اپل کورسا ۲۰۲۴ که به تازگی وارد ایران شده است، از معدود خودروهای غیرچینی بازار کشور ما است. این محصول، با برند آلمانی، بدنهی هاچبک و پیشرانهی توربوشارژ، توسط پرشیا خودرو رونمایی شده است.
طی ۲۰ سال اخیر، پس از فراز و نشیب واردات خودروهای خارجی، بیمهری نسبت به مدلهای هاچبک اتفاق افتاد. فروش بسیار خوب رنو ۵ از اواخر دهه ۵۰ خورشیدی تا دوران ظهور پژو ۲۰۶ مونتاژ ایران خودرو، علاقهی بازار ایران به هاچبکها را نشان داد.
بیشتر بخوانید:
↵رونمایی پرشیا خودرو از ۴ محصول جدید اوپل در ایران
↵ مشخصات و قیمت اوپل موکا پرشیا خودرو
↵ هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت در ایران
اوپل با قدمت ۱۶۲ سال، یک خودروساز لوکس محسوب نمیشود و از این نظر، تفاوتی مهم با دیگر برندهای مشهور آلمانی، مثل بنز و بیامو، آئودی و پورشه دارد. دیگر موضوع مهم برای اوپل، فقدان مالکیت آلمانی از سال ۱۹۲۹ است. این برند طی مدتی طولانی تا سال ۲۰۱۷ تحت مالکیت جنرال موتورز امریکا بود و حالا توسط گروه استلانتیس (پژو -سیتروئن) مدیریت میشود. اوپل سالانه یک تا ۱/۲ میلیون خودرو تولید میکند و سرپرست برند واکسال (Vauxhall) محسوب است.
نسخهای از کورسا نسل دوم اوایل دههی ۷۰ خورشیدی با نام سوئینگ وارد ایران شد و مورد توجه مشتریان متمول، خصوصا بانوان کشورمان قرار گرفت. از سال ۲۰۱۹ تاکنون، نسل ششم اوپل کورسا تولید میشود. این خودرو فقط یک خط مونتاژ در اسپانیا دارد و از نظر فنی، مشابهت زیادی با پژو ۲۰۸ دارد. علاوهبر اسپانیا و آلمان، کورسا دیزلی با برند واسکال، فروش بالا در بریتانیا را تجربه میکند و بسیار محبوب است.
جدول مشخصات اپل کورسا ۲۰۲۴ (مدل وارداتی به ایران)
طراحی ظاهری و نمای بیرونی اوپل کورسا پرشیا خودرو
حس اسپرت در کورسا ۲۰۲۴ کاملا مشهود است. این مورد با حالت صاعقه شکل نوار LED روشنایی روز در کاسه چراغها تاکید میشود. اوپل کورسا جدید، به خوبی تفاوت سبک طراحی با مدلهای چینی را نشان میدهد.
در نمای اصلی، حجمدهی بسیار خوب و حسابشده برای اجزای بدنه مشهود است. جلوپنجرهی کوچک، تقارن مناسب با حفرهی بزرگ داخل سپر دارد. ادوات پلاستیکی ارزانقیمت، در قسمتهای مختلف دیده میشوند اما هماهنگی اجزای بدنه، ارزش اوپل کورسا را به عنوان یک هاچبک مدرن اروپایی، ثابت میکند.
خط عمیق روی درهای ورود به کابین، از نکات مثبت کورسا ۲۰۲۴ محسوب میشود. نزدیک رکابها و گلگیر عقب هم، نوعی حجمدهی چشمنواز با تاکید بر طراحی اسپرت وجود دارد. تقریبا تمام نسخههای اوپل کورسا با سقف سیاه، رینگ اسپرت آلومینیوم ۱۷ اینچ و تایرهای ۲۰۵ میلیمتر عرضه میشوند. آینه بغل همرنگ بدنه و آنتن کوسهای، حتی در جدیدترین مدل اوپل کورسا موجود نیست.
در نمای پشت، طراحی جوانپسند و حجمدهی اسپرت به وضوح دیده میشود. محل نصب پلاک و فرم چراغهای عقب، در کنار نشان برجستهی اوپل و اگزوزهای دوقلو، نکات مثبت کورسا هستند. صرفا بالچهی انتهای سقف و بخش کوچکی از سپر عقب، مواد پلاستیکی سیاه دارد.
اوپل کورسا ۲۰۲۴ با طول ۴,۰۶۰ و عرض ۱,۷۶۵ و ارتفاع ۱,۴۳۵ و فاصله محوری ۲,۵۳۸ میلیمتر تولید میشود. این خودرو از تمام جوانب، بزرگتر از پژو ۲۰۶ چهاردر موجود در ایران است و حدود ۱۰ سانتیمتر فاصله محوری بیشتر فراهم میکند.
طراحی داخلی و نمای کابین اوپل کورسا پرشیا خودرو
کورسا در میان خودروهای ساخت اروپا، اقتصادی و کمآپشن محسوب میشود. به همین دلیل، داشبورداز پلاستیک سخت ساخته شده و فاقد تزئینات کروم است.
مدلهای سفارشی، پنل دیجیتال و نمایشگر لمسی بزرگ ارایه میکنند که برای خودروی هاچبک، جالبتوجه است. نسخهی پایه، مانیتور ۷ اینچ دارد و خریدار کورسا در اروپا میتواند، نمونهی ۱۰ اینچ هم سفارش دهد. تقریبا تمام فرمان و کلیدها، از مواد ارزانقیمت ساخته شده است؛ اما طراحی مناسب با جزئیات نقرهای رنگ، حس یک خودروی اقتصادی را از کورسا دور میکند.
صندلیها ترکیبی از چرم و پارچهی مخمل دارند. استارت دکمهای، ترمز دستی برقی و طراحی جذاب دستهدنده، نکات مثبت کورسا اتوماتیک هستند. این خودرو برای ۴ سرنشین بلندقد، فضای کافی دارد اما طبیعتا، چندان راحت و مناسب سفرهای طولانی نیست. صندوق عقب ۳۰۹ لیتری و قابلیت جمعکردن صندلیهای عقب، دیگر مشخصات کورسا هستند.
بیشتر بخوانید:
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
پیشرانه و تجهیزات فنی اپل کورسا پرشیا خودرو
ظاهرا برای بازار ایران، موتور سه سیلندر ۱/۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتنمتر ارایه میشود. این پیشرانه، محصول پژو است و کورسا را در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند. مدل مجهز به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر دارد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند.
کورسا در اروپا با موتور ۱/۲ لیتر تنفس طبیعی، ۷۵ اسب بخار و ۱۱۸ نیوتنمتر ارایه میدهد. ارزانترین مدل، گیربکس دستی ۵ سرعته دارد و در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت این نسخه، ۴ لیتر در صد کیلومتر است.
کورسا تمام برقی (Corsa-e) نیز، از سال ۲۰۲۳ تولید میشود. این نمونه با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتنمتر گشتاور، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه دارد و با یک شارژ باتری ۵۰ کیلووات ساعتی، ۳۵۰ کیلومتر را طی میکند. کورسا ۱/۲ لیتر توربو، با قدرت و گشتاور مشابه کورسا برقی، نسخهی سفارشی این خودرو برای بازار اروپا محسوب میشود.
شش کیسه هوا، پایداری الکترونیک ESP، کنترل شروع حرکت در سربالایی و سرپایینی ، تهویه مطبوع خودکار، تعویض دنده پشت فرمان، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، روشنایی روز LED ، ترمز پارک برقی، دسته دنده الکتریکی، گرمکن فرمان، کروز کنترل با محدودکننده سرعت، تریم داخلی پارچه و چرم، استارت استاپ اتوماتیک سیلندرها در ترافیک، امکانات اوپل کورسا هستند.
قیمت اوپل کورسا در بازار جهانی و هزینه خرید احتمالی برای ایران
مدل دنده دستی با پیشرانه تنفس طبیعی که هنوز قرار نیست وارد ایران شود، به قیمت ۲۰ هزار یورو در آلمان فروخته میشود. برای کورسا توربوشارژ اتوماتیک با امکانات کامل، مشابه آنچه پرشیا خودرو در نمایشگاه شیراز ۱۴۰۳ رونمایی کرد، حدود ۲۵ هزار یورو پرداخت میشود. به این ترتیب، هزینه خرید یک هاچبک اقتصادی ساخت اروپا برای مشتری ایرانی، نزدیک به سه میلیارد تومان خواهد بود.
اگر اوپل کورسا وارد ایران شود و حدود قیمت ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان داشته باشد، رقابت جالبی با فونیکس تیگو ۸ مدیران خواهد داشت. با این شرایط، یکی از بزرگترین و کوچکترین خودروهای وارداتی، قیمت مشابه خواهند داشت.
۱ تیر ۱۴۰۳جلوش شبیه جلوی اریزو ۵ هست
😢😢😢😢😢😢😢😢
دیجی
۱ تیر ۱۴۰۳یادش بخیر اپل کورسا 1995چقدر خاطره گذاشت برای بچه های مایه دار اون زمان البته ماهم ازدیدنش وعشق بازی کردن اونا حال می کردیم مخصوصا دودرش رنگ سرمه ای پاتوق کجا بام تهران پاتوق کجا اب میوه توچال پاتوق کجا سرخه خشایار پاساژصفوی همه چی کم بود ولی با صفا
۲ تیر ۱۴۰۳سال ۸۸ همسایه پایینی خونه قبلیمون یدونه از اون کورسا قدیمیا خرید
007
۲ تیر ۱۴۰۳منم هفته پیش یه مدل ۱۹۹۴ سفید خریدم.۱۵۰ م
واقعا عالیه! ده پله از یه پراید بالاتره. سواری نرم و راحت و مطمئن.
امیر ارسلان
۳ تیر ۱۴۰۳سلام. ببخشید خواستم بپرسم ماشین اوپل کورسایی که خرداد همون اوپل کورسا کوپه دو در سفید نیست؟
آخه کلا 1 دونه ازش تو ایرانه اونم برای آقای رسول یارمرادی هست.
امین
۲ تیر ۱۴۰۳من تجربه خودم میگم شاید بدرد کسی خورد
کارشناس نیستم و فقط مصرف کننده بودم
اگر کسی قصد خرید محصولات وارداتی اول داشت
موکا ارزش خرید داره (کاری به قیمتش ندارم) چون از زبان طراحی جدید و مهندسی جدید اوپل استفاده میکنه
دو مدل دیگه از طرح نسل قبلی هستند و بزودی جایگزین میشن به همین دلیل مزیت آپدیت و قطعات یدکی بروز ندارند ، اما در عوض براحتی استوک شون پیدا میشه
محصولات اوپل تحت عنوان آلمانی نخرید و توقع کیفیت و ماندگاری آلمانی ازشون نداشته باشید
اوپل در این ۲دهه اخیر به کیفیت و دوام و ماندگاری در آلمان معروف نبوده و با وجود قیمت مناسب نسبت به برندهای آلمانی شرکتها به ندرت سراغش میرفتن
البته بعد از خارج شدن از زیر مجموعه جنرال موتور اوضاعش بهتر شد
اما اگر قرار بدلیل نام اوپل و گذشته آلمانی در ایران گران فروخته شه ارزش خرید نداره چون آلمانی نیست
ایکاش مدل آسنترا جدید میاوردن که ماشین خوب و جادار برای خانواده ها بود بخصوص مدل استیشن که جذاب و مناسب سفر هست
۲ تیر ۱۴۰۳اره داش قرص اسنترا هم تو ایران هست برای افسردگی
یا منظورت اوپل آستارا بوده ؟!
نویدی
۲ تیر ۱۴۰۳علاوه بر قرص اسنترا،شهر آستارا هم توی ایران هست.
اوپل آسترا …تکرار کن…
۲ تیر ۱۴۰۳علاوه براینکه شهر آستارا تو ایرانه تو آذربایجان هم هست…
۱ تیر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/opel-corsa-persia-khodro-7.jpg
این چه سمی هست؟
صندلیش دستیه ولی گرم کن و سرد داره؟ 🤭😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ تیر ۱۴۰۳حالا بماند اوپل کورسا چه امکاناتی داره
به نظر من صندلی برقی، آپشن بسیار کماهمیتی هست
بیش از ۹۰ درصد ماشین های دنیا فقط یک راننده دارن
یکبار میشینی و تنظیم میکنی تمام
بخوایم واقعا تنظیم کنیم هم فوقش ۲۰ ثانیه طول می کشه
A
۱ تیر ۱۴۰۳فکر کنم فقط ماییم که پراید دهه هشتاد رو چهار نفری سواری میدیم🙃
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ تیر ۱۴۰۳من و پدرم حدود ۸ سال پراید مشترک استفاده کردیم
بعدش هم ۱۰ سال ۴۰۵ و پارس اشتراکی
با خرج پدر زیر پای من بود معمولا😁
۱ تیر ۱۴۰۳والا من پدرم اصلا ماشینشو نمیده دستم باز خوبه مشترک ماشینو استفاده میکردین
۱ تیر ۱۴۰۳اره
ولی من با برقی بودن صندلی حس خوبی میگیرم و اینکه قراره حدود ۳ میلیارد یا شاید خیلی بیشتر پول بده مشتریش پس لاقل صندلیش باید برقی میبود
علی جردن
۱ تیر ۱۴۰۳آپشن کاربردی فقط سانروف
انشالله پرشیا خودرو سانروف دار وارد کنه
۱ تیر ۱۴۰۳انشالله که وارد میکنه ولی جز اینکه مثل بچه ها ازش بریم بیرون یا هواپیما ها و هلیکوپتر بالاسر خودمونو ببینیم یا شب ستاره هارو ببینیم یا هوا بیاد داخل دیگه چه کاربردی داره؟!
علی جردن
۲ تیر ۱۴۰۳موقع بارش برف باز می کنی دونه های برف میخوره صورتت خنک میشی
۲ تیر ۱۴۰۳فکر کن خراب شه خدایی نکرده بعد تگرگ بریزه تو کابین ماشین 😂
...
۱ تیر ۱۴۰۳به این قیمت اصلا و ابدا نمیارزه مخصوصا اینکه برند جدیدی هستش داخل کشور و خریدار با مشکل قطعه روبرو خواهد بود و موتور توربو داره که به بنزین حساسه و قدرت پایینی هم تولید میکنه و کیفیتش با توجه به لیبل قیمتی داخل ایران اصلا مناسب نیست من خودم به شخصه این ماشین رو به کسی میشنهاد نمیکنم
Amir Enzo
۱ تیر ۱۴۰۳واقعا خوبه از ظاهرش خوشم اومد جون پسنده اما قیمتش خیلیه
محمد
۱ تیر ۱۴۰۳بلاخره واردات خودرو های آلمانی هم فراگیر
می شود.
امین
۲ تیر ۱۴۰۳این آلمانی نیست
کلاه سرتون نگذارند
علی جردن
۲ تیر ۱۴۰۳واردات خودروهای آلمانی کی فراگیر بوده که الان بخواد باشه ؟
هرچی ماشین آلمانی وارد کردن مدل پایه بوده
کلی ۹۱۱ وارد شد ولی فقط دو دستگاهش ۹۱۱ turbo s بوده بقیه مدل پایه
کلی بیامو سری ۵ وارد شده هیچ کدومشون M5 نبودن همه سری پنج معمولی ۴ سیلندر!
یعنی مهندس و پزشک مملکت مجبوره سطح پایین ترین ماشینو سوار شه و عملا از امکانات روز دنیا محروم بشه چون همشون بدون آپشن وارد شدن
و ….
❤BMW❤
۱ تیر ۱۴۰۳عالیه دمشون گرم ک وارد میکنن
سامان اذری
۱ تیر ۱۴۰۳اپل یه برند ورشکسته و درجه دو اروپایی هست اصلا به درد ایران نمیخوره
ALI
۱ تیر ۱۴۰۳ایرانم کشور ورشکسته و درجه 2 هست
امیرحسین
۲ تیر ۱۴۰۳درجه ۲؟! ایران درجه ۵ هم نیست…
پیام۲
۲ تیر ۱۴۰۳آره چری خوبه!
علی جردن
۲ تیر ۱۴۰۳متاسفانه حق انتخاب نداریم که بگیم درجه یک اروپایی میخواییم هرچی مافیا صلاح بدونه همون وارد میشه وگرنه همه میدونن BMW BENZ از اُپل بهترن
سهیل گل آزاد
۲ تیر ۱۴۰۳یه زمانی نه چندان دور سه میلیارد چه قبحی داشت تو مجله ماشین شهریور ۹۲ یه مقاله ای از مزراتی گرن کابریو و گرن توریسمو بود قیمت گرن توریسمو رو ۹۷۰ زده بود و گرن کابریو رو یک میلیارد و سی خاص ترین ماشینای اون زمان قیمتشون این بود بعد الان یه هاچ بک اقتصادی بازار اروپا سه تومن کلا نسبت به همه چیز ترس پیدا کردیم خیلی تغییر کرده همه چیز تقریبا ۱۰ سال پیش میرفتی فروشگاه کلی خرید میکردی یه تراول ۱۰۰ تومنی میدادی الان همون خریدا رو میکنی باید بالای دو تومن بدی 🙁🙁
قدرت طهماسبی
۲ تیر ۱۴۰۳ایران در صنعت خودرو ضعیف است و جهت مهار بیکاری ، نگهداری صنعت خودرو و ادامه تولید واردات را ممنوع کرده و گمرکی را بالا نگه داشته و در حال دست و پا زدن در صنعت مونتاژ است و با گران فروشی خودروهای داخلی و خارجی ادامه می دهد و ملت ایران قربانی این امر مهم هستند و زجر می کشند ، این امر مهم را دولت و ملت می دانند و مافیای خودرو نابود نمی شوند ، مجلس بی تفاوت است و صمت و استاندارد منفعل
رامتین
۲ تیر ۱۴۰۳اخه این چیه با 100 اسب بخار؟ 2 میلیارد حداقل بدی که چی را ثابت کنی! بابا زودتر دولت تغییر کنه، قوانین را درست کنند. یکی از این 5نفر انتخاب بشه (که محتمله) اصلا شک نکنید (1000%) اوضاع همینه و تغییر نمیکنه.
EHSAN2007
۲ تیر ۱۴۰۳لایک و دیس لایک بزنین نظرا رو بفهمیم :
اشکودا ، اوپل ، فولکس👍
پژو ، سیتروئن ، رنو ، داچیا👎
i love japan
۳ تیر ۱۴۰۳بعد از سالها ماشین المانی درست ودرمون
ازبحث خدماتی هم خیالمون راحته که پرشیا خودرو پشت ماشین های اوپل هست
می تونه موفق باشه
سام
۳ تیر ۱۴۰۳۲۰ هزار دلار با دلار ۶۰ تومنی میشه ۱.۲ میلیارد نه ۳ میلیارد ،
میخوان جا باز کنن برای گرون کردن محصولات داخلی
کاظم برثور
۳ تیر ۱۴۰۳به نظر من که خیلی مالیات میخوام بکشم رو این ماشین من قیمت 20هزار تا رو درآوردم شده 1.280
حالا اینا گفتن 2.5تا3میلیارد خب حالا به نظر شما خیلی مالیات نخورده حالا با این پول اگه بریم کرمان موتور A5سوار بشیم که بهتره تازه شاسی بلند هم هست
محمد
۳ تیر ۱۴۰۳این مدل اپل رو بهمن موتور هم وارد کرده،که با توجه به قیمت بسیار بالای اون برای یه هاچ
بک کوچیک، بعید میدونم بخواد به صورت انبوه وارد کنه،یه موتور 3 سیلندر برند پژو روشه و بیشتر قطعاتش مربوط به والبو و پژو هست،سیستم تعلیق خیلی خوبی داره و صدای اگزوز خاصش حس خیلی خوبی به راننده میده، تقریبا با پولی که به این خودرو میدید، میتونید 2 تا فیدلیتی پرستیژ بخرید
امیر ارسلان
۳ تیر ۱۴۰۳سلام، خسته نباشید بابت مقاله🙏🏻🌹
اوپل کورسا تو دهه 70 بود فکر کنم مدل های ده 90 میلادی که وارد ایران شدن فقط و فقط دو تا نسخه دو در کوپه از اوپل کورسا وارد ایران شد یکی آبی و یکی دیگه سفید بودن الان هم هستن واقعا دوتا جواهرن میتونید سرچ هم بکنید راجبش.👌🏻
تا جایی که یادمه کورسای کوپه دو در سفید رنگ سال قبل فروخته شد به یه شخصی به نام رسول یارمرادی که الانم دارتش داخل شهریار خیلی ماشین عتیقه و خوبی هستش و کمیابه نسخه کوپش و همین باعث خاص بودنش میشه👍🏻😍
اشکان
۳ تیر ۱۴۰۳حالا امکانات و چیزای دیگه رو کار ندارم ولی اگه بیاد ایران از این چینیا بهتره ، ولی نمیدونم چرا این موتور های سه سیلندر چرا مود شده میان یه توربو بهش میبندنو … ولی همین از سه سیلندر های چینی بهتره
F.MB
۲۱ آذر ۱۴۰۳من مدل ۱۹۹۴ تیپ ۳ داشتم سانروف داشت زرشکی متالیک چه روز های خوبی بود فاز یک شهرک غرب سرخه بازار و صفویه