آنچه در مقاله تست و بررسی برلیانس اچ ۳۳۰ میخوانید:
- مقدمه
- طراحی ظاهری
- کابین
- امکانات رفاهی
- امکانات ایمنی
- مشخصات فنی
- تجربه رانندگی
- هزینههای نگهداری
- جمعبندی
- جدول مزایا و معایب
مقدمه
قرارداد شرکت چینی برلیانس اتو در سال ۲۰۰۳ با بی ام و، بعد از ۱۱ سال این شرکت را در کانال خودروسازی سبک انداخت. برلیانس در سال ۲۰۰۳ با مونتاژ برخی از خودروهای برند محبوب بی ام و، بخش خودروهای سبک خود را راه انداخت. رفتهرفته برلیانس دست از مونتاژ خودروهای شرکتها برداشت و تصمیم گرفته تا خودش شروع به تولید خودرو کرد. این شرکت دولتی آنقدر پیشرفت داشت که در سال ۲۰۱۳ ششمین خودروساز بزرگ چین معرفی شد. به نقل از برخی منابع بعد از سال ۲۰۱۶ کمکم اوضاع مالی این شرکت خراب شد، در سال ۲۰۱۸ میزان سهام بیامو در جوینت ونچر به ۷۵ درصد رسید و نهایتاً در نوامبر سال ۲۰۲۰ این خودروساز بهپایان عمر ۲۸ ساله خود رسید. اما هنوز هم در سایت رسمی برلیانس برخی از محصولات جدید این کمپانی به نمایش گذاشته میشود.
اما داستان سری اچ ۳۰۰ (H300) در ایران از سال ۹۳-۹۴ شروع شد. برلیانس اچ ۳۳۰ در چهار نسخه ۱.۵ لیتری دندهای، ۱۰۵ لیتری اتوماتیک، ۱.۶۵ لیتری اتوماتیک و ۱.۶۵ لیتری دندهای در بازار ایران توسط پارسخودرو مونتاژ شد. البته نسخههای ۱.۶۵ لیتری فقط در سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ مونتاژ شدند. در واقع تفاوت این نسخهها فقط به امکانات رفاهی و مشخصات فنی محدود میشد. البته نسخه هاچبک اچ ۳۳۰ با نام اچ ۳۲۰ و C3 به بازار ایران عرضه شد و بهجز نداشتن صندوق و چند تفاوت ظاهری بسیار کم هیچ فرقی با اچ ۳۳۰ نداشت.
در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال مجله پدال به سراغ برلیانس اچ ۳۳۰ ۱.۵ دندهای رفتهایم تا ارزش خرید آن را در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بررسی کنیم. با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری برلیانس اچ ۳۳۰
جلوپنجره کلیوی که به تقلید از محصولات بی ام و روی این خودرو استفاده شده بیش از هر چیز توجه بیننده را به برلیانس جلب میکند. احجام پف کرده در همه جای طراحی این خودرو مخصوصاً قسمت جلویی آن دیده میشود. قاب مه شکنها در طرفین سپر قرار گرفتهاند. دو خط مورب از ستونهای A شروع شده و رفتهرفته جلوتر میآیند و به هم نزدیکتر میشوند. این سبک طراحی کاپوت باعث میشود زمانی که در جایگاه راننده قرار میگیرید حس عضلانی بودن خودرو به شما دست دهد.
نمای جانبی برلیانس اچ ۳۳۰ مانند اکثر خودروها ساده و بیپیرایه نیست و رینگهای آلومینیومی ۱۶ اینچی و خط شانه پف کرد که از ابتدای گلگیر عقب شروع شده و در میانه گلگیر جلو پایان یافته به زیبایی این بخش افزودهاند. البته از نقش طراحی گلگیرهای پف کرده که در کمتر خودرویی دیده بودیم در افزودن زیبایی به نمای جانبی اچ ۳۳۰ نمیتوان گذشت.
بلافاصله بعد از اینکه به قسمت انتهایی خودرو توجه کنید یاد نیسان تیانا میافتید. طراحی این بخش شاید مانند باقی قسمتهای خودرو هماهنگ به نظر نرسد اما آنچنان هم ناامیدکننده نیست. چراغ عقبهای کوچک و نبود کروم کاری در هیچکدام از قسمتهای این خودرو کمی ما را از طراحی این خودروی ۳۰۰-۵۰۰ میلیون تومانی ناامید میکند.
کابین برلیانس اچ ۳۳۰
طراحی کابین این خودرو تا حدودی شبیه به برخی از محصولات قدیمی هیوندای و کیا است. خوشبختانه در کابین اچ ۳۳۰ از چند رنگ متفاوت استفاده شده و زیبایی کابین را دو چندان کرده. کیفیت متریال استفاده شده در کابین چندان رضایتبخش نیست و استفاده از پلاستیک خشک در بیشتر قسمتهای این خودرو این موضوع را پر رنگتر جلوه میدهد. اما کیفیت روکش صندلی و پارچهای که بر روی درها استفاده شده کمی ما را راضی میکند.
برلیانس مورد تست ما تقریباً نو محسوب میشود و طبیعتاً بعد از حدود ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد افت کیفیتی در متریال استفاده شده در کابین به چشم نمیآید. دسترسی به ادوات داخل کابین نسبتاً ساده و بیدردسر است اما موقعیت قرارگیری دستهدنده کمی متفاوت و در ساعات اولیه استفاده از آن ممکن است کمی راننده را به دردسر بیاندازد.
فضای کابین برلیانس کمی بزرگتر از پژو پارس و امثال آن است اما فضای صندوق عقب آن بسیار بسیار بزرگتر از همکلاسانش است. با این وجود موقعیت قرارگیری صندلیهای جلو در برلیانس اچ ۳۳۰ به گونه بوده که سرنشین عقب بههیچعنوان نمیتواند پای خود را زیر صندلی جلو ببرد و این موضوع ممک است در سفرهای طولانی موجب آزار سرنشینان عقب شود. البته تعبیه نشدن فضای کافی برای قرار دادن اشیا در کابین هم یک نقطه ضعف بزرگ برای این خودرو محسوب میشود.
امکانات رفاهی برلیانس اچ ۳۳۰
متأسفانه برلیانس اچ ۳۳۰ دندهای در بحث امکانات رفاهی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. برای مثال حتی بلندگوهای عقب، سنسور عقب و یا حتی استراحتگاه دست برای سرنشینان عقب هم در این نسخه به کار گرفته نشده. آینههای جانبی برقی، کولر الکتریکی، ۴ شیشه برقی، تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت بهصورت دستی، فرمان برقی و تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو تنها امکانات برلیانس اچ ۳۳۰ دندهای محسوب میشوند.
اما داستان در نسخه اتوماتیک این خودرو کاملاً متفاوت است. شما در نمونههای اتوماتیک برلیانس اچ ۳۳۰ میتوانید شاهد سنسور و دوربین دنده عقب، مانیتور، سانروف، سیستم ورود بدون کلید، تنظیمات سیستم صوتی از روی فرمان و ناوبری باشید. اما هنوز جای خالی تنظیم برقی صندلی راننده و یا آینه تاشو برقی در این خودرو احساس میشود.
امکانات ایمنی
متأسفانه ستارههای ایمنی که برلیانس در تستهای بینالمللی دریافت کرده مشخص نیست و حتی ممکن است روی این خودرو این تستها صورت نگرفته باشد؛ اما هرچه باشد ایمنی آن از پراید بهتر است! ترمز ABS و EBD،ترمز دیسکی جلو (در نسخه اتوماتیک ترمز دیسکی عقب هم وجود دارد) و ایربگ راننده و سرنشین تنها امکاناتی ایمنی هستند که در اچ ۳۳۰ قابل تجربه است.
مشخصات فنی برلیانس اچ ۳۳۰
همانطور که میدانید سایپا در ابتدا نصمیم داشت شاهین را با موتور BM۱۶ برلیانس به بازار عرضه کند اما بعدها تصمیمش عوض شد و موتور M۱۵-T توربوشارژ را روی آن قرار دارد.
موتور و گیربکس اچ ۳۳۰ مطمئناً یکی از مزیتهای بزرگ آن نسبت به رقیبانش محسوب میشود و این مورد در نسخههای ۱.۶۵ لیتری بیشتر نمود پیدا میکند.
در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی کامل نسخه ۱.۵ دندهای اچ ۳۳۰ را مشاهده کنید.
برلیانس اچ ۳۳۰ ۱.۵ لیتری دندهای | |
حجم موتور | ۱۵۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۰۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۸ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۲.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۴ لیتر به ازای صد کیلومتر |
حجم باک سوخت | ۵۵ لیتر |
جرم خالص | ۱۲۴۴ کیلوگرم |
تجربه رانندگی برلیانس اچ ۳۳۰
نوبتی هم باشد نوبت تجربه رانندگی با برلیانس اچ ۳۳۰ است. موتور ۱.۵ لیتری برلیانس بسیار بیصدا و بی لرزش روشن میشود. حرکت بهآرامی شروع میشود. پس از کمی رانندگی با برلیانس متوجه میشوید که دید به اطراف بهواسطه آینههای جانبی کوچک و داشبورد بسیار بزرگ کم است. سیستم تعلیق برلیانس به واسطه لاستیکهایی با فاق بلند قادر است به راحتی از پس چالهچولههای خیابانها برآید.
شتاب و کشش برلیانس در نسخه ۱.۵ لیتری تا حدودی شبیه به خودرویی مانند پژو پارس است و شاید کمی بهتر. اما مطمئناً شتاب نسخه ۱.۵ لیتری بهپای بسترن B30 نمیرسد. البته اشتباه نکنید، قدرت برلیانس برای یک استفاده معمولی کاملاً مناسب و راضیکننده است. عملکرد کولر در اچ ۳۳۰ بسیار خوب است و به راحتی میتواند کابین را خنک کند.
اوضاع تقریباً برای برلیانس اچ ۳۳۰ خوب پیش میرفت تا به اولین پیچ در جاده رسیدیم. میتوان گفت هندلینگ این خودرو فدای سواری نرم آن شده و نبود ESP هم این موضوع را تشدید میکند. عایقبندی کابین در سرعتهای بالا نسبتاً مناسب است و مانند اکثر خودروهای این رده قیمتی خبری از شنیده شدن زیاد صدای لاستیکها در کابین نیست.
عملکرد ترمزهای اچ ۳۳۰ زمانی که خنک هستند بسیار عالی است اما بعد از داغ شدن، عملکرد آنها بهطور محسوسی کاهش مییابد.
هزینههای نگهداری برلیانس اچ ۳۳۰
پیش از هر چیز باید بگوییم که به گفته مالک هزینه تعویض روغن و فیلتر هوا و روغن این خودرو حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان میشود که رقمی منطقی برای خودروهای این رده قیمتی است. در جدول زیر نیز میتوانید قیمت برخی از قطعات برلیانس اچ ۳۳۰ را مشاهده کنید.
نام قطعه | قیمت |
لنت ترمز جلو | ۵۰۰ هزار تومان |
تیغه برفپاککن (راننده) | ۱۵۶ هزار تومان |
شمع | ۳۲۵ هزار تومان |
زنجیر تایم | ۲.۴ میلیون تومان |
باتری | ۸۰۰ تا ۱.۳ میلیون تومان |
دسته موتور جلو | ۱.۵ میلیون تومان |
کمکفنر عقب | ۱.۳ میلیون تومان |
سپر جلو بدون رنگ | ۲ میلیون تومان |
جمعبندی
در کل باید گفت که برلیانس اچ ۳۳۰ دندهای میتواند خودرویی مناسب برای یک خانواده چهار نفره باشد که چندان وابستگی به آپشن ندارند و بیشتر به کیفیت خودرو اهمیت میدهند. اگر بخواهیم این خودرو را با رقیبانش مقایسه کنیم باید بگوییم که مطمئناً از پژو پارس بهتر و بهصرفهتر است اما ممکن است کمی از بسترن B30 عقبتر باشد. البته اگر نسخههای ۱.۶۵ لیتری اتوماتیک این خودرو را خریداری کنید ممکن است انتخاب بهتری نسبت به بسترن B30 باشد.
در پایان از جناب آقای حسن رضایی، مالک خودرو جهت صرف وقت با تیم تست مجله پدال تشکر میکنیم.
جداول مزایا و معایب
ویژگیهای مثبت اچ ۳۳۰ دندهای | معایب برلیانس اچ ۳۳۰ دندهای |
موتور و گیربکس هماهنگ | امکانات ناامیدکننده بهخصوص در نسخه دندهای |
مصرف سوخت | هندلینگ نهچندان مناسب |
فراوان بودن قطعات یدکی | کیفیت ساختی پایینتر از برخی رقبا (بسترن B30 و یا تندر نود پلاس) |
AMANTE
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ماشین خوبیه و اون اوایل که اومد فروش قابل قبولی رو تجربه کرد ولی الان به نظرم ارزش خرید زیادی نداره.
یک راهنمایی میخوام از شما من الان یکماه هست که مزدا 323 رو خریدم ولی توی این مدت اصلا ازش راضی نبودم و میخوام عوض اش کنم. دوست دارم پیشنهاد های شما تا محدوده ی 500 میلیون رو بدونم. ممنون.
࿗
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ساندرو یا ال نود بگیرید خیلی بی آزاره
NAVID۰۰۹۸
۲۴ شهریور ۱۴۰۱اما برام جالب بود که موتورش زنجیر تایم داره و این خودش یه نعمتِ !
AMANTE
۲۴ شهریور ۱۴۰۱خودم ام انتخاب ام ساندرو اتوماتیک بود ولی با طراحی داخل اش حال نمیکنم.
تشکر.
Erfan
۲۴ شهریور ۱۴۰۱با سلام.
فکر کنم نمونه های حدود ۱۰۰هزار کارکرد رنو مگان.چری آریزو ۵.
و کم کارکرد ساندرو و چانگان cs35 گزینه های خوبی هستند.
اگر مجرد هستید و خیلی به فضای داخلی نیاز ندارید پژو ۲۰۷هم هست.
اگه خانواده هم هستید و ایرانی میخواید دنا پلاس.
ولی به نظر من یه تمیز مگان یا آریزو ۵بهتره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ شهریور ۱۴۰۱به هیچ کس چانگان CS35 به کسی پیشنهاد نکنید
قدرت ماشین اونقدر کمه که حتی برای استفاده داخل هم شهر هم افتضاحه
مسافرت و شیب جاده با خانواده که هیچ
۲۴ شهریور ۱۴۰۱(به هیچ کس چانگان CS35 به کسی پیشنهاد نکنید.قدرت ماشین اونقدر کمه که حتی برای استفاده داخل هم شهر هم افتضاحه.مسافرت و شیب جاده با خانواده که هیچ)
درود جناب.بزرگترین مشکلی که چانگان cs35 درخصوص شتاب داره اینکه خطای کیلومتر کمی داره. کلا 3 کیلومتر خطا داره. برای همینه همه فکر میکنن وای چقدر کند هست راه نمیره. اما باید بگم کیلومتر سرعت واقعی نشون میدن نه خطای 20تایی مثل پارس!
https://aspb26.asset.aparat.com/aparat-video/52f9a98c3264f5e2b47cc286ed7c848c30408836-240p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjUxNTdlOWNkNjdmMWY5ZDIyMGQ0Nzk0Y2Q1M2Y3MWZiIiwiZXhwIjoxNjYzMjcwMzE2LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.Q7l2JIK1UOfYf81WVIYucBhBu-QUTsSXw_6HVUqt3ww
اگه چانگان خطای کیلومتر یه سری ماشینارو داشت الان تبدیل به سلطان میشد اما خب نداره و واقعیت رو نشون میده و البته سلطان هم نقطه میکنه در ویدئو هم کاملا مشخصه
بزرگترین مشکل چانگان cs35 برای خانواده فضای صندوق عقبش هست که بسیاری از مالکان شکایت دارن خیلی کوچیکه. همچنین نبود صفحه نمایش چون سایپا حذفش کرده و باید جدا خرید نصب کرد. اینکه میگن شتاب نداره بخاطر اینکه خطای کیلومتر پایین هست البته با همین کندیش از بسیاری از تندها سریعتره!
البته این داستان برای بسترن B30 هم هست میگن شتابش 14هست و کنده.اما با همون کندیش از بسیاری از تند ها سریعتره.
Bmw gg6
۳۰ شهریور ۱۴۰۱بله،واقعا باید پدال گاز رو تا ته فشار بدی تا بتونی یه سبقت ریز بگیری
AMANTE
۲۴ شهریور ۱۴۰۱مگان یک مقدار برای من چهره ی قدیمی داره اما شنیدم خوب ماشینی هست ولی قطعات اش گرونه.
آریزو پنج هم انتخاب خوبیه ولی میگن قطعات اش توی شهر من درست و درمون پیدا نمیشه.
ماشین ایرانی هم نمیخوام بخرم.
تشکر.
Bmw gg6
۳۰ شهریور ۱۴۰۱تو این رنج یا مونتاژی داریم یا نسخه فیس لیفت همون سمند و پژو و ال نود
سراغ چینی کارکرده نرو که خرج میزاره رو دستت
اگه ظاهر برات مهم نیست یه ساندرو بگیر اگر فضاش هم کمه یه ال نود خیلی عالیه که خیلی هر دو باکیفیتن
Bmw gg6
۳۰ شهریور ۱۴۰۱این پول رو بدی 207؟؟
واقعا هیچ وقت درک نکردم اون موتور tu5
و یکم زرق و برق چجوری بعضیا رو گول زده
ادم 206 بخره همون کارایی رو داره و ارزونتر هم هست ولی با موتور tu5
فرامرز
۲۴ شهریور ۱۴۰۱میتونم بپرسم از چه چیزیش راضی نیستید؟ من تجربه ای ازش ندارم ولی رو کاغذ به جز آپشن نسبت به مدل های جدیدتر هم قیمتش چیزی کم نداره
NAVID۰۰۹۸
۲۴ شهریور ۱۴۰۱قطعاً ساندرو بگیر .
M.Kkarimi
۲۴ شهریور ۱۴۰۱حاجی خدایی چجوری از مزدا 323 راضی نبودی؟!؟!
:/
دانیال
۲۵ شهریور ۱۴۰۱برادر اگه بتونی یه کرولا ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ که اذیت نشده باشه ( معمولا نشده چون ماشینه که ظاهرش اسپرت نیست ) گیر بیاری بعد از یه هفته سواری گرفتن ازش ، دعام میکنی . ممکنه یه کم بالاتر از ۵۰۰ تومن هم بگن ولی چک و چونه بزن صاحبهاشون آدمای لوتی ای هستن
وی
۲۵ شهریور ۱۴۰۱میشه علت نارضایتی تو بگی اخه نشنیدم کسی ناراضی باشه از مزدا 323
Bmw gg6
۳۰ شهریور ۱۴۰۱اگر در توان داری یک ساندرو اتوماتیک گزینه خوبیه هم با کیفیته هم سگش به چینیا شرف داره
البته اگه اپشن برات مهمه مثل( دوربین و حسگر و پارک و نمایشگر و از این چیزا میتونی روش نصب کنی) اصلا رو کیفیتش شک نکن اگه بتونی یه صفرشو گیر بیاری راحت بهت قول میدم تا 100 هزارتا فقط روغن و بنزین باید عوض کنی
فقط اگه با خوانواده پرجمعیت هستی گزینه مناسبی نیست چون هم فضای صندوق کمه هم برا سرنشین عقب
بهراد
۲۴ شهریور ۱۴۰۱هرچی نباشه حداقل ایربگش باز میشه و همین یعنی سگش شرف داره به ارابه های داخلی. البته با این قیمت ارزش خرید جالبی نداره.
Bmw gg6
۳۰ شهریور ۱۴۰۱بله واقعا
آرین
۲۴ شهریور ۱۴۰۱به نظرم این مقدار قدرت و گشتاور برای وزن 1240 کیلوگرمی کمه.
Royal Driver UK 70
۲۴ شهریور ۱۴۰۱آرین این یک ماشین اقتصادی برای خانوادست . برای خانواده سرعت ملاک نیست همینقدر هم براش جوابه.
آرین
۲۵ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا برعکس. در استفاده خانوادگی بخاطر وزن زیادی که روی ماشین میاد به موتور قوی نیاز هست.
Bmw gg6
۳۰ شهریور ۱۴۰۱میشه بگی این ماشین دقیقا چیش خانوادگیه؟ -)
عمادی
۲۴ شهریور ۱۴۰۱من پنج ساله دارمش و 183 هزار تا راه رفتم. کیفیت پلاستیک داخل خیلی جالب نیست. کیفیت موتور و گیربکس اتوماتیک خوبه و تا حالا خرابی نداشته. شتاب ماشین جالب نیست و در حد تیباست ولی تو جاده رو دور که بیفته خیلی نرم و خوب میره. در کل ماشین خوبیه ولی الان گزینه های دیگه ای برای خرید هست که کمی بهتره
Royal Driver UK 70
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ای کاش ما بجای پراید اینو داشتیم. ماشین راحتیه از نظرم از هیچی بهتره! قیمتشو نمیارزه اما درکل محبوب و موفق ظاهر شد تو ایران.
Erfan
۲۴ شهریور ۱۴۰۱چند باری قسمت عقب این ماشین نشستم برای من با قد ۱۸۰واقعا جای کافی نبود و باید پاهارو جفت کنار هم میزاشتی و جا برای جلو بردن و استراحت دادن به زانو ها نبود که خیلی آزار دهنده بود حتی برای ۱۰دقیقه سوار شدن.
کیفیت ادوات داخل ماشین هم تعریفی نیست.
مانی
۲۴ شهریور ۱۴۰۱نکته اول : در متن نوشته شد که این کمپانی در سال 2020 میلادی به پایان عمر 28 ساله خود رسید که اشتباه است چون اگر مبنای فعالیت کمپانی برلیانس را سال 2003 در نظر بگیریم این رقم میشه 17 سال نه 28 سال.در ضمن،طبق مندرجات ویکی پدیا انگلیسی،در سال 2022 میلادی،شرکت ب ام و 100 درصد سهام برلیانس موتور و 75 درصد از سهام جوینت ونچر برلیانس – ب ام و را در کنترل خودش گرفت و این به معنی کنترل اکثریت سهام این شرکت از طرف ب ام و هست.پس میشه گفت که شرکت برلیانس هنوز مشغول تولید خودرو هست اما با کنترل بیشتر ی از سوی شرکت ب ام و .
نکته دوم : علاوه بر موتور 1.5 لیتری،یک موتور به حجم 1.65 لیتر هم بر روی سری 300 تولید برلیانس در ایران نصب شد که شتاب و کشش بهتری داره و در ترکیب با گیربکس 4 سرعته ساخت شرکت هیوندای پاور تک،رانندگی روان تری و هماهنگ تری رو ارائه میده.این همون موتوری بود که قرار بود روی خودرو شاهین سایپا هم نصب بشه که متأسفانه به دلیل تحریم ها این موضوع منتفی شد و سایپا به ناچار به همون موتور قدیمی رو آورد.
نکته سوم : سری 300 برلیانس از انتخاب های نسبتا خوب سایپا بودند و ماشین های بودند که حداقل طبقه متوسط قدرت خریدشون رو داشت و خیلی از حقوق بگیرها هم می تونستن این ماشین رو بخرن.(منظورم سال های 93 تا 96 هست).
فرامرز
۲۵ شهریور ۱۴۰۱با سلام به پدالی های عزیز
یکی از دوستای نزدیکم مدل هاچ بک یعنی ۳۲۰ این ماشین رو داره
مدل ماشینش ۹۶ و موتور ۱.۶۵ با کارکرد ۱۱۰ هزار کیلومتر
بعد از حدود ۲۰ هزار کیلومتر اول فرمونش صدا میده و چندین بار برده درست کرده ولی نهایت ۵ هزار کیلومتر صدا نمیده و دوباره مثل قبل میشه اما واقعا فرمون نرمی داره ولی فرمونش به اصطلاح خیلی تیزه و انگار که به سرعت حساس نباشه توی سرعت بالا هم خیلی تیزه و نرمه
ضمن اینکه صندلی های جلو خیلی بیش از حد پایینه
جنس داشبوردش دقیقا جنس داشبورد ۲۰۷ هستش
حالت گهوارهای سر پیچ داره و اونم بخاطر نرمی ماشینه که هندلینگ فدا شده
صندلی های عقب هم واسه من برای مسافت طولانی یکم سخته
اما انصافا از پژو پارس و امثالهم خیلی بهتره
از لحاظ هزینه هم تا حالا جز مصرفی خرج دیگه ای نکرده و ماشین بی دردسری بوده برای دوستم
بابک
۲۵ شهریور ۱۴۰۱برلیان با این شرایط بازار خودرو و لوازم یدکی ، لرزش خرید ندارد….
دیگه تولید نمی شود و قطعات یدکی بازار گران است
کف ماشین ، مخصوصا اگزوز به سرعت گیرها و رمپ ها گیر می کند
سرنشین عقب جای پایش مثل ۲۰۶ کوچک و تنگ است
مصرف لنت ترمز ش زیاد است
در ارتباط با مقایسه با ماشین های داخلی به نظر بنده ساندرو ارزش خرید دارد اما فوق العاده داخل ساندرو خسته کننده است ،برعکس موتور و گیربکس بی نقص اش
شاهین با توجه به قیمت و آپشن هایش و اتاق جاداره،
و مصرف سوخت پایین، نسبت به قیمتش می ارزد
بنده هم برلیانس داشتم هم شاهین و هم ساندرو…
که این موارد را گفتم
پیگیر
۲۵ شهریور ۱۴۰۱باسلام و احترام به همه پیشنهادات و انتقادات
حدود ۴ساله که برلیانس دارم چندسال قبلش پرشیا داشتم و حتی میتسوبیشی هم رانندگی کردم نرمی ماشین و فرمانهای برقی و بسیار نرم که حتی ۱۰۰۰کیلومتر رانندگی هم اذیتت نمیکنه برلیانسو حاضر نیستم با هیچی عوض کنم با ماشینهایی که مقایسه کردین خیلی فرق داره.
محمدرضا
۲۶ شهریور ۱۴۰۱من تندرپلاس داشتم معامله کردم با h330 پشیمون شدم دوباره می خواهم ساندرو بگیرم یا اگه نشد همون تندر پلاس بگیرم
ارشک
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ایکس 22 دنده ای اسپرت اکسلنت فول..
Bmw gg6
۳۰ شهریور ۱۴۰۱برا شماها متاسفم که فقط خوبی ماشین رو به اپشن درک میکنن هعی :/
Asheghi
۲۶ شهریور ۱۴۰۱باسلام،من سال ۹۶ گرفتم،ترمزش ضعیف بود که ازلنت جک استفاده کردم عالی شد ترمز دستی ضعیف، سرعت وشتاب عالی،بدون صدا،باتشکرازنظرات دوستان
علی
۱۵ آبان ۱۴۰۳هر ماشینی دوست دارین ؛ بخرین الا مگان!!!!! مگان مزخرفترین ماشینه خصوصا الان که پیر شدندهمشون و عموما مشکل برقی دارن و به هیچ عنوان هم برطرف نمیشه مشکلات مربوط به قسمت برق خودرو…. کیفیت سینه و داشبورد خودرو اشغال هست؛ صدای موتور داخل ماشینه ….. هزینه هاش سرسام اوره و برای یه ماشین کهنه اصلا منطقی نیست اینهمه هزینه کنید….. من نگفتم تویوتا ، مزدا ، ال نود و ….. من صحبت از مگان کردم که هر کسی گیرش بیفته بیچاره میشه ، ضمنا بدفروشتربن خودرو بین بقیه هست …. تجربه من از خرید دوبار مگان اوتومات ۲۰۰۰ بود
محمد
۲۶ آبان ۱۴۰۳چند سال هست که مگان 1600 دارم، فقط مصرفی عوض کردم، پرشتاب نسبت به ماشین های حتی 1800 و سواری عالی و نرم، واقعا رانندگی خسته کننده ای نداره
در کل خیلی راضی ام
Bijan
۳۰ آبان ۱۴۰۳برلیانس h330 بهترین ماشین توی رده خودش هست توی سواری ها واقعا بهترینه ۳ ساله دارم این ماشینو واقعا بهترینه