پارسخودرو که متعلق به گروه خودروسازی سایپا است، در اوایل دهه ۸۰ شمسی مونتاژ نسل اول پیکاپ نیسان ناوارا که با کد D22 شناخته میشود را آغاز کرد. این خودرو که در آن زمان پیکاپ نسبتاً مدرنی محسوب میشد، به بخش وانتهای بازار کشور که تحت سلطه مدلهای سالخورده زامیاد ۲۴، مزدا ۲۰۰۰ و پیکان وانت بود، طراوتی بخشید. ناوارا که در ایران با نام نیسان پیکاپ عرضه میشد، حدود یک دهه روی خط تولید پارسخودرو باقی ماند اما با وضع تحریمهای سال ۱۳۹۱ علیه کشورمان، این شرکت در تولید پیکاپ به مشکل خورد.
پارسخودرو اما بجای اینکه خط تولید نیسان پیکاپ را تعطیل کند، سراغ نسخه چینی این خودرو رفت که توسط دانگفنگ با نام ریچ تولید میشد. ریچ که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ به بازار چین عرضه شد، از طریق سرمایهگذاری مشترک دانگفنگ و نیسان بر اساس ناوارا D22 شکل گرفته بود. درواقع ریچ را میتوان نسخه چینی شده نیسان پیکاپ دانست. دانگفنگ با انجام فیسلیفت و بهروزرسانیهایی، نسل اول ریچ را تا سال ۲۰۱۴ روی خط تولید نگه داشت و سپس نسل دوم آنرا معرفی نمود.
در ایران اما ریچ چندان موفق عمل نکرد و نتوانست جانشین خیلی مناسبی برای نیسان پیکاپ باشد ولی بااینحال رفتهرفته تا حدودی جای خود را در بازار باز کرد. حال نیز خبر رسیده که سایپا قصد دارد جدیدترین نسل ریچ را به بازار کشورمان عرضه کند. این پیکاپ جدید که در چین با نام ریچ ۶ شناخته میشود، برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. ریچ ۶ بر اساس نسل کنونی یا همان نسل سوم نیسان ناوارا ساخته شده که این اشتراک از ظاهر آن خصوصاً در قسمت جانبی و عقب کاملاً مشخص است.
بااینحال، دانگفنگ در قسمت جلوی ریچ ۶ با جلوپنجره بزرگ کرومی و چراغهای چندضلعی، نمای متفاوتی نسبت به ناوارا ایجاد کرده است. پروفیل جانبی این پیکاپ چینی اما اساساً با ناوارا یکسان است و در عقب نیز شباهت زیادی به همتای ژاپنی خود دارد. عرض و فاصله محوری ریچ ۶ که به ترتیب ۳,۱۵۰ میلیمتر و ۱,۸۵۰ میلیمتر است، دقیقاً با ناوارا یکسان است اما طول ۵,۲۹۰ میلیمتری آن کمی از نسخه ژاپنی بیشتر است. درمجموع، ازآنجاییکه ریچ ۶ بر اساس نسل سوم ناوارا شکل گرفته، ظاهری بسیار مدرنتر و عضلانیتر از ریچ قدیمی که در ایران دیدهایم دارد.
دانگفنگ برای ریچ ۶ داشبورد متفاوتی نسبت به ناوارا طراحی کرده که دریچههای تهویه دایرهای و تریم نقرهایرنگ از ویژگیهای آن هستند. البته طراحی کلی داشبورد چندان جالب و مدرن به نظر نمیرسد و سطح پایینتر خود نسبت به ناوارا را نشان میدهد. همچنین بهمنظور پایین آوردن قیمت، در داخل خودرو در قسمتهایی مثل کنسول میانی از پلاستیک خشک استفاده شده است. در میانه داشبورد یک نمایشگر ۷ اینچی قرار گرفته که از بلوتوث و اتصال تلفن همراه برخوردار است درحالیکه در تیپهای بالایی کنترل تهویه اتوماتیک هم ارائه میشود.
ریچ ۶ با دو پیشرانه مختلف شامل ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی بنزینی و ۲.۵ لیتری توربودیزل در بازار چین عرضه میشود. موتور بنزینی ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با گیربکس پنج سرعته دستی ارائه میشود. برای موتور دیزلی اما که ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، گیربکسهای پنج سرعته دستی، شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک قابل انتخاب است که آخری ساخت ZF بوده و از حالات رانندگی اقتصادی، اسپرت و برفی برخوردار است.
برای ریچ ۶ سامانه چهارچرخ محرک هم ارائه میشود که شاخت بورگ وارنر است اما این سیستم از قفل دیفرانسیل عقب بیبهره است که روی تواناییهای آفرود خودرو تأثیر منفی میگذارد. این پیکاپ چینی روی رینگهای ۱۶ اینچی با لاستیکهای ۲۵۵ قرار گرفته و ترمزهای آن در جلو دیسکی و در عقب کاسهای است. سیستم تعلیق ریچ ۶ در جلو از نوع دو جناقی و در عقب فنر شمش است و در همه تیپها بهصورت استاندارد به سیستم کنترل پایداری یا ESP مجهز است. در تیپهای بالاتر اما دیلایت LED و دوربین دید عقب هم ارائه میشود.
برای بازار ایران گفته شده سایپا نسخه بنزینی ریچ با گیربکس دستی را در نظر گرفته است اما هنوز تیپ و سطح تجهیزات آن مشخص نیست. این پیکاپ در چین با قیمتی از ۸۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۳,۹۰۰ دلار تا ۱۳۹,۸۰۰ یوآن معادل ۲۱,۷۰۰ دلار عرضه میشود و باید دید سایپا آنرا با چه تیپ و سطح تجهیزاتی در بازار کشور عرضه خواهد کرد. ازآنجاییکه بهتازگی این پیکاپ در مجموعه سایپا دیده شده است، احتمالاً بهزودی تولید آن توسط زامیاد یا پارسخودرو آغاز خواهد شد.
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰قصد از پیش داوری رو ندارم ولی یادمه راننده کامیون های دانگ فنگ بهش میگفتن دنگ و فنگ
امیدوارم هم اینا بهبود پیدا کرده باشن تو بحث استهلاک و کیفیت ساخت هم با قیمت مناسبی باشند مردم بالاخره مدتهاست ماشین خوب نتونستن قشر بزرگی از جامعه داشته باشند ولی با توجه به روبط خوب ایران و ژاپن اصلا دلیلی نداشت با تویوتا و نیسان کار نکنند
درسته پیکاپ میگم اول آمریکا ولی خب رابطه خوبی نداریم ولی با ژاپن رابطمون طوری بود که بشه از این کارها کرد و ماشینای به غایت بهتری به مردم تحویل داد ولی خب قطعا مافیایی دمپایی دزد خودرو وجود تویوتا و نیسان به ضررش بود اونا دزدی می خوان که الان میتونند بکنند لابد تو همکاری با تویوتا نمی تونستن خوب بدزدند
علتی هم که به این بیخردان سفله دمپایی دزد گفتم این بود که این اشخاص ذاتا دزدند شخصیتا در همین حد اند درسته الان به قدرت رسیدن یه پادشاهی تو دنیا خودروی ایران برپا کردن اما ( گفتم آدم نمیشوی، نگفتم شاه نمیشوی)
China
۸ تیر ۱۴۰۰همچین شاهکار مهندسی با چینین متریالی میتونه صنعت پیکاپ سازی آمریکارو زمین بزنه
بخصوص اینکه ضبطش توی نسخه آپشنال سی دی هم میخوره که همین یکی از نقاط قوت مهندسی این ماشین هست
🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪
۸ تیر ۱۴۰۰😂😂😂🇨🇳
Ninja
۸ تیر ۱۴۰۰توجه به این نداشته باشین یکی از ما هست میاد یه چیزی کورکورانه میگی که مثلا مارو اس….کل کرده
فردا پس فردا میره
اینا هم اکانت فیک رامین نیستن رامین از 5 قول خودروسازی چین حمایت میکنه و به بقیه مث ما میگه بد
و با منطق صحبت میکنه نه کورکورانه یا مثلا همین الان یه لینک میزاشت مثلا ثابت کنه که متریال خوبی داره یا مثلا ثابت میکد سی دی میخوره هرچند این سی دی میخوره و اینا همش مسخره بازی یه ادم ……. هست
mahan
۸ تیر ۱۴۰۰دقیقا یا این چندتا نخاله های جدید هستن یا رفقا شوخیشون گرفته از بیکاری دارن شوخی میکنن😂😂😂
new RAMIN
۸ تیر ۱۴۰۰دوستان عزیز لطفا تا انتها کامنت منو بخونید
اقای نینجای عزیز. این اکانت فیک ها را بیخیال.
من فقط از 5 غول خودرو سازی چین حمایت میکنم.
1 = جیلی / 2= چانگان/ 3 = گروه فاو (faw )
4 = گریت وال ( گریت وال زیر مجموعه داره مثل هاوال ، تانک، wey و…)
5 = بی وای دی (byd)
این ها5 غول خودرو سازی چین هستن و مردم چین خودشون خیلی تحویلشون میگیرن. البته برند هایی مثل X penge و nio و LI و اون تازه تاسیس ها هم داریم که انصافا کارشون درسته.
کمپانی سایک هم خوبه. ولی آنچنان رده بالا نیست مثل byd
اما این لیست رو ببین
https://www.instagram.com/p/CPxxiXRFXqz/
1=پریمویم رده بالا/2= پریمیوم/3= روبه رشد /4= استوار / 5=ارزش خرید پایین / 6= پیر مرد و بی ارزش!
اونایی که اینیستاگرام ندارید الان لیست رو میدم
1 = Voyah / hongqi / x penge / nio / faraday futur/ byton
و یه چند شرکت جدید الکتری سازی. من همه رو سرچ کردم.
انصافا کارشون خیییییلیییی درسته!!
2= بوگوارد / byd / اکسید / جتور / لینک اند کو / novat / wey /
3 =gac / geely / هاوال / mg / gemotry
4 = baojan / changan / chery / هیکن / لوکسژن /مکسوس / اسکای ورس/
5 = دانگ فنگ / فوتون/ جک/ هایما/ لند ویند / ولینگ/
6 = بایک/ برلیانس/ swm / ZD / jmc
دقت کنید هرچی ماشین بنجل هست تو ایرانه!!!!
جک / هایما/ دانگ فنگ / فوتون / برلیانس.
حالا فعلا ماشین خوب فعلا فقط جتور هست امید وارم مسخره بازی در نیارن و توقف تولید نکنن.
حالا اون کمپانی های که من تعریفشون میکنم کجا هستن ؟؟
جیلی هم در رده 3 یعنی روبه رشد هست.
changan هم رتبش 4 یعنی استوار هست.
گریت وال فقط wey و tank رو قبول دارم
Wey رتبش 2 هست یعنی پریمیوم. ولی تانک تازه تاسیس هست بعدا معلوم میشه.
Faw هم فقط هونگکی رو قبول دارم با بسترن. هونگکی که شماره1 هست پریمیوم رده بالا. بسترن هم پیداش نکردم تو لیست !
Byd هم کارش درسته رتبه 2 هست یعنی پریمیوم.
اگه دقت کنید من از کمپانی هایی تعریف میکردم ، میکنم و خواهم کرد ! که
همه شون در رده 1 و 2 و 3 و 4 هستن. اکثرا هم رتبه 2و 3 بودن.
همونطور که در لیست ملاحظه میکنید ماشین های بنجل وارد ایران میشه.
خب اون دیگه دست من نیستش. 🤷🤷🤷🤷🤷🤷
امیدوارم این سوء تفاهم ها حل شده باشه.
پدال کامنتمو منتشر کن.🙏🙏 با سپاس
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ تیر ۱۴۰۰مهیار جان حداقل رامین با مدرک میاد! بفرما اینم کامنت پربار،برام سخته بگم اما برای اولین بار با این مدرک های رامین موافقم….
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰ملعون هایلوکس d40 دیگه فک کنم کم آپشن ترینشه و نیم شاسیه و سی دی رو اونم می خوره برای کارای تو شرکتی سازمانی هم عالیه خصوصا که دیزلیه لابد هایلوکس glxs رو چین میزد شما فتوا میدادید که دنیا با این ماشین فتح شد
NAVID۰۰۹۸
۸ تیر ۱۴۰۰شاهکار پُهندسی !
همینی که پارسخودرو تولید میکنه را سوار شدم تا بوشهر رانندگی کردم و بازگشت را با هواپیما برگشتم !
فقط یک کلمه ، آشغال به تمام معنا و کاپرا بسیار بهتر ساخته و منتاژ شده !!!
در کل میگویم برای کسانی که هدف خریدشون پیکاپ چینی منتاژی هست در بازار ایران ، نه گرانترین را بخرید و نه ارزانترین ، بلکه باسابقهترین را بخرید چون چینیها ارزش ریسک خرید ندارند و مثل بقیه نیستند که چشم بسته خرید کنید ، پس کاپرا را بخرید که بین بد و بدتر ، انتخابتان بد باشد و نه بدتر !!!
سورنا
۸ تیر ۱۴۰۰روابط با کشورها مهم نیست باید با اصل کاری ینی دشمن بزرگ باعث نابودی ایران باعث آلودگی هوای ایران و … یعنی آمریکا اوکی باشیم
وگرنه همه کشورها از ترس آمریکا کاری نمیکنن
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰وقتی با تویوتا قرارداد تپل ببندی جنرال و فورد که می بینند مالی کم اوردن می تونن به دولت آمریکا فشار بیارند و خودشونو بیارند در واقع مهم ترین نکته سرمایه گذار خارجیه
نوید محمد
۸ تیر ۱۴۰۰رقیب اصلی تویوتا هایلوکس تو ایرانه.
البته کیفیتش پایین تره ولی خوب قیمتش هم به نسبت پایین تره و با توجه به سطح اقتصادی مردم در ایران، قطعا فروش بالاتری داره.
ولی فعلا طبق اطلاعات من، بالاترین فروش پیکاپ در ایران متعلق به ابر سلطان تک تاز جاده ها، دمپایی جلو بسته است!
زیزیگولو
۸ تیر ۱۴۰۰انگار اسم چین با بازار ایران عجین شده!!!!! چون هر وقت حرف از واردات به کشورمون میشه قبل از هر کشور دیگه ای اسم چین مطرح هستش!!!! بازار ایران شده بهشت کالاهای بنجل چینی!!!
Farzad
۸ تیر ۱۴۰۰خب مشخصه ، متاسفانه ایرانمون دیگه مستعمره چین شده .
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰وایی تیکه های مموتی کبیر
فراموش نمیشی مخترع پنجشنبه تعطیل و بین الطعطیلن وای اگه تایید میشد ۴ شنبه هارم تعطیل میکرد ماه محرم و صفرم به یه نحوی وارد سال تحصیلی میکرد یک هفته تعطیل
نوید محمد
۸ تیر ۱۴۰۰اصلا خودتم میدونی چی داری میگی؟
یه مشت واژه رو چیدی پشت هم!
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰نوید محمد یه کامنت راجع بگ مموتی پاک شد مال من موند
مموتی پنجشنبه رو تعطیل کرد
بین دو تعطیلی رو طی اصطلاح بین التعطیین تعطیل کرد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ تیر ۱۴۰۰هی وطن….
Navid_bivaN
۸ تیر ۱۴۰۰شما چند تا کشور اسم ببر که بازارش توسط چین قبضه نشده باشه. توی خود امریکا و کانادا هرچیزی رو ببینی (به جز ماشین) یا ساخت چینه یا مکزیک. اما این ک در ایران پر جنس های بنجل چینی میشه، مقصر تجار و سفارش دهنده ها هستن. اونا هرچی بهشون سفارش بدی رو تحویلت میدن.
زیزیگولو
۸ تیر ۱۴۰۰جالبه همه چیز تو آمریکا و کانادا بجز ماشیناشون چینیه !!!؟؟؟ این حرفا رو از سایتای داخلی که هدفمند از قراداد با چین و کالاهای بنجل چینی حمایت میکنن مطالعه کردی و باورت شده!!؟؟ مردم اگه بخان جنس مشابه با جنس اصلی آمریکایی یا اروپایی که فقط ظاهراً شبیه به اجناس بِرَند و با کیفیت آمریکاییو اروپایی هستن ولی از درون پوچ و بی محتوا و بنجل و بی کیفیت هستن رو از یه شرکت بی نامو نشون و بدون بِرَند جهانی بخرن و دریافت کنن، صادقانه بگم مستقیم باید برن سمت چینیها!!!! این حرفا مصداق ضرب المثل (هر چقدر پول بدی همونقدرم آش میخوری) هستش که البته این ضرب المثل بیشتر از سایر کشورای دنیا توی ایران حال صادق هستش !!! ……. حرف واسه گفتن زیاد دارم ولی به این بحث ادامه نمیدم چون از قرار معلوم امثال شما نمیخاین واقعیت رو ببینین ، پس بحث کردن مثل آب در هاون کوفتن هستش
Navid_bivaN
۸ تیر ۱۴۰۰خودم دارم زندگی میکنم و میبینم. نیاز به گفتن این سایتا نیست.
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰آقا نوید شما که ساکن جهرم هستید
کی به سلامتی رفتید ؟
با ویزای دانشجوی رفتین یا با کار یا کلا رفتید که بمونین ؟
Navid_bivaN
۸ تیر ۱۴۰۰اول 2020. دانشجویی اومدم. یهخ چند سالی هستم، برمیگردم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ تیر ۱۴۰۰برگردی کجا آقا نوید؟ بمون اونجا صفا کن اینجا با جهنم فرقی نداره…
mahan
۸ تیر ۱۴۰۰ابتین جان تفریح و صفا فوقش دو سه هفته هست بعدش عادی میشه و ادم دلتنگ میشه.من همیشه گفتم خارج برای زندگی زیاد مناسب نیست مگر بازنشتگی.اینجا کار کن برو اونجا تفریح کن بیا
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ تیر ۱۴۰۰چی بگم راستش،شما تجربه شو داشتید بهتر از من میدونید اما حداقل اونجا یه زندگی سالم داری اینجا فاجعه ست،قبول دارم غریبی سخته اما وقتی یه زندگی خوب جلو روت باشه از اینم میگذری….
Navid_bivaN
۸ تیر ۱۴۰۰ماهان درست میگه، اوایلش جذابیت داره. وقتی زندگی میکنی، با توریستی و سفر رفتن فرق میکنه و با مشکلاتش هم آشنا میشی. در کل آسمون همه جا یه رنگه. خوبی داره، بدی هم داره. اما هیچ جا کشور خود آدم نمیشه، با همه مشکلات و کاستی هاش.
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰به سلامت خیر موفق و موعید
انشاالله که بتونین برای این مملکت خدمت کنین
بعد در پله بالاتر برای کل بشریت
Navid_bivaN
۸ تیر ۱۴۰۰ممنون از شما رضا خان. پاینده و شاد باشید.
