پارس خودرو

بررسی تخصصی سهند S؛ قیمت، آپشن‌ها، مزایا و معایب

سهند S تیپ پایهٔ این خودرو محسوب می‌شود که تجهیزات و امکانات کمتری نسبت به سهند G دارد ولی در بخش فنی یکسان است.
سهند S

سهند را که نسخهٔ فیس‌لیفت ساینا محسوب می‌شود، اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۱ دیدیم و بعداً به‌تدریج تصاویر و اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر شد. در اسفند ۱۴۰۲ نیز پارس‌خودرو اولین پیش‌فروش این ماشین را آغاز کرد. این شرکت قصد دارد سهند را در تیپ‌ها و نسخه‌های مختلفی به بازار عرضه کند ولی فعلاً فقط سهند S برای فروش عرضه شده است. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی و مشخصات سهند S و همین‌طور تفاوت‌های آن با سهند G بپردازیم.

همچنین بخوانید:

مشخصات فنی سهند S

تمام تیپ‌های سهند با نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر آشنای سایپا عرضه می‌شوند که با نام M15i شناخته می‌شود. این پیشرانه همچنان هشت سوپاپ است اما به لطف تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ، تغییر زاویهٔ پاشش انژکتورها و افزایش نسبت تراکم، حالا خروجی کمی بالاتری برابر با ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو نیز توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما پارس‌خودرو قصد تولید نسخهٔ اتوماتیک این خودرو را هم دارد که به گیربکس CVT مجهز است و در دو تیپ L و E عرضه خواهد شد.

سهند S

سهند با ۴,۲۱۵ میلی‌متر طول، ۱,۶۷۷ میلی‌متر عرض و ۱,۴۸۵ میلی‌متر ارتفاع، از لحاظ ابعاد تفاوت بزرگی با ساینا ندارد. این خودرو در تیپ S وزنی برابر با ۱۱۰۰ کیلوگرم دارد و روی رینگ‌های ۱۴ اینچی فولادی با لاستیک‌های ۱۸۵ قرار می‌گیرد درحالی‌که ترمزها در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای هستند. سهند S در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی حدود ۶.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند که حدود نیم لیتر کمتر از ساینا S با پیشرانهٔ M15 معمولی است. باک سوخت این ماشین هم ۴۱ لیتر ظرفیت دارد.

امکانات و آپشن‌های سهند S

سهند S تیپ پایهٔ دستی این خودرو محسوب می‌شود و کمترین امکانات و تجهیزات را ارائه می‌کند. ازجمله مهم‌ترین امکانات این تیپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غربیلک فرمان D شکل
  • سیستم پایش باد تایرها
  • سیستم تهویه نیمه اتوماتیک
  • دو ایربگ
  • تریم داخلی دورنگ
  • تنظیم برقی آینه‌های جانبی
  • سنسور دنده‌عقب
  • دی‌لایت
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ترمز کمکی
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • چراغ مشایعت
  • چراغ‌های خودکار
  • USB با قابلیت شارژ موبایل

با توجه به لیست فوق، اساساً امکانات سهند S خیلی بیشتر از ساینا S نیست اما بااین‌وجود، طراحی داخلی جدید و تریم دورنگ فضای بهتری را نسبت به ساینا ایجاد کرده است.

سهند S

تفاوت سهند S با سهند G

نسخهٔ دستی سهند، در دو تیپ مختلف با نام‌های S و G تولید می‌شود که تفاوت آن‌ها فقط در سطح امکانات است و از دیگر جهات مثل قوای محرکه و طراحی بیرونی و داخلی هیچ تفاوتی باهم ندارند. سهند G امکانات بیشتری را ارائه می‌کند که عبارت‌اند از:

  • دکمه‌های کنترلی روی فرمان
  • رینگ آلومینیومی
  • صندلی‌های چرمی
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن
  • سانروف
  • نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  • دوربین دید عقب
  • آنتن کوسه‌ای

سهند S

مزایا و معایب سهند S

همان‌طور که اشاره شد، سهند اساساً فیس‌لیفت ساینا محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به تیبا بازمی‌گردد و بنابراین، با خودرویی قدیمی طرف هستیم. این موضوع خود را در طراحی پروفیل جانبی که کاملاً با تیبا و ساینا یکسان است و با طراحی جدید جلو و عقب ناهماهنگ به نظر می‌رسد نشان می‌دهد. علاوه بر این، پیشرانهٔ M15i با وجود ارتقاءهایی که تجربه کرده، هنوز هم موتوری قدیمی و هشت سوپاپ با بازدهی پایین است که مشکلات آن مثل لرزش و سروصدای زیاد همچنان پابرجا هستند. کیفیت پایین متریال داخلی و قیمت غیرمنطقی هم از دیگر معایب این سدان جدید سایپا و پارس‌خودرو هستند. از سوی دیگر، کابین جادار برای خودرویی در این کلاس، طراحی داخلی زیباتر و بروزتر، پیشرانهٔ کم‌استهلاک و فراوانی قطعات یدکی را هم می‌توان ازجمله مزایای سهند S برشمرد.

مزایا

  • پیشرانهٔ کم‌استهلاک
  • طراحی داخلی زیباتر و بروزتر
  • کابین جادار
  • فراوانی قطعات

معایب

  • پیشرانهٔ قدیمی
  • متریال داخلی بی‌کیفیت
  • قیمت غیرمنطقی
  • طراحی بیرونی ناهماهنگ

سهند S

قیمت سهند اس صفر در کارخانه و بازار (۲۶ آذر ۱۴۰۳)

مدلتوضیحاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
سهند Sدستی---۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰

طبق آخرین شرایط فروش سایپا، سهند S قیمت کارخانه‌ای ۴۶۷ میلیون تومانی دارد. این رقم در بازار هم حدود ۴۹۰ میلیون تومان است که اختلاف چندانی با قیمت کارخانه ندارد. برای مقایسه، اطلس G که امکانات بیشتری نسبت به سهند S دارد، توسط سایپا با قیمت ۴۱۶ میلیون تومان عرضه می‌شود و مشخص نیست که چرا سهند S با وجود امکانات کمتر، باید حدود ۵۰ میلیون تومان از اطلس G گران‌تر باشد. همچنین قیمت سهند S از ساینا S هم حدود ۱۲۰ میلیون تومان گران‌تر است که اختلاف بسیار زیادی به‌حساب می‌آید خصوصاً با توجه به اینکه تفاوت‌های این دو خودرو صرفاً به تغییراتی در طراحی بیرونی، داشبورد جدید و پیشرانهٔ ارتقاءیافته خلاصه می‌شود؛ بنابراین، سهند S با این قیمت ارزش خرید بالایی ندارد و به همین دلیل است که قیمت آن در بازار بسیار به قیمت کارخانه نزدیک است. البته سهند S از محصولات ایران‌خودرو رقیب قیمتی مستقیمی را مقابل خود نمی‌بیند و نزدیک‌ترین مدل‌ها به آن، رانا پلاس و سورن پلاس XU7P هستند که هردو در بازار بیش از ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

سهند S

جمع‌بندی

به‌طورکلی، با توجه به دلایلی که توضیح دادیم، سهند S حتی با توجه به شرایط بازار کشورمان، در قبال قیمت خود خودروی ارزنده‌ای نخواهد بود؛ بنابراین، اگر می‌توانید قید طراحی جدیدتر سهند را بزنید، سراغ ساینا S بروید که در بازار حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان ارزان‌تر است و مطمئن باشید که چیز خاصی را از دست نخواهید داد اما اگر به طراحی بیرونی و داخلی جدید سهند علاقه دارید ولی وجود صندوق بار بزرگ برایتان ضروری نیست، می‌توانید با چند ۱۰ میلیون تومان بیشتر، در بازار اطلس G را انتخاب کنید که هم از امکانات بیشتری بهره می‌برد و هم ظاهر بهتری دارد.

جدول مشخصات فنی سهند S

پیشرانه M15i
حجم موتور ۱۴۹۷ سی‌سی
قدرت ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
وزن ۱۱۰۰ کیلوگرم
طول ۴,۲۱۵ میلی‌متر
عرض ۱,۶۷۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۸۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۴۱۰ میلی‌متر
رینگ و لاستیک ۱۴ اینچی ۱۸۵
ظرفیت باک ۴۲ لیتر
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر ترکیبی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۵۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1599 ديدگاه)

    ظاهر جلو و عقبش افتضاح نیست اما تا وقتی که به زور چپوندن رو بدنه تیبا خیلی قناصش کرده

    موافقم 65
    مخالفم 3
    1. زیزیگولو

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6010 ديدگاه)

      اطلس و سهند همون کوییک و ساینا هستن که مثلاً فیس لیفت شدن 🤦 یه سپر جلو و یه سپر عقب و یه جلو پنجره عوض کردن و بعد به اسم ماشین جدید قالب میکنن به مشتری 🤦

      موافقم 48
      مخالفم 12
      1. mahan

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (150 ديدگاه)

        بالای دو هزار بار فهمیدیم که کوییک همون تیبا هه و اطلس همون کوییک. این قدر هی نگین سپر عوض کردن کل کامنتا شده همین

        موافقم 52
        مخالفم 23
        1. زیزیگولو

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (6010 ديدگاه)

          کسی مجبورت نکرده بخونی

          موافقم 36
          مخالفم 40
    2. کوروش

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      وقتی به پلتفرم هاچ‌بک به زور صندوق اضافه کنی، با بهترین طراحی جلو پنجره و چراغ های عقب هم نتیجه بهتر از این مخلوق قناس و ناموزون نمی شه!

      موافقم 37
      مخالفم 6
    3. میتر

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (51 ديدگاه)

      خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج .
      ( قضیه همین ساینا و سهنده )

      موافقم 32
      مخالفم 5
      1. فرشید

        ۱۰ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (279 ديدگاه)

        المان های طراحیش خوبه ولی مشکل سایزشه. این طراحی روی این طول و عرض فاجعست

        موافقم 8
        مخالفم 1
    4. Avan

      ۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      در حالت معمول پیشرفت بدی نبود به شرطی که به عنوان جانشین ساینا معرفی می شد و دیگر ساینا تولید نمی شد.

      موافقم 11
      مخالفم 1
    5. علی Shelby

      ۹ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (575 ديدگاه)

      من الان فهمیدن آنتن کوسه ای هم آپشن حساب میشه تو ایران 🙁🙁🙁🙁🙁😭😭😭😭😭

      موافقم 8
      مخالفم 3
    6. جرمی کلارکسون

      ۱۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      قوطی رانی S

  2. علی جردن

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    از هر زاویه بهش نگاه کنی از پژو پارس بهتره و بروز تره

    موافقم 24
    مخالفم 59
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1599 ديدگاه)

      خدارو شکر اون لگن راهی موزه شد

      موافقم 40
      مخالفم 8
    2. نانو

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      فقط زاویه منفجره بهش میاد

      موافقم 23
      مخالفم 4
    3. سعید کایا

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      از دیسلایک ها مشخصه از پارس بهتره

      موافقم 28
      مخالفم 25
    4. علیرضا

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (239 ديدگاه)

      بروزبودن یعنی مانیتور و سانروف؟
      همین شماهایین باعث شدین ۴۰ سال یه ماشینو تولید کنن
      پارس و سهند (تیبا خوشگله) اصلا توی یه کلاس خودرویی نیستن که قابل مقایسه باشن
      فاصله دومحور سهند ۲۴۱۰ و پارس ۲۶۷۰ یعنی ۲۶ سانتی متر فضای داخلی بزرگتر که باعث راحتی سرنشینا میشه
      فاصله دومحور بیشتر از پژو بخای میشه ۲۸۰۰ فقط ۱۳ سانت بزرگتر که فقط توی ماشینای میلیاردی پیدا میشه!
      اتاق پژو توی سری قیمتی خودش از نظر جادار بودن با اتاق سمند (که ۹۰ درصد با اتاق پژو یکیه) برابری میکنه و دنا که سمند خوشگلس به خاطر داشبورد و رودری های بزرگ از نظر فضای داخلی از اینا کوچیکتره تا حدی که میگن اندازه ۲۰۶ هست
      فقط تارا فضای داخلی بزرگتر از پارس داره
      شاهینو ننشستم که نظر بدم

      هر وقت کیفیت بنزین رو بردن بالا من قبول میکنم که یه انجین کوچیک بروز میتونه جای یه انجین قدیمی با حجم بیشتر رو بگیره
      در غیر این صورت همون انجین حجم بالای قدیمی صد شرف موتورای به روز شده زپرتی رو داره

      موافقم 33
      مخالفم 7
      1. فرزاد

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        بله.
        ۱.خودروی بروز یعنی داشتن ESP یعنی امنیت

        ۲.مانیتور یعنی هنگام مسیریابی آنلاین داشتن مانیتور بزرگ بجا گوشی روی سینه

        ۳.خودروی بروز یعنی سانروف دل بچه تا بزرگ سال برای می‌ریزه

        و صدتا دلیل منطقی دیگه اینجا جانمیشه…‌

        موافقم 19
        مخالفم 32
        1. مصطفی

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          متاسفم واقعا فرزاد فکر کردی کنترل پایداری روی سهند فعال و کارایی داره ؟ پسر خوب ترمز عقبش کاسه ای هست طول و ارتفاع و عرض خودرو با هم تمیخونه و خارج اشتلندارد هست از همه مهمتر تعداد وم نقاط جوش اتاقش که فاجعه میسازه

          موافقم 25
          مخالفم 16
      2. ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (5000 ديدگاه)

        سمند نه ولی دنا دهن ادمو تو فضای داخلی سرویس می‌کنه
        سمند هم بده
        مخصوصا اون چوب رودریش جای یه بچه دو ساله رو تو کابین عقب میگیره

        موافقم 6
        مخالفم 14
      3. ۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (5000 ديدگاه)

        شاهین میگن از سمند جادار تره

        موافقم 2
        مخالفم 2
  3. Gabriel

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بغلش افتضاحه این تیپ ساید که از زمان مونتاژ ریو نسل ۱ تو سایپا وارد شده حدود بیست سال از طراحیش میگذره و بلاشک باید دگرگون بشه.جلو و عقب خودرو بدلیل فرایند ساده تره قالبسازی کامل تغییر کرده لذا بدک نشده ولی نمای ساید فاجعه است.موتور هم که مثنوی هفتاد من کاغذه حرف خاصی دربارش ندارم

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. دیجی

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      در عقبش عین تیر کمون اینقدر قوس داره

      موافقم 14
      مخالفم 2
  4. ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5000 ديدگاه)

    بنظر من سایپا بهتره از این به بعد رو پلتفرم دروغین همون یاریس کار کنه
    یا برای ماشینای اقتصادیش پلتفرم ۲۰۶ رو از ایران خودرو بگیره رو اون کار کنه

    موافقم 22
    مخالفم 4
    1. ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (5000 ديدگاه)

      خودشون که نمیتونن بسازن لاقل پلتفرمشو عوض کنن مردم کمتر اذیت شن تو چاله چوله ها…

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. زیزیگولو

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6010 ديدگاه)

      شاهکار و دستپخت جدید سایپا و احتمالاً با نقصهای فنی بی شمار 🤦 ارتقاء یافته از پراید به تیبا و از تیبا به ساینا و از ساینا به سهند با قدرت موتور ۹۰ الاغ بی بخار 🤦

      موافقم 29
      مخالفم 4
      1. علی

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (818 ديدگاه)

        این یه کلمه یدنیا ارزش داره. خیلی باحال گفتی. بجای ۹۰ اسب بخار ۹۰ الاغ بی بخار ،،😂😂🤣🤣😭😭🤣
        زیزیگولو دمت گرم داداشی

        موافقم 18
        مخالفم 8
      2. میلاد

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دمت گرم واسه کلمات گهربارت ۹۰ الاغ بی بخار با دریچه گاز برقی میشه خرگوش ..نه همستر بی بخار

        موافقم 9
        مخالفم 6
        1. پورتو

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دریچه گاز برقی بمفت نمیارزد لامسب موقع سبقت باید استخاره کنی این چیه یادگرفتن گذاشتن رو ماشینها همون سیمی خوب بود لااقل انرسی حرکتی دست خودته.
          تیبا از اینها بهتره حداقل طراحی اولیه ساده و بدون بهمریختگی درست شده.

          موافقم 11
          مخالفم 3
  5. omqali

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    چرا بیرونش زدن پارس خودرو ولی داخلش سایپا؟
    حشیش میکشن؟

    موافقم 26
    مخالفم 2
  6. پیام۲

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    از رو میراژ جلوشو برداشتن؟

    موافقم 10
    مخالفم 2
  7. محسن

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    بر اساس کاتالوگ، خیلی خیلی مسخرس که سهند G کروز کنترل و فرمون برقی نداره و فقط مال سهند اتومات هست. کولر نیمه اتومات ؟؟؟؟ خدایی چقدر ننگ هستید که روی ماشین به اصطلاح جدید این نیمه اتومات رو میگذارید. سهند S که مانیتور هم نداره. حالا ۴ روز دیگه میاد میگه ما همینی که تولید میکنیم ضرر میدیم! داستان حذف عایق اگزوز ساینا رو یادمون نرفته

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. علی جردن

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      اصلا این خودرو تباید تو نسخه دنده دستی عرضه میشد همش باید اتوماتیک بودن… تو چه سالی داریم زندگی میکنیم حواستون هست ؟؟؟؟؟

      موافقم 17
      مخالفم 6
      1. Saeed Farshchian

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (88 ديدگاه)

        اصلا با نظرت موافق نیستم
        دنده دستی کارایی بالاتر و دردسر کمتر داره
        حتی اگه فراری هم داشته باشم میزارم رو حالت دستی و‌لذتشو میبرم

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. heshmat021

          ۹ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (428 ديدگاه)

          کدوم لذت، ۳ ساعت ترافیک در روز مگه لذت داره
          اونم با موتور پراید که زور میزنه

          موافقم 7
          مخالفم 1
  8. Mohammad hasan

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (159 ديدگاه)

    به چند تا مقاله قبل مراجعه کنید…ماشینایی که نامبرده شد
    غیر دو تا اول همشون بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشتن
    حالا این اسباب بازیای سایپا ۹۰ اسب بخار اصلا خنده داره

    موافقم 13
    مخالفم 1
  9. علی کشاورز

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان من متعجبم که چرا هنوز خودروییکه به بازار نیامده وهنوز کسی سوار نشده در مورد کم و کیف آن قضاوت میکنیم اجازه بدیم وارد بازار بشه و امتحانش را پس بده بعدا نظر بدیم یک تعدادی ثبت نام کردند اسباب دلسردی آنان نشویم

    موافقم 22
    مخالفم 11
    1. خاص

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (240 ديدگاه)

      آفرین
      یه نظرِ مفید خونده باشم، همینه

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. Souls_Master

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (143 ديدگاه)

      چون این خودرو محصول جدیدی نیست و بیش از یک دهه از امتحان پس دادنش میگذره.درمورد دلسرد شدن هم بهتر با واقعیت روبرو بشن تا اینکه درخیالات باشن.

      موافقم 14
      مخالفم 5
    3. میلاد

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با سلام.داداش اون تعداد هم واسه فروش وحدود ۲۰۰ میلیون سود به مصرف کننده دوم هستن.خودم از اولین سری ثبت نامی ایران کندرو و سایپا خداشاهده تا این لحظه اسمم واسه ی تیبا هم در نیومد ب قیمت کارخونه البته مبارکشون باشه انشاالله ثبت نامی ها

      موافقم 5
      مخالفم 0
  10. Ali

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا این موتور و بدنه تیبا از دست شما خسته شده دیگه بزارین تو را خدا همون بمونه یا بلد نیستین وارد کننین با جون مردم بازی نشه این مردم گناه شون چیه بخدا

    موافقم 8
    مخالفم 3
  11. رامین صفایی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    هرچی باشه از تمام محصولات آشغال چینی
    سرتره . به امید روزی که تمام چینی ها و
    آشغالهاشون رو با پس گردنی از ایران
    بیرون بندازیم

    موافقم 8
    مخالفم 19
    1. ( سلام داداش چطوری سابق )

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (94 ديدگاه)

      چیزی مصرف می کنید ؟

      بدترین ماشین چینی از بهترین ماشین ایرانی باز بهتره

      موافقم 22
      مخالفم 6
      1. heshmat021

        ۹ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (428 ديدگاه)

        همین طرز فکر باعث شده همچنان اینا تولید بشه
        mvm 530 که یک دهه پیش مونتاژ میشد کیفیت بالاتری از خودروسازی امروز ما داره

        ولی همچنان یک سری اعتقاد دارن چینی بده

        موافقم 4
        مخالفم 1
  12. امیر

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خدا نگذره از کسانی که باعث شدن ملت نتوانند ماشین بخرند اخه بی انصافها این چه قیمتهایی که گذاشتید چه خبر میدونید 400میلیون یعنی چی و تمام زندگی یک خانواده است با این پول در کشورهای همسایه چه خودروهایی میشود خرید

    موافقم 16
  13. میتر

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    چیزی که من میبینم یک تیبا هست که تیونینگ شده .

    موافقم 12
    مخالفم 2
  14. محسن

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام درموقع تحویل خودرو میتوانیم به جای سهند s سهند G را که دارای اپشن بهتری هستد تحویل بگیریم وما بالتفاوتش را پرداخت کنیم متشکرم

    موافقم 2
    مخالفم 6
  15. علی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. آیا اتوماتیک هم دارد

    موافقم 3
    مخالفم 3
  16. علی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همین آشغال ها را من مدتیه میخواهم ثبت نام کنم.سایت بسته است.صنعت خودرو تو ایران مافیای،ایرانخودرو و سایپا شبانه از در پشتی ماشین ها را ب دللال با قیمت آزاد می فروشند.تا پول هنگفتی ب جیب بزنند.خدا از سرشون نگذره. خدا رس واشون بکنه.ما چه قدر بدبختیم ب اینها التماس می کنیم.

  17. همایون

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    عجب پراید به کجاها رسید سواری تمام خودروهای شاسی پراید عین خود پراید هست از همه لحاظ منتهی فقط سایپا به پول باداورده رسید

    موافقم 7
    مخالفم 1
  18. حبیب

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب همون کوییک همیشگی خواستن ادای میتسوبیشی رو دربیارن

  19. مهدی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قبل ثبت نام با آب و تاب اعلام کردن که سانروف و مانیتور و دوربین دنده عقب و….داره الان بعد دریافت پول میگن دو تیپ sوG واقعا که مسخره است خوب یک دفعه بگن تیبا دیگه

  20. مهدی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    به هر صورت این کار طرررراحان داخلیه که همه کانا هستند البته کالیو هم کم ندارند

  21. Alim

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همون تیبا صندوقدار سگ شرف داره به این اونم تا مدل ۹۷

    موافقم 2
    مخالفم 1
  22. naruei

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ماشاالله حجب امکاناتی پدر ماشینهای خارجی شما در آوردید مراقب باشید خودروها خارجی از این امکانات شما گذاشتید برای خودروسهند ،،s کپی نزند مخصوصن اون فرمانD کار خوبی کردید اون کونتورهای کلیدهای صدا. را از روفرمان بداشتید

  23. علی

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    خودرو ساز های ایرانی مثل لاکپشتی هستند که نای راه رفتن ندارند یه پلتفرم رو چهل ساله داند تولید میکنند دولت هم ماشالهه تصمیماتش در راستای حمایت از اینهاست با این وضع تا اخر عمرمون وضع همینه پلتفرم پراید برا سایپا و پژو405 برا ایران خودرو

  24. م

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی شاسی تیبا ساینا اطلس کوییک پراید همگی ترک میخوره یعنی همشون پراید هستن و فقط روکششون عوض شده

  25. بابک

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    ستم اینجاست که یک مانیتور ۷ اینچ خارج از قاب ، آپشن محسوب می شود….دکمه تنظیم ضبط روی فرمان ، آپشن محسوب می شود….
    نمی دانم پارس خودرو خجالت نمی کشه که همچین مواردی را حذف می کند و می گوید آپشن…
    یک مانیتور و دکمه کنترل روی فرمان ، برای سایپا مگه بیشتر از ۲ میلیون خرج بر می دارد که آپشن کرده…پولش را بگیرید و همه این به اصطلاح آپشن ها را بگذارید روی ماشین …بگذارید اون آدمی که به هزار بدبخت، پول جور می کند و ماشین ایرانی می خرد ، حداقل یک دلخوشی ظاهری داشته باشد…
    تمام این آپشن ها وقتی تولید انبوه بشود و تسط خودرو ساز در خط مونتاژ نصب گردد ، هزینه حداکثر ۱/۳ هزینه ای می شود که خارج کارخانه یا در نمایندگی نصب شود…اینقدر بی انصاف نباشید…

  26. محمد

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و ادب . احسنت دقیقا وارد بازار مصرف بشه تا ببینیم چی در میاد بعدم غیر از این مگه چیزی هست که استفاده کنیم

  27. فرشاد

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این دریچه های کولر دایره شکل واقعا بی ریختن . چه تو سهند چه تو مرسدس بنز .

    موافقم 3
    مخالفم 2
  28. سهیل گل آزاد

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    نسل اولیه پلتفرم x200 که برای اولین بار تو آذر ۸۷ با نام مینیاتور و بعد ها با تغییر نام به تیبا توسط سایپا رونمایی شد کلا میخ نامتقارن و ناموزون بودن رو بر پیکره نسلهای بعدشم کوبید بعد ۱۶ سال از رونمایی اون تو سهندم اون طراحی ناموزون رو همچنان داریم میبینیم از این قضیه بگذریم با این تفاوت که اون موقع مدیر بازاریابی و فروش سایپا به احمدی نژاد رئیس جمهور وقت اونزمان قول قیمت گذاری زیر ۱۰ میلیون تومن اون ماشین رو داد ولی الان سهند ۵۰۰ میلیون

  29. amirboss

    ۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    تنها چیزی که برای خودروسازهای ایرانی مهم نیست شعور خریدارانشونه.

  30. مرتضی مقدم

    ۱۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (178 ديدگاه)

    تغییرات واقعا ارزنده و مثبت بوده.از لحاظ ظاهری قابل مقایسه با تیبا و ساینا نیست.چه از لحاظ ظاهری چ داخلی.ولی چیزی که آزار دهندست کیفیت رانندگی و پایداری ماشین هست که واقعا واقعا واقعا نا امید کنندست.هر کی قبلا سوار صعیف ترین ماشین ایرانخودرو حتی هم شده باشه و پشت فرمون اینا بشینه قطعا متاسف میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا