اوپل

عملکرد خوب اوپل اینسیگنیا در تست گوزن

اگر وب‌سایت بیوک آمریکا را بررسی کنید متوجه این نکته خواهید شد که مدل رگال دیگر عرضه نمی‌شود؛ اما در سمت دیگر دنیا این خودرو به عنوان اوپل اینسیگنیا عرضه می‌شود. در واقع اینسیگنیا جزو آخرین محصولات اوپل است که از پلتفرم جنرال موتورز استفاده می‌کند. اخیراً موتور ۱ تصمیم گرفته جدیدترین نسخه این خودرو را در تست گوزن شرکت داده و عملکرد آن را بررسی نماید.

خانواده اینسیگنیا در دسامبر ۲۰۱۹ فیس لیفت و چند هفته بعد نیز مدل پرفورمنس GSi به‌روز شد. این خودرو یکی از انتخاب‌های محبوب در کلاس D اروپا بوده اما خب بازار این خودروها طی چند سال گذشته با رکورد مواجه بوده است. با این وجود اینسیگنیا همچنان جزو محصولات پرچم‌دار اوپل در قاره همیشه‌سبز می‌باشد.

مدلی که در تست گوزن شرکت کرده از پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی سود برده است. این پیشرانه قدرت ۱۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری تولید کرده و یک گیربکس ۶ سرعته دستی وظیفه رساندن نیرو به چرخ های جلو را بر عهده دارد. این مدل وزن ۱۵۴۰ کیلوگرمی داشته و از رینگ‌های ۱۸ اینچی و لاستیک‌های بریجستون تورانزا استفاده کرده است. همچنین دمای هوا در زمان تست نیز ۳۵ درجه سانتی گراد بوده است.

تست گوزن اوپل اینسیگنیا با سرعت ۷۸ کیلومتر در ساعت آغاز شده و این خودرو توازن بسیار خوبی داشته و در واقع فراتر از انتظارات ظاهر شده است. لیفت بک کلاس D اوپل با دخالت اندک سیستم پایداری الکترونیکی وضعیت ایمن خود را حفظ نموده و موضوع سورپرایز کننده اینکه خودرو حتی در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز پایدار باقی مانده و تنها تفاوت با تست قبلی به دخالت زودتر سیستم پایداری مربوط می‌شود.

بالاترین سرعت ثبت شده برای اینسیگنیا در تست گوزن چقدر بوده است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا بفرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    چقد این ماشین خوشگله ، چقد باکلاس و قشنگه ، نسبت به رقباش تابلوی مونالیزاس نه اینکه کمری و سوناتا و آکورد زشت باشن اتفاقا قشنگن ، ولی موضوع اینه که این بیش از حد قشنگه ، هم داخلش هم بیرونش سنگین ، متین ، باوقار

    موافقم 26
  2. بهنام

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (904 ديدگاه)

    با این موتور اصلاً سرعتش به هشتاد تا میرسه یا نه ؟(شوخی).

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. احمدرضا

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (877 ديدگاه)

      حالا به شوخیش کار ندارم
      نمی دونم کدوم بی سوادی اولین بار گفته همه موتور ها حتی برای خودروهای شهری باید 3 لیتر به بالا حجم داشته باشن که بقیه هی تکرار میکنن
      که چی؟ وقتی نمیخوای ازش تو درگ استفاده کنی یا بری تو دل طبیعت آفرود
      موتورش کافیه
      قراره یه استفاده عادی ازش توی جاده های شهری بشه
      مطمئن باشید مهندس های شرکت هایی که موتور کم حجم واسه ماشین عادی میزارن سوادشون از من و شما صد برابر بیشتره

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. محمدرضا

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        بی سوهد اونیه که هنوز فکر میکنه تعداد سیلندر مهمه نه قدرت من که حاضر نیستم یه سدان کلاس D ۱۲۰ اسلبی رو برونم.
        فرض کن کمری ۱۲۰اسب باشه روندنش تو تهران فاجعه میشه😍

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. مانی

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          با ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور سر بالایی‌ها رو خیلی‌ بهتر از
          پراید،۲۰۶،۴۰۵،پارس،سمند،دنا،زانتیا،کرولا و … میره

    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      این ماشین در نسخه اسپورتش یه موتور ۲۴۰ اسبی داره و ماشین دست و پا بسته ای در نسخه های بالا نیست

      موافقم 6
      مخالفم 2
  3. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    زیادی شیکه
    اوپل قبلا ایران اومده بود با چیزایی ک تو سایتا خوندم سواری خیلی نرم و کم استهلاکی داشتن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    حیف شد قرار بود سال ۹۷ وارد بازار بشه حتی نمایندگی ها چندین نمونه هم آوردن و خریدارم براشون پیدا شد متاسفانه خوردیم به تکریم و بسته شدن واردات دیگه نیومد…

  5. MC20

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    اپل ماشین بسیار خوبیه . . . برای خودش دنیاییه . . . جاش توو ایران خیلی خالیه . . . از اون ماشین هاست که عاشقش میشی . . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا