر پژو از اپل به سود برسه واقعا باید به مدیریت این شرکت تبریک گفت.

  4. ونوم اف ۵

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    کمتر شدن زیان اپل احتمالا به خاطر اینه که داره به سمت استفاده از پلتفرم معروف پژو سیتروئن میره و چون این پلتفرم و انجین ۱.۶ و ۱.۲ لیتری ثابت هستند هزینه تحقیق و توسعه نیاز نداره و هزینه کمتر میشه

  5. محمد حسین

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    پژو اگر می خواد اوپل رو زود به سود دهی برسونه ، باید روی بازار ایران برنامه ریزی کنه
    اگر بتونه مثل دوران 206 یه مدل شهری و کوچیک از اوپل رو برای ایران در نظر بگیره و صد البته اینجا هم ایران خودرو از سود کلان بگذره ، با توجه به خاطره مثبت ایرانی ها از این برند ، احتمالا تو بازار به راحتی موفق میشه
    ولی اون اگر مربوط به ایران خودرو خیلی مهمه ها !

  6. بیژن

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (255 ديدگاه)

    میتونه خط تولید یکی یا دومورد ( یک کراس اوور و یک هاچ بک) رو تو ایران راه اندازی کنن . اینجوری برنامه هاشون سریع تر پیش میره. مشتریان ایرانی نیز قطعا استقبال خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا