پارسخودرو رسما عکسهایی از نمای داخلی و بیرونی کادیلا منتشر کرده است. اطلاعات جدید از امکانات و تجهیزات این خودرو وجود دارد.
حدود سه سال پیش، اولین تصاویر گرافیکی از پروژه جدید سایپا به نام P90 منتشر شد. این محصول، حالا به نام کادیلا و نسخهی ایرانیزه از تندر ۹۰ شناخته میشود؛ درحالیکه حق استفاده قانونی از پلتفرم داچیا لوگان را دارد.
پارسخودرو امیدوار است کادیلا در نیمهی دوم سال ۱۴۰۲ عرضه شود. برای این مدل، پیشرانه ME16 استفاده خواهد شد که عملا، قویتر از موتور تندر ۹۰ است. پیشرانه ۱/۶ لیتر ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ برای کادیلا، ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. استاندارد آلایندگی این خودرو، یورو ۵ است و سیستم زمانبندی متغییر سوپاپها (VVT-i) دارد.
اولین سری کادیلا، مجهز به گیربکس دستی ۵ سرعته مدل 5F18 طرح آیسین ژاپن (مشابه شاهین) خواهد بود. مدلهای دنده اتوماتیک، گیربکس ۶ سرعته ساخت DAE خواهند داست. باتوجه به اینکه چانگان چین، مالکیت کارخانههای گیربکس سازی DAE را در اختیار دارد؛ میتوان اطمینان داشت که جعبهدندههای طرح آیسین موجود در ایران نیز، وارد شده از چین یا تولید ایران تحت لیسانس شرکت چینی باشند.
کادیلا در تمام مدلها دارای مانیتور لمسی تهویه اتوماتیک، حسگر و نشاندهنده باد تایرها، سیستم حفظ خودرو در شیب (auto hold)، پایداری الکتریکی (ESP)، روشنایی روز (Day light)، تریم داخلی چرم مصنوعی، کامپیوتر سفر، شیشهها و آینههای برقی، ترمزهای دیسکی جلو و کاسهای عقب، رینگهای آلومینیوم، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی و دوکیسه هوا خواهد بود.
تنها تصویر منتشر شده از کابین، نشان تجاری جدید روی فرمان را نشان میدهد که احتمالا مختص پارس خودرو و متفاوت از طرح سایپا است. پنل پشت فرمان نیز، ظاهری شبیه به نمونههای دیده شده در مدلهای قدیمی بیامو دارد. دیگر اجزای داشبورد، تفاوت چندانی با کابین رنو ساندرو نشان نمیدهند.
در نمای اصلی، چراغهای بزرگ و تهاجمی، مجهز به روشنایی روز، با حالتی مدرنتر نسبت به تندر ۹۰ وجود دارند. طرح ۶ ضلعی برای جلوپنجره نیز، هماهنگ با دیگر اجزا دیده میشود اما عبارت بزرگ و ناخوشایند “پارس خودرو” که با اندازهای بزرگ و به زبان فارسی در فضای بین چراغهای جلو نصب شده است؛ آزاردهنده به نظر میرسد.
در نمای عقب نیز، تاکید بر نصب چراغهای بزرگ برای خودرویی با ابعاد کوچک، نکتهی منفی پارس خودرو کادیلا محسوب میشود. در محل بین چراغها روی کاپوت عقب، حجمدهی یا هیجان خاصی اعمال نشده است. همچنین بخش بزرگی از سپر پشت خودرو با پلاستیک سیاه رنگ ارزانقیمت ارائه میشود.
AMANTE
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲تندر 90 توی سرعت بالا پایداری کمی داره ولی از نظر ایمنی خوب و فنی جزو سگ جون ترین ماشین های موجود در ایران بود.
حالا خودروساز های ایرانی مثل همیشه با حذف خصوصیات خوب اش با خیال اینکه بهتر اش کردن وارد شدن.
Python
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲اتاقش از تندر نود جدید تره همینطور کابینش ولی مناسب زمان حال نیست از قبل از سال۹۵عکس های گرافیکی این خودرو بیرون اومده
این یه فیس لیفت خوب بود برای ۱۰سال قبل نه الان
اما به هرحال سایپا تا حدودی از نظر طراحی پیشرفت کرده حتی نشریه های فرانسوی گفتند که این طراحی مناسب یه خودروی اسپرته تا سدان خانوادگی
یه راناپلاس هم قیمت کمتری داره هم ارزش بیشتری
Royal Driver
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲از چی داری دفاع میکنی python?
Python
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲راناپلاس
این کادیلا هم خوب نیست اما اتاقش از ال نود بهتره
NAVID۰۰۹۸
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲بَهبَه
عجب کادیلا(گی) !
من که نفر اول تو صف خریدشم !
به شما هم پیشنهاد میکنم تا گرونتر نشده بِجُنبید !
کادیلاک از امروز به بعد باید به فکر بازنشستگی باشه ، خاکبرسرش کنم !
اینقدر سایپا را دست کم گرفت تا آخر از پشت خنجر خورد 😭💩👋🏻!
فقط نمیدونم واقعاً اینا طراح تو شرکت ندارن یا از بچه کودکستانی استخدام میکنند جهت زشتتر کردن الممد خودمون !
فرشید
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲از تیبا و ساینا زشت تره
amir-mr
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲منتظره یک قیمت نجومی برای این گاری ایرانی باشید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲حدود ۶۰۰ برای دنده دستی، ۸۰۰ برای اتوماتیک و ۲۰۰ میلیون گران تر برای بازار آزاد
Tesla
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲آقای اشتری از نظر شما با ۸۰۰ تومن ، خرید یه ساندرو دنده ای منطقی تر نیست ( با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار ) ، حداقل آدم میدونه موتورش ساخت خارج و از نظر فنی و دوام میشه تا حد زیادی اطمینان کرد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ساندرو از نظر فنی خیلی خوبه و لی من فکر می کنم 800-900 میلیون اصلا نمی ارزه
قبلا هم خدمت دوستان گفتم، از نظر من راناپلاس به نسبت قیمت و کیفیت و توان فنی، ارزش خرید داره
برای بودجه حدود یک میلیارد تومن، X33 با کارکرد 30-40 هزار کیلومتر، مناسب هست
پیام
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا ۱۰ میلیون تومن هم زیادشه
سبحان
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه از عرش به فرش رسیدن
از منتاژ کادیلاک رسیدیم به کادیلا
چه نکرد این شریعت با ما
Avan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲خلایق هرچه لایق
mercedes
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲آمریکا خاکت کنن😂😂😂
علی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام
میدونم سوالم ربطی به این پست نداره ولی دوستان اگه کسی تجربه در مورد لیفان ۵۲۰ داره لطفا راهنماییم کنه آیا این ماشین ارزش خرید داره؟ توی بازار قیمتش دور و بر پراید هست البته کمی بالاتر
Python
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲یه کیا ریو یا یه دوو سی یلو تمیز پیدا کنی بهتره
hamid
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام ، من قبلا داشتمش
ماشین بدون خرجیه
یه ایراد بدی که داشت صدای موتور داخل کابین خیلی زیاد بود ( مثل اینکه موتور رو بقل کردی)
شتابی خوبی داشت
دنده ۳ و ۵ اصلا جون نداشت ولی دنده ۲ و ۴ وحشی بود
درکل رانندگی باهاش باحال بود ولی واسه خانواده مناسب نبود
مخصوصا مسافرت به جز راننده همه تو عذابن
سید رضایی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲لیفان ها ماشین های خیلی خوبین ولی مدل ۵۲۰ دیگه قطعه پیدا نمیکنی براش اگر نه مرگ ندارن.سیولو بخر پس بقول دوستمون
روح الله
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام من لیفان 520داشتم به مدت 13سال ماشین خوبیه اگه سالمشو پیدا کنی تعمیر اساسی لیفان 520دست کم 50ملیون میشه ولی لوازم آن خیلی گران است ولی به نظر من نگیری بهتر است چون آخرین مدل آن سال 91است یعنی برای 12سال پیش ماشینی است که خرجش بالاست
سالار فصل
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲شتر ، گاو ، پلنگ
Habib
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲این ماشین به تنهایی وضعیت اسفبار فناوری و زیر ساخت ماشین سازی بعد از ۷۰ سال رو در کارخانه های ایران نشون میده. آخه تو این مدت نمیشد یکی دو قدم پیشرفت کرد؟ زیاد هم نه، فقط یکی دو گام…
Reza-a
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲کاملا درسته و موضوع مهمی هم اینکه این خودروسازی رانتی دست کسانیه که حتی حاضر به کنار گذاشتن قالب هایی که نزدیک به دو دهه استفاده شده هم نیستند! در حالی که در یک بازار رقابتی خودروسازان هر چهار یا پنج سال تقریبا تمام قسمت ها از جمله کل بدنه رو جدید طراحی میکنن و در پی اون تمام قالب های هر مدل فقط در همان حدود پنج سال استفاده میشن و فقط برای تامین لوازم جانبی استفاده میشه
دقت کنین مثلا سورن پلاس هنوز داره با همون قسمت های فلزی بدنه سمند تولید میشه یعنی از سال بیشتر از دو دهه هنوز دارن اون قالب ها رو میدوشن! آخرین نمنونه هم این شاهکار “کادیلا” و این فقط در بازاری رانتی به راحتی قابل اجراست
Hamidreza
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲اینا دیگه گورخر، اسب و… هم رد کردن
حسن
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲این طراحی مخصوصا عقب موجب خنده وتفریح انسان فرشگرد دیده هست
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲از ماست که بر ماست
امین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور EC5 اگر درست و با کیفیت مونتاژ و ساخته بشه ،بمراتب از موتور K4M بهتره.لااقل که مکانیک ها اینطور میگن
Mahdi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲چون ازش نون میخورن
بدون TU5 و XU7 مکانیکا از نون خوردن میفتن عشقشون این موتوراست
Ec5 نسخه به روز تر tu5 هست قطعا می پسندن
Python
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲این موتور اگه بد بود پژو روی ۳۰۱نصبش نمیکرد
علیرضا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲دوست عزیز ال ۹۰ کمتر میره مکانیکی درست ولی اگر بره باید خود ماشینو برای خرجش بفروشی
خرج مگان میدین ال ۹۰ سوار میشین؟
حتی یه اتاق کامل ازش پیدا نمیشه
باید تیکه تیکه از اوراقی براش جمع و جور کنی
اونم از گردگیر گیربکس که پاره بشه باید یه گیربکس کامل بخری درحالی که حتی رنو۵ هم یکم روغن توی گیربکس نگه میداره که گیربکس قفل نشه
Kamy
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲مگه غیر تِر زدن کار دیگه ایی بلدن
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲حالم بد شد با دیدن این بدرد نخور
ARROW
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲فکر کنم جزو معدود کشورهایی هستیم که یه خودروی از رده خارجو با گذشت زمان فیس لیفت میکنیم ، زشت تر میکنیم ، بی کیفیت تر میکنیم و به اسم مدل بهبود یافته میفروشیم . زانتیا فیس لیفت ، اطلس ، کادیلا ، و …
مردیم از خوشی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲جلو پنجره کپی از موستانگ شلبی آمریکایی
اسم کپی از کادیلاک آمریکایی
اصل جنس ، ۲۵ سال پیش فرانسه متحد سخت امریکایی
محصول : گوردت منطقه دشمن شماره یک آمریکا
این همه تناقض را نمی توانید هضمش کنید ؟ 🧃بزنید یکم اختلال روان پیدا میکنید ولی بجاش مطالب بالا را هضم می کنید
محمدرضا
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا انقد این ماشین زشته؟؟؟
فرامرز
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲از وقتی کادیلا رونمایی شده متوجه شدم ال ۹۰ با اینکه زشت بود ولی از کادیلا خوشگل تر بود
محسن
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲انصافا الان این چیه ؟؟؟!!!
فقط خواستن مثل پراید ۱۳۲ سعی کردن یه خورده خشنتر بشه.
L90 با اینکه ظاهرش خیلی ساده بود ولی بازم از این بهتر بود.
محسن
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲جلو پنجرش رو هم از Zenvo ST1 اسکی رفتن.
Tesla
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲تقریبا همه مردم تجربه سواری با ال نود رو دارن ، از نظر کیفیت ساخت و دوام یک سر و گردن از آشغال هایی مثل پژو پاری و دنا بهتره ، ما بین سال های ۸۹ تا ۹۴ یه ال نود e1 ( جزو اولین ال نود هایی که توی ایران مونتاژ شد ) توی این ۵ سال نزدیک به ۲۲۰ هزار کیلومتر باهاش رفتیم و به جز روغن و بنزین ( و یک بار ترکیدن تایر ) هیچ خرج دیگه ای برامون نداشت ، اما از نظر طراحی ، آپشن و سواری اسپرت ، هیچ حرفی برای گفتن نداره و واقعا افتضاح بود ( یادمه سر پیچ نباید باهاش بیشتر از ۶۰ تا میرفتیم ، کلا چیزی به اسم هندلینگ نداره )
arsalan-car
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲شرکت های دیگه ماشین ها سون رو میخوان بهتر کنند خودرو سازان ایرانی میزنن بدترش میکنن
علی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲واسه ملتی که سر هم کلاه میذارن روزی هزارتا دروغ چاخانو منم منم میکنن از سرشونم زیاده بخدا
Tesla
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲دقیقا 🙌🙌 ، این ماشین رو هر جای دیگه دنیا نشون بدی و بهشون بگی قرار به عنوان مدل جدید ( brand new ) به بازار عرضه بشه ، فقط بهت میخندن و مسخره میکنن چون خود ال نود ماشین ۲۰ سال پیش اروپا هست ( یعنی برای استاندارد های اون موقع ساخته شده ) و فراموش نکنیم ال نود از همون اول یه ماشین اقتصادی و ارزون قیمت برای بازار های در حال توسعه مثل : اروپا شرقی ، خاورمیانه ، مالزی ، اندونزی ، هند و سریلانکا بود ، حالا فکر کن این ماشین ۲۰ سال از عمرش هم گذشته باشه و مهندسان کاربلد سایپا درستکاریش کرده باشن 🤦♂️
حسین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام همه ی ملت میدانند ایران خودرو و سایپا در جهان بهترین هستند الان تمام مردم اروپا و آسیا آرزو دارند سر صف باشند تا خودروهای خود را بخاطر کیفیت بالا از ایرانخودرو و سایپا خریداری کنند احسنت بر ما خودروهای ملی ما روا پیکانپژو رنو پی کی پرایدرنو کادیلاک موتور نی یو لایو بدنه ال نود گیربکس خدا میداند همه ماشینهای ما شدند قاطر جفتگیری الاغ و مادیان میشه قاطر نازاست
Reza-a
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲یک لحظه مشکلات فنی این کادیلا رو بزاریم کنار مهم ترین دلیل تغییر ندادن نمای کناری ماشین ها اینه که هزینه ها کمتر بشه و یکی از قسمت های سخت برای تغییر گلگیر عقب هست حالا این اساتید گلگیر عقب رو تغییر دادن گلگیر جلو رو هم تغییر دادن ولی دیگه دو تا ورق روی در درها رو اومدن مثلا صرفه جویی کنن و مثل قبل گذاشتن باشه نتیجه شده این که هزینه برای بدنه صرف شده ولی ظاهر تندر که نقطه ضعفش بود رو حفظ کردن! تو فیلم های ظنز هم این حد از برعکس کار کردن رو نمیشه پیدا کرد.
حیدری
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲کمی به سپر جلو دقت کنید . ورودی هوا که بیشتر در سوپر ماشینها و ماشینهای با حرارت بالا وجود دارد را ببینید ، راستی آن دو چراغ مه شکن آنجا چه کار میکند؟! خدایی طراح یا طراحانی که بدون ایده چند ایده دیگر را باهم مخلوط میکنند پیش خود چه فکر می کنند ؟! مردم را چه فرض میکنند ؟!
Nima
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲منتظر نسخه پلاس یا ار می مونم تا حداقل مثل دنا پلاس این پنل های بغل رو هم عوض کنند یکم از این بی ریختی دربیاد
سهیل
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲این ماشین ارزش خرید بیشتری نسبت به محصولات ایران خودرو دارد و به دلیل استفاده از پلتفرم تندر ۹۰ از همه نظر به جز هندلینگ بهتر از محصولات ایران خودرو هست به احتمال زیاد این ماشین از کوییک و ساینا و اطلس گرونتر و از شاهین ارزانتر هست در جواب به آقای اشتری هم میگه رانا خیلی ارزش خرید بالایی داره فقط ای کاش اسمش را عوض کنند باید بگم رانا دربین خودروهای داخلی کم آپشن ترین هست و فضای داخلی تنگه و کیفیت قطعات استفاده شده توش خیلی کمه این ماشین هنوز سیستم تهویه اش دستی هست یعنی به اندازه کوییک هم نیست حداقل سیستم تهویه اش نمایشگر داره توی بحث فنی هم پلتفرم خودروهایی مثل ال ۹۰ و شاهین خیلی بهتر از ۲۰۶ هست و برای یه ماشین سدان پلتفرم ۲۰۶ واقعا نامناسبه ولی برای یه ماشین هاچبک خوبه
میلاد
۲۳ مرداد ۱۴۰۲سلام به ادمین عزیز و همه دوستان. به نظرتون با بودجه 600تومن چه ماشین اتوماتی بهتره؟
رضا راستگو
۲۳ فروردین ۱۴۰۳از سال 90 من تندر ال 90 دارم کم مصرف و کم اصطهلاکه (کم خرج) بجز ضعف شدید پایداری در پیچ و سرعت بالا (هندلینگ میگویید) مشکل بزرگی ندارد. قیافه اش از اول مورد تنفر مردم بود بخصوص عقب ماشین. ضعف دید عقب کوچکی کابین از نظر عرضی و ناهنجاری داشبورد از نظر شیشه بالابردن خلاصه معایبش بود و قابل اعتماد بودن و ثبات توانایی قطعات هم حسن دیگرش بود قطعاتش کم پیدا میشد و گران بود. هنوز طرفدارشم و یکبار دیگر حاضرم بخرمش