پارس خودروچشم اندازسایپا

انتشار تصاویر رسمی پارس خودرو سهند + معرفی

محصول اختصاصی پارس خودرو در راه بازار

شرکت پارس خودرو در جدیدترین بروزرسانی وب‌سایت خود تصاویر و مشخصات رسمی محصول جدید خود، پارس خودرو سهند را منتشر کرد.

سهند جدیدترین محصول شرکت پارس خودرو و به عنوان سدان اختصاصی این خودروساز قدیمی با نشان این برند روانه بازار خواهد شد.

پارس خودرو سهند به عنوان نمونه لوکس و فیس لیفت سایپا ساینا بوده و قرار است در بازه قیمتی بالاتری نسبت به محصول پایه عرضه شود. سهند با هدف رقابت با رانا پلاس و پژو پارس روانه خیابان‌ها می‌شود. این خودرو در چند تیپ مختلف و با گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد. گروه خودروسازی سایپا امکانات متنوعی را برای محصول جدید خود تدارک دیده است.

پیشرفت تدریجی سایپا در طراحی خودرو

پارس خودرو سهند در نمای کناری کاملا مشابه ساینا می‌باشد. سایپا در این پروژه صرفا سعی داشته تا با بهبود طراحی جلو و عقب، یک نمای بروز و جذاب‌تر از ساینا خلق کند. مرور طراحی جلو و عقب نشان می‌دهد خطوط طراحی سایپا در حال منسجم شدن و شباهت خودروهای جدید سایپا به یکدیگر بیشتر می‌شود.

با توجه به گذشت سال‌های زیاد از حضور ساینا و کوییک در خیابان‌ها، انتظار می‌رفت سایپا محصول جدید سهند را به طور کامل جایگزین نمونه‌های قبلی کند. اما متاسفانه این ارتقای ظاهری تنها به‌بهانه گرانتر فروختن محصول کهنه قبلی است و برنامه تولید موازی همه این مدل‌ها در دستور کار قرار دارد.

در نمای داخلی الگوبرداری از محصولات رنو به خصوص رنو سیمبل نسل اول کاملا مشهود است. ارتقای ارگونومی کابین یکی از اهداف مهم پروژه سهند نسبت به ساینا عنوان شده است.

سایپا و پارس خودرو برای نخستین‌بار برنامه دارند تا در پروژه سهند امکانات جدیدی نظیر رادار نقطه کور، آینه تاشو برقی، سانروف، صندلی برقی، گرمکن صندلی، سامانه کنترل پایداری و تماس اضطراری را بر روی پلت فرم X200 پیاده سازی کنند. X200 نام پلت‌فرم اقتصادی سایپا است که تا به امروز محصولات تیبا، ساینا و کوییک بر مبنای آن توسعه پیدا کردند.

مشخصات پارس خودرو سهند

پارس خودرو سهند همانند سایپا اطلس، به سری ارتقاء یافته موتور M15 یعنی M15 GSI مجهز خواهد بود که تغییراتی در سرسیلندر داشته و سیستم هایی نظیر دریچه گاز برقی، سامانه زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها و هدرز به این موتور اضافه شده است. همچنان این موتور ۸ سوپاپه بوده و توانایی تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با اینکه مشخصات بالایی بر روی کاغذ ندارد اما با توجه به وزن خودروهای سری X200، عملکرد مناسبی را در عمل از خود نشان می‌دهد.

از امکانات رفاهی و ایمنی مشترک تمامی تیپ‌های سهند پارس خودرو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سامانه‌های کنترل پایداری، کنترل کشش و کنترل حرکت در سربالایی
  • سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک
  • ۲ کیسه هوای ایمنی
  • دی لایت (چراغ‌های روز)
  • فرمان D-CUT
  • سنسور نور
  • دستگیره‌های آسان بازشو
  • ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب
  • ترمزهای ABS، EBD و BAS
  • فرمان کمکی برقی در نسخه‌های اتوماتیک و هیدرولیک در نسخه‌های دنده‌ای
  • رینگ‌های آلومینیومی در نسخه های فول و فولادی در تیپ های پایه
  • قابلیت شارژ موبایل با USB
  • سیستم نمایش میزان باد تایرها (TPMS)
  • حالت چراغ‌های همراهی تا منزل
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • نمایشگر تعویض دنده (GSI)
  • و…

در تیپ های فول، موارد زیر به لیست آپشن‌های سهند اضافه می‌شود:

  • رادار نقطه کور
  • ۲ تیوتر سیستم صوتی
  • شیشه‌های دودی عقب
  • سنسور باران
  • صندلی برقی ۲ حالته راننده همراه با گرمکن
  • سانروف
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
  • سیستم کروز کنترل و لیمیت کنترل
  • GLOBAL CLOSING
  • آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی
  • مولتی مدیا ۷ اینچی لمسی همراه با دوربین عقب
  • و…

تفاوت تیپ‌ها در بودن یا نبودن ویژگی‌هایی چون رادار نقطه کور، ۲ تیوتر سیستم صوتی، شیشه‌های دودی عقب، سنسور باران، صندلی برقی ۲ حالته راننده همراه با گرمکن، سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم کروز کنترل و لیمیت کنترل، GLOBAL CLOSING، تریم داخلی دو رنگ، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی، مولتی مدیا ۷ اینچی لمسی همراه با دوربین عقب و تریم چرمی صندلی‌ها خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی علی وحیدی

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    یک ماشین ایرانی که واقعا زیباست

    موافقم 34
    مخالفم 235
    1. Amirreza.M

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      انصافا شاهین هم قشنگ بود تازه پلتفرمش هم تکراری نبود که مثل این از بغل کپی ماشینای دیگه باشه

      موافقم 94
      مخالفم 43
    2. مردیم از خوشی

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1457 ديدگاه)

      زیباست ؟
      الحق که خلایق هر چه لایق

      موافقم 186
      مخالفم 23
    3. Python

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      بله زیباست طراحی سایپا خوب شده
      از هزارتا پژو پارسم کم خرج تر وحتی بهتره

      اما پاشنه اشیلیش پلتفرمشه که درسته ارتقا یافته اما چیزی از قدیمی ونا ایمن بودنش کم نمیکنه

      موافقم 49
      مخالفم 145
    4. زیزیگولو

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

      موافقم 69
      مخالفم 6
    5. مزدا

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      در عالم خودروسازی به این خودرو میگن فیس لیفت ساینا یا نسل سوم تیبا!
      ولی در ایران میگن خودرو جدید!

      موافقم 63
      مخالفم 4
  2. AMANTE

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    موندم اگه سایپا این پلتفرم و موتور رو نداشت چیکار میکرد، مثلا روی پلتفرم زامیاد سدان تولید میکرد!؟

    موافقم 137
    مخالفم 4
  3. حسین

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    تا ببینم اینو چقدر می‌خوان بکنن تو پاچه ملت بدبخت

    موافقم 85
    مخالفم 4
    1. hamidreza

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (329 ديدگاه)

      من نمیفهمم چرا اینقد میگید تو پاچه ملت؟
      ملت براش صف میکشن… چرا؟چون جنم و جربزه ندارن که نخرن… به اون بلوغ و فهم نرسیدن که جلوی میل به مضخرفات رو بگیرن…
      تهش میان میگن مجبوریم، چاره بر چیست… و با پررویی تمام هم وای میسن و برای تصمیمات اشتباهشون توضیح هم میدن و دو قورت و نیمشون هم باقیه…هر کیم که صداش در میاد میگه خب تو نخر! نون زن و بچمو از کجا بیارم ؟ خرج دانشگاه و … بد تهش میان تو سایتای مختلف با چهارتا کامنت انتقادی خودشونو خالی میکنن.

      خیلی بعید این کامنت منتشر بشه…

      موافقم 63
      مخالفم 18
      1. ali

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (35 ديدگاه)

        فک میکردم فقط من اینجوری فک میکنم. آفرین هنوز آدمایی مثل تو پیدا میشن

        موافقم 25
        مخالفم 6
      2. Mad.z.Max

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        حرف حساب جواب نداره، آفرین

        موافقم 13
        مخالفم 1
      3. محسن

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        دادش گلم فرهنگ خودرو سواری در ایران از خود مردم شکل گرفته، وقتی مردم حسن یک خودرو رو فقط در تولید زیادش و فراوان بودن قطعه یدکی و راحت تعمیر شدن میدونن، یعنی ذهنشون تو این وادیه که ماشین باید خراب بشه، خوب خودرو سازم میاد با سوء استفاده از این فرهنگ سود خودشو میبره، حالا اگر من و شما همچنان واسه پژو پارس صف میکشیم و تو هر طرح فروشی، صد برابر ظرفیت ثبت نام میکنیم، مقصرش رو نباید دیگران بدونیم، فی الواقع از ماست که بر ماست

