اوپل

اوپل آسترا GSe، هاچ‌بک داغ هیبریدی با 225 اسب بخار قدرت

چند هفته پیش، اوپل خبر از ایجاد زیربرند جدید GSe (مخفف گرند اسپرت الکتریک) برای محصولات اسپرت خود داد و حالا آسترا GSe به‌عنوان اولین محصول این زیربرند معرفی شده است. این خودرو که در دو نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در و استیشن ارائه می‌شود، قوی‌ترین و اسپرت‌ترین عضو خانوادهٔ نسل ششم آسترا محسوب می‌شود. برجسته‌ترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو رینگ‌های ۱۸ اینچی سبک‌وزن منحصربه‌فرد است که از کانسپت مانتا GSe الهام گرفته است. باله‌ای مشکی‌رنگ در سپر جلو و صندلی‌های اسپرت با روکش آلکانترا در داخل هم از دیگر ویژگی‌های این هاچ‌بک اسپرت هستند.

آسترا GSe از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی آشنای گروه استلانتیس استفاده می‌کند که آن را در خودروهای دیگری مثل پژو ۳۰۸ دیده‌ایم. این سیستم از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۱۰ اسب بخار قدرت تشکیل شده است که مجموعاً ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته همین ترکیب قبلاً برای آسترا ارائه شده بود اما خروجی کمتری داشت.

۲۲۵ اسب بخار قدرت برای اینکه آسترا GSe را به رقیبی برای هاچ‌بک‌های داغ مدرن تبدیل کند کافی به نظر نمی‌رسد اما قطعاً می‌تواند آن را در بین هاچ‌بک‌های اسپرت قرار دهد. نکتهٔ مهم‌تر اینکه GSe از تنظیم اسپرت‌تر شاسی هم بهره می‌برد که برجسته‌ترین ویژگی محصولات زیربرند اسپرت جدید اوپل است و تعادلی بین راحتی و پویایی رانندگی برقرار می‌کند. کاهش ۱۰ میلی‌متری ارتفاع، کمک‌فنرهای منحصربه‌فرد Koni FSD، کالیبراسیون مجدد فرمان و تنظیمات متفاوت سیستم ESP از ویژگی‌های این شاسی هستند.

اوپل اعداد و ارقام پرفورمنس آسترا GSe را منتشر نکرده ولی گفته است که شتاب و حداکثر سرعت این خودرو هم‌سطح بهترین‌های این کلاس خواهد بود. این شرکت همچنین ادعا می‌کند هاچ‌بک اسپرت جدیدش هنگام ترمز گیری، پیچیدن و حرکت با سرعت‌های بالا پایداری بیشتری نسبت به رقبا خواهد داشت. اوپل احتمالاً به فولکس‌واگن گلف GTE، کوپرا لئون eHybrid و اشکودا اکتاویا RS iV به‌عنوان رقبای آسترا GSe اشاره دارد.

سازندهٔ آلمانی فعلاً قیمت این هاچ‌بک اسپرت را اعلام نکرده است اما قطعاً گران‌ترین عضو خانوادهٔ آسترا خواهد بود. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود بنابراین احتمالاً مدل‌های آیندهٔ GSe تمام الکتریکی خواهند بود. در این رابطه شایعاتی هم در مورد ساخت یک هاچ‌بک داغ الکتریکی قوی‌تر بر اساس Astra-e آینده وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1056 ديدگاه)

    همه‌ زدن تو کار هاج بک هیبریدی فکر کنم پول خوبی توشه😂😂

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. miladzm

      ۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      آلمان و آمریکا در همه موارد و زمینه ها و صنایع از همه کشور های دیگه جلو تر و بهتر هستن . این رو حتی میشه توی اوپل هم دید .

      موافقم 1
      مخالفم 16
  2. ۹۱۱

    ۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (597 ديدگاه)

    اره. بایدم باشه.
    یارو ماشین کم مصرف پرقدرت و پاک می خواد، ارزونم باشه، خوب تنها گزینه که خانواده توش جا بشه و جادار باشه، هاچبک هست.

  3. Royal Driver UK 70

    ۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    اوپل کامارو خیلی خوبه. واقعا میارزه ماشینش

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. ۹۱۱

      ۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (597 ديدگاه)

      اوپل کامارو میشه یکم درموردش توضیح بدید؟
      تا حالا اسمش به گوشم نخورده.

      1. Royal Driver UK 70

        ۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1289 ديدگاه)

        مسخره میکنم به شوخی. نگاش کن شبیه یکی از نسخه های شورولت کامارو هست، یکم البته

  4. رامتین

    ۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3250 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره و البته هاچبک طویلی هم هست…

  5. خان

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    من از اولش از اوپل خوشم نمی اومد ، نه ظاهر درستی داره نه فروش خوبی داره نه۰۰۰

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. Payfast

    ۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (798 ديدگاه)

    الان مثلا کاپوتش داغه؟

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا