پس از دو دهه ضرر دادن تحت مالکیت جنرال موتورز، اوپل که چند وقتی است به مالکیت گروه پژو-سیتروئن درآمده، سرانجام در سال ۲۰۱۸ به سوددهی رسیده است. این برند آلمانی به همراه برادر بریتانیاییاش واکسهال، در سال ۲۰۱۸ سودی ۸۵۹ میلیون یورویی را به ثبت رسانده است. این اتفاقِ بسیار قابلتوجهی است زیرا پسازاینکه اوپل در اکتبر سال ۲۰۱۷ به مالکیت پژو-سیتروئن درآمد، طی پنج ماه پایانی آن سال، ۲۰۴ میلیون دلار ضرر را نصیب این گروه خودروسازی فرانسوی کرد اما حالا با فاصلهٔ کوتاهی به سوددهی رسیده است. حتی پژو-سیتروئن هم انتظار نداشت که اوپل و واکسهال به این سرعت به سوددهی برسند و پیشبینی کرده بود که این دو برند تا سال ۲۰۲۰ به سودآوری بازگردند.
علاوه بر سوددهی، اوپل از فروش ۲۰.۹ میلیارد دلاری خود در سال گذشته، ۴.۷ درصد درآمد داشته و فولکسواگن که از فروش جهانی خود در سال ۲۰۱۷ درآمدی ۴.۱ درصدی داشته را پشت سر گذاشته است. البته نباید تبدیل اوپل و واکسهال به برندهایی سودده را تمام و کمال بهپای پژو-سیتروئن حساب کرد زیرا در سالهای پیش از خرید آنها توسط گروه فرانسوی، اوضاع این دو برند در مسیر بهبودی قرار گرفته بود اما بااینحال جنرال موتورز همچنان خواهان فروش اوپل و واکسهال بود. درواقع پیشبینی شده بود این دو برند تا سال ۲۰۱۶ به هدف خود یعنی سوددهی دست پیدا کنند اما تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیهٔ اروپا به واکسهال آسیب زده و زمان تحقق این هدف را به تأخیر انداخت.
گروه پژو-سیتروئن به رهبری «کارلوس تاوارس» پس از خرید اوپل و واکسهال از جنرال موتورز، بهسرعت تعداد ۳۷۰۰ شغل در کارخانههای اوپل در سراسر آلمان را حذف کرد و همچنین ۲۰۰۰ شغل را از کارخانهٔ آلمان به کارخانهٔ فرانسه منتقل نمود. علاوه بر این، تاوارس تمرکز خود را روی حذف تخفیفهای سنگین روی محصولات اوپل و واکسهال گذاشت و کمک کرد تا موجودی انبارهای این دو شرکت در پایان سال ۲۰۱۸ با ۳۲ هزار دستگاه کاهش به ۱۹۵ هزار دستگاه برسد.
F22RAPTOR
۲۰ فروردین ۱۳۹۸بعید نیست پژو به یه هولدینگ بزرگ
و مالک چند شرکت خودروسازی اروپایی
تبدیل بشه مثه وولکس واگن
917
۲۰ فروردین ۱۳۹۸فولکس واگن(v تو زبان آلمانی ف تلفظ میشه و فولک به معنای مردم و فولکس واگن یعنی ماشین مردم)
[ German: [ˈfɔlksˌvaːɡn̩
F22RAPTOR
۲۰ فروردین ۱۳۹۸متشکر استاااااد
علی
۲۰ فروردین ۱۳۹۸آره پژو داره پرچم دار اروپا میشه
Mad.z.Max
۲۰ فروردین ۱۳۹۸من همیشه تو دلم پژو-سیتروئن رو زیاد دوست نداشتم، چندتا دلیل خوبم براش دارم، ولی این حرکتشون واقعا بزرگ و قابل تقدیره. از اون حجم ضرر به سود دهی کلان رسیدن..
حسین
۲۰ فروردین ۱۳۹۸محصولات قدیمی اوپل خیلی با کیفیت بودن!
امروز هم یک اوپل موکا در ترافیک روبرویم بود!
محصولات جدیدش را نمیدانم اما قدیمی هاش بسیار ارزنده بودن!
بنظرم اگر تو ایران بیاد سوددهی اش چند برابر میشه!
فرامرز
۲۰ فروردین ۱۳۹۸ما تو یه سفر یه فولکس پولو رزرو کردیم که ارزون در بیاد ولی روزی که برای دریافت خودرو رفتیم گفتن متاسفانه موجود نیست و میتونن بدون هزینه اضافه اوپل آسترا جی تی سی بگیریم و ما هم قبول کردیم. علیرغم ۲۰۰ اسب بخار قدرت از خیلی نظرات انتظارات رو برآورده نکرد ولی کلاْ نسبت به پولی که داده بودیم خیلی راضی بودیم از شرکت. دفعه بعد از همون شرکت دوباره درخواست فولکس پولو کردیم که از شانس خوب ما روز تحویل موجود نبود و به ما یه اوپل موکا ایکس دادن (که پلتفرم و داشبوردش با نسل جدید آسترا یکیه). واقعاْ میشد پیشرفت اوپل رو تو یه نسل اخیر دید. البته این پیشرفت ربطی به مالکیت پژو نداشت ولی امیدوارم همین راه رو طی کنن و به فروش و سود بیشتر برسن.
بیژن
۲۰ فروردین ۱۳۹۸من یه دستگاه موکا ۲۰۱۶ دارم. واقعا راضی ام. به لحاظ قیمت قابل رقابت با کره ای هاست ولی به لحاظ کیفیت همانند هم وطن های خودش خوش دست و بسیار باکیفیت بالا ساخته شده.روی اکثر قطعاتش GM حک شده.اگه تحریم ها نبود حتما توو ایران استقبال خوبی میشد.
حمیدرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۸برنامه ریزی طولانی مدت همیشه نتیجه میده جنرال موتور بیشتر محصولات گروه بیوک و شورلت رو به صورت ریبج به اسم اوپل و واکسهال در اروپا میفروخت ولی پژو اومد با تغییر بدنه و استفاده از تکنولوژی خودش که موتورهای کم حجم با الایندگی کمتر بود فروش این دو برند رو بیشتر کرد حالا باید دید در چند سال آینده چقدر از بازار اروپا رو سهم خواهی می کنه
Amir Machine
۲۰ فروردین ۱۳۹۸همونطور که تو متن هم گفته شده، بهبود اوضاع اوپل فقط بخاطر مدیریت پژو-سیتروئن نیست چون در اواخر مالکیت جنرال موتورز، شرایط اوپل بهتر و به سوددهی نزدیک شده بود
از طرف دیگه، تقریباً همۀ محصولات کنونی اوپل تو دورران مالکیت جنرال موتورز ساخته شدن
کارل: تاریخ معرفی دسامبر 2014، پلتفرم Global Small جنرال موتورز
آدام: تاریخ معرفی نمایشگاه پاریس 2012، پلتفرم SCCS فیات و جنرال موتورز
کورسا: تاریخ معرفی نمایشگاه پاریس 2014، پلتفرم SCCS فیات و جنرال موتورز
آسترا: تاریخ معرفی نمایشگاه فرانکفورت 2015، پلتفرم D2XX جنرال موتورز
موکا: تاریخ معرفی سال 2012، پلتفرم گاما II جنرال موتورز
زافیرا: تاریخ معرفی نمایشگاه فرانکفورت 2011، پلتفرم دلتا II جنرال موتورز
اینسیگنیا: تاریخ معرفی ژوئن 2017، پلتفرم E2XX جنرال موتورز
سرمایهگذاری و توسعۀ همۀ این ماشینها توسط جنرال موتورز انجام شده و حالا پژو-سیتروئن داره سودش رو میبره، به همین دلیل به اعتقاد من فروش اوپل یکی از اشتباهات بزرگ جنرال موتورز بود
sina
۲۰ فروردین ۱۳۹۸به این میگن یه معامله برد-برد
جی کلاس مرسدس
۲۰ فروردین ۱۳۹۸هیچوقت به عنوان یه طرفدار ماشین آلمانی اینو آلمانی ندونستمم اصلا به آلمانی ها نیمخوره
Khosrow
۲۰ فروردین ۱۳۹۸اوپل حیف بود ازبین بره / افرین پژو که احیاش کرد /استرا – وکترا – امگا / و کالیبرای افسانه ای ..
ADAK
۲۰ فروردین ۱۳۹۸اوپل سالی چند پی پژو گرفت و سوده شد
ایرانخودرو با بدان بنشست ، خاندان ملت را بدبخت کرد…