اوپلچشم انداز

اپل کورسا وارداتی؛ مشخصات و قیمت هاچبک اسپرت پرشیا خودرو

بررسی اوپل کورسا وارداتی

اپل کورسا ۲۰۲۴ که به تازگی وارد ایران شده است، از معدود خودروهای غیرچینی بازار کشور ما است. این محصول، با برند آلمانی، بدنه‌ی هاچبک و پیشرانه‌ی توربوشارژ، توسط پرشیا خودرو رونمایی شده است.

اوپل کورسا پرشیا خودرو نمای پشت

طی ۲۰ سال اخیر، پس از فراز و نشیب واردات خودروهای خارجی، بی‌مهری نسبت به مدل‌های هاچبک اتفاق افتاد. فروش بسیار خوب رنو ۵ از اواخر دهه ۵۰ خورشیدی تا دوران ظهور پژو ۲۰۶ مونتاژ ایران خودرو، علاقه‌ی بازار ایران به هاچبک‌ها را نشان داد.

بیشتر بخوانید:

↵رونمایی پرشیا خودرو از ۴ محصول جدید اوپل در ایران
  مشخصات و قیمت اوپل موکا پرشیا خودرو
هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت در ایران

اوپل با قدمت ۱۶۲ سال، یک خودروساز لوکس محسوب نمی‌شود و از این نظر، تفاوتی مهم با دیگر برندهای مشهور آلمانی، مثل بنز و بی‌ام‌و، آئودی و پورشه دارد. دیگر موضوع مهم برای اوپل، فقدان مالکیت آلمانی از سال ۱۹۲۹ است. این برند طی مدتی طولانی تا سال ۲۰۱۷ تحت مالکیت جنرال موتورز امریکا بود و حالا توسط گروه استلانتیس (پژو -سیتروئن) مدیریت می‌شود. اوپل سالانه یک تا ۱/۲ میلیون خودرو تولید می‌کند و سرپرست برند واکسال (Vauxhall) محسوب است.

اوپل کورسا پرشیا خودرو نمای ترکیبی

نسخه‌ای از کورسا نسل دوم اوایل دهه‌ی ۷۰ خورشیدی با نام سوئینگ وارد ایران شد و مورد توجه مشتریان متمول، خصوصا بانوان کشورمان قرار گرفت. از سال ۲۰۱۹ تاکنون، نسل ششم اوپل کورسا تولید می‌شود. این خودرو فقط یک خط مونتاژ در اسپانیا دارد و از نظر فنی، مشابهت زیادی با پژو ۲۰۸ دارد. علاوه‌بر اسپانیا و آلمان، کورسا دیزلی با برند واسکال، فروش بالا در بریتانیا را تجربه می‌کند و بسیار محبوب است.

جدول مشخصات اپل کورسا ۲۰۲۴ (مدل وارداتی به ایران)

مشخصات جزئیات
ابعاد خودرو طول: ۴,۰۶۰ میلی‌متر، عرض: ۱,۷۶۵ میلی‌متر، ارتفاع: ۱,۴۳۵ میلی‌متر، فاصله محوری: ۲,۵۳۸ میلی‌متر
پیشرانه موتور ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژ
قدرت موتور ۱۰۰ اسب بخار
گشتاور موتور ۲۰۵ نیوتن‌متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ تا ۱۱ ثانیه
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت میانگین ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
امکانات رفاهی تهویه مطبوع خودکار، گرمکن فرمان، استارت دکمه‌ای، ترمز دستی برقی، طراحی جذاب دسته‌دنده، سنسور نور، روشنایی روز LED، رینگ آلومینیومی اسپرت ۱۷ اینچ
امکانات ایمنی شش کیسه هوا، پایداری الکترونیک ESP، کنترل شروع حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز پارک برقی
فضای داخلی صندلی ترکیبی از چرم و پارچه، داشبورد از پلاستیک سخت، ظرفیت برای ۴ سرنشین بلندقد، صندوق عقب ۳۰۹ لیتری
سیستم‌های کمک‌راننده کروز کنترل با محدودکننده سرعت، تعویض دنده پشت فرمان
قیمت احتمالی ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان

طراحی ظاهری و نمای بیرونی اوپل کورسا پرشیا خودرو

حس اسپرت در کورسا ۲۰۲۴ کاملا مشهود است. این مورد با حالت صاعقه شکل نوار LED روشنایی روز در کاسه چراغ‌ها تاکید می‌شود. اوپل کورسا جدید، به خوبی تفاوت سبک طراحی با مدل‌های چینی را نشان می‌دهد.

اوپل کورسا پرشیا خودرو نمای اصلی

در نمای اصلی، حجم‌دهی بسیار خوب و حساب‌شده برای اجزای بدنه مشهود است. جلوپنجره‌ی کوچک، تقارن مناسب با حفره‌ی بزرگ داخل سپر دارد. ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت، در قسمت‌های مختلف دیده می‌شوند اما هماهنگی اجزای بدنه، ارزش اوپل کورسا را به عنوان یک هاچبک مدرن اروپایی، ثابت می‌کند.

اوپل کورسا پرشیا خودرو نمای جانبی

خط عمیق روی درهای ورود به کابین، از نکات مثبت کورسا ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. نزدیک رکاب‌ها و گلگیر عقب هم، نوعی حجم‌دهی چشم‌نواز با تاکید بر طراحی اسپرت وجود دارد. تقریبا تمام نسخه‌های اوپل کورسا با سقف سیاه، رینگ‌ اسپرت آلومینیوم ۱۷ اینچ و تایرهای ۲۰۵ میلی‌متر عرضه می‌شوند. آینه بغل هم‌رنگ بدنه و آنتن کوسه‌ای، حتی در جدیدترین مدل اوپل کورسا موجود نیست.

اوپل کورسا پرشیا خودرو نمای پشت

در نمای پشت، طراحی جوان‌پسند و حجم‌دهی اسپرت به وضوح دیده می‌شود. محل نصب پلاک و فرم چراغ‌های عقب، در کنار نشان برجسته‌ی اوپل و اگزوزهای دوقلو، نکات مثبت کورسا هستند. صرفا بالچه‌ی انتهای سقف و بخش کوچکی از سپر عقب، مواد پلاستیکی سیاه دارد.

اوپل کورسا ۲۰۲۴ با طول ۴,۰۶۰ و عرض ۱,۷۶۵ و ارتفاع ۱,۴۳۵ و فاصله محوری ۲,۵۳۸ میلی‌متر تولید می‌شود. این خودرو از تمام جوانب، بزرگ‌تر از پژو ۲۰۶ چهاردر موجود در ایران است و حدود ۱۰ سانتی‌متر فاصله محوری بیشتر فراهم می‌کند.

طراحی داخلی و نمای کابین اوپل کورسا پرشیا خودرو

کورسا در میان خودروهای ساخت اروپا، اقتصادی و کم‌آپشن محسوب می‌شود. به همین دلیل، داشبورداز  پلاستیک سخت ساخته شده و فاقد تزئینات کروم است.

اوپل کورسا پرشیا خودرو نمای داخلی

مدل‌های سفارشی، پنل دیجیتال و نمایشگر لمسی بزرگ ارایه می‌کنند که برای خودروی هاچبک، جالب‌توجه است. نسخه‌ی پایه، مانیتور ۷ اینچ دارد و خریدار کورسا در اروپا می‌تواند، نمونه‌ی ۱۰ اینچ هم سفارش دهد. تقریبا تمام فرمان و کلیدها، از مواد ارزان‌قیمت ساخته شده است؛ اما طراحی مناسب با جزئیات نقره‌ای رنگ، حس یک خودروی اقتصادی را از کورسا دور می‌کند.

صندلی‌ها ترکیبی از چرم و پارچه‌ی مخمل دارند. استارت دکمه‌ای، ترمز دستی برقی و طراحی جذاب دسته‌دنده، نکات مثبت کورسا اتوماتیک هستند. این خودرو برای ۴ سرنشین بلندقد، فضای کافی دارد اما طبیعتا، چندان راحت و مناسب سفرهای طولانی نیست. صندوق عقب ۳۰۹ لیتری و قابلیت جمع‌کردن صندلی‌های عقب، دیگر مشخصات کورسا هستند.

بیشتر بخوانید:

هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی

پیشرانه و تجهیزات فنی اپل کورسا پرشیا خودرو

ظاهرا برای بازار ایران، موتور سه سیلندر ۱/۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر ارایه می‌شود. این پیشرانه، محصول پژو است و کورسا را در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رساند. مدل مجهز به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر دارد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند.

اوپل کورسا پرشیا خودرو نمای سه رخ

کورسا در اروپا با موتور ۱/۲ لیتر تنفس طبیعی، ۷۵ اسب بخار و ۱۱۸ نیوتن‌متر ارایه می‌دهد. ارزان‌ترین مدل، گیربکس دستی ۵ سرعته دارد و در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این نسخه، ۴ لیتر در صد کیلومتر است.

اوپل کورسا پرشیا خودرو نمای پشت

کورسا تمام برقی (Corsa-e) نیز، از سال ۲۰۲۳ تولید می‌شود. این نمونه با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه دارد و با یک شارژ باتری ۵۰ کیلووات ساعتی، ۳۵۰ کیلومتر را طی می‌کند. کورسا ۱/۲ لیتر توربو، با قدرت و گشتاور مشابه کورسا برقی، نسخه‌ی سفارشی این خودرو برای بازار اروپا محسوب می‌شود.

2024 Opel/Vauxhall Corsa facelift debuts with updated ICE and EV models
کورسا تمام برقی Corsa-e

شش کیسه هوا، پایداری الکترونیک ESP، کنترل شروع حرکت در سربالایی و سرپایینی ، تهویه مطبوع خودکار، تعویض دنده پشت فرمان، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، روشنایی روز LED ، ترمز پارک برقی، دسته دنده الکتریکی، گرمکن فرمان، کروز کنترل با محدودکننده سرعت، تریم داخلی پارچه و چرم، استارت استاپ اتوماتیک سیلندرها در ترافیک، امکانات اوپل کورسا هستند.

قیمت اوپل کورسا در بازار جهانی و هزینه خرید احتمالی برای ایران

مدل دنده دستی با پیشرانه تنفس طبیعی که هنوز قرار نیست وارد ایران شود، به قیمت ۲۰ هزار یورو در آلمان فروخته می‌شود. برای کورسا توربوشارژ اتوماتیک با امکانات کامل، مشابه آنچه پرشیا خودرو در نمایشگاه شیراز ۱۴۰۳ رونمایی کرد، حدود ۲۵ هزار یورو پرداخت می‌شود. به این ترتیب، هزینه خرید یک هاچبک اقتصادی ساخت اروپا برای مشتری ایرانی، نزدیک به سه میلیارد تومان خواهد بود.

اگر اوپل کورسا وارد ایران شود و حدود قیمت ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان داشته باشد، رقابت جالبی با فونیکس تیگو ۸ مدیران خواهد داشت. با این شرایط، یکی از بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین خودروهای وارداتی، قیمت مشابه خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5020 ديدگاه)

    جلوش شبیه جلوی اریزو ۵ هست
    😢😢😢😢😢😢😢😢

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. دیجی

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      یادش بخیر اپل کورسا 1995چقدر خاطره گذاشت برای بچه های مایه دار اون زمان البته ماهم ازدیدنش وعشق بازی کردن اونا حال می کردیم مخصوصا دودرش رنگ سرمه ای پاتوق کجا بام تهران پاتوق کجا اب میوه توچال پاتوق کجا سرخه خشایار پاساژصفوی همه چی کم بود ولی با صفا

      موافقم 21
      1. ۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (5020 ديدگاه)

        سال ۸۸ همسایه پایینی خونه قبلیمون یدونه از اون کورسا قدیمیا خرید

        موافقم 7
        مخالفم 1
      2. 007

        ۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        منم هفته پیش یه مدل ۱۹۹۴ سفید خریدم.۱۵۰ م
        واقعا عالیه! ده پله از یه پراید بالاتره. سواری نرم و راحت و مطمئن.

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. امیر ارسلان

          ۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          سلام. ببخشید خواستم بپرسم ماشین اوپل کورسایی که خرداد همون اوپل کورسا کوپه دو در سفید نیست؟
          آخه کلا 1 دونه ازش تو ایرانه اونم برای آقای رسول یارمرادی هست.

    2. امین

      ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (685 ديدگاه)

      من تجربه خودم میگم شاید بدرد کسی خورد
      کارشناس نیستم و فقط مصرف کننده بودم

      اگر کسی قصد خرید محصولات وارداتی اول داشت
      موکا ارزش خرید داره (کاری به قیمتش ندارم) چون از زبان طراحی جدید و مهندسی جدید اوپل استفاده میکنه
      دو مدل دیگه از طرح نسل قبلی هستند و بزودی جایگزین میشن به همین دلیل مزیت آپدیت و قطعات یدکی بروز ندارند ، اما در عوض براحتی استوک شون پیدا میشه

      محصولات اوپل تحت عنوان آلمانی نخرید و توقع کیفیت و ماندگاری آلمانی ازشون نداشته باشید
      اوپل در این ۲دهه اخیر به کیفیت و دوام و ماندگاری در آلمان معروف نبوده و با وجود قیمت مناسب نسبت به برندهای آلمانی شرکتها به ندرت سراغش میرفتن
      البته بعد از خارج شدن از زیر مجموعه جنرال موتور اوضاعش بهتر شد
      اما اگر قرار بدلیل نام اوپل و گذشته آلمانی در ایران گران فروخته شه ارزش خرید نداره چون آلمانی نیست

      ایکاش مدل آسنترا جدید میاوردن که ماشین خوب و جادار برای خانواده ها بود بخصوص مدل استیشن که جذاب و مناسب سفر هست

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. ۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (5020 ديدگاه)

        اره داش قرص اسنترا هم تو ایران هست برای افسردگی
        یا منظورت اوپل آستارا بوده ؟!

        موافقم 9
        مخالفم 8
        1. نویدی

          ۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (400 ديدگاه)

          علاوه بر قرص اسنترا،شهر آستارا هم توی ایران هست.
          اوپل آسترا …تکرار کن…

          موافقم 11
          مخالفم 3
        2. ۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (5020 ديدگاه)

          علاوه براینکه شهر آستارا تو ایرانه تو آذربایجان هم هست…

          موافقم 4
          مخالفم 2
  2. ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5020 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/opel-corsa-persia-khodro-7.jpg
    این چه سمی هست؟
    صندلیش دستیه ولی گرم کن و سرد داره؟ 🤭😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2961 ديدگاه)

      حالا بماند اوپل کورسا چه امکاناتی داره
      به نظر من صندلی برقی، آپشن بسیار کم‌اهمیتی هست
      بیش از ۹۰ درصد ماشین های دنیا فقط یک راننده دارن
      یک‌بار می‌شینی و تنظیم می‌کنی تمام
      بخوایم واقعا تنظیم کنیم هم فوقش ۲۰ ثانیه طول می کشه

      موافقم 23
      مخالفم 1
      1. A

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (70 ديدگاه)

        فکر کنم فقط ماییم که پراید دهه هشتاد رو چهار نفری سواری می‌دیم🙃

        موافقم 11
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2961 ديدگاه)

          من و پدرم حدود ۸ سال پراید مشترک استفاده کردیم
          بعدش هم ۱۰ سال ۴۰۵ و پارس اشتراکی
          با خرج پدر زیر پای من بود معمولا😁

          موافقم 18
          مخالفم 1
        2. ۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (5020 ديدگاه)

          والا من پدرم اصلا ماشینشو نمی‌ده دستم باز خوبه مشترک ماشینو استفاده میکردین

      2. ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (5020 ديدگاه)

        اره
        ولی من با برقی بودن صندلی حس خوبی میگیرم و اینکه قراره حدود ۳ میلیارد یا شاید خیلی بیشتر پول بده مشتریش پس لاقل صندلیش باید برقی میبود

        موافقم 6
        مخالفم 4
      3. علی جردن

        ۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2102 ديدگاه)

        آپشن کاربردی فقط سانروف
        انشالله پرشیا خودرو سانروف دار وارد کنه

        موافقم 3
        مخالفم 10
        1. ۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (5020 ديدگاه)

          انشالله که وارد می‌کنه ولی جز اینکه مثل بچه ها ازش بریم بیرون یا هواپیما ها و هلیکوپتر بالاسر خودمونو ببینیم یا شب ستاره هارو ببینیم یا هوا بیاد داخل دیگه چه کاربردی داره؟!

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. علی جردن

          ۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          موقع بارش برف باز می کنی دونه های برف میخوره صورتت خنک میشی

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. ۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (5020 ديدگاه)

          فکر کن خراب شه خدایی نکرده بعد تگرگ بریزه تو کابین ماشین 😂

          موافقم 1
          مخالفم 1
  3. ...

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    به این قیمت اصلا و ابدا نمیارزه مخصوصا اینکه برند جدیدی هستش داخل کشور و خریدار با مشکل قطعه روبرو خواهد بود و موتور توربو داره که به بنزین حساسه و قدرت پایینی هم تولید میکنه و کیفیتش با توجه به لیبل قیمتی داخل ایران اصلا مناسب نیست من خودم به شخصه این ماشین رو به کسی میشنهاد نمیکنم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  4. Amir Enzo

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    واقعا خوبه از ظاهرش خوشم اومد جون پسنده اما قیمتش خیلیه

  5. محمد

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1281 ديدگاه)

    بلاخره واردات خودرو های آلمانی هم فراگیر
    می شود.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. امین

      ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (685 ديدگاه)

      این آلمانی نیست
      کلاه سرتون نگذارند

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. علی جردن

      ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      واردات خودروهای آلمانی کی فراگیر بوده که الان بخواد باشه ؟
      هرچی ماشین آلمانی وارد کردن مدل پایه بوده
      کلی ۹۱۱ وارد شد ولی فقط دو دستگاهش ۹۱۱ turbo s بوده بقیه مدل پایه
      کلی بی‌ام‌و سری ۵ وارد شده هیچ کدومشون M5 نبودن همه سری پنج معمولی ۴ سیلندر!
      یعنی مهندس و پزشک مملکت مجبوره سطح پایین ترین ماشینو سوار شه و عملا از امکانات روز دنیا محروم بشه چون همشون بدون آپشن وارد شدن
      و ….

      موافقم 7
      مخالفم 7
  6. ❤BMW❤

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    عالیه دمشون گرم ک وارد میکنن

    موافقم 2
    مخالفم 4
  7. سامان اذری

    ۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    اپل یه برند ورشکسته و درجه دو اروپایی هست اصلا به درد ایران نمیخوره

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. ALI

      ۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      ایرانم کشور ورشکسته و درجه 2 هست

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. امیرحسین

        ۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (127 ديدگاه)

        درجه ۲؟! ایران درجه ۵ هم نیست…

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. پیام۲

      ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      آره چری خوبه!

      موافقم 2
      مخالفم 5
    3. علی جردن

      ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      متاسفانه حق انتخاب نداریم که بگیم درجه یک اروپایی میخواییم هرچی مافیا صلاح بدونه همون وارد میشه وگرنه همه میدونن BMW BENZ از اُپل بهترن

      موافقم 6
      مخالفم 2
  8. سهیل گل آزاد

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (88 ديدگاه)

    یه زمانی نه چندان دور سه میلیارد چه قبحی داشت تو مجله ماشین شهریور ۹۲ یه مقاله ای از مزراتی گرن کابریو و گرن توریسمو بود قیمت گرن توریسمو رو ۹۷۰ زده بود و گرن کابریو رو یک میلیارد و سی خاص ترین ماشینای اون زمان قیمتشون این بود بعد الان یه هاچ بک اقتصادی بازار اروپا سه تومن کلا نسبت به همه چیز ترس پیدا کردیم خیلی تغییر کرده همه چیز تقریبا ۱۰ سال پیش میرفتی فروشگاه کلی خرید میکردی یه تراول ۱۰۰ تومنی میدادی الان همون خریدا رو میکنی باید بالای دو تومن بدی 🙁🙁

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. قدرت طهماسبی

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    ایران در صنعت خودرو ضعیف است و جهت مهار بیکاری ، نگهداری صنعت خودرو و ادامه تولید واردات را ممنوع کرده و گمرکی را بالا نگه داشته و در حال دست و پا زدن در صنعت مونتاژ است و با گران فروشی خودروهای داخلی و خارجی ادامه می دهد و ملت ایران قربانی این امر مهم هستند و زجر می کشند ، این امر مهم را دولت و ملت می دانند و مافیای خودرو نابود نمی شوند ، مجلس بی تفاوت است و صمت و استاندارد منفعل

  10. رامتین

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    اخه این چیه با 100 اسب بخار؟ 2 میلیارد حداقل بدی که چی را ثابت کنی! بابا زودتر دولت تغییر کنه، قوانین را درست کنند. یکی از این 5نفر انتخاب بشه (که محتمله) اصلا شک نکنید (1000%) اوضاع همینه و تغییر نمیکنه.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  11. EHSAN2007

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    لایک و دیس لایک بزنین نظرا رو بفهمیم :
    اشکودا ، اوپل ، فولکس👍
    پژو ، سیتروئن ، رنو ، داچیا👎

    موافقم 5
    مخالفم 4
  12. i love japan

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    بعد از سالها ماشین المانی درست ودرمون
    ازبحث خدماتی هم خیالمون راحته که پرشیا خودرو پشت ماشین های اوپل هست
    می تونه موفق باشه

  13. سام

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۲۰ هزار دلار با دلار ۶۰ تومنی میشه ۱.۲ میلیارد نه ۳ میلیارد ،
    میخوان جا باز کنن برای گرون کردن محصولات داخلی

  14. کاظم برثور

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من که خیلی مالیات می‌خوام بکشم رو این ماشین من قیمت 20هزار تا رو درآوردم شده 1.280
    حالا اینا گفتن 2.5تا3میلیارد خب حالا به نظر شما خیلی مالیات نخورده حالا با این پول اگه بریم کرمان موتور A5سوار بشیم که بهتره تازه شاسی بلند هم هست

  15. محمد

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مدل اپل رو بهمن موتور هم وارد کرده،که با توجه به قیمت بسیار بالای اون برای یه هاچ
    بک کوچیک، بعید میدونم بخواد به صورت انبوه وارد کنه،یه موتور 3 سیلندر برند پژو روشه و بیشتر قطعاتش مربوط به والبو و پژو هست،سیستم تعلیق خیلی خوبی داره و صدای اگزوز خاصش حس خیلی خوبی به راننده میده، تقریبا با پولی که به این خودرو میدید، میتونید 2 تا فیدلیتی پرستیژ بخرید

  16. امیر ارسلان

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام، خسته نباشید بابت مقاله🙏🏻🌹
    اوپل کورسا تو دهه 70 بود فکر کنم مدل های ده 90 میلادی که وارد ایران شدن فقط و فقط دو تا نسخه دو در کوپه از اوپل کورسا وارد ایران شد یکی آبی و یکی دیگه سفید بودن الان هم هستن واقعا دوتا جواهرن میتونید سرچ هم بکنید راجبش.👌🏻
    تا جایی که یادمه کورسای کوپه دو در سفید رنگ سال قبل فروخته شد به یه شخصی به نام رسول یارمرادی که الانم دارتش داخل شهریار خیلی ماشین عتیقه و خوبی هستش و کمیابه نسخه کوپش و همین باعث خاص بودنش میشه👍🏻😍

  17. اشکان

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    حالا امکانات و چیزای دیگه رو کار ندارم ولی اگه بیاد ایران از این چینیا بهتره ، ولی نمیدونم چرا این موتور های سه سیلندر چرا مود شده میان یه توربو بهش میبندنو … ولی همین از سه سیلندر های چینی بهتره

  18. F.MB

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مدل ۱۹۹۴ تیپ ۳ داشتم سانروف داشت زرشکی متالیک چه روز های خوبی بود فاز یک شهرک غرب سرخه بازار و صفویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا