VXR8 GTS چیست؟ خودرویی که واکسهال باهمکاری شریک استرالیایی خود یعنی هولدن برپایه مدل های جدید GEN-F ساخته؛ اما GEN-F دیگر چیست؟! همان نسخه های تقویت شده هولدن VF کومودور هستند که به تازگی توسط HSV یا گروه سفارشی سازی محصولات هولدن بعنوان مدل ۲۰۱۴ معرفی شده اند . . .
بهتر از قبل از صحبت کردن در مورد واکسهال VXR8 به معرفی هولدن VF کومودور بپردازیم. تقریبا اواخر بهمن ماه ۹۱ بود که فیس لیفت VE Commodore با نام جدید VF Commodore بعنوان مدل ۲۰۱۴ رسما رونمایی شد.
در کومودور جدید که البته بی شباهت به شورولت SS نیست، می توان دید که وجود صفحات کرومی در جلوپنجره، سپر جلو یا حاشیه شیشه ها به همراه گلگیرهای عضلانی، خروجی هوای پشت گلگیرهای جلو و نهایتا اسپویلر قرار گرفته در انتهای درب صندوق همه و همه نشان دهنده این نکته هستند که هولدن با حمایت های بسیار خوب مالکش – جنرال موتورز – برای نخستین بار توانست تلنگری به بازار سدان های اسپرت نیمه لوکس که در راس آنها بی ام و سری۳ و C-classهای مرسدس بنز خودنمایی می کنند، بزند.
بنابه گفته های کمپانی، کومودور جدید نسبت به مدل های سابقش و به لطف وزن کمتر، بهبود سیستم فرمان (بانیروی کمکی الکتریکی برای نخستین بار) و با طراحی مدرن تر، حدود ۱۰% کارایی بیشتری دارد.
هولدن برای آنکه از رقیبان اروپایی اش چیزی کمتر نداشته باشد امکاناتی مانند سیستم راهیابی، چندرسانه ای MyLink که از شورولت قرض گرفته شده، نمایشگر اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو (HUD)، پاور ویندوز و همچنین ترمز الکترونیکی هنگام پارک خودرو و … را بصورت استاندارد قرار داده و مشخصه های دیگری نظیر سیستم کمکی پارک، هشدار دهنده تغییر لاین، هشدار دهنده نقطه کور و سیستم پیشگیری از تصادف را نیز بصورت سفارشی برای مشتریان درنظر گرفته است.
اما برای آنهایی که خواهان هیجان بیشتری هستند هولدن نسخه های سفارشی GEN-F را پیشنهاد می کند که با کیت بدنه، سپرهای جدید، خروجی های اگزوز دوبل در طرفین و رینگ های مشکی رنگشان براحتی قابل تمایز با نسخه های استاندارد VF کومودور خواهند بود.
حال اگر همین خودرو که پیشرانه LSA V8 آن توسط مهندسین HSV یا Holden Special Vehicle ارتقا یافته را به بازار انگستان ببرید، حاصل کار چیزی نیست به جز واکسهال VXR8 GTS؛ خودرویی که اینبار نه با C63 AMG یا M3 بلکه باید با E63 AMG یا M5 آنرا مقایسه کرد؛ خودرویی که نسبت به مدل های سابق VXR8 که پیشرانه LS3 شورولت داشتند حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت بیشتر و همچنین ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری در اختیار راننده اش قرار می دهد.
سایر مشخصه های واکسهال VXR8 GTS را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:
- گیربکس شش سرعته دستی (یا شش سرعته اتومات سفارشی) برای انتقال قدرت به محور عقب.
- پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت ۵۷۶ اسب بخار و گشتاور ۷۳۸ نیوتن متر.
- امکان انتخاب سه حالت مختلف شامل Touring و Sport و Track برای سیستم تعلیق و همچنین چهار حالت مختلف رانندگی شامل Touring ، Sport ، Performance ، Track برای تنظیم همزمان کنترل پایداری و کشش با لانچ کنترل (برای گیربکس های دستی)، سیستم اگزوز و حساسیت فرمان.
- رینگ های ۲۰ اینچی با تایرهای کانتیننتال ۲۵۵/۳۵ جلو و ۲۷۵/۳۵ عقب.
- قیمت پایه ای ۵۴,۹۹۹ پوند یا معادل تقریبی ۸۳,۳۰۰ دلار برای تحویل در اواخر ۲۰۱۳.
حسین
۹ خرداد ۱۳۹۲گرونه!
سهراب
۹ خرداد ۱۳۹۲به خاطر مالیات قیمتش اینجور شده! مصرفش بالاست سدان هم هست پس اروپایی ها مالیات زیاد تری باید براش بدن.
محمد
۱۰ تیر ۱۳۹۲عقبش یه جورایی خیلی شبیه مزدا3هست.
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲خیلی شبیه شورلت اس اس هستش…!!