نسل جدید اوپل آسترا شاید فعلاً با نسخه هاچبک اسپرت و داغ در دسترس نباشد اما این خودروساز آلمانی با تیونر هموطن خود یعنی XS کارنایت به منظور تولید پروتوتایپی بر اساس نسخه پلاگین هیبریدی آسترا همکاری کرده است. این خودرو برای نمایش ظرفیتهای تیونینگ آسترا جدید به نمایش درخواهد آمد. آسترا XS موردبحث از پوشش موتور اسپرت سنتی اوپل سود میبرد و سیستم تعلیق جدید و رینگهای ۲۰ اینچی متمایزی دارد.
نکته مهم درباره آسترا XS به استفاده از سیستم تعلیق بادی و حسگرهای ارتفاع شرکت کار استایل می مربوط میشود که با جذبکنندههای شوک استوک همراه شدهاند. این مجموعه به خودروی موردبحث اجازه میدهد تا بر اساس خواسته راننده ارتفاع خودرو را پایین بیاورد و ظاهری جذاب داشته باشد. زیر خودرو هم رینگهای ۲۰ اینچی و فورج کاری شده شرکت RVNT دیده میشوند. این رینگها با لاستیکهای بسیار دیواره کوتاه همراه میشوند و اوپل میگوید این لاستیکها فقط برای نمایش خودرو بکار رفتهاند و نمیتوان از آنها در معابر عمومی استفاده کرد. مدل استاندارد آسترا با رینگهای ۱۸ اینچی عرضه میشود و تاکنون فقط شرکت ایرمشر رینگهای ۱۹ اینچی افترمارکتی را برای آسترا در نظر گرفته است.
XS کارنایت کیت بدنه جدیدی را برای این خودرو ارائه نمیکند اما بدنه پذیرای رنگ سفید براق و عناصر مشکی شده است. نهایتاً هم باید به نوشتههای موتور اسپرت با رنگهای زرد، نقرهای و خاکستری اشاره کرد. مدل موردبحث از نوع اولتیمیت ادیشن بوده و از چراغهای جلوی تطبیقی اینتلی لوکس LED پیکسل لایت، کاکپیت دیجیتال پیور پانل با دو نمایشگر ۱۰ اینچی و صندلیهای اسپرت سود میبرد.
قوای محرکه پلاگین هیبریدی آسترا تغییری نداشته و شامل پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو، یک پیشرانه الکتریکی و باتری لیتیوم-یون ۱۲.۴ کیلووات ساعتی است که قدرت ۱۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری تولید میکند. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به اکسل جلو منتقل میشود. نکته جالب اینکه XS کارنایت برای این پروژه از نسخه قویتر پلاگین هیبریدی با قدرت ۲۲۲ اسب بخار استفاده نکرده است. اوپل آسترا XS در رویداد ۲۰ سال با XSCN در برلین آلمان به نمایش درخواهد آمد. اوپل میگوید ارائه این پروژه به بهبود تصویر ذهنی این برند در جامعه تیونینگ کمک خواهد کرد.
BMW
۲ مرداد ۱۴۰۱یک هاچبک زیبا پر سرعت و جمع و جور من که میگم عالی
Reza Waffen SS
۲ مرداد ۱۴۰۱بر خلاف ظاهر استوک مسخرش خیلی خفن شده
Mr Naftalin az roghan abad
۵ مرداد ۱۴۰۱پس حتما کامارو هم مسخرست؟
AMD
۲ مرداد ۱۴۰۱اوپل اگه میخواد موفق شه باید از زیر بلیت پژو سیتروئن در بیاد و به هموطن های خودش بپیونده. بنظرم من بهترینش آئودی هست.
رامتین
۲ مرداد ۱۴۰۱طرحهای قبلی اوپل بهتر بود. اوپل آسترا یادمه 5-6 سال پیش به تعداد محدود وارد کشور شد.
هیتلر
۳ مرداد ۱۴۰۱طراحی جلو یکمی شبیه اپتیمایی هست که داخل ایران وجود داره یکم نه زیاد
پدرام
۳ مرداد ۱۴۰۱زمانی که اوپل متعلق به جنرال موتورز بود تا همین چند سال پیش زبان طراحی اش با بیوک یکی بود بیوک همون زبان طراحی رو ادامه داد اما اوپل اومد چهره ماشین هاش رو تغییر داد