اوپل نسل جدید هاچبک کامپکت آسترا را با تحولی کامل نسبت به نسل قبلی معرفی کرده است. یکی از مهمترین تغییرات این خودرو، استفاده از پلتفرم جدید EMP2 است که با دیگر محصولات استلانتیس مثل پژو ۳۰۸ مشترک است. علاوه بر این، طراحی بیرونی نسل جدید آسترا هم فاصلهٔ بزرگی از نسل قبلی گرفته و به دیگر محصولات جدید اوپل شبیه شده است.
در جلوی خودرو، چراغهای افقی و باریک LED ماتریکسی به چشم میخورند که توسط یک قطعهٔ تزئینی مشکی براقی به هم متصل شدهاند. کمی پایینتر هم مه شکنهای کوچکی دیده میشود که بهخوبی درون سپر جای گرفتهاند. در پروفیل جانبی آسترا، بلافاصله ستونها و سقف مشکیرنگ به همراه رنگ ستون C زاویهدار جلبتوجه میکنند اما در عقب خودرو، شکل چراغها به شکل عجیبی شبیه به نسل هشتم فولکسواگن گلف به نظر میرسد.
در کابین نسل جدید آسترا هم تغییرات چشمگیری صورت گرفته است. در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی و یک نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به داشبورد سلطه دارند. غربیلک فرمان سه پرهٔ منحصربهفرد و شیفتر کوچک روی تونل گیربکس هم از دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه این هاچبک آلمانی هستند درحالیکه ازجملهٔ آپشنهای اصلی آنهم میتوان به نمایشگر سربالا و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.
اوپل نسل جدید آسترا را با پیشرانههای مختلف بنزینی، دیزلی و پلاگینهیبریدی به بازار عرضه خواهد کرد. پیشرانهٔ پایه یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر بنزینی توربو است که در دو سطح قدرت ۱۱۰ و ۱۳۰ اسب بخار ارائه میشود. برای علاقهمندان به موتورهای دیزل هم یک نمونهٔ چهار سیلندر توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت وجود خواهد داشت. انتقال نیروی همهٔ این موتورها بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد اما امکان سفارش یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم وجود خواهد داشت.
در لیست موتورهای آسترا دو نمونهٔ پلاگینهیبریدی هم وجود دارد که هردو به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری مجهز هستند. در نسخهٔ اول اما موتور بنزینی ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و مجموع خروجی ۱۸۰ اسب بخار است اما در نسخهٔ دوم، موتور بنزینی ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند تا مجموع خروجی را به ۲۲۵ اسب بخار برساند. هردو مدل پلاگینهیبریدی به یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۲.۴ کیلووات ساعتی مجهز هستند که امکان پیمود حدود ۵۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند.
نسل جدید آسترا با ۴,۳۷۴ میلیمتر طول، ۴ میلیمتر کشیدهتر و با ۱,۸۶۰ میلیمتر عرض ۵۱ میلیمتر عریضتر از قبل شده اما ارتفاع آن با ۱,۴۷۰ میلیمتر، ۱۵ میلیمتر کمتر شده است. فاصلهٔ محوری خودرو نیز با ۱۳ میلیمتر افزایش به ۲,۶۷۵ میلیمتر رسیده است.
امیرحسین
۲۳ تیر ۱۴۰۰کاش جا بنجل اینارو وارد می کردن خیابونا خوشگل شن
پوکوندن صنعت خودرو رو با انحصار
رقابت به هیچ وجهی نیس همش پسر خاله بازی شده
نوید محمد
۲۳ تیر ۱۴۰۰قابل توجه اونایی که با خودروهای چینی دشمنی دارن و همیشه به موتور 1.5 لیتری گیر میدن:
موتور 1.2 لیتری سه سیلندر با قدرت 110 اسب بخار
🔥A.H MOTORS🔥
۲۳ تیر ۱۴۰۰جلو پنجره اش شبیه کامارو نیست؟
NAVID۰۰۹۸
۲۳ تیر ۱۴۰۰در کل یه افتضاح تمام عیار !
در داخل میشه همون پژو را دید !
در بیرون هم اصلاً جذاب نشده !
چون زیادی خواسته متفاوت باشه اما نشده !
Amirreza
۲۳ تیر ۱۴۰۰من خوشم اومد مخصوصا از عقبش
Reza Waffen SS
۲۴ تیر ۱۴۰۰طراحی خوبی نداره کلا
mahan
۲۳ تیر ۱۴۰۰واقعا قشنگه و جای حرفی نمیذاره.مثل اینکه دی لایت های ال مانند جلو شده امضای اوپل شده و خیلی خوبه که برندها هر کدوم یک امضایی داشته باشن مثلا بی ام و یک روزی دی لایت های دایره ای دوتایی داشت.
راستش هم این قشنگه هم 308 فکر کنم یک دوراهی باشه بین خریدار
Ninja
۲۳ تیر ۱۴۰۰واقعا هر شرکت اچیه امضا باید داشته باشه مثل وای لامبورگینی تو محصولات جدید یا دوکی شکل لکسوس یا اون جلوپنجره بخصوص مزدا که یه زبان طراحیه دیلایت های خطی پژو و زبان طراحی معرکش ولی به شخصه زیاد از زبان طراحی مکلارن خوشم نمیاد ولی خیلی از محصولاتش بسیار زیبا هستند زبان طراحی داج هم عالیه و زبان طراحی جیپ هم خوب و خواص هست و در اخر باید بگم از طراحی تسلا بشدت بدم میاد ولی جلوی رودستر تخیلی یذره جالبه و جذابه
mahan
۲۳ تیر ۱۴۰۰اره بنظرم خیلی مهمه که یک برند زبان و اصول طراحی خاص خودشو داشته باشه و امروزه فقط فاکتور قشنگ بودن برای خودرو ها کافی نیست و اصالت باعث میشه که خریدارا حس خاص بودن بکنند
محمدرضا
۲۳ تیر ۱۴۰۰همچین امضایی برای تمام برند ها امکانش وجود نداره.مثلا برای لکسوز اوکی هست ولی برای تویوتا هر محصولش شکل خواصی داره.که باید به شخصیت خودرو سازگار باشه.مثلا آیگو و لند کروز.هزینه ساخت هم مهمه مثلا یاریس محدودیت هزینه داره ولی لند کروز نداره.
در مورد هیوندا و جنسیس هم به همین صورته
علی آقا
۲۳ تیر ۱۴۰۰خاص یا خواص؟!
mahan
۲۳ تیر ۱۴۰۰متاسفانه وقتی با موبایل تایپ می کنی گوگل ترنسلیت یکسری کلمه هارو خودش درست میکنه و ازدست ادم در میره.در ضمن علی جون من همیشه املا رو 20 میگرفتم
GT
۲۳ تیر ۱۴۰۰چراغ های عقب خیلی شبیه گلف جدید هست ولی در کل خیلی خوشکله، کابینش هم خیلی مدرنه
در کل عالیه
امیر
۲۳ تیر ۱۴۰۰بسیار ظاهر زیبایی داره. اول که می خواستم بخونم مطلب رو فکر کردم کاملا الکتریکی ولی
دیدم نه موتور بنزینی هم داره.
Mad.z.Max
۲۳ تیر ۱۴۰۰چقدر قشنگ شده! تنوع انجینها هم عالیه! اون توربودیزل ۱۳۰ اسبی باید گشتاورش حدود ۲۵۰ نیوتون متر باشه که حرف نداره، پلاگین هیبریدی ها هم عالی هستن! حتی ۳ سیلندر پایه ۱۳۰ اسبی هم خوبه! واقعا تنوع قوای محرکه و طراحی زیباش به یه انتخاب خوب تبدیلش کرده. توی این سگمنت، بین اونهایی که قیمتای خیلی بالا ندارن، سئات کوپرا لیون و همین اوپل و حتی پژو گزینه های خوبی هستن. گلف هم که عالیه ولی من قیافه ی اینارو بیشتر دوست دارم
مهدی
۲۳ تیر ۱۴۰۰عجب هندسه زیبایی دارد نمره از 20 بشرح ذیل :
نمای عقب 20
نمای بغل 20
رخ ماشین 15 – ( نسبت به ائودی – و بی ام و های قبل از 2018 )
عرفان
۲۳ تیر ۱۴۰۰طراحی بیرون واقعا عالی خصوصا با این ترکیب رنگ هیجان انگیز زرد مشکی
کاملا حس اوپل رو میده البته همونجوری که تو متن اشاره شد عقبش منو خیلی یاد گلف جدید مینداره ولی ایراد انچنانی نمیشه گرفت
قدرت موتورش هم کاملا به اندازه و مناسب یه هاچ بکه
فقط طراحی داخلشو نتونستم درک کنم و تو ذهنم یه تجسمی ازش بسازم
عکسی که ازش گرفته شده یکم تاریکه
کلا داشبورد عجیب غریب و مینیمالی داره مثل اینکه
کاش عکسای بیشتری ازش پخش شه
ببینم درستی چی از اب درومده
Ninja
۲۳ تیر ۱۴۰۰عقبش الهام گرفته از گلفه اون چراغاش یا میشه گفت کپی ولی درجه a طراحی داخلی هم عالیه بیرونی هم همینه ولی طراحی پژو اونقدر خوبه اونو انتخاب میکنم
Amirreza
۲۳ تیر ۱۴۰۰طراحی خوبی به عنوان یه هاچبک بزرگ داره ولی جذابیت ۳۰۸ رو نداره پس ۳۰۸
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰بنظرم خیلی زیبا شده،طراحی خوب،منسجم و جدیدی داره،چیزی که امروزه خیلی نمیبینیم،بنظرم نسبت به رقبا خیلی حرف برای گفتن داره….
مهردادکمال
۱۳ آذر ۱۴۰۰عالیه عالی و بسیار زیباا