اوپل موکا نام یک کراس اور ساب کامپکت از محصولات جنرالموتورز است. این خودرو در انگلستان تحت نام واکسهال موکا، و در آمریکا و چین با نام بیوک Encore به فروش میرسد. تولید این کراس اور از سال ۲۰۱۲ آغاز شده و اولین مدلهای آن از سال ۲۰۱۳ وارد بازار شدند. این خودرو که در کره جنوبی، چین و اسپانیا تولید میگردد، چندی است که مجوز واردات به کشور ما را دریافت کرده است و توسط توان خودرو جی به فروش میرسد.
توان خودرو جی چند وقتی است به واردات خودروهای اوپل روی آورده است. اما به نظر میرسد که یا مسئولان این شرکت اصفهانی افرادی خجالتی هستند و نمیخواهند اسم شرکتشان بر سر زبانها باشد، و یا اینکه قصد صرفهجویی در هزینههای تبلیغات را دارند، چرا که تبلیغات و بازاریابی آنها بسیار ضعیف بوده است و با وجود گذشت مدت قابلتوجهی از حضور این شرکت و فروش محصولاتی مانند اوپل کورسا و آسترا، هنوز هم بسیاری از مردم از حضور این شرکت اطلاعی ندارند. پس ما در پدال تصمیم به معرفی محصول جدید این شرکت که همان اوپل موکا میباشد گرفتیم. همانطور که قبلاً ذکر گردید، اوپل موکا یک کراس اور ساب کامپکت است و در کشور ما رقیبی مانند رنو داستر را دارد. همچنین برادر ارزانقیمتتر موکا، که همانند آن بر روی پلتفرم گاما II جنرالموتورز ساخته شده است، یعنی شورولت ترکس نیز اخیراً در لیست مجاز واردات قرار گرفته است. اوپل موکا احتمالاً از مبدأ کره جنوبی وارد کشور ما خواهد شد و جای خوشحالی است که نسخه وارداتی به کشور ما، قویترین و در عین حال کممصرفترین پیشرانه موجود در بین پیشرانههای موکا را خواهد داشت. این پیشرانه ۱.۴ لیتری است و با بهرهگیری از توربوشارژر، توانایی تولید ۱۳۸ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۲۰۰ نیوتنمتر گشتاور در دور موتور ۴۹۰۰ دور بر دقیقه را دارد. این پیشرانه با یک جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده است و با بهرهگیری از سیستم ECO مصرف سوختی برابر با ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر را خواهد داشت. حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. موکا به سیستم ۴*۴ هوشمند مجهز است که در آن تمامی گشتاور به چرخهای جلو منتقل میشود و فقط در زمانی که سیستم یک لغزش، شروع حرکت سریع و پیچهای تند را احساس کند، بهصورت خودکار نیمی از گشتاور را به چرخهای عقب منتقل خواهد کرد. ارگونومی و کیفیت کابین موکا همانگونه که از یک خودروی آلمانی انتظار میرود بالاست و از این نظر یک سر و گردن بالاتر از هم قیمتهای کرهای قرار میگیرد. تعداد زیادی کلید مربوط به سیستم صوتی و تهویه در مرکز کنسول قرار دارند و در بالای آنها نیز یک مانیتور ۷ اینچی قرار دارد. از نظر ایمنی این خودرو مجهز به ایربگهای جلو و پردهای میباشد. همچنین سیستمهای ABS، ESP، CBC و EBD در شرایط سخت به کمک راننده خواهند آمد. علاوه بر اینها، اوپل موکا مجهز به سیستمهای خودکار حرکت در سربالایی و سرپایینی میباشد. موکا مجهز به کروز کنترل هوشمند، دوربین دید عقب و نمای محیطی با دید ۱۳۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سامانه ناوبری، نمایشگر اطلاعات هوشمند خودرو و حفاظت فعال در مورد سرنشینان میباشد. فرمان این خودرو نیز از نوع تلسکوپی با کنترل الکترونیکی میباشد و عملکرد آن حساس به سرعت خودرو است. از نظر امکانات رفاهی اوپل موکا دارای سیستم صوتی مجهز به نمایشگر ۷ اینچی و ۶ بلندگو میباشد و از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل خواهد شد. دکمههای کنترلی سیستم صوتی بر روی فرمان موجود هستند. علاوه بر این، موکا از تهویه مطبوع دوگانه، مجهز به سنسور رطوبت به همراه فیلتر بهره میبرد و دارای خروجی هوا برای سرنشینان عقب میباشد. از جمله سایر امکانات این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:شیشههای سولار، سانروف، شیشه بالابرهای برقی دارای سنسور مانع، آینههای جانبی فتوکرومیک، رادار چراغها، چراغهای جلو حساس به خودروهای عبوری از روبرو و فضاهای باز، چراغهای زنون، شیشهشوی چراغهای جلو، سنسور باران، خروجی ۲۳۰ ولت، سنسور فشار باد لاستیکها، قابلیت تاشوندگی ۶۰*۴۰ صندلیهای عقب، بدنه کاملاً گالوانیزه ضد زنگ، برفپاککن یخزدا جلو و عقب. اما نوبت به بحث مهم، یعنی قیمت میرسد. توان خودرو جی برای اوپل موکا قیمت ۱۵۷ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان را در نظر گرفته است که در آن مالیات بر ارزش افزوده نیز لحاظ شده است. بدین ترتیب موکا باید با شاسی بلندهای محبوب کیا و هیوندای که در یک کلاس بالاتر از آن قرار میگیرند رقابت کند.
حال میرسیم به این سؤال که آیا اوپل موکا را بخریم یا خیر؟ در واقع پاسخ به این سؤال بسیار سخت است. موکا در کشور ما هیچ رقیب همکلاسی را در برابر خود نمیبیند. رنو داستر و شورولت ترکس که از نظر سایز بدنه با موکا در یک کلاس قرار میگیرند، از نظر امکانات، طراحی و کیفیت با آن قابل مقایسه نیستند و در سایر بازارها هم از موکا ارزانتر میباشند. از طرف دیگر موکا از نظر قیمتی دقیقاً در برابر خودروهای کرهای از یک کلاس بالاتر قرار میگیرد که در حال حاضر بازار را به تسخیر خود درآوردهاند و از نظر خدمات پس از فروش و تأمین قطعات و خدمات بسیار قویتر از موکا هستند. اما موکا نیز حرفهایی برای گفتن دارد. کیفیت رانندگی و هندلینگ خوب از نکات قابلتوجهی است که در بررسیهای خارجی به آن اشاره شده است. بهعلاوه، بسیاری از کارشناسان طراحی و کیفیت متریال به کار رفته در کابین آن را ستودهاند.
Armin
۷ بهمن ۱۳۹۴میتسوبیشی asx لایک
اوپل mokka دیسلایک
امیر مرادی
۷ بهمن ۱۳۹۴نمای بیرونش به خصوص نیم رخ و پشت یه هوا شبیه به کوراندو هست. ولی خداییش دوست داشتنیه
محمد علي
۷ بهمن ۱۳۹۴سوال منم اینه که چرا اینقدر شولت تراکس ، اپل موکا ، لینکن انکور شبیه هم اند پلتشون یکی هست چرا قیافشون شبیه هم هستند ( البته جدا اپل از بقیشون قشنگ تره)
احسان(احسان)
۸ بهمن ۱۳۹۴شورولت تراکس به عنوان یک کراس اور جمع و جور معمولی فروش میره در حالی که بیوک انکور با طراحی کمی متفاوت و زیباتر و امکانات بیشتر به عنوان یک کراس اور نسبتا لوکس(به قول خودشون upscale ) فقط تو خاور میانه و چین و امریکا فروخته میشه.جنرال موتورز بیوک یا کادیلاک رو تو اروپا نمی فروشه و برای بازاریابی ماشین های نسبتا لوکس این شرکت در اروپا از نام اوپل استفاده می کنه نه شورولت.
اوپل واحد اروپایی جنرال موتورزهست که با توجه به سلیقه بازار اروپا خودرو تولید می کنه(به جز بریتانیای کبیر).تو بریتانیای کبیر هم برند واکسهال وجود داره که بیشتر ماشین های اوپل رو در بر میگیره و فقط لوگوی دو شرکت با هم تفاوت داره و در استرالیا هم هولدن رو داره که تمام ماشین های واکسهال رو تولید می کنه با برند هولدن(که 1 سال دیگه بیشتر از عمرش باقی نمونده).
شورولت ولت و اوپل امپرا.بیوک انکور و اوپل موکا.اوپل کاسکادا و بیوک کاسکادا.
پس جنرال موتورز دلیل فنی نداره برای اینکار نداره بلکه استراتژی بازاریابی این شرکت کمی گمراه کننده هست
کارشناس
۸ بهمن ۱۳۹۴کلاً ماشینایی که شاسیشون یکیه از دور که ببینی خیلی تو اندازه ها و ترکیب مثل هم اند چون اسکلتش یکیه
Ashkan
۷ بهمن ۱۳۹۴90 بیشتر نمیرزه
saeid
۷ بهمن ۱۳۹۴شما با کدوم فرمول حساب کردی 90 بیشتر نمی ارزه؟؟؟!! یه برند آلمانی 90 میلیون اونم با کیفیت عالیش . نکنه شما فکر کردی این ماشین چینی یا کره ای که همچین قیمتی دادی. الان با 80 تومن یه چینی آشغال بهت میدن بعد این ماشین 90 تومن؟!
4mir_4li
۲۲ دی ۱۳۹۵۹۰ تومن ؟
ال ۹۰ چهل میلیونه اونوقت تو بگو فرقون المان ۹۰ تومن ؟
پرهام
۷ بهمن ۱۳۹۴اهههههههههههه اوپل جلو ماشینشو کپی برابر اصل کرده از رو لیفان x50 کرده خخخخخخه
4mir_4li
۲۲ دی ۱۳۹۵اره میبینی المان از چین کپی کرده
داداش داری اشتباه میگی
برو سال ورود ماشین ببین مقایسه کن
SS
۷ بهمن ۱۳۹۴ماشینه خوبیه ولی آلمانی نیست و قیمتش هم تنده
نه مهندسی آلمانی داره، نه ساخته آلمانه و نه آلمانی ها اپل رو به عنوان برند آلمانی قبول دارن. البته اگر قیمتش پایین بود میشد از همه این ها چشم پوشی کرد ;)
saeid
۷ بهمن ۱۳۹۴آلمانی نیست خخخخخخخخ . اینم از اون حرفا بود شما مقدار خیلی زیادی اطلاعات راجبه این برند نداری. دقیقا آلمانیه و زیر مجموعه جنرال موتور آمریکاست. یه سرچ تو اینترنت میزدی بد نبود. آخه چرا راجب مطلبی که کوچکترین اطلاعی نداریم نظر میدیم
فرامرز
۸ بهمن ۱۳۹۴تو آلمان خیلی اوپل زیاد هست و درسته که تو دیدگاه عمومی برند اوپل کمی پایین تر از فولکس واگن قرار میگیره ولی از فیات و برندهای فرانسوی محبوبیت بیشتری داره و به نظرم اگه از نظر کیفیت در سطح بالایی نبود جنرال موتورز بجای سرمایه گذاری رو برند دیگه ای دست میگذاشت. ظاهراْ هم طراحی و مهندسی اوپل به احیای برند بیوک خیلی کمک کرده.
نیما
۸ بهمن ۱۳۹۴دوست بالایی کاملا راست میگن
ماشین ساخت gm کره جنوبی هست که کیفیت ساختش خیلی خیلی پایین تر از سایر محصولات کره هستش
نمونه محصولات جی ام کره شورولت هایی هستن که تو مناطق آزاد کشورمون زیاد پیدا میشن
شما خودت اطلاعات نداری مجبور نیستی نظر بدی
البته مردم عادی که مثل شما زیاد سر در نمیارن فکر میکنن آلمانیه
سعید
۱۱ بهمن ۱۳۹۴جناب با اطلاع که از همه چی سر در میاری که جزء مردم عادی هم نیستی که حتما جزء نخبگانی اگه آلمانی نیست پس کجایی؟ چون تو کره تولید میشه حتما کره ای، آره؟؟!! شما بر اساس کدوم دلیل و مدرک میگی کیفیتش خیلی خیلی پایینه؟؟!! شما همین تیتر مطلب رو میخوندی متوجه میشدی که آلمانی جناب با اطلاع از همه چیز.
4mir_4li
۲۲ دی ۱۳۹۵المان نیست ؟
اوپل ماله کجاست ؟
این دیدگاهای جالب از کجا میارین ؟
مبناتونچیه ؟
ماشین کاملا طراحیالمان و لوازم جنرال موتر هست دوست عزیز
نیما
۷ بهمن ۱۳۹۴میشود گفت که این خودرو قابل اعتماد و از نظر کاربردی در کلاس خود بی نظیر است اما قیمت اعلام شده این خودرو هم خوانی ندارد. متاسفانه با تبلیغ کم در مورد خدمات و کمبود نمایندگی حاصل موفقیت برای این خودرو دور از دسترس میباشد .اگر شرکت وارد کننده ی خودرو به مقدار متوسطی قیمت این خودرو را کاهش و خدمات را افزایش دهد بسی امید به استقبال قرار گیرد. ولی باز هم خریدار بر سر دوراهی قرار میگیرد چون این خودرو از اصالت المانی امریکای بهره میبرد .وطبق اصول خودروهای اروپای کجا وخودروهای کره ای کجا. کارنامه عالی خودروهای اپل که وارد ایران شده بودند در سالهای گذشته وبسیار مورد استقبال قرار گرفتندمانند امگا و استرا وکورسا میتواند در خرید این خودرو تا حدودی کمک کند. امیدوارم هرچه صلاح است همان شود که مردم راضی باشند.
احمد باقری
۷ بهمن ۱۳۹۴در کل، قابل قبوله.
امیر.عارف
۷ بهمن ۱۳۹۴اپل ماشینهای ارزشی و قابل اطمینانی دارد که ارزش فکر کردن جدی را دارد. اما تو ایران با این خدمات و قیمت گذاری ظالمانه همه چیز را برایمان زهرمار کردن
رامین شهیدی
۷ بهمن ۱۳۹۴البته بنده شخصا در سطح شهر اصفهان تبلیغای زیادی دیدم از این شرکت
رامکال
۷ بهمن ۱۳۹۴راستش شاید به نظرتون عجیب باشد ولی نمای جلوش به ویژه حالت چراغاش شبیه مرسدس بنز ای کلاس نسل قدیمه.
moein
۷ بهمن ۱۳۹۴داره خوب کار می کنه زیر نظر BMW
Nima
۷ بهمن ۱۳۹۴داداش اوپل مال GM هست و دقت کنى کلا این ماشین شورولت ترکس هست که ایشالا وارد میشه.
BMW هم داخلش دخیله؟
moein
۸ بهمن ۱۳۹۴من تو سایت Wikipediaخوندم اولش برا جنرال متورز بوده الانم زیر نظر BMW دراه کار می کنه
فرامرز
۸ بهمن ۱۳۹۴صفحه انگلیسی ویکیپدیا اوپل رو زیرمجموعه جنرال موتورز میدونه!
4mir_4li
۲۲ دی ۱۳۹۵زیر نظر BMW نیست
کلا ۲ تا شرکت جدا هستن
من دارمخاستی بیا کاتالوگبخون
المان اوپل جنرال موتور
والا توش نزده زیرنظر bmw
GT500
۷ بهمن ۱۳۹۴شورلت تراکس بهتر………..
البته ظاهرشون زیاد با هم فرق نمی کنه ولی اون…..
من بیشتر دوسش دارم.
محمد
۷ بهمن ۱۳۹۴این ماشین تو این کلاس و با این امکانات و با توجه به قیمتش باید توی ایران قیمتش 127 میلیون باشه نه 157 میلیون . چی فکر کردن با خودشون
4mir_4li
۲۲ دی ۱۳۹۵دوست عزیزوقتی ال نود ۴۰تونه
میخوای ماشینالمانی چقدر باشه ؟
داداشه گلم مشکل اون هزینه گمرکه وگرنه قیمتش همونحدوداست
نیما ناصری
۷ بهمن ۱۳۹۴قشر متوسط مشتری اصلی خودروها هستند و قشر متوسط توانایی خرید خودرو بیش از 100 میلیون را ندارد
Archi KHAN
۷ بهمن ۱۳۹۴بیش از 100 میلیون ؟!!!
دوست عزیز قشر متوسط قدرت خرید 50-40 میلیون را هم داشته باشه کلاه اش را می اندازه بالا …
شما قشر متوسط ات خیلی کلاس بالان که تا 100 میلیون میتونن پول برای خودروشون هزینه کنن
ارمان
۹ بهمن ۱۳۹۴منظور از رنو داستر احتمالا رنو کپچر بوده
من از نمای بیرونی دوسش دارم و به نظرم اپل یه کمپانی خوش نامه , اما طراحی داخلیش واقعا بده شما داشبوردش رو ببینید 230 تا دکمه داره
حمید
۱۵ بهمن ۱۳۹۴یکسری از دکمه ها بخاطر اینه که ماتیتورش لمسی نیست
4mir_4li
۲۲ دی ۱۳۹۵شما پورشه دیدی کلا دکمست ؟
بده ایا ؟
دکمه های بالا برای سیستمصوتی و دکمه وسط و پایین برای سیستم تهویه
احسان
۹ بهمن ۱۳۹۴واقعا تو این سایت چه کارشناسی نابغه ای وجود دارن .خیلی وقته پلیس آلمان داره از اپل برای ناوگان استفاده مینکه و تو آلمان هم خیلی برند محبوبی است جنرال موتور آمریکا هم بیشترین سهام اپل رو داره و برعکس اونا از تکنولوژی اپل کمک میگرن واسه ساخت محصولاتشان یه نگاه به تاریخچه اپل بندازی متوجه میشن چه برند اصیلیه درضمن اینکه این مدلش تو سایت کره ای این برند تولید میشه دلیل بر بیکی بودنش نیست الان بی ام و داره تو چین تولید میکنه دلیل نمیشه بی کیفت باشه
حمید
۱۵ بهمن ۱۳۹۴من یکیش رو ثبت نام کردم و ازنزدیک دیدم ،یکسری از آپشنهاش فوق العادس که البته تو ایران جواب نمیده مثل رادار و سنسور علائم راهنمایی که با توحه به تابلو سرعت رو تنظیم میکنه
rang rover
۸ خرداد ۱۳۹۵اونایی که میگن چون تو کره مونتاژ میشه پس کیفیت نداره اگه اینطوره پس به طور مثال نیسان تیانا یا مزدا 3 که در ایران مونتاژ میشه ژاپنی نیست و کیفیت نداره ؟!!!!!!یعنی کارخونه های کره از ایرانم پایین ترن؟شاید مونتاژ باشه ولی آلمانیه
محمود
۱۱ خرداد ۱۳۹۵دوستان مگر این کره ای ها چه هیزم تری فروختن یا چه گناهی کردن که همه ماشینهارو با ماشین کره ای مقایسه میکنید؟ اونها هم دارن رقابت میکنن و باید قبول کرد که خیلی سریع پیشرفت کردن حالا هرکس بنا به سلیقه و خواسته هاش میتونه انتخاب کنه اتفاقی که در هر کشوری میفته .
بهتره که به سلائق هم احترام بگذاریم قرار نیست همه مثل هم فکر کنن وانتخاب کنن.
ممنون
سعید
۱ تیر ۱۳۹۵توسان و اسپورتیج قدرت موتور بالا داره 2 دیفرانسیل داره خدمات پس از فروش قطعات بهتر هزینه نگهداری ارزانتر پانوراما بودنشون پشتوانه جنرال موتور کلن هر چقدر پول بدی اش خوردی
4mir_4li
۲۲ دی ۱۳۹۵سلاممن اینماشین ۲ ماه وارد کردم و سوار شدم
مشکلات ماشین
دنده اتو (کی ال اس) نداره
دنده منو (کی ال اس ) داره
اینه جمع شو اتومات با قفل نداره باید با کلید داخلی بسته شن
هیچ گونهلوازم نداره (جنرال موتور ) امریکایی و ممنوع و کلیه قطعات ماشین جنرال موتور هست باید برید بیارید یا نمایندگی با یه اختلافی به عنوان سود بده
اینم لوازمبا قیمت نمایندگی
دیسک ترمز ۱ میلیون تومن (دیسک نه لنت )
فقط قاب اینه راننده ۵۰۰ هزار تومن (نه کلیه اینه فقط قاب )
تعویض روغن ۳۸۰ هزار تومن (نوع معمولی)
اینا شاید برای خیلیا معایب باشه
اما
مزایا
کله ماشین مزایاس از بس عالیه
شتاب فوقالعاده (.asx.santafe.sportage.outlander.serato و خیلی ماشینهای دیگه) شخصا با فاصله زدمشون
اپشن های تقریبیه بنز۲۵۰ E
تا الان خیلیا اسمماشین پرسیدن از بس خوشگله و نرم و برو هستش
در پایان
این ماشین المانیه و هزینه های خاصی داره
و به خدا اپل مال المانه انقدر تو خیابون گیر ندین چینیه یا کره ای
قیمت شرکتی با اپشن متوسط ۱۷۶ تومن است( سانروف … نداره )
قیمت وارداتی با فولاپشن یکم بالاتر :))
ماشین هم سطح نیسان جوک و تراکس هست
چقدر زیاد شد شاید مفید باشه ???