        موافقم 14
        مخالفم 1
  4. Erfan

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (536 ديدگاه)

    از کنار که همون ساینا همیشگی.
    فقط یک فیس لیفت خیلی سبک اونم با تعویض چراغ ها و تغییرات کوچک انجام داده اند که قیمت را بالا ببرند.
    فقط نمیدونم چرا داخل عکس داشبورد ماشین پارس خودرو روی مانیتور عکس سایپا اطلس هست

    موافقم 56
    مخالفم 2
    1. حاتم

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      اصلا فیس لیفت یعنی همین، معمولا طراحی چراغ و سپر تغییر میکنه، از کنار تغییر میکرد که دیگه فیس لیفت نبود، یه نسل دیگه میشد.

      موافقم 9
      مخالفم 35
      1. Avan

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (424 ديدگاه)

        خب مسئله اینه که این به عنوان یک فیس لیفت ارائه نشده بلکه به عنوان یک خودروی کاملا جدید معرفی شده!

        موافقم 32
        مخالفم 2
    2. Royal Driver

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1291 ديدگاه)

      😂 خواستمم بگم، تازشم چرا کپه سیستم iDrive 4 بی ام و هست؟ سوتی هاشونم مثل خودشونه

      موافقم 3
      مخالفم 3
  5. احمدرضا

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (749 ديدگاه)

    خر همون خره فقط …

    موافقم 56
    مخالفم 7
  6. Huracan Performante

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سایپا بنظرم بهتر شده. شاهین شروع یه پیشرفت بود. طراحی ها و اپشن هاش خوبن، فقط پلتفرمش جالب نیست خیلی. فنیش هم بنظر نمیاد جالب باشه. ولی درکل سایپا داره بهتر میشه و ای کاش با قیمت پایین عرضه بشه.

    موافقم 18
    مخالفم 37
  7. Farhad

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    نمیدونم مدیران لایق این اب و خاک با کلمه خجالت یا مفهوم خجالت کشیدن اشنایی دارند یا نه؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 54
    مخالفم 6
  8. Hamid

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    سلام. بار الها ما را از شر این کلاهبرداران نجات بده. به قول معروف، ما خودمان انتخاب کردیم، اینگونه زندگی کنیم. در ۹۹ درصد مواقع، فقط این جمله به ذهنم خطور میکنه. البته درستش اینه که پدرانمان انتخاب کردند که فرزندانشان اینگونه زندگی کنند.

    موافقم 40
    مخالفم 9
  9. R

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    کم مونده سایپا رو پلتفرم وانت گاوی هم هاچ‌بک بزنه

    موافقم 17
    مخالفم 5
  10. حاتم

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    طراحی بهتر و پخته تر شده به نظرم، خوبه

    موافقم 20
    مخالفم 17
  11. حسین

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    حداقل ۴ یا ۶ عدد کیسه هوا
    روی ماشین نصب می کردند
    و ایمنی رو جزو موارد مهم میزاشتند
    تقصیر ماست که به دنبال آپشن های اضافی هستیم
    تقویت آلیاژ بدنه و به روز رسانی امکانات ایمنی
    باید در اولویت قرار بگیرند

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. حاتم

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      تا الان چندتا A Segment دیدی ۶ تا کیسه هوا داشته باشه؟

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. حسین

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        کلاس a
        خودرو های استاندار زیادی هست
        ۴ عدد یا ۶ عدد کیسه هوا داشته باشند
        فرصت و وقت نیست تحقیق کنم
        خودتون می تونید سرچ کنید.

        باز هم میگم
        جای کار برای ایمنی
        که با جان مردم که بزرگ ترین سرمایه اشون
        هست
        زیاده

        موافقم 9
        مخالفم 1
  12. حسین

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    به فروش رفتن با مارک پارس خودرو یک تکنیک بازار یابی خوب برای فروش هست
    امیدوارم سود فروش
    در هدف منافع عمومیت مصرف بشه
    حالا به هر صورت

    موافقم 12
    مخالفم 4
  13. genius

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    دیزاین قالب بدنه جانبی سخته طراحی داره هزارتا تست و تلاش میخواد.عقب و جلو یه بونت و ترانک میخواد باقیش هم سپر و چراغه واسه همین سایپای تنبل از ریو تا کوئیک و حالا سهند و اطلس ساید پنل ماشینها رو تغییری نداده و چسبیده به جلو و عقب!!
    درد تا مغز استخون میرسه وقتی میبینی پارس خودرو جنرال موتورز ایران که ماشین کوچیکش لوگان بود دهه ۹۰ ظرف کمتر از ده سال شده مونتاژ کار تیبا فیس لیفت😪

    موافقم 18
    مخالفم 2
  14. Homayoun

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (791 ديدگاه)

    با توجه به شرایط بازار ایران و اینکه چاره دیگه نداریم اگه تیپ فولش واقعا این امکانات رو داشته باشه و همقیمت با پارس xu7پلاس باشه خرید این منطقیتره از پرشیا فقط یه اسم مونده و ظاهری که شبیه قبلیهاست وگرنه دیگه هیچی نداره

    موافقم 7
    مخالفم 7
  15. امیرمحمد

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تیوتر؟!

    موافقم 6
    مخالفم 1
  16. BMWghini

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    تو عکس داخلش ،مانیتور عکس سایپا اطلس رو نشون میده…

    موافقم 5
    مخالفم 3
  17. مهدی

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    هر زمان طراح ننه مرده فهمید باید اون خط روی در و گلگیر عقب رو حذف کنه بعد میفهمم یک اپسیلون درصد تو فهم زیبایی شناسی پیشرفت کردن

    موافقم 14
    مخالفم 3
  18. فرزاد

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    پارس خودرو سهند به عنوان نمونه لوکس و فیس لیفت سایپا ساینا بوده و قرار است در بازه قیمتی بالاتری نسبت به محصول پایه عرضه شود .
    نقطه‌ی آخر متن یعنی پایان مرز تکنولوژی و پیشرفت در صنعت خودروسازی جهان بـَلکـَم کهکشان راه شـــیـــرـــی

    موافقم 10
    مخالفم 1
  19. blackwing

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    انتظار داشتم اسمش باشه :
    Saina 2 Episode 4

    موافقم 11
    مخالفم 2
  20. RAM1500 TRX

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    خدا میدونه این مسخره بازیا کی میخواد تموم بشه🤦🤦🤦

    موافقم 6
    مخالفم 2
  21. amirboss

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (758 ديدگاه)

    درکل سایپا تو بحث طراحی از ایران خودرو بالاتره. اگه بتونه مثل شاهین پلتفرم های متنوع تری رو بکار بگیره بیشتر می‌تونه توان طراحی خودشو نشون بده. فقط کاش همین زبان طراحی رو پیش بگیره تا نسل به نسل پخته تر بشه.

    موافقم 3
    مخالفم 7
  22. بی وطن

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (132 ديدگاه)

    پیکان تبدیل به پیکان چراغ بنزی
    پراید صبا تبدیل به ۱۳۲
    تیبا تبدیل به ساینا
    تیبا ۲ تبدیل به کوییک.کوییکR,کوییک S
    206 تبدیل به 207
    سمند تبدیل به سریر،سورن،دنا،دنا پلاس
    ساینا تبدیل به اطلس،سهند
    کل خودرو سازی ما یعنی عوض کردن 2تا چراغ جلو 2 تا چراغ عقب و یه اسم جدید و چندین میلیون افزایش قیمت…
    فقط گردش به عقب بدون کوچکترین خلاقیتی…
    فقط به خاطر انحصار.رانت…
    تا ابد اندر خم یک یک کوچه ایم…
    افسوس…

    موافقم 12
    مخالفم 2
  23. خاص

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    شما محصولات اکثر خودروسازی ها رو که نگاه کنی، همین سِیر رو میبینی.

    مثلاً مورسیه لاگو ۲۰۰۲ با یه فیس‌لیفت شد مورسیه لاگو ۲۰۰۶
    بعد مورسیه لاگو ۲۰۰۶ شد مورسیه لاگو SV و رونتون
    بعد رونتون شد اونتادور
    بعد اونتادور شد اونتادور J – S – SV – SVJ – Ultimate
    بعد Ultimate شد روئلتو
    در آینده هم روئلتو جای خودش رو میده به روئلتو S – SV -SVJ

    هم از نظرِ پیشرانه، و هم از نظرِ شاسی و قالب.

    کم‌کم ارتقاءها، محصولات جدیدی رو به‌وجود آورد.

    این فقط یه مثال بود، بقیه‌ی شرکت‌ها مثل بنز و BMW و پورشه و شورلت و فورد و نیسان و … حتی کوئنیگ‌زگ و بوگاتی هم همین سِیر رو دارند.

    درسته که مثلاً کوئنیگ‌زگ Jesko Absolute قابل مقایسه با کوئنیگ‌زگ CC8S نیست
    اما همون CC8S با ارتقاءهای متعدد، رسیده به جایگاه امروز.

    دوستان میگن چرا مثلاً سهند از بغل شبیه ساینا هست.

    مثل اینه که کسی بگه چرا تمام محصولات کوئنیگ‌زگ (به‌جز جمرا و رگرا) از بغل همشون کپیِ همدیگه اند.

    یا چرا 911 نسل فعلی از بغل شبیه 911 نسل 991.2 هست.

    انتظار دارید از ریشه همه‌چی رو عوض کنند؟

    بله شکی در این نیست که خودروهای داخلی درحال حاضر ، این دوتا مشکلِ اساسی دارند:
    ۱- امنیتِ پایین نسبت به رقبای هم قیمتِ خارجی
    ۲- قیمتِ بالا نسبت به رقبای هم قیمتِ خارجی

    این دو تا مشکل رو باید هرچه زودتر از ریشه حل کنند. ولی اینکه بعضیا میگن چرا بغلِ سهند شبیه بغلِ ساینا هست، انتقادِ بی‌موردی هست.

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (222 ديدگاه)

      شما نسل به نسل ب ام و رو ببین تغییرات از ابعاد و موتوری و امکانات
      سایپا فقط چراغ و سپر

      موافقم 5
      مخالفم 4
    2. بی وطن

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (132 ديدگاه)

      برادر چی رو داری با چی مقایسه می‌کنی…
      مدت زمان روی خط تولید و عرضه رو هم در نظر بگیر…
      اگه منظورت لامبورگینی و کوئنینگ زگ هست که تکلیف معلوم سوپر کار ساختن و کلا هدفشون همینه ارتقا مدل جدید نسبت به مدل قدیم چون هدف سوپر کار بودن هست…
      ولی نه این فرعونهای وطنی با تکنولوژی ۵۰ سال پیش.
      یه مطالعه هم راجع به انواع مدلهای بنز و بی ام و بکن اصلا نه الان رو ۳۰سال پیششون رو ببین اونوقت معنی فیس لیفت رو میفهمی که فقط عوض کردن ۲تا چراغ نیست…
      وقتی موتور ساینا و کوییک و دنا و همون موتور ۲۰ سال پیشه وفقط یه پلتفرمه که جای چراغها عوض شده تا ۱۰۰ سال دیگه هم همینه که هست…

      موافقم 5
      مخالفم 3
  24. مهردادکمال

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2003 ديدگاه)

    عالی بفرستینش پیست نوربرگ‌رینگ رکوردهای تسلا و مک لارن سنا و 911و همه رو میزنه باور ندارین.. از میرسلیم بپرسین

    موافقم 5
    مخالفم 1
  25. Amir Ali Aventador

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مت واقعا دیگه نمی‌دونم اومدن تموم اسمارو گذاشتن شاهینو تارا تیبا سهند سال بعد هم آرش رو میارن😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 3
  26. خاص

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    مکلارن سنا اصلاً توی نوربرگ‌رینگ نرفته. شیرین.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. 🇮🇹🇩🇪REZA🇩🇪🇮🇹

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    انصافا از رانا پلاس و پارس خیلی طراحی بهتری داره به نظرم اونا واقعا خیلی خز شدن مخصوصا پارس که از اولش همون ریختی بود
    از نظر طراحی داخلی هم بازم از اونا بهتره
    ولی ای کاش قیمتش هم پایین باشه هر چند چشمم آب نمیخوره چون خود ساینا هم الان قشنگ گرونه 😔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا