از این پس کورسا با موتور نیمههیبریدی، کلاچ دوگانه خودکار و یک پیشرانه برقی اضافه عرضه خواهد شد.
در ابتدا قرار بود مدل کورسا F بهعنوان خودرویی برای جنرالموتورز تولید شود اما با خرید این برند توسط گروه پژو-سیتروئن، برنامه تغییر کرد. با ورود PSA به مجموعه بزرگ استلانتیس، اوپل هم برنامه خود را مطابق سیستم مالی جدید شرکت مادر تغییر داد. این خودروساز مدل کورسا را برای سال ۲۰۲۴ بهروزرسانی کرده است.
کورسا ۲۰۲۴ بر پایه پلتفرم CMP توسعه یافته و به لطف فیس لیفت تازه، ظاهری مطابق زبان طراحی مدرن اوپل به خود گرفته است. سازنده به خریداران خود امکان انتخاب از میان یک پیشرانه درونسوز و یک پیشرانه تمام برقی را میدهد. هر دو نسخه یادشده از زبان طراحی یکسانی بهرهمندی شدهاند.
چراغهای ماتریسی از لحاظ فنی نسبتبه به سایر مدلها پیشرفت کردهاند و اوپل اینبار بهجای ۸ چراغ از ۱۴ LED کنترلشونده برای ساختن آن استفاده کرده است. این خودروساز اروپایی درباره چراغهایش میگوید که تجربه رانندگی را با سطح روشنایی یک استادیوم فراهم خواهد کرد. شیشه راننده کورسا هم برای کمک به دید راننده در مواجهه با خودروهای دیگر در شب، قابلیت جذب نور اضافه دارد.
عقب خودرو میزبان واژهگذاری مجزا و جدید عبارت «CORSA» است که از کورسا ۴۰ لیمیتد ادیشن به عاریه گرفته شده است. نشانهای خودرو با توجه به نسخه خریداریشده متفاوت و به دو رنگ سیاه یا نقرهای ساتنی مات خواهند بود. مکمل تغییرات ظاهری این بهروزرسانی، رنگ تازه «خاکستری گرافیک» آن به شمار میرود که با سقف سیاهرنگ ترکیب میشود و جلوهای اسپرت به خودرو خواهد داد.
کابین خودرو نسبتبه نمونه قبلی کورسا تغییر چندانی نکرده اما پردازنده نمایشگر ۱۰ اینچی اطلاعاتت سرگرمی آن توسط اسنپدراگون، شرکت مشهور آمریکایی در حوزه پردازندههای موبایل، تولید شده است. به گفته اوپل، گوشیهای هوشمند میتوانند از طریق اپل کارپلی و اندروید اتو به آن متصل شده و حتی بهصورت بیسیم و همزمان شارژ شوند. بهجز بهبودهای مجازی، بهروزرسانی طرح و الگوی صندلیها، سردنده و فرمان از دیگر المانهای محسوس در این فیس لیفت محسوب میشوند.
زیر کاپوت این خودرو یک موتور درونسوز ۱.۲ لیتری نیمههیبریدی به قدرت ۱۰۰ یا ۱۳۶ اسب بخار قرار دارد که قدرت را ازطریق یک جعبهدنده خودکار دو کلاچی به چرخها منتقل میکنند. اوپل به خریداران خود امکان استفاده از موتورهای تمام بنزینی توربوی ۹۸ و ۱۲۸ اسب بخاری را هم میدهد. اگر هم کسی به توربوشارژر علاقه نداشته باشد، میتواند نسخه تنفسطبیعی ۷۴ اسب بخاری را خریداری کند.
اما جدیدترین بهروزرسانی این خودرو مربوط به کورسای الکتریکی میشود که با پسوند e روانه بازار خواهد شد. موتور کورسای برقی که بهمنظور کاهش آلاینده تولیدشده توسط اوپل و ادامه خط مشی آن برای آینده معرفی شده است، توان تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت را دارد و بر اساس چرخه رانندگی WLTP، راننده را تا ۳۵۷ کیلومتر همراهی میکند. اوپل برای جذب خریداران به نسخه برقی یک نمونه قویتر ۱۵۶ اسب بخاری با ۲۶۰ نیوتنمتر گشتاور هم عرضه میکند که با هر بار شارژ کامل مسافتی ۴۰۲ کیلومتری را میپیماید. تجهیزات موتوری این خودرو از e-208 گرفته شده است.
نخستین مدلها در چهارک آخر سال جاری میلادی به دست مشتریان خواهد رسید. به نظر شما آیا اوپل میتواند با رقیب شرکت مادر، e-208، رقابت کند و بخش قابلتوجهی از بازار را به خود اختصاص دهد؟!
Tesla
۴ خرداد ۱۴۰۲کلا اوپل ماشین هایی میسازه که بیش تر بدرد خانوم ها میخوره که زیاد با ماشین تند نمیرن و دنبال یه ماشین شهری و جمع جور برای انجام کار های روزانه مثل : رسوندن بچه ها به مدرسه ، خرید های روزانه و … هستن ، از طرفی هم همواره محصولات اوپل از نظر ایمنی حرفا برای گفتن داشتن ( همیشه توی تست های تصادف بالاترین امتیازات ممکن رو گرفتن ) ، از نظر من این باید بهترین ماشین سال برای خانوم ها میشد نه کیا نیرو ( هر چند که نیرو هم ماشین واقعا با کیفیتی هست ولی ابعاد بزرگی داره و بیشتر بدرد خانواده ها میخوره )
Hamilton1970
۴ خرداد ۱۴۰۲قصد توهین ندارم ولی واقعا منطق کسایی که بین خودروها هم تبعیض قائل میشن و زنونه و مردونه میکنن رو نمیفهمم و درک نمیکنم
بیاید همه این بحث رو اینجا تموم کنیم و ماشینها رو دیگه زنونه و مردونه نکنیم. همونطور که بامو X7 و لندکروز و هایلوکس به بانوان میاد، اوپل و هیوندای i10 و پیکانتو و یاریس هم به آقایون میاد.
حمید
۴ خرداد ۱۴۰۲اوپل تو بازار المان و انگلیس (با برند واکسهال)خیلی جای محکمی داره . کیفیت المانی اراعه میده با قیمت مناسبتر از فولکس و قابل رقابت با ژاپنی و کره ای ها.
مدل های قوی هم داره که میشه سری OPC , برای اینسیگنیا( ری برند شده بیوک رگال برای اروپا) تا ۳۴۰ اسب دو دیفرانسیل با صندلی های ریکارو و ترمز برمبو. یا نسل قبل کورسا مدل ۲۰۵ اسب بخاری داشت با صندلی اسپورت و کیت بدنه.
آسترا هم همینطور مخصوصا نسل قبل مدل های ۲۴۰ اسبی داشت.
RAM1500 TRX
۴ خرداد ۱۴۰۲این ماشین اونجا پراید اوناست ولی ماشین تجملاتی ما…
درود
۴ خرداد ۱۴۰۲دقیقترین توصیف برای اوپل مزدای آلمانه