پارس خودروچشم انداز

سدان P90 پارس خودرو “پارس نوآ” نام گرفت

پارس خودرو نام پروژه تندر ایرانی را که با کد فنی P90 شناخته می‌شد پارس نوآ (Pars Noa) گذاشت. این خودرو قرار است در نیمه نخست ۱۴۰۴ روانه بازار شود.

به گزارش پدال، پس از مدت‌ها حواشی پیرامون پروژه تولید تندر ۹۰ ایرانی و تغییر اسامی مختلف، مدیرعامل پارس خودرو در پیام نوروزی خود نام پروژه P90 و تندر ایرانی را “پارس نوآ” خطاب کرد و به نظر می‌رسد این نام نهایی شده باشد. پیش از این نیو پارس تندر، کادیلا، P90 و پارس آریا نام‌هایی بودند که سایپایی‌ها برای این خودرو انتخاب کردند ولی همه این اسامی در نهایت به دلایلی به بن‌بست خوردند.

بهمن حسین زاده مدیرعامل جدید پارس خودرو در پیام خود با اشاره به عرضه محصولات جدید روئوه E-RX5 و پارس نوآ و همچنین عرضه تیپ‌های اتوماتیک و دوگانه‌سوز سهند از ارتقای سطح کیفی و ایمنی محصولات پارس خودرو در سال آینده خبر داده است.

مشخصات فنی و ویژگی‌های “پارس نوآ” پارس خودرو

سدان پارس نوآ مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی (ME16) است و در فاز اول با گیربکس ۵ سرعته دستی عرضه خواهد شد. این موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه، توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار، قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر، گشتاور را دارد.

پارس نوآ به امکانات رفاهی و ایمنی از قبیل: ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب، دو کیسه هوای ایمنی، آنتن کوسه‌ای، مالتی مدیا ۷ اینچی لمسی همراه با دوربین عقب، سامانه کنترل پایداری (ESC)، سامانه‌های ایمنی ترمز شامل ABS، EBD و BAS، سنسور باران، دزدگیر درب های جانبی (VAS)، روشنایی خودکار به همراه قابلیت تنظیم‌ ارتفاع چراغ‌ها و روشنایی در روز، سنسور موانع عقب، آینه‌های جانبی تاشو دستی با قابلیت تنظیم برقی، شیشه‌های دودی عقب، تهویه خودکار، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، فرمان کمکی برقی با قابلیت کنترل مالتی مدیا از روی غربیلک مجهز است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۰۷ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. بهروز

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال۹۰ سوای ظاهر معمولی و ضعف اتاق و بدنبال آن هندلینگ ضعیف ، تمام شهرتش به دوام موتور و گیربکس و دوام جلوبندی و تعلیق آن است. حالا این چه نوآوری است که سه قلم نقطه قوت این خودرو حذف شود و به جای آن موتور و گیربکس tu5 روی بدنه ای نصب شود که حتی طرف داران دو آتیشه ال۹۰ اذعان دارند که نقض بزرگ این خودرو همین بدنه است. خوب ۲۰۶ اس دی که خیلی بهتر از اینه!

    موافقم 104
    مخالفم 11
    1. آرمان

      ۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (156 ديدگاه)

      اصل حرفای شما دوست عزیز،با نظر من یکی هست غیر ۲۰۶ اس دی،اونم دلیل شخصی من اتاق تنگ و کوچیک ۲۰۶ نسبت به بقیه سدان های ایرانی،البته برای مجردی یا خانواده ۲،۳ نفره عالیه ولی عقب اش خیلی تنگه و خرج بدنه و قطعات ۲۰۶ (قطعات برقی و الکترونیکی و مشکلات کامپیوتری) یکم اذیت کننده بود البته برای من
      ولی واقعا همه بخاطر موتور گیربکس رنو بود که ال ۹۰ زشت و به شدت نا ایمن میخریدن
      توی انبارهای سایپا قطعات بدنه و البته قالبهای تولیدی ال ۹۰ بی استفاده افتاده بوده،تا زمانی که قطعات تموم بشن و قالب ها بی استفاده بشن تولید میشه و یکدفعه تولیدش متوقف میشه احتمالا

  2. داوود شیخ الاسلامی

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا مسئولین که رفتن دنبال طراحی این ماشین
    البته باید گفت طراحی چراغ این خودرو !
    بقول آقا بهروز که گفته
    بهترین قسمت L90 همه میگفتن فنی ماشین بود
    دقیقا همونو ورداشتن
    وبقیه نقاط ضعفشو گذاشتن بمونه
    چنتا طراح بیارید طرحشونو اجرا کنید یه بدنه و پلت فرم جدید طراحی کنید
    مردم هم لایه منگنه مجبور هستن اینارو بخرن

    موافقم 39
    مخالفم 2
  3. Armanbimmer

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    موندم ما چرا هنوز هم داریم از همون پلتفرم قدیمی فرانسه استفاده میکنیم؟
    هم داریم اون ها رو خراب میکنیم هم خودمون رو

    موافقم 42
    مخالفم 1
  4. محمد

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همه جاشو تغییر دادید خب روی دراش هم دوتا خط یا فرو رفتگی یا دوتا برچسب میزدید که از بغل همون ال ۹۰ سابق دیده نشه !!!
    خاک بر سرتون با این طراحیتون! تا کی این موتور tu5 رو میخواین دست به دست کنین ؟

    موافقم 29
    مخالفم 1
  5. علی

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اصلا ایرانی هادر جراحی ید بالای دارن

    موافقم 12
  6. امین

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان پنج ساله هی تبلیغ میکنین..ده بار اسمش عوض شده…هر بارم خبرش پخش میکنین توضیحات تکراری پیشرانه رو مینویسین…کار سایپا و ایران خودرو وسط بازار چینی شده تبلیغ…یه اسم انتخاب میکنن ری رآ…کجا عرضه میشه کو؟ نی؟ از استاندار بگیر تا مدیر عامل خودرو سازی بخواین برین پیشش میری؟ نی!

    موافقم 11
  7. Sunmartin

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1885 ديدگاه)

    شبیه لا دای کشور دوست و برادر رو سیه کمونیست هست این بظاهر خودرو می‌تواند جایزه یک‌عمر تلاش برای نابودی هنر و صنعت خودرو را در جهان کسب نوماید ب جان طراحش

    موافقم 15
    مخالفم 3
  8. امیرعلی رضایت

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اتاق ال نود اتاق جادار و خوبیه شاسی و پلتفرمش هم از کوییک ایمن تر و محکم تره تقریباً در حد ۲۰۶ ایمنیش
    موتور و گیربکس اش با اینکه مثل خود ال نود نمیشه ولی تو ایرانی ها خوبه و جوابه
    تعلیق اش هم که از کوییک و ۲۰۶ و سورن بهتره
    فقط باگش ترمز عقب کاسه ایشه که تو خود ال نود هم خوب نیست و تو اینم بده و نامطمئن کاش سایپا حداقل ترمزش دیسکی میزد
    با تمام این اوصاف اگه با قیمت مناسب بزنن برای خانواده واقعاً خوبه

  9. Saeid Ganbarzadeh

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خواهشا دیگه آبرو النود و نبرید با این طراحی تون که هیچ رقمه به النود نمیخوره ، نه کیفیت اون موتورش نه استحکام اتاقش و شاسی هاش و جلوبندیش

  10. کوروش

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    پارس گو…ا

  11. Toyota

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خود رنو پلت فرم این ماشین را برای نسل سه تغییر داده

  12. Genius

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1351 ديدگاه)

    کادیلا بود که🤣🤣سیستمی که حتی نمیتونه اسمگذاری رو درست درمون پیش ببره این از کادیلا که شد نوآ اون از رهام که شد شاهین اونوقت انتظار دارید کار شاق مدیریت صنعت پیچیده خودروسازی رو بدرستی انجام بده؟!؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. قدرت طهماسبی

    ۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    تیپ ندارد ، تعادل ندارد ، امکانات ندارد فقط یک موتور خوب دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا