دیروز طی نشستی اختصاصی که ویژه مدیران گروه خودروسازی سایپا بود چند محصول جدید این شرکت معرفی شد. از جمله خودروهای جدید این شرکت میتوان به سایپا سهند و کادیلا اشاره کرد که قبلاً در پدال معرفی کامل آنها انجام شده است.
البته این بار یک تغییر در سهند دیده میشد و آنهم استفاده از لوگوی شرکت پارسخودرو روی این خودرو بود. نصب نشان پارسخودرو روی سهند نشان میدهد که این خودرو در این مجموعه مونتاژ خواهد شد. همانطور که میدانید سهند جدیدترین پروژه سایپا روی پلتفرم قدیمی X200 است که میتواند بالاترین نسخه از سدانهای روی این پلتفرم باشد. با این وجود سهند درواقع نه یک مدل جدید بلکه فیس لیفتی روی ساینا محسوب میشود. چراغهای جلوی کشیده، جلوپنجره لانهزنبوری، خطوط مختلف روی کاپوت و سپر بازطراحی شده در جلو به همراه چراغهای باریک و متفاوت عقب و بازطراحی درب صندوق و سپر عقب و همچنین آینههای جانبی و چرخها از مهمترین تغییرات بصری سهند نسبت به ساینا به شمار میروند.
از جمله تجهیزات سهند پارسخودرو میتوان به سانروف، کروز کنترل، استارت دکمهای، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، روکش چرمی صندلیها و تریم دو رنگ اشاره کرد. فضای کابین این خودرو تغییرات بسیار بیشتری را نسبت به ساینا نشان میدهد و باید گفت که یکی از نقاط ضعف عمده ساینا و کوییک که طراحی از مد افتاده و کاملاً پلاستیکی آن بود تا حد زیادی برطرف شده است. ترم دو رنگ با دریچههای تهویه گرد، نمایشگر لمسی عمودی روی داشبورد، فرمان دی کات، رودریهای جدید و نمایشگر پشت آمپر با طرح جدید فضای جدیدتر و مدرنتری به کابین دادهاند. با این حال هنوز قسمتهایی بهصورت مستقیم از ساینا در سهند نیز استفاده شدهاند.
اما سهند از نظر پیشرانه همچنان به محصولات قبلی یعنی ساینا و کوییک تکیه دارد هرچند این پیشرانه با تغییرات و بهروزرسانیهایی در سرسیلندر و منیفولدها و هدرز و استفاده از سیستم زمانبندی سوپاپها میتواند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتونمتر گشتاور تولید نماید. استاندارد آلایندگی این موتور یورو ۵ عنوان شده و مصرف بنزین آنهم ۷ و نیم لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. برای انتقال نیرو موتور از همان گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده میشود اما قرار است یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته تیپ ترونیک یا CVT مشابه مدل کوییک اتومات نیز قابل سفارش باشد. به واسطه افزایش وزن نسبت به ساینا، این خودرو کندتر بوده و شتاب صفر تا صد سهند حدود ۱۳ ثانیه خواهد بود.
خودروی دومی که طی هفتههای اخیر خبرساز شده و توسط پارسخودرو تولید خواهد شد P90 است که نام جدید کادیلا برای آن انتخاب شده هرچند این نام بصورت رسمی توسط سایپا و پارسخودرو اعلام نشده اما به احتمال فراوان در هفتههای آینده شاهد رونمایی این خودرو خواهیم بود. کادیلا در واقع همان تندر ۹۰ است که تغییراتی را در طراحی و قوای محرکه تجربه کرده است. بر اساس اعلام سایپا، پارسخودرو کادیلا با پیشرانه داخلی سازی شده EC5 پژو (نمونه بهینه پیشرانه TU5) تولید میشود که ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد. در این خودرو از جعبهدنده پنج سرعته دستی (۵F۱۸) مشابه با سایپا شاهین استفاده شده است.
پارسخودرو کادیلا در بخش طراحی ظاهری تغییرات عدیدهای را نسبت به تندر ۹۰ تجربه کرده است. اگرچه پروفایل جانبی این خودرو مشابه تندر ۹۰ است اما در نمای جلو سایپا برای اولین بار از ادوات کروم براق در نقش خط متصلکننده چراغهای جلو استفاده کرده است. این ترفند، در خودروهای چینی و خصوصاً کراساورهایی مثل چانگان CS۷۵ وجود دارد. در پیشنمایش سایپا P۹۰، چراغهای بزرگ با نوار LED روشنایی روز، جایگزین کاسهچراغهای نسبتاً کوچک تندر ۹۰ شدهاند. این مدل، از جلوپنجره ۶ ضلعی شبیه به نمونههای موجود در خودروهای قدیمی هیوندای استفاده میکند و مه شکنهای لامپی (هالوژنی) در طرفین سپر دارد. نمای داخلی این خودرو تفاوت زیادی با رنو ساندرو پارسخودرو ندارد و درون کابین با همان داشبورد ساده رنو مواجه هستیم. تغییرات نمای داخلی کادیلا نسبت به ساندرو صرفاً به مجموعه آمپر و غربیلک فرمان جدید خلاصه میشود. باید دید سهند و کادیلا در بازار با چه بازخوردی روبرو خواهند شد و خواهند توانست انتظارات مشتریان را برآورده سازند یا خیر.
فرزاد
۳۰ دی ۱۴۰۱دوتا از بهترین خودروهای باکیفیت و اقتصادی بازار خواهند شد
خداوندا روا مدار که رکورد اصحاف کهف رو ما تو بیداری بزنیم
mahan
۳۰ دی ۱۴۰۱یعنی فقط اون دکمه های پراید روی داشبود سمت چپ فرمون سهند !!!.یعنی هیچ محصول سایپا نیست که یه ارثی از پراید نبرده باشه حداقل در ظاهر ماشین نه فنی.
aMiRsHaYaN
۳۰ دی ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/saipa-atlas-interior.jpg
این عکس رو ببینین فقط
کلید های بالابر اطلس برای پرایده :|
Amard
۳۰ دی ۱۴۰۱یه سری گفتند پیشرفت ما پنجاه سال پیش ماشین روز امریکایی تولید میکردیم اگه پیکان چند مدل از قبل 57 با چندتا کارخانه نداشتیم الان مجبورمون میکردن خر سوار بشیم تا مبادا از زندگی لذت ببریم و حضرات پشت میز نشین خارجی سوار ناراحت بشن که ما غرب زده مرفح مصرف گرا شدیدم چون این سبک از زندگی مخصوص انگل زاده هاس رعیت حق نداره خوب در حد معمولی هم زندگی کن همش باید تو عذاب حسرت باش
RENAULT5
۳۰ دی ۱۴۰۱بابا یه ریو اشغال مدل۸۱با ۲۰۰هزارکارکرد شده۲۸۰میلیون
همین سهند وساینا صفر شرف داره به ریو
الان بهترین کار اینه جای ماشین دسته دوم یه ساینا صفر بخری
یه عده که از داخل پراید وپدال دارن ساینا وسهند میبینن راجبش حرف میزنن
تا سوار نشید نمیفهمید که ۱۰برابر از پراید وریو قدیم بهتره
کافر مقدس
۳۰ دی ۱۴۰۱تا مارو دارن غم ندارن
ماهم که استاد نخریدن و هماهنگی و سره سوزنی دنبال منافع شخصی نیستیم
Alireza
۳۰ دی ۱۴۰۱مردم مجبورن که از این آشغالا بخرن دوره خر و اسبم گذشته.
Habib
۳۰ دی ۱۴۰۱پالون عوض کردن مد شده! البته از حق نگذریم، همینقدر پیشرفت هم قابل قبوله.
Reza-a
۳۰ دی ۱۴۰۱دیگه انتقادی به سبک خودروسازی اینا نیست با این سیستم نه میتونن ماشین درست حسابی بسازن و نه میخوان.
اینکه خوشحالن یه پلتفرم از رنو رو بدون اجازه ازش استفاده میکنن یا یه موتور تقریباً قدیمی از قرارداد سیتروئن براشون بجا مونده و این پسمونده ها رو سرهم کنن و با افتخار دم از خودروسازی بزنن، البته خودشون هم میدونن وضعیت چیه و این ماشینا رو سوار نمیشن اغلب مدلهای خارجی دارن فقط تو مراسم ها با ماشینهای داخلی حاضر میشن
جعفر
۳۰ دی ۱۴۰۱با نظر شما موافقم ضمن اینکه این تکنولوژی بشدت چینی هم خواهد شد.
جعفر
۳۰ دی ۱۴۰۱با نظر شما موافقم ضمن اینکه این تکنولوژی بشدت چینی هم خواهد شد.
hummer
۳۰ دی ۱۴۰۱قابل قبول!
شما یک تعویض سپر و گلگیر و چراغ رو بیشرفت میدونی
همه دنیا برای خودرویی که تولید می کنند موتور شاسی و پلتفرم جدا دارند
هر 3 سال هم همه اینها را تغییر می دهند
مگه ما چه مشکلی داریم که خودروسازی ایران و کره با هم شروع به کار کردند
ایران داره پژو های 30 سال پیش پیکان تغییر یافته کامیون بنز مال 70 سال پیش تیبا تغییر یافته با موتور پراید که حدودا مال 30 سال پیش هست نیسان نا ایمن با حدود40 سال سن رو هنوز تولید می کنه
کره حالا هیوندای کیا سانگ یانگ جنسیس ووووووووووووووو
داره که داره توی کل دنیا فروش میره
میدونی این علاوه بر اینکه پیشرفت نیست پسرفت هم هست
پویا
۳۰ دی ۱۴۰۱دقیقا کجاش پیشرفته که تازه شما می گید قابل قبوله؟
Habib
۳۰ دی ۱۴۰۱داداش با معیارهای جهانی محاسبه نکن دیگه. نسبت به تغییرات مدلهای پراید، این خیلی پیشرفت خوبیه!
محمد
۳۰ دی ۱۴۰۱یعنی ما هم میتونیم صاحب یه کادیلاک بشیم؟…. خخخخخخ
DoctoR
۳۰ دی ۱۴۰۱سایپا دومین مونتاژ کننده کادیلاک خارج خاک آمریکا بود:/
Reza-a
۳۰ دی ۱۴۰۱سایپا نبود، پارس خودرو یا «جی ام ایران» سابق بود اون زمان پارس خودرو از سایپا جدا بود
Hassan
۳۰ دی ۱۴۰۱سایپا خودرو سازی ایران و فرانسه بود. اون پارس خودرو هست که جیپ ایران بود و محصولات آمریکایی مونتاژ می کرد.
SS
۳۰ دی ۱۴۰۱به احتمال زیاد نه 😄
چون احتمالا اسمش اشاره به قیمت داره نه کیفیت
یعنی قراره براش به اندازه یه کادیلاک از ملت پول بگیرن
—
راستی چرا از این شتر گاو پلنگ هیچ عکس واقعی وجود نداره؟
چندتا رندر به سبک ماشین های جی تی ای ساختن حالا میخواد وارد خط تولید بشه؟
شلبی
۳۰ دی ۱۴۰۱از کادیلاک به کادیلا رسیدن اگر اسمش پیشرفت نیست پس چیه
نوید
۳۰ دی ۱۴۰۱سهند که اسم کامیون ایرانخودرو دیزله
اسم هم قحط بود؟
mmz2008
۳۰ دی ۱۴۰۱کابین سهند رو دیدم حالم بد شد این چیه!؟!؟ از نظر طراحی بد نیست ولی کیفیت رو بهتره راجع بهش حرف نزنیم چون کیفیتش کم نیست کیفیت نداره
ایران فرانسه
۳۰ دی ۱۴۰۱کارخانه ای که روزگاری بیوک و شورولت و کادیلاک و کرایسلر و جیپ و نیسان و رنو تولید می کرد امروز باید تفاله های سایپا رو بزنه و آنقدر اوضاع اش خرابه که سهامش تو بورس مسدود ه و از تابلو اصلی بورس خارجش کردن و فرستادن فرا بورس
ایران فرانسه
۳۰ دی ۱۴۰۱خیلی دوست دارم بدونم فاز اینکه بهم دیسلایک داده چیه حرفام نادرست ه، با آیدی ام حال نمی کنه، مدافع وضع موجود ه، واقعا برام جالبه بدونم. جهت مزید اطلاع سال ۹۸ چهار میلیون سهم پارس خودرو خریدم هر سهم ۸۰۰ و تعدادی ۵۵۰ تومان ، بعد از مدتی سهامش شد ۱۰۰ تا ۱۱۰ تومان ، دو سال صبر کردم شاید فرجی بشه نشد که هیچ خردادماه امسال به علت زیان انباشته نمادش تو بورس بسته شد منم که تو قرعه کشی فیدلیتی برنده شده بودم نتونستم حتی به ثمن بخس سهام را بفروشم بعد هم به علت تداوم وضعیت از بورس پارس خودرو رو اخراج کردند و الان تو فرابورس کماکان سهامش مسدود ه ، بماند که با چه مصیبتی و قرض و قوله تونستم پول جور کنم، خیلی هنر می خواد جنرال موتورز ایران رو بکنی ماده ۱۴۱ قانون تجارت ( زیان افزون بر سرمایه)
Hamilton1970
۳۰ دی ۱۴۰۱نمی فهمم انگیزه یه مشت آی کیو از خرید این …ها چیه واقعا
Bagher
۳۰ دی ۱۴۰۱جناب پول بده ملت بهترشو بخرن
وضعیت اقتصادی مردم خرابه مجبورن بخرن
Hamilton1970
۱ بهمن ۱۴۰۱باقر جان همین ماشینا کم کم ۳۰۰ میلیون قیمت دارن مردم وضعشون خرابه انقدر پول از کجا میارن؟؟؟
مردم دو ماه نخرن باور کن تاثیر میذاره
شاید نیان در شرکتو تخته کنن ولی همین اعتصاب های کوچیک کوچیک به اعتصاب های بزرگ تبدیل میشن
اونایی که همچین ماشینهایی میخرن پولشون کم نیست فهمشون کمه. سادهن
همچین آهن پاره هایی رو با قیمت بالای ۳۰۰ میلیون تو پاچه بدبخت های ساده میکنن خب نخرن یه مدت
منظور من اینه نه چیز دیگه ای
مهدی
۳۰ دی ۱۴۰۱جلوی سهند خیلی شبیه تارا شده!
زیزیگولو
۳۰ دی ۱۴۰۱سهند و دنا و رانا و …… اسمای خیلی زیبایی هستن ولی حیف از این اسمای زیبا که میزارن رو این فرغونها و بنجلها
maranello550
۲ بهمن ۱۴۰۱خخخخخخخخ
مهران
۳۰ دی ۱۴۰۱کابینش چرا اینقدر سَمیه!؟
اسب و گشتاورشم مثل ساینا و کوئیک و تیبا چهار نفر بشینن داخلش سربالایی باید تخته کنی…
وای بحالمان وای بر احوالشان😔
آرین
۳۰ دی ۱۴۰۱به محض شروع فروش، شاهد نور بالاهای مداوم، بادهایی که به غبغب افتاده و نگاه زیرچشمی به ماشین بغلی و پوزخند خواهیم بود به این معنی که “چیه این پژو پرایدهای عهد بوق که هنوز سوار میشید! ماشین منو نگاه از این جدیدایه”. D:
مورد بعدی اینه که اینها چرا تو عکس ارتفاعشون پایینه بعد که ساخته میشن شاسی بلند میشن؟
حسین
۳۰ دی ۱۴۰۱پیشرانه ef4 توربو را ایرانخودرو بده به سایپا!
چرا اینا مثل رنو-سیتروئن متحد نمیشن؟
Alireza
۳۰ دی ۱۴۰۱مثلا متحد بشن ایرانخودرو موتور گیربکس پراید سایپا رو بگیره یا اون پلتفرم پراید و تیبا رو ؟! سایپا چی چی داره اصلا …
Bagher
۳۰ دی ۱۴۰۱چون سایپا چیزی برای ارائه به ایرانخودرو نداره فعلا
این همکاری به ضرر ایرانخودرو میشه
911
۳۰ دی ۱۴۰۱بریم کادیلاک بخیریم و یه بی ام و بخریم.
برا ما که فرقی نمیکند.
(Saeed (peugeot
۳۰ دی ۱۴۰۱پلتفرم رنو / موتور پژو /
یعنی جز فرانسه کسی تکنولوژی یه موتور و پلتفرم نمیده به ایران ….. من نمیدونم این چینی ها این همه سال دارن از از بازار ایران درآمد کسب میکنند …. نمیتونن ازشون درخواست یه پلتفرم و موتور کنن …..
الان که چین تو خودروهای هیبرید و برقی خیلی پیشتازه ….لااقل تکنولوژی بگیرن ازش ….
به قول یکی از سایت های مستند ساز ای کاش سایپا تو این سالها مجوز پلتفرم آریو زوتی و میگرفت …. هم ایمنی نسبی داشت هم بسیار جادار و خوب بود ….
علی جردن
۳۰ دی ۱۴۰۱کاش کابین سهند فول قرمز بود حتی غربیلک فرمانش
boost10
۳۰ دی ۱۴۰۱🤮
اگه کل داشبورد قرمز بود که خیلی سمی میشد
Alireza
۳۰ دی ۱۴۰۱شما فقط نسل جدید داچیا لوگان رو با این مثلا فیس لیفت سایپا روی پلتفرم قدیمی داچیا لوگان مقایسه کنید ……………
عماااد
۳۰ دی ۱۴۰۱اینا نوه نتیجه کادیلاک ۵۰ سال پیش پارس خودرو بیده به عبارتی 😅 ای داد بی دود
pouya98645
۳۰ دی ۱۴۰۱بلاخره بعد از سال ها برای یکم هم که شده داریم تو طراحی پیشرفت میکنیم
بماند که باز هم کیلومتر ها از دنیا عقب هستیم ولی باز هم برای ما همین یکم هم خوب هست
گلادیاتور
۳۰ دی ۱۴۰۱مگه داریم از سهند خوشگل ترو جذاب تر 😅😂
boost10
۳۰ دی ۱۴۰۱حاجی حالا میخوای یه دور بزن بعد نظر بده
حامد
۳۰ دی ۱۴۰۱لطفا یکی بهم کمک کنه موتورماشین بعدازتعمیراساسی چقدعمرداره مثل ماشین نو میمونه یانه
حبیب الله
۱ بهمن ۱۴۰۱نه بابا بستگی به خودت داره که چقد مواظبش باشی ولی میانگین موتور پژو مالی نیست ۵ سال اگه واشر زد که میزنه بستگی به رانندگی و روغن و مکانت اگه گرمسیری نباشه ولی عمر سایپا بیشتره
Gabriel
۳۰ دی ۱۴۰۱پارس خودرو با نام اصلی جنرال موتورز ایران از بیوک و کادیلاک رسیده بود به رنو نیسان باز هم میشد هضمش کرد ولی سهند و کادیلا که حتی اسمش هم یک دزدی بی شرمانه از کادیلاکه حقیقتا خنجری بس ناجوانمردانه بر پیکر من زده!!
arashk
۳۰ دی ۱۴۰۱باز خوبه حداقل دارن یه تنوع توی محصولات میدن امیدوارم کیفیت خوبی هم داشته باشن. البته بهتره در کنار این تولیدات خودرو های خارجی هم با قیمت مناسب وارد بازار بشه نه بالای دو میلیارد
علی
۳۰ دی ۱۴۰۱خدالعنتش کنه اونی که ضدزنگاشو دادبه ایرانخودرو وسایپا
(Saeed (peugeot
۱ بهمن ۱۴۰۱من کشته مرده هدرز این سهند شدم …..
مهدی
۲ بهمن ۱۴۰۱باید همه مطلبی و بگم و نظراتی و که دیدم نکته مهمی اضافه کنم
در دنیای صنعت و راهی که هر کشوری برای صنعتی شدن و از مصرف کننده غیره به تولید کننده و صادرات میرسه مبحثی بزرگ و نکتهای خیلی روشن مثل یک باید وجود داره اون هم اینه که هر کشوری که قدرت نظامی و ارتش قدرتمندی و داره باید به صنایع و مخصوصا کارخانهای ماشین سازیش نگاه بندازی
یعنی کشوری مثل چین تو چند دهه گذشته بعلت تولیدات خودروی رتبه بالا در سخت افزار ارتش داره که میشه گفت ارتشی قوی داره
در بین مدیران و نظامیا واقعا چرا توهم و دروغ هست هنوز که نیروی نظامی قوی داریم؟
موتور ماشین تولید و انحصار خودتون کجاست که رو تانک یا موتور موشکو….نگفتید تا حالا
پس وابستگی کپی برداری و افتخار به دزدی کردن اونم مال شرکت و تولیدات خارجیها افتخار داره؟
نمیدونم چطور تک تک اون دنیا جواب ملت و میخوایید بدید خدا کمکتون کنه
maranello550
۲ بهمن ۱۴۰۱افسردگی گرفتم
حالم بد شد
.
۲۰ اسفند ۱۴۰۲سم خالص.
فرمون که همون پرایده یعنی نتونستن عین آدم بیان تغییر بدن یک شکل جدید بدن به فرمون!؟
تازه اون بالابر هم که میگه من دیده نمی شوم که همون بالابر پراید رو برداشتن گذاشتن روش.
موتور هم که چه عرض کنم فک کنم همون پرایده فقط هی تنظیم میشه یا یک قطعه بهش اضافه میشه.
حداقل میاین ماشین معرفی می کنید بجای این زنگوله و منگوله اضافه کردن برید قدرت گشتاور و اسب بخار و کیفیت بدنه رو ببرید بالا که یا مثل آهو تو سربالایی تو گل گیر نکنه و مجبور نشی تا ته پدال رو فشار بدی یا اینکه ماشین تصادف کرد مثل قوطی کبریت مچاله نشه.
مثال این ماشین ها هم یک لاکپشت با لاک قوطی کبریتی.