ایستگاه خبرپارس خودرو

انتشار تصاویر رسمی و اطلاعات فنی تندر 90 جدید؛ سدان P90

پارس خودرو بعد از سال‌ها تحقیق و پیشرفت در فناوری‌ها، تصاویر رسمی و اطلاعات فنی P90 را منتشر کرده است. این پروژه‌ی عطیم براساس تندر ۹۰ ارایه می‌شود و پلتفرم قدیمی رنو (داچیا) لوگان دارد.

سرعت خودروسازان ایرانی در تولید مدل‌های جدید و دست‌یابی به دانش روز، خجالت‌آور است. این صنعت در کشور ما، نه‌تنها باعث افتخار نیست؛ امیدی هم به پیشرفت آن احساس نمی‌شود. سایپا و ایران خودرو، با حمایت کامل دولت‌های مختلف طی چند دهه، از بازار انحصاری استفاده کرده‌اند؛ اما زیان انباشته و ناتوانی از پیشرفت دارند.

بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ تصاویری از پروژه‌ی P90 توسط پارس خودرو منتشر شد. این محصول، تندر ۹۰ ایرانیزه نام گرفت و نوید فاجعه‌ای دیگر در تاریخ خودروسازی ایران داد. رنو (داچیا) لوگان که در ایران به نام تندر ۹۰ نیز شناخته می‌شود، سال ۲۰۰۴ معادل ۱۳۸۲ رونمایی شده و حالا توسط مهندسان نخبه‌ی ایرانی، همراه پیشرانه‌ی ساخت داخل و طراحی متفاوت، ارایه می‌شود.

تندر ۹۰ ایرانی از پیشرانه ME16 استفاده می‌کند که امسال زیر کاپوت شاهین پلاس، عملکرد ضعیف خود را به نمایش گذاشته است. این پیشرانه نسخه‌ای از TU5 پلاس ایران خودرو محسوب می‌شود. موتور ۱.۶ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر، همراه جعبه دنده ۵ سرعته دستی برای P90 وجود دارد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل پیچشی خواهد بود. ترمز جلو دیسکی است اما در عقب از ترمز های قدیمی کاسه ای استفاده شده که استفاده از آن در یک محصول جدید، اوج پیشرفت در خودروسازی ما را نشان می‌دهد.

نخبگان شاغل در پارس خودرو و گروه سایپا، فضای داخلی P90 را بدون تغییر اساسی رها کرده و تقریبا همه چیز مشابه آنچه رنو در ۲۱ سال پیش ساخته، ارایه شده است. البته نمایشگر لمسی ۷ اینچ و دوربین پارک نیز به امکانات خودرو اضافه شده‌اند. از تجهیزات ایمنی P90 که در کاتالوگ نوشته شده می‌توان به حسگر باران و نشان‌دهنده فشار باد تایرها، ترمز ABS و مدیریت لغزش ESC، حسگر برخورد از عقب، هشدار نبستن کمربند ایمنی، روشنایی روز (day light) و مشایعت، آنتن کوسه‌ای و رینگ آلومینیوم ۱۵ اینچ اشاره کرد.

هنوز مشخص نیست، بیش از سه سال تلاش برای ساخت P90 چقدر هزینه داشته است. اتلاف وقت در این پروژه، که پلتفرم و طراحی آن از قبل مشخص بوده، سوال‌برانگیز است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. javad-bmw

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    پارس خودرو بعد از سال‌ها تحقیق و پیشرفت در فناوری‌ها، تصاویر رسمی و اطلاعات فنی P90 را منتشر کرده است
    بعد از سالها تحقیق ، تونستن یه لوگان ناقص تولیدکنن که قطعا نمیتونه کیفیت لوگان واقعی رو داشته باشه.

    موافقم 97
    مخالفم 2
    1. فورد

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (891 ديدگاه)

      داشبوردشو نتونستن تغییر بدن بعد سالها تحقیق و توسعه

      موافقم 83
      مخالفم 1
      1. Mr wrong

        ۲ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (390 ديدگاه)

        کاش فرمون راستشم تولید کنن واسه اروپای شمالی

        موافقم 50
        مخالفم 3
        1. ب.ب

          ۳ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          هیچ چیز ش تغییر نکرده الی قیمت ش

    2. حسین

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      این کارو کردن که بابت تولید هر خودرو به کمپانی رنو درصد ندن وگرنه تولید L90 ادامه دار میبود
      صد در صد بهتر از ماشینای دیگه سایپا خواهد بود حتی شاهین

      موافقم 11
      مخالفم 25
    3. منصور

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      سوای کیفیت فنی و قطعات قابل قبول ال ۹۰ ، باید گفت که از نظر طراحی و شکل اتاق ، واقعا زشت و فاجعه بود ،و اگر بخاطر کیفیت ساخت و قطعاتش نبود ، اصلا به جایگاهی نمی رسید ! از نظر بصری ، پراید از اون خوشگل تر بود .خصوصا عقب و انحنای سقف کابین

      موافقم 25
      مخالفم 2
    4. صامورایی

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (306 ديدگاه)

      یادی از گذشته. بررسی خودروسازی ایران توسط کار اند درایور. سال ۲۰۱۰.

      https://www.caranddriver.com/features/a15125700/cars-from-the-axis-of-evil-iran-feature/

      موافقم 10
      1. B

        ۲ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (982 ديدگاه)

        همون عنوانش نوشته محور شرارت 😂😂

      2. ۳ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (5608 ديدگاه)

        چرا عکس باز نمیشه

    5. شهروند ایرانی

      ۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (875 ديدگاه)

      اگه حداقل یک صدم خلاقیت به خرج میدادن میرفتن رنو ارکانا که واس بازار روسیه بود کپی میکردن و یه زحمت هم میدادن یکم موتور تقویت میکردن مثلا سیستم هیبرید خفیف میزاشتن یا هدرز کیت مکش حداقل قدرت میبردن روی ۱۳۰ اسب و گشتاور ۱۸۰ نیوتن برای یه رانندگی معمولی جواب بود اما چون قصدشون کمترین هزینه و بیشترین فاکتور ممکن یعنی همین ماشین یجور فاکتور میکنن که با پولش سه تا شرکت خودرو سازی بخری

  2. Nr

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    نجم الدین نسل z

    موافقم 56
    مخالفم 4
  3. سهراب

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه ماشین چندش آور دیگه تولید کردن با ترکیب داشته های قدیمی تاریخ مصرف گذشتشون ملت بدبختم از سر ناچاری باید بخرن

    موافقم 46
    مخالفم 2
  4. Nr

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    ال نود بخاطر زیربندی و جلوبندی فوق‌العاده و موتور و گیربکس بدون دردسر و عمری با اختلاف یکی از بهترین مونتاژ های تاریخ خودروی ایران بوده… این p90 هیچ کدوم از موارد بالا رو نداره و مطمئن باشین بازم ملت صف میکشن براش

    موافقم 45
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3130 ديدگاه)

      برای سهند و شاهین و تیبا هم صف می‌کشن
      ربطی با کیفیت نداره، پول داره بی ارزش می‌شه

      موافقم 55
      مخالفم 1
      1. پویان

        ۲ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (820 ديدگاه)

        سلام جناب اشتری.
        اگر از شرکتهای دانش بنیان کم بگیرن. تحول بزرگی در موتور و طراحی و… صورت میگیره

        موافقم 8
        مخالفم 21
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (3130 ديدگاه)

          تا جایی ‌که من دیدم، ۹۹ درصد شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با صنعت، بودجه خور اختلاس‌گر هستند

          موافقم 52
          مخالفم 3
      2. NR

        ۲ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (132 ديدگاه)

        والا موقعی که پول با ارزش تر از الانشم بود داستان همین بود… مشکل سود شخصی عه… مردم با هم یکدست نیستند که مثل چند سال پیش خرید خودرو های داخلی رو تحریم کنن تا سهامداران و مدیران فکری به حال شرکتها و محصولات بکنند

        موافقم 18
      3. منصور

        ۲ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (32 ديدگاه)

        جایی که گوشت نباشه ، چغندر سالاره

        موافقم 15
    2. هراکلیوس

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (327 ديدگاه)

      وقتی طرف با قرض وام 300تا 400 میلیون پول جور می کنه چه گرینه های دولت اسلامی برای خودرو جلوش گذاشته جز این اشغالا

      موافقم 21
      مخالفم 1
  5. حسین

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2960 ديدگاه)

    اگر سایپا و ایران‌خودرو با هم یک گروه بودن سالها پیش این ماشین تولید میشد .
    چون سایپا از ایران‌خودرو موتور می‌گرفت.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  6. هراکلیوس

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (327 ديدگاه)

    نخبگان شاغل در پارس خودرو و گروه سایپا به کمک نخبگان چینی خوب پولی برای تغییر چراغ ها وسپر به جیب زدن البته مدیران گروه طراحی هم گرسنه نموندن

    موافقم 22
  7. نیو کار

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اون چراغ زرد های جلو ماشین برای سفارش امریکا زدن

    موافقم 28
    مخالفم 1
  8. Taha Ayoobi

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5456 ديدگاه)

    چرا همه چی باید قدیمی باشه؟
    یه کابین جدید بسازین خب
    یه کار بکنین

    موافقم 25
    مخالفم 2
    1. boost10

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (258 ديدگاه)

      میخواستن اصالتش حفظ بشه 🤣

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (5456 ديدگاه)

        دهنتو😂😂😂

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. boost10

          ۳ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (258 ديدگاه)

          قطعا همه ماشین های ایران خودرو و سایپاماشین های اصیلی هستند

  9. BlackWing

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    این همه هزینه و بالا و پایین آخر شده این 😂

    موافقم 20
  10. محمد

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1473 ديدگاه)

    تمام حرف ها غیر کارشناسی شده هست.
    من این کامنت ها رو ببرم سفارت یک کشوری و بگم اینا هموطن های من هستند‌ بهم پناهندگی می دهند.
    این ماشین مگه اومده تو بازار که حرف از ناقص بودن این خودرو می زنی یا اصلاً مگه سوارش‌ شدی؟؟
    یا مثلاً اومده بیرون که میگی کیفیت نداره؟؟
    این ماشین هنوز تو بازار نیومده چه برسه اینکه دست مصرف کننده رسیده باشه.
    بعد بیای بگی این موتور گیربکسش‌ خوب نیس و زیر بندی ‌و جلو بندیش به درد نمی خوره.
    کسی که ۲۰۰۰۰ کیلومتر با این ماشین رفته باشه می تونه همچین اظهاراتی‌ کنه و بگه زیر بندی و موتور گیربکسش‌ خوب نیست.

    موافقم 3
    مخالفم 46
    1. amir3715

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      دوست عزیز نیازی به تست نداره عملکرد موتور tu5 با گیربکس ۵ دنده رو همه می دونن چیه دیگه
      مسئله جادار بودنش که پلتفرم همون پلتفرم قدیمی رنو هست که همه سوار شدن باهاش آشنا هستن
      مسئله سر این هست که پارس خودرو دقیقا چه کاری انجام داده ؟ این همه میگن داخلی سازی و بومی سازی برداشتن یه پلتفرم قدیمی رو یه چراغ جلو و عقب زشت طراحی کردن گذاشتن روش بعدش داشبوردش که همونه یه مانیتور روش انداختن که یارو همونو بغل خیابون دارن نصب می کنن موتورش که واقعا شرم آوره پس از سالها تحقیق و توسعه باز دوباره همون tu5 رو گذاشتن زیرش ترمز عقبش که هنوز کاسه ای فرمونش هم که همون فرمون کوییک و ساینا لامصبا اسمش هم عوض نکردن L90 کردن p90

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۲ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1473 ديدگاه)

        نه دوستان می گن کیفیت نداره‌.
        تو مگه سوار شدی؟
        طرف حرف از زیر بندی ماشین می زنه.
        کسی باید همچین حرفی بزنه که یه مدت سوار ماشین شده.
        و ماشین رو تجربه کرده.
        آخه مسلمون وقتی عرضه نشده تو چجوری سوار شدی؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 5
    2. Mr wrong

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (390 ديدگاه)

      مگه یه ماشین جدید معرفی شده که صبر کنن بیاد بعد نظر بدن؟
      یه لگن مونتاژی عهد عتیق رو آوردن ایرانیزه (تر) کردن که از چیزی هم که بود لگن تر شده چون اون حد اقل موتور و فنی قابل قبولی داشت این اونم نداره

      موافقم 20
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۲ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1473 ديدگاه)

        [وقتی کسی بدون تجربه یا اطلاعات کافی در مورد یک موضوع اظهار نظر می‌کند، معمولاً به او می‌گویند که “دچار پیش‌داوری” یا “قضاوت بدون اطلاع” شده است. در زبان عامیانه، گاهی به این گونه افراد “منتقد از دور” یا “نقد کننده بی‌اطلاع” نیز گفته می‌شود. این رفتار می‌تواند ناشی از تمایل به بیان نظر یا قضاوت سریع بدون داشتن اطلاعات کافی باشد.

        از نظر روانشناسی، این رفتار ممکن است به پدیده‌ای به نام “اثر دانینگ-کروگر” مرتبط باشد که به معنای تمایل افرادی با دانش یا مهارت کم در یک حوزه به ارزیابی نادرست و اغراق‌آمیز از توانایی‌های خود در آن حوزه است.]
        این متن یکی از سایت های روانشناسی است‌.
        دیگه حرف بنده نیست که دیس بدن دوستان.
        و در مورد منبع هم می توانید به Google Scholar مراجعه کنید
        و مقالات معتبر دانشگاهی‌ رو بخونید.
        یا PubMed که مربوط به علوم پزشکی است و به همین موضوعات روانشناسی هم اشاره می کند.

        موافقم 1
        مخالفم 8
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (3130 ديدگاه)

          قیاس مع‌الفارق
          در گوگل جستجو کن

          موافقم 10
        2. Mr wrong

          ۲ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (390 ديدگاه)

          به کسی هم که از ماشینی که بعد از سی سال از روی فیس لیفت قبلی اش مجدد فیس لیفت می‌شود و آن را یک خودروی کاملا جدید می‌داند و برایش ذوق می‌کند “چیزی نمیگویند”فقط “نگاهش” می‌کنند و با” لبخند “از کنارش رد می‌شوند

          موافقم 13
    3. B

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (982 ديدگاه)

      داداش تورو اصلا به سفارت راه نمیدن .

      موافقم 10
      مخالفم 1
  11. mickeyy

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    کیفیتش که قطعا مرخصه جلو پنجره و چراغ های عقب افتضاحه حتی عرضه ندارن داشبورد قدیمی ۲۰ ساله ال نود رو عوض کنن فرمونش هم که همون فرمون کوییک و ساینا هست که یک لوگو دیگه چسبوندن بهش

    موافقم 19
  12. حجت‌اله براهنی

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    حالا می‌بینی برای این شترگاوپلنگ زشت، میلیاردها دلار پول رو ریختن تو جوی آب! هزینه طراحی و توسعه اون چراغ جلو مسخره که اندازه یک پروژکتور راهنما داره اما نور بالا مستقل نداره مثلا شده ۲ میلیارد دلار. به جای این که طرحی منطبق با کلیت طراحی ماشین روش پیاده کنن و سعی کنن مدرن‌تر به‌نظر بیاد، اومدن گفتن هر کی هر چی بلده بیاد نقاشی کنه ما ببندیم رو ماشین.

    موافقم 21
  13. amir3715

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    نخبگان شاغل در پارس خودرو پس از سالها تحقیق و توسعه تنها کاری که کردن این بوده که جلو و عقب ال نود رو با یه چراغ گنده و بیخود تغییر دادن که گند زده به این پلتفرم بعدش رفتن خونه و یک هفته مونده به رونمایی موتور tu5 رو انداختن زیر کاپوت و فرمونش رو هم لوگوی سایپا رو با نوشته پارس خودرو عوض کردن و یه رنگ بهش زدن الهی به امید تو بریم برای انداختن به ملت بدبخت

    موافقم 12
  14. مرتضی

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مردم کشورهای آمریکا و آلمان و ژاپن درخواست دادن که این ماشینو بخرند اونا گفتن که پولشم هرچی بشه حاضرن یک سال زودتر پرداخت کنن.

    موافقم 10
  15. علیرضا

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (261 ديدگاه)

    کسی تا الان دقت کرده برای رونمایی چندین مدل خودرو در ایران از این مدل رینگ استفاده شده؟
    پژو ۴۰۵ مپنا
    P90سایپا
    و …

    1. ایمان

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      رینگ هیوندای اکسنته

  16. میلاد

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    واقعا براتون متاسم فکر کردید کار آسونیه ما برای اینکه همون ال نود سال 2004 رو از روی پلت فرم آماده خودش بسازیم حداقل 20 میلیارد دلار نیاز داریم 200 میلیون دلارش رو باید بدیم به چینی ها که همه کاراش رو برامون بکنن و 19.8 میلیارد دلارم برای خودمون چون زندگی خرج داره و این پول هم اصلا کافی نیست شاید بگید این پول کل ارزش کمپانی نیسان هست و من در جواب باید بگم اصلا کافی نیست نبوغ ما خیلی بیشتر از این ها ارزش داره من خودم شخصا با سهمیه تونستم دیپلمم رو در رشته مکانیک با تک ماده بگیرم و این نشان دهنده نبوغ من و دوستان من در این صنعت است. تنها نبوغی که با ما قابل مقایسه هست نبوغی بود که جرمی کلارکسون در تاپ گر و گرندتور از خودش ارائه میکرد و خودش هم روش تاکید میکرد.

    موافقم 21
  17. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1657 ديدگاه)

    نهایت نبوغ رو میشه در طراحیش دید:)

  18. sense1star

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وقتی داروغه حاکم ناتینگهام باشه صنعت خودرو که خوبه وضعیتش کاری کردن ک سلامت روان مردم بهم ریخته از هر 100 جوان ایرانی 99 نفر به خودکشی فکر میکنند حالا چه درصدی خودکشی می‌کنند بماند
    من که منتظر بهار میمونم

    1. محمد

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1473 ديدگاه)

      بعد بهار تازه بوش در میاد.
      بهار اصلی مهاجرته‌

  19. سهیل گل آزاد

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    پارس خودرو بعد سالها تحقیق و توسعه در فناوری رسیده به این اینکه یه ماشین ۲۰۰۴ اروپای شرقی رومانی رو بیاد یه بزک دوزکش کنه به اسم پروژه p90 معرفی کنه نکته جالبشم اینجاست احیانا وسط بزک دوزک ماشین خسته شدن دیگه فضای داخلیش رو بیخیالش شدن همون کابین کسل کننده ال نود رو دست نخورده باقی گذاشته یه پیشرانه me16 زدن تنگش همون پیشرانه ای که امتحان خودش رو تو شاهین پس داده این حاصل کل چند سال تحقیق و توسعه گروه فناوری پارس خودرو شامل مهندساش و طراحاش در آرایش کردن ال نود بوده معلومم نیست چقدر بابت این سرخاب سفید آب مسخره ای که به ال نود زدن فاکتور بالا آوردن کی به کیه تو این مملکت حتما ۱ میلیارد دلار

  20. گاس فرینگ

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (626 ديدگاه)

    یک سایت گفته بود نام خودرو رو قراره به نوا تغییر بدن
    از کادیلا تا نوا
    جلوش هم میخواستن از شورلت سونیک کپی کنن ولی قالب چراغ خوب در نیومده شبیه دلقک گریان شده
    کاش حداقل همون داشبورد اطلس که از نسل دوم لوگان یا سیمبل کپی شده رو روش میزاشتن

  21. jaghori

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    همه کاستی ها و افتضاحات در صنعت خودروسازی کشور رو قبول داریم ولی شما هم قبول کنید که این مشکلات هیچ‌چیزی از ارزشهای ما رو کم نمی‌کنه.
    ما اینیم دیگه. بر قله ها ایستاده ایم.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  22. فرشاد

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نخبگان شاغل در پارس خودرو و گروه سایپا :)))))))))))))))))

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Mohammad Hosseini

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (36 ديدگاه)

      مشکل از نخبگی یا کمبود دانش فنی نیست. مشکل ساختار مالی و اداری این شرکت ها و همچنین شرایط کشوره.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  23. محمود

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (115 ديدگاه)

    گیر ندید دیگه. بخاطر پاس کردن استانداردهای عابر پیاده طراحی داخلی تغییر نکرده

  24. بابک

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (88 ديدگاه)

    درست است P90 نسبت به خودهای حال دنیا و چینی حرفی برلی گفتن هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ قوای محرکه ندارد اما کاش بجای کوئیک و ساینا و با قیمت کوئیک به مردم می فروختند…
    از لحاظ دوام ، عملکرد ، ایمنی ، مصرف سوخت ، متاسفانه کوئیک و ساینا و تیبا و خانواده اینها بدترین وضعیت در بین خودروهای دنیا دارند.
    شایان ذکر است محصولات روز ایران خودرو هم هم دست کمی از اینها ندارد

  25. amirboss

    ۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (895 ديدگاه)

    یادش بخیر یه بار رفته بودم نمایشگاه خودرو با یکی از مهندسین ارشد سایپا روی کیفیت و امنیت ساخت پلتفرم x100 بحثم شده بود.فکر کنم سال ۸۷ یا ۸۸بود.
    طرف جوری حرف میزد انگار از دانش و تکنولوژی روز دنیا برای باز طراحی!!!!!پلت فرم سی سال پیش با تلاش شبانه روزی یه تیم مجرب و خستگی ناپذیر استفاده کردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا