هاچبک معروف اوپل/واکسهال یعنی کورسا اینک در نسخه OPC با چاشنی قدرت اضافه، تند و تیزتر از هر زمان دیگری به نظر میرسد. کورسای OPC از یک کیت بدنه تهاجمیتر شامل سپر و ضربهگیرهای جدید، فریم آلومینیومی برای هواکشهای کوچک دو طرف سپر، شکاف باریک ابتدای هود موتور، اسپویلر سقفی، چرخهای ۱۷ اینچی و دو لوله خروجی اگزوز بزرگ همراه با دیفیوزر عقب بهره میبرد.
در داخل کابین هم صندلیهای ریکارو با پهلوهای نگهدارنده اسپرت، فرمان اسپرت با قسمت تخت پایین آن و روکش چرم، یک دکمه با عنوان OPC، پدالهای اسپرت آلومینیومی، جلب توجه میکنند. در مقایسه با نسل قبلی، همچنان موتور ۱.۶ لیتری از سری اکوتک در قلب این خودرو میتپد اما توان این پیشرانه توربو با ۱۵ اسب بخار افزایش به ۲۰۴ اسب بخار رسیده است. گشتاور آن نیز ۲۴۵ نیوتن متر است که در دور موتور ۱۹۰۰ تا ۵۸۰۰ دور در دقیقه در دسترس است. البته بیشینه گشتاور در حالت اوربوست به ۲۸۰ نیوتن متر نیز میرسد. انتقال نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخهای جلو صورت میگیرد. شتاب صفر تا صد کورسای OPC به ۶.۸ ثانیه میرسد و نهایت سرعتان نیز به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود میگردد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر و میزان آلاینده تولیدیان نیز ۱۷۴ گرم CO2 در هر کیلومتر میباشد. اوپل کورسای OPC از یک شاسی اسپرت با فناوری فرکانس انتخابی میرایی (FSD) به منظور تطابق و تعادل بین ویژگیهای اسپرت خودرو با آسایش و راحتی، سود میبرد. سیستم تعلیق آن با کاهش ۱۰ میلیمتری ارتفاع نسبت به مدلهای استاندارد کورسا همراه با فرمان بهینه شده، عملکردی دقیقتر و سریعتر دارند. سیستم ترمز نیز با دیسکهای بزرگتر، توانایی بهتری از خود نشان میدهند.۱۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Mostafa&S
۱۶ بهمن ۱۳۹۳درود
یاد اپل کورسا قدیمیا بخیر…
4MATIC
۱۶ بهمن ۱۳۹۳تو مدلای اپل از استرا واینسیگنیا وکسکادا خوشم می اد
hero
۱۶ بهمن ۱۳۹۳اوپل کاملا آلمانی نیست
REZA
۱۶ بهمن ۱۳۹۳مال gm هست
پیکان جوانان
۱۶ بهمن ۱۳۹۳س…
از وقتی که زیر نظر GM رفته دیگه بیشتر آمریکایی شده و تنها آلمانی بودنش اینه که تو آلمان کارخونه داره حتی سواری کیفیت اتاقش
just javanan
REZA
۱۶ بهمن ۱۳۹۳خیلی خوشکله
نسبت به حجمش قدرت خوبی داره
محمدرضا ♥BMW♥
۱۶ بهمن ۱۳۹۳نمیدونم چرا زیاد به اوپل فک نمیکنم…اصن آشنا نیستم باهاش فقط همین کورسا رو میشناسم.
علی - کیوج
۱۶ بهمن ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی کلا یجوریه نمیدونم چرا زیاد به دل نمیشینه! یاد قدیمیاش بخیر!
امیر
۱۶ بهمن ۱۳۹۳چه فروشی داشته مدل جدید موستانگ تو آمریکا با چلنجروچارجرجدید کروتم پارسال با مدل جدیدش ترکوند الان همه چشم به راه کامارو نسل جدیدن برای امار فروش به سایت goodcarbadcar.net سر برنید
فرشید
۱۷ بهمن ۱۳۹۳یادش بخیر من مدل 1994 داشتم خیلی عالی بود وقتی فروختم 206 خریدم فهمیدم چقدر رانندگیش لذت بیشتری از 206 مونتاژی داره هندلینگش عالیه ، با اینکه وزنش اندازه یه سمند شتاب ثانویش عالی بود لذت رانندگی برات مفهوم تازه ای پیدا می کرد
مرتضی
۱۷ بهمن ۱۳۹۳عجیبه! مگه نه اینکه گفتند سر صدقه پریدن با آمریکاییها ورشکسته شد و کلا کارخونش تو بوخوم جمع شد!!!(میدونم بعضیا از این حرف من اصلا خوششون نمیاد ولی بتشون در کله پا کردن بقیه استاده!!) پس این چیه؟؟ کجا تولید میشه؟؟ اولین ماشین آلمانیه که با دیدن داشبوردش حس خوبی بهم دست نمیده!! یادش بخیر 2001 قرار بود یه اپل ویکتوریا یا استرا! بخرم واقعا الان یادم نمیاد کدومش بود از چهره میشناسم(باید فیلم هامو نگاه کنم) کیفیت کارای اپل خیلی خوب بود ولی زیر سایه بقیه هم وطنانش بود
زیگما
۱۷ بهمن ۱۳۹۳اوپل از سال 1929 زیر مجموعه جی ام بوده
نکنه کیفیت اوپل قبل از 1929 رو میگی ؟؟
هه هه
بهتره یکم اطلاعاتت رو ببری بالا بعد اظهار نظر کنی
ای دانشمند!
ای عالم!
اون اوپل ویکتوریا نیست!
بلکه اوپل وکترا هست اسمش
اول برو اسم مدلارو یاد بگیر
بعد اینجارو از نظراتت پر کن عزیزم
همون اوپل استرا و وکترا که میگی
اوپل وکترا و اوپل استرا تمام موتوراشون از Family 0 و Family 1 و یا بقیه موتورای جی ام بوده
پلتفرم ها تمام T-body و دلتا و…. جی ام بوده
فکر کرده موتور و گیربکس و پلتفرمش رو خودش میسازه اوپل!
اینارو همشو از جی ام داره
طراحی وکترا رو Wayne Cherry امریکایی انجام داده
همون بهتر
باید میرفتی اوپل ویکتوریا(!!!!) و آسترا میخریدی! نشون میده چقدر متعصبانه حرف میزنی!
اوپل ویکتوریا!من دیگه حرفی ندارم!
تورو خدا برین لااقل اسم مدلارو یاد بگیرین بعد حرف بزنین
باور کنین اولین کسی که میره زیر سوال، خودتون هستین
برای خودت میگم :)
مرتضی
۱۷ بهمن ۱۳۹۳بحث کیفیت سوا از کله پا شدنش بود جمله قبلی تموم شده بود .بله خدای احد و واحد شاهده تو ذهنم وکترا بود اما خوب یه لحظه شک کردم!! و ویکتوریا تو ذهنم بود نمیدونم چرا این اسم تو ذهنم اومد بله درست میگی شما یه تنه چیز رستم یعنی مچ رستمو خوابوندی آفرین افرین منو از منجلاب اشتباهاتم نجات دادی آفرین پسرم! و اما من اسم یه مدل رو یه لحظه قاطی کردم ایرادی هم نمیبینم درش چرا چون که برای 14/15 سال پیش قضیه مثل تو نمیرم حفظ کنم اسم رو که میرم واسه خرید یعنی میرم از نزدیک میبینم خدا انشالله واسه تو هم چنین شرایطی رو فراهم کنه!! اما تو حتی نمیتونی تلفظ اپل رو درت بنویسی!! اینو کجای دلت میخوای جا بدی؟ این سوتی رو چه میکنی؟ خدا چه زود گذاشت تو کاست اوپل :D اگر از اول واسه جنرال موتورز بوده که چه بدتر!! این خودش نشانگر بی کفایتی یانکی هاست که شرکت خوش نام اپل( و نه اوپل!!) رو نتونست نگه داره کیفیت اپل هم آلمانیه نه امریکایی یعنی تحت تفکر و کیفیت مونتاژ آلمانی هاست و البته شاید با جنرال موتورز پریدن کیفیتشو از سطح بقیه هموطنانش پایین تر برد! … تو هم رگتو واسه دشمن کشورت باد نکن سیکمای عزیز!
زیگما
۱۷ بهمن ۱۳۹۳تو هم همین طور
رگتو واسه کشوری که با بمبای شیمیاییش ناموستو در غرب کشور کشته باد نکن
هیچ بحثی باهات ندارم
با کسی بحث میکنم که لااقل اسم مدلارو بدونه
یارو بلد نیست مدلای یه خودروسازو
بعد واسه من تحلیل میکنه!
من میگم اوپل
پدال هم در خیلی از مطالبش میگه اوپل
ویکی پدیاب فارسی هم نوشته اوپل
حالا لابد تو عقلت بیشتره!
بقیه حرفاتم نفهمیدم
خواهشا پایه ای ترین مطالب رو بلد باش
بعدش بیا اینجا رو پر کنن از حرفای صد من یه غاز
800 و خرده ای کامنت گذاشتی
همش حرف بی ارزش و مفت
برات متاسفم
معتقدم پدال بدون تو جای بهتری خواهد بود
همش سعی میکنم یه حرف راست و درست از میان حرفات بکشم بیرون
ولی هر چی سعی میکنم نمیتونم!
راستی روی جمله بندی هات یکم کار کن
واقعا سخته فهمیدنشون!
saeid
۱۷ بهمن ۱۳۹۳اوپل همیشه برای من یادآور کیفیت بالاست.2 سالی یه اوپل آسترا داشتم واقعا معرکه بود این ماشین از هر لحاظ که فکر کنی.
behdad
۱۸ بهمن ۱۳۹۳این ماشین در سطح و نوعه خودش عالیه بنظر من هر ماشینی رو باید به نسبت و نوعش ازش انتظار داشته باشی منظورم اینه که مثلا یه هاچ بک بگیری و به اندازه یه شاسی بلند ازش انتظار داشته باشی این نادرسته به نظر من
ارادت BEHDAD
سعید
۲۱ بهمن ۱۳۹۳طراحی داخلیش خیلی خوبه