همهچیز درباره اوپل موکا X قدیمی را فراموش کنید زیرا این خودرو به یک کراس اوور کاملاً متفاوت تبدیل شده است. جدای از حذف پسوند X از نام، نسل جدید این خودرو کاهش وزن قابلتوجه ۱۲۰ کیلوگرمی را نیز تجربه کرده است. این رژیم کاهش وزنی با استفاده از پلتفرم CMP گروه پژو-سیتروئن که در محصولات متنوعی از جمله پژو ۲۰۰۸ بکار رفته به دست آمده است.
این تغییرات جدید به ابعاد نیز سرایت کردهاند به گونهای که نسل جدید موکا ۱۲.۵ سانتیمتر کوتاهتر از مدل پیشین بوده اما فاصله بین محوری آن ۲ میلیمتر افزایش یافته است. این امر با کاهش سایر اورهنگ های جلو و عقب میسر شده و البته پهنای خودرو نیز ۱۰ میلیمتر بیشتر شده است. با طول ۴.۱۵ متری، موکا هماکنون در شهرهای شلوغ کاربری بهتری خواهد داشت.
اگرچه ابعاد موکا ۲۰۲۱ کوچکتر شده اما فضای بار آن همان ۳۵۰ لیتر نسل پیشین است. در نسخه الکتریکی هم استحکام پیچشی خودرو ۳۰ درصد بهبود یافته که دلیل آن نصب مجموعه باتری در ارتفاعی پایین است. خب صحبت از مدل الکتریکی شد و باید گفت موکا الکتریکی از پیشرانهای با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر استفاده میکند. این خودرو سقف سرعت محدود شده ۱۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.
باتری ۵۰ کیلووات ساعتی موکا الکتریکی از پژو ۲۰۰۸ الکتریکی گرفته شده و برد ۳۲۲ کیلومتری ارائه میکند. البته این برد در حالت نرمال به دست میآید و اگر حالت اکو را فعال کنید برد بیشتری خواهید داشت. با استفاده از شارژر سریع نیز میتوان ۸۰ درصد باتری را در ۳۰ دقیقه شارژ کرد.
جدای از سود بردن از پلتفرمی فرانسوی، اوپل موکا ۲۰۲۱ دارای ظاهر و کابینی کاملاً جدید است. این کراس اوور کلاس B از رینگهای ۱۸ اینچی استفاده کرده و بسیار تیزتر و پیشرفتهتر به نظر میرسد. زیبان طراحی جدید اوپل در این خودرو به کار رفته و چراغهای جلو و عقب بهصورت استاندارد از نوع LED هستند. البته با پرداخت مبلغی بیشتر میتوان از چراغهای ماتریکس LED برخوردار شد که برای اولین بار در این کلاس عرضه میشوند.
اوپل موکا جدید با تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب ۱۸۰ درجه و کروز کنترل پیشرفته عرضه خواهد شد. مدلهای فول تر به پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲ اینچی و صفحه مرکزی ۱۰ اینچی مجهز خواهند بود.
اوپل از اواخر تابستان سال جاری فروش موکا ۲۰۲۱ را شروع خواهد کرد. این برند آلمانی اولویت خود را مدل الکتریکی اعلام کرده اما نسخههای بنزینی و دیزلی موکا نیز در دسترس خواهند بود.
Ferrari Fxx K Evo
۵ تیر ۱۳۹۹عجب کابینی ?
محمد
۵ تیر ۱۳۹۹خیلی خوب و شیک از طراحیش خوشم اومد
- A M I R -
۵ تیر ۱۳۹۹اصلا با نسل قبل قابل مقایسه نیست، اپل از اینسیگنیا به بعد واقعا طراحیای جذابی داشته تو این مورد هم به نظرم از 2008 طراحی منطقی تر و ماندگارتری داره متنها عقبش خیلی منو یاد کپچر میندازه.
(suan chwan)امینMAF
۵ تیر ۱۳۹۹الکتریکیش خیلی خوشگلتر شده
من بودم برقیشو میگرفتم
مهدی
۵ تیر ۱۳۹۹ققنوس
مهرداد كمال
۵ تیر ۱۳۹۹موفقیت این مدل دور از ذهن نیست
♤ANGUS_812♤
۵ تیر ۱۳۹۹گروه پی اس ای(PSA) خیلی خوب داره پیشرفت میکنه
موکا،C4,208,ds۹
ولی پژو و سیتروئن خیلی خوب به داد اوپل و واکسهال رسیدن
بیژن
۵ تیر ۱۳۹۹من سوار ۲ نسل قبلیش که توسط توان خودرو وارد ایران شد، شدم.بسیار خودروی با کیفیت و چابکی هست. گیربکس قدرتمند ساخت جنرال موتور علی رغم بالا بودن وزنش باعث شتاب گیری بی حد این خودرو شده، البته این خودرو زمانی که جنرال موتور مالکش بوده ساخته شده و روی اکثر قطعاتش GM حک شده.با اینکه قد خودرو بلند بود اما پایداری مناسبی داشت.
meysam
۵ تیر ۱۳۹۹عجب طرحی
واقعا بیرون و داخل خیلی خوشگله
(Saeed(peugeot
۵ تیر ۱۳۹۹ای جان …..عجب طراحی خاص و معرکه ای …..چه کابینی …چقد هوشمندانه طراحی شده ….اولین طراحی مستقل و خاص بعد از پیوستن به پژو سیتروئن ……دوستانی که از پیوستن اپل به پژو ناراحت بودند ببینن …
Mohsen. G
۶ تیر ۱۳۹۹فوقالعاده زیبا شده… سقف و کاپوت مشکی خیلی بهش میاد… کابین ام که محشره… 2008 در مقایسه با این ماشین قدیمیه… اگه حول و حوش قیمت 2008 باشه عالیه… طراحی آلمانی رو پلتفرم فرانسوی!!!!! حالا میشه فهمید psa چه خوابی واسه اپل دیده… اگه پژو سیتروئن رو برندی با خودروهای اقتصادی و دی اس رو برند لوکس در نظر بگیریم، اپل جایگاه وسط این دو رو پر میکنه… البته شاید… باید منتظر اپل وکترا یا امگا یا کورسای جدید باشیم و ضمنا کراس اورهایی همکلاس با 3008 و 5008 با برند اپل
Hadi
۶ تیر ۱۳۹۹وقتی میگیم کراس اوور کامپکت دقیقا از همچین چیزی صحبت میکنیم…
خیلی عالی شده ?…
فری
۶ تیر ۱۳۹۹شبیه اسباب بازی های چینی شده رینگش ضایع است
فری
۶ تیر ۱۳۹۹البته داخل ماشین عالیه منظورم فقط بیرونشه
ارشیاsvj
۶ تیر ۱۳۹۹به نظرم میتونست خیلی زیبا تر باشه.
کورش کبیر
۶ تیر ۱۳۹۹به این میگن کابین نه کابین لامبورگینی بالایی