اوپلچشم انداز

بازگشت اوپل به ایران با پرشیا خودرو/ رونمایی از موکا، کورسا و کراس لند در نمایشگاه خودروی شیراز

در روز نخست نمایشگاه خودروی شیراز ۱۴۰۳، شرکت پرشیا خودرو با نام جدید پرشیا موبیلیتی طی مراسمی از ۳ خودروی وارداتی اوپل رونمایی کرد. موکا، کورسا و کراس لند مدل‌های جذابی از اوپل هستند که وارد ایران خواهند شد.

با معرفی اختصاصی پدال از محصولات اوپل همراه باشید:

به گزارش پدال، از زمانی که برند آلمانی اوپل توسط پژو سیتروئن از جنرال موتورز آمریکا خریداری شد، برای اولین بار است که در ایران، خودروهای خاطره انگیز اوپل را با رنگ و بوی آشنای پژوی فرانسه ملاقات می‌کنیم. پرشیا خودرو با پشتیبانی قوی، واردات محصولات این برند جذاب را بر عهده گرفته و بزودی عرضه آن‌ها در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی آغاز خواهد شد.

مشخصات و ویژگی‌های اوپل کراس لند

خودروی کراس لند اقتصادی‌ترین محصول اوپل در بازار ایران خواهد بود؛ این کراس اوور کامپکت شهری بر مبنای پلتفرم اصلاح شده PF1 پژو سیتروئن توسعه پیدا کرده است. در واقع سازه آن کمی از سیتروئن C3 سایپا و پژو ۲۰۰۸ وارداتی جدیدتر است اما به محصول جدید ایران خودرو یعنی ری‌را نمی‌رسد. کراس لند در بازار شبه جزیره انگلستان با برند واکسهال عرضه می‌شود و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

قلب تپنده کراس اوور اوپل از نوع ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ است. این موتور که اخیرا توسط پژو توسعه پیدا کرده، با قدرت ۱۳۰ اسب بخاری و گیربکس آشنای ۶ سرعته اتوماتیک آیسین هماهنگ شده است. این گیربکس را قبلا در محصولات پژو، سیتروئن و دی اس دیده‌ایم.

در این خودرو خبری از امکاناتی مثل رادار و سقف شیشه‌ای نیست، حتی ترمز پارک خودرو نیز از نوع دستی است. تریم خودرو از نوع پارچه‌ای بوده و کلاستر آنالوگ ساده در پشت فرمان قرار گرفته است.

۶ کیسه هوا، فرمان برقی، سنسور و دوربین عقب، سنسور نور و چراغ‌های ال ای دی تنها امکانات ساده و حداقلی این خودروی با کیفیت اقتصادی هستند.

مشخصات فنی و امکانات اوپل کورسا

اوپل کورسا برای ایرانیان یک خودروی خاطره انگیز است، شاید انقدری که از این خودرو به نیکی یاد می‌شود در بازار فروخته نشده اما همیشه در دل ماشین بازها جا داشته است. کورسایی که پرشیا خودرو قصد دارد روانه بازار کند هنوز دچار تحول در پلتفرم نشده و بر خلاف دو مدل دیگر، بر مبنای پلتفرم GM جنرال موتورز توسعه پیدا کرده است. با اینکه چهره کورسا به نسبت دو محصول دیگر اوپل قدیمی‌تر به نظر می‌رسد اما اصالت ویژه‌ای دارد.

این خودرو نیز از موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوی پژو بهره می‌برد اما بر خلاف کراس لند تنها ۱۰۰ اسب بخار تولید می‌کند و به جای گیربکس ۶ سرعته آیسین، از نسل جدید گیربکس ۸ سرعته آیسین برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو بهره می‌برد. البته که کیفیت بالای فنی این خودرو سبب شده تا در حدود ۱۰ ثانیه شتاب صفر تا صد آن طی شود.

امکانات در کورسا تا حدی بهتر از کراس لند مشاهده می‌شود؛ این هاچ بک با اینکه سقف فلزی دارد اما از ترمز پارک برقی و رادار خط خوان و دستیار حفظ خودرو بین خطوط بهره برده و کنسول زیر آرنجی دارد. کیفیت داشبورد کورسا نیز بهتر از کراس لند است.

اوپل موکا؛ قوی‌ترین و کامل‌ترین اوپل وارداتی

گل سر سبد اوپل همین موکا است؛ این کراس اوور با جذابیت خیره کننده و رنگ بندی عجیب بر مبنای پلتفرم CMP پژو توسعه پیدا کرده است. پلتفرم CMP در واقع همان پلتفرم EMP1 پژو است که قابلیت نصب پیشرانه‌های برقی را نیز دارد. جالب است بدانید اوپل موکا در نمای جانبی شباهت عجیبی به ایران خودرو ری‌را دارد؛ چرا که پلتفرم ایرانیزه IKP2 ایران خودرو نیز بر مبنای همین بن سازه پیشرفته و بروز پژو است.

اوپل موکا موتور و گیربکس مشترکی با کورسا دارد؛ اما با ویرایش برنامه‌ای ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و خروجی به مراتب بهتری نسبت به موکا ارائه می‌دهد.

کابین اوپل موکا پیشرفته ترین کابین در بین اوپل‌ها است، کلاستر و مالتی مدیای یکپارچه و دیجیتالی، سامانه‌های دستیار رانندگی و نورپردازی نسل جدید، موکا را تبدیل به گرانترین اوپل موجود در بازار کشورمان خواهد کرد.

قیمت و شرایط اوپل‌های وارداتی چگونه است؟

با بررسی اوپل‌های وارداتی پرشیا خودرو شاهد هستیم نسل جدید محصولات اوپل از نظر کیفیت و مشخصات چقدر به محصولاتی که از گروه پژو، سیتروئن و دی اس دیده‌ایم نزدیک اند.  به عبارتی با ورود این خودروها به بازار کشورمان شاهد تردد نسل جدید محصولات پژو در خیابان‌ها خواهیم بود.

عرضه کننده قوی اوپل یعنی پرشیا خودرو این نوید را می‌دهد که بر خلاف دفعات قبل شاهد عرضه بد و خدمات ضعیف اوپل در ایران نباشیم. کسانی که در قید و بند آپشن نیستند و به برند و اصالت خودرویی که سوار می‌شوند، اهمیت می‌دهند، توصیه می‌کنیم حتما نگاه جدی به اوپل‌های وارداتی داشته باشند. البته که قیمت آن‌ها آنچنان کم نبوده و باید در حدود ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان برای خریدشان بودجه تأمین کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6012 ديدگاه)

    اگر یادتون باشه دو روز پیشم گقتم که اکثر ماشینای که تو نمایشگاه بین المللی شیراز رونمایی شدن چینی بودن و فقط دوتا از ماشینای بدردبخور تو نمایشگاه بین المللی شیراز که چینی نبودن میتسوبیشی اوتلندر و اوپل کورسا بودن …. البته تو چند سال اخیر تو اکثر نمایشگاهای بین المللی که تو مشهد و شیراز و تهران و اصفهان برگذار شد‌ و من رفتم وضعیت همین بوده و فقط از یه مشت ماشین چینی رونمایی میکردن و حالا بازم خوبه که امسال تو نمایشگاه شیراز دوتا ماشین درست و درمون آووردن

    موافقم 10
    مخالفم 2
  2. Saeed Farshchian

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    درسته خودرو های خوب و باکیفتی هستند ولی هیچ خودرو اقتصادی با همچین قیمتی ارزش خرید نداره
    ولی مردمی که برای فیدلیتی و چیپلیتی صف میبندن اینو میجوند!

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. عجب

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (104 ديدگاه)

      روزگار غریبیست نازنین

  3. Amirsh

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (207 ديدگاه)

    کاش خود پژو رو بیارن
    از این لحاظ که اوپل الان تقریبا همون پژوئه با برندینگ متفاوت

  4. Aref

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    پلتفرمش پژو فرانسه است.

  5. Rahman

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    بازم دور از دسترس مردم متوسط

  6. احمد

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    برای استفاده مصرفی و این کیفیت بنزین ، هیچ خودروی توربویی ارزش خرید نداره حتی بجای ۱۶ سوپاپ باید به فکر هشت سوپاپ باشیم :))

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. پیرمرد قدیمی

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (204 ديدگاه)

      حقیقتا واقعیته احمد آقا ، فقط باید سوپر زد اونم اگر گیربیاد. کیفیت بنزین های ایران حتی یورو ۴ هم که خودشون میگن نیست ، این بنزینا از یورو ۳ هم وضعشون خرابتره تو شهر های جنوبی و شرقی که اوضاع بدتره.

    2. FY

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (289 ديدگاه)

      کلا ارزش خرید نداره( حداقل برای ایران)

      موافقم 3
      مخالفم 2
  7. Taha Ayoobi

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4620 ديدگاه)

    کسی که بخواد اون پولو جور کنه بخره دیگه زورش میاد استفاده کنه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. علی جردن

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2103 ديدگاه)

    حیفففففففففف همشون تک دف هستند و سقف فلزی حیف

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. مهردادکمال

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2010 ديدگاه)

    زمانی اپل پیشرو بود دهه 70میلادی یک اپل جی تی رو ساخت که واقعا زیبایی در حد تویوتا 2000 داشت و حتی نسل دومش که حدودای 2007معرفی شد بی نهایت جذاب بود ولی کراس اور سازی اینجا هم بلای جان این برند شده(درست مثل بیوک)

    موافقم 2
    مخالفم 2
  10. کمال عزیزی

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت خودروهای وارداتی متاسفانه بشدت بالا رفته و خودرو ۸۰ الی ۱۰۰ میلیونی شده چند میلیاردی ولذا تا زمانی که خودرو های کم کار کرده آزاد نشه و همچنین هر ایرانی در عرض پنج سال یک خودرو دارای نمایندگی در کشور با کمترین حقوق ورودی مثل عراق و خیلی کشورهای دیگر نتونه واردکنه امیدی به پایان این رانت خواری خودرو در کشور نخواهد بود .

  11. رامتین

    ۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3250 ديدگاه)

    بین همه اینها فقط موکا جذابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا