چندین ماه پیش جنرال موتورز از سه گانه ی جدید اوپل اینسیگنیا گرند اسپورت، واکسهال و هولدن کومودور رونمایی کرد. برای افرادی که خواهان فضای بار بیش از ۴۹۰ لیتر مدل سدان هستند، نسخهی واگن این خودرو با ۳۰ لیتر محفظه بار اضافی در کل فضای بار ۵۲۰ لیتری دارد. جالب آنکه این میزان گنجایش دقیقاً با نسل قبلی اینسیگنیا برابر است. خبر خوب اینکه صندلیهای عقب توانایی خم شدن ۴۰:۲۰:۴۰ را داشته و با این کار فضای صندوق به ۱۶۳۸ لیتر افزایش مییابد که ۱۰۸ لیتر بیشتر از نسل قبلی است.
همانگونه که فکر میکنید اساساً همهی بخشها از مدل سدان گرفته شدهاند بنابراین همان زیرساخت جدید مدل سدان باعث شده تا صرفهجویی ۲۰۰ کیلوگرمی در وزن خودرو حاصل شود. با توجه به اینکه مدل جدید ۷۳ میلیمتر طویلتر بوده و فاصلهی بین محورها ۹۲ میلیمتر بیشتر است این کاهش وزن بیشتر جلبتوجه میکند. فضای بار این توانایی را دارد که تا بیش از ۲ متر کشیده شود.
درست همانند اینسیگنیا گرند اسپورت، برادر کاربردیتر نیز در مدلهای پایهتر طراحی دیفرانسیل جلو داشته درحالیکه مدلهای گرانتر از سیستم چهارچرخ محرک با گشتاور برداری بهره میبرند. با پرداخت بهای بیشتر خریداران قادر خواهند بود تا چراغهای جلوی LED ماتریکس را که به ۱۶ دیود در هر دسته مجهز هستند سفارش دهند.
جنرال موتورز هنوز دربارهی قوای محرکهی اوپل و واکسهال حرفی نزده، اما میدانیم که نسخهی پرچمدار هولدن کومودور اسپورت واگن ۲۰۱۸ از پیشرانهی ۶ سیلندر با قدرت ۳۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متر استفاده میکند. از ویژگیهای این خودرو میتوان به دامپرهای تطبیق شونده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک اشاره کرد ضمن اینکه درب پشتی برقی نیز با گرفتن پا زیر سپر باز میشود.
Alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵جزو شیک ترین ماشین ها در این بازه ی قیمتی.
عاشق اوپل هستم. ایشالله یه روز یک ماشین عالی ازش بخرم
یک حس خوبی در آرم و محصولات این شرکت هست.
عقیق
۲۱ بهمن ۱۳۹۵آقای خاص
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ماشین واقعا زیبایی هستش و طراحی گیرایی داره از نظر من
یوسف
۲۰ بهمن ۱۳۹۵طراحی شیک و دینامیکی داره، به نظرم جزو معدود خودروهایی هست که واگنش از سدانش زیباتر دراومده.
Mdesign
۲۰ بهمن ۱۳۹۵چرا تو ایران ماشین های استیشن و آلترک نمیاد ؟
من به شخصه خیلی ازشون خوشم میاد …
البته خودروی با قیمت مناسب که در دسترس باشه …
سیدامین فاخر
۲۰ بهمن ۱۳۹۵اقایون بنظرتون اگه کومودور جدید با محور متحرک عقب تو رده های پایه عرضه میشد بهتر نبود
حیف کومودور که نسل جدیدش دیفرانسیل جلو باشه
شاهین
۲۰ بهمن ۱۳۹۵فکر کنم اولویت اصلی کاهش پیچیدگی و مصرف سوخت بوده. واسه همینه که خودروسازا رو آوردن به طراحی دیفرانسیل جلو. نمونه بارزش ب ام و هست.
مخلصم