سورنا
۸ تیر ۱۴۰۰چون ایران یکی از استان های چین حساب میشه کم کم هم رسمی میشه
Ninja
۸ تیر ۱۴۰۰تازه جالبیش اینه موبایل ها خوب چینی هم وارد نمیشن یا کم میشن یا مثلا الان چرا یه نمونه از نیو تو ایران نیومده یا مثلا اشقال های 10 سال پیش چانگان اومده ولی UNI-K و اوشانگ X7 با طراحی نسبتا خوب و طراحی خیلی خوب داخلی با قیمتی مناسب و کیفیتی معقول البته شاید معقول با که جدیدا رو سوار نشدیم وارد نمیشن
یوسف
۸ تیر ۱۴۰۰خودروهایی مانند این در واقع خودروی کار و سازمانی هستن و بیشتر کاربری های خارج از شهر و برای محیط های کارگاهی، کشاورزی، معدن، شیلات و … دارند. در کنارش برای سفرهای ماجراجویی هم گزینه بسیار مناسبی هستند اما تو ایران و با این برچسب های قیمتی میلیاردی تبدیل شدن به ماشین های لوکس و پلوخوری که به ندرت از شهر بیرون میرن و یا در نهایت روشون یه پکیج آفرود نصب میشه و تو شهر باهاشون پز میدن.
این خودرو گرچه ظاهر مدرن تری نسبت به ساخته های پیشن چینی داره ولی مسلما اون سطح کیفیت و دوام رو نداره و حتما تو ایران با قیمت های تخیلی عرضه میشه و احتمالا بسیاری از شرکت ها و سازمان ها همچنان از مدل های فسیل استفاده خواهند کرد.
Angus_812
۸ تیر ۱۴۰۰خواستم جهت یاداوری بگم در ایران شورلت بلیزر پیکاپ برای مدتی مونتاژ میشد
وقتی برای تارا و شاهین داریم با همدیگه میجنگیم
اون رده بالاییا میرن پولی که از سایپا و ایرانخودرو بدست اوردن چینی میارن و ۱۰ برابر میدن به ۸۰ تا ادم نادون که از ماشین فقط ۴ چرخ بودنشو بلده
و طرف میاد اینجا ۵ کیلومتر کامنت میزاره که فقط چینی خوبه بقیه پول برندن
فقط میگم خداروشکر زنده ایم خیلیا همینشم ندارن
mahan
۸ تیر ۱۴۰۰متاسفانه اکثریت یک جامعه ثابت می کنند که لیاقتشون چیه؟درسته ما هم منتاژ میکردیم و هم سهامدار خودروسازی های مطرح دنیا بودیم ولی (بودیم).باور کنید اوضاع سلیقه خودرو توی بیرون هم همین طوره و شما کافیه فقط تو یک مهمونی برید و یک بنده خدا یک کراس اور چینی خریده باشه یا داشته باشه چنان مدح و ستایش میکنه و سلیقهش رو تو حلق افراد میکنه که شما حالت بهم میخوره میگید یکم میتونید ارومتر صحبت کنید من سردرد گرفتم!طرف کوپا گرفته بود و میگفت ماشین من از سانتافه و سورنتو و اوتلند بالاتره و درنهایت با x4 ماشینش رو مقایسه میکرد و میگفت پلت فرم ماکان داره!!!یعنی چی برادر من پلت فرم ماکان داره!!همین کارا رو کردن که الان همون کوپا رو میدن 940 تومن و تیگو7 رو 990 میدن!!!!در ضورتی که میشه با این پول خودروی کره ای و ژاپنی خرید.بحث لیاقته
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ تیر ۱۴۰۰کاملا درسته،اتفاقا خود منم زیاد(زیاد که نه همه اینطورین!) از این موردا دیدم طرف میان ال نود نابود رو با پورشه پانامرا مقایسه میکنه! چرا؟چون یکم ارتفاعش اومده پایین یه کیت اگزوز تقلبی هم گذاشته! از نظر خودش ال نودش آخر ماشینه اما ال نود بقیه کشک!😂یا مثلا یکی از همسایه های ما تیگو ۵ خریده همه جاش آرم و جلوپنجره رنجروور چسبونده دیگه یه پزی نمیده! برعکس یکی داریم مزدا ۳داره اما انگار که نه انگار ماشین داره اصلا چیزی نمیگه! بحث عقل و منطق درنتیجه همون لیاقته….
Angus_812
۸ تیر ۱۴۰۰والا من خودم یه ۲۰۶ تیپ ۵ دارم
ولی تو شتاب از پیکانم جا موندم🤣
سال ۹۸ صفر گرفتم ولی شیشه هاش و رو دریاش صدا خر خر میده
یکی از دوستانم نمایشگاه خودرو داره و پورشه و بنز براش مثله پرایده
یه پورشه ۹۱۱ کانورتیبل داشت که صاحبش از کیفیت متریالش راضی نبود تاکید میکنم پورشه ۹۱۱
بعد دوستان گران قدر میان تیگو و بسترن رو میگن ابرخودرو ساز چین و با بنز و بی ام و سر شاخ میکنن
ما هیچ ما نیازمند تفکر
🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪
۸ تیر ۱۴۰۰یه فسیل کپی چینی دیگه …. به جا اینکه الان ما سوار بهترین ماشینا بشیم اینم نمیتونیم بخریم .
mahan
۸ تیر ۱۴۰۰راستش قیمتش اصلا مناسب نیست و ماوریک هست با 19.995 چرا اینو بگیریم.بعدش ما پیکاب هایی مثل هوندا ریجلاین و مزدا BT-50 تاندر و نیسان فرونتیر و ایسوزو دی مکس جدید و فولکس واگن اماروک هست راستش مشکلی ما با ژاپن نداریم اگه مافیا نبود بجای پادرا و اسنا و جک و جانی اینا وارد می کردیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ تیر ۱۴۰۰جک و جانی!😂😂یاد جانی دپ افتادم!😂
mahan
۸ تیر ۱۴۰۰من هنوز منتظرم جانی دپ یک انتقام شیک و مجلسی از ماست بگیره!😂😂
فرید
۸ تیر ۱۴۰۰فعلا که امبر خودش رو بدجور کله پا کرده.
احتمالا پشت پرده دستهای ماست باشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ تیر ۱۴۰۰آره والا منم خیلی منتظرم،البته فعلا با هرد حال میکنه ماست و الکل 😂😂….
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ تیر ۱۴۰۰این وانت خیلی بی ریخت نیست حداقل خوبه پلتفرم درست و حسابی داره اما از نظر دوام،کیفیت و راندمان هی از عکس و فیلم هاش مشخصه چیز مزخرفیه،خدا فقط اون داشبوردش!😂 کیفیت از سرتاپاش میباره….
رامتین
۸ تیر ۱۴۰۰کیفیتش مشخصه …
حمید
۸ تیر ۱۴۰۰چرا دنده اتوماتیکش را در ایران تولید نمی کنند و چرا خودروسازان با خودروهای دنده اتوماتیک مشکل دارند و از این نوع دنده متنفرند؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ تیر ۱۴۰۰یه نکته جالبی که امروز دیدم این بود پارس خودرو ۲صفحه بیشتر پست نداره!😂😂 اما مثلا بنز یا فورد هر کدوم نزدیک ۷۰تا ۱۲۰تا صفحه پست دارن! بیچاره ایرانیا چقدر مظلوم واقع شدن!🤣🤣البته خوب کاری میکنین همون دو صفحه هم زیادیشه!😂😂😂