اوپل میخواهد با نسل جدید کورسا GSi دوستداران هاچبک های گرم ساب کامپکت را به وجد آورد.
پیروی معرفی مدلهای GSi اینسیگنیا، اوپل جدیدترین عضو خانواده کورسا را با پیشرانه ۱.۴ لیتری که قدرت ۱۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۰ نیوتون متری دارد معرفی کرد.
این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل شده است. اوپل میگوید این گیربکس برای استفاده بهتر در راههای پر پیچ و خم بهینه شده و باعث میشود خودرو در ۸.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت کورسا GSi برابر با ۲۰۷ کیلومتر در ساعت میباشد.
این خودرو هیچ رکورد سرعتی را نشکسته اما شاید عملکرد آن برای رانندههای مشتاق خوب باشد. همچنین نسخه گرمتر کورسا مصرف سوخت ترکیبی ۶.۲ لیتری در هر صد کیلومتر داشته و آلایندگی دیاکسید کربن آن در هر کیلومتر برابر با ۱۴۷ گرم است.
کورسا GSi که از همان شاسی نسخه OPC استفاده میکند قول هندلینگ برجسته و فاصله ترمز کوتاهتر را مخصوصاً در زمان سفارش با رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی و لاستیکهای ۲۱۵/۴۰ داده است.
این نسخه اسپورت به لطف طراحی جوانپسند بدنه که دارای ورودیهای هوای بزرگتر، کاپوت عضلانی و رکابهای جانبی میباشد از سایر نسخهها متمایز میشود. اوپل میگوید بال نصب شده روی سقف داون فورس بیشتری تولید کرده و خروجیهای اگزوز کرومی نیز بر جذابیت بصری کورسا GSi میافزایند.
این برند تحت تملک گروه خودروسازی پژو-سیتروئن هنوز تصاویر کابین را منتشر نکرده اما بهصورت سفارشی صندلیهای ریکارو، غربیلک فرمان اسپورت، اهرم تعویض دنده چرمی و پدال های آلومینیومی را ارائه میکند.
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷حیف گرونن!
A.B
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷عجبی پژو سیتروئن رو این انجین 1.6 توربو نبستن!
البته واسه ای اتاق خیلی عالی میشد
amir
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷بجاش 1/4 توربو بستن .