پارس خودرو نام پروژه تندر ایرانی را که با کد فنی P90 شناخته میشد پارس نوآ (Pars Noa) گذاشت. این خودرو قرار است در نیمه نخست ۱۴۰۴ روانه بازار شود.
به گزارش پدال، پس از مدتها حواشی پیرامون پروژه تولید تندر ۹۰ ایرانی و تغییر اسامی مختلف، مدیرعامل پارس خودرو در پیام نوروزی خود نام پروژه P90 و تندر ایرانی را “پارس نوآ” خطاب کرد و به نظر میرسد این نام نهایی شده باشد. پیش از این نیو پارس تندر، کادیلا، P90 و پارس آریا نامهایی بودند که سایپاییها برای این خودرو انتخاب کردند ولی همه این اسامی در نهایت به دلایلی به بنبست خوردند.
بهمن حسین زاده مدیرعامل جدید پارس خودرو در پیام خود با اشاره به عرضه محصولات جدید روئوه E-RX5 و پارس نوآ و همچنین عرضه تیپهای اتوماتیک و دوگانهسوز سهند از ارتقای سطح کیفی و ایمنی محصولات پارس خودرو در سال آینده خبر داده است.
مشخصات فنی و ویژگیهای “پارس نوآ” پارس خودرو
سدان پارس نوآ مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی (ME16) است و در فاز اول با گیربکس ۵ سرعته دستی عرضه خواهد شد. این موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه، توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار، قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر، گشتاور را دارد.
پارس نوآ به امکانات رفاهی و ایمنی از قبیل: ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب، دو کیسه هوای ایمنی، آنتن کوسهای، مالتی مدیا ۷ اینچی لمسی همراه با دوربین عقب، سامانه کنترل پایداری (ESC)، سامانههای ایمنی ترمز شامل ABS، EBD و BAS، سنسور باران، دزدگیر درب های جانبی (VAS)، روشنایی خودکار به همراه قابلیت تنظیم ارتفاع چراغها و روشنایی در روز، سنسور موانع عقب، آینههای جانبی تاشو دستی با قابلیت تنظیم برقی، شیشههای دودی عقب، تهویه خودکار، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، فرمان کمکی برقی با قابلیت کنترل مالتی مدیا از روی غربیلک مجهز است.
بهروز
۳ فروردین ۱۴۰۴ال۹۰ سوای ظاهر معمولی و ضعف اتاق و بدنبال آن هندلینگ ضعیف ، تمام شهرتش به دوام موتور و گیربکس و دوام جلوبندی و تعلیق آن است. حالا این چه نوآوری است که سه قلم نقطه قوت این خودرو حذف شود و به جای آن موتور و گیربکس tu5 روی بدنه ای نصب شود که حتی طرف داران دو آتیشه ال۹۰ اذعان دارند که نقض بزرگ این خودرو همین بدنه است. خوب ۲۰۶ اس دی که خیلی بهتر از اینه!
آرمان
۳ فروردین ۱۴۰۴اصل حرفای شما دوست عزیز،با نظر من یکی هست غیر ۲۰۶ اس دی،اونم دلیل شخصی من اتاق تنگ و کوچیک ۲۰۶ نسبت به بقیه سدان های ایرانی،البته برای مجردی یا خانواده ۲،۳ نفره عالیه ولی عقب اش خیلی تنگه و خرج بدنه و قطعات ۲۰۶ (قطعات برقی و الکترونیکی و مشکلات کامپیوتری) یکم اذیت کننده بود البته برای من
ولی واقعا همه بخاطر موتور گیربکس رنو بود که ال ۹۰ زشت و به شدت نا ایمن میخریدن
توی انبارهای سایپا قطعات بدنه و البته قالبهای تولیدی ال ۹۰ بی استفاده افتاده بوده،تا زمانی که قطعات تموم بشن و قالب ها بی استفاده بشن تولید میشه و یکدفعه تولیدش متوقف میشه احتمالا
داوود شیخ الاسلامی
۳ فروردین ۱۴۰۴واقعا مسئولین که رفتن دنبال طراحی این ماشین
البته باید گفت طراحی چراغ این خودرو !
بقول آقا بهروز که گفته
بهترین قسمت L90 همه میگفتن فنی ماشین بود
دقیقا همونو ورداشتن
وبقیه نقاط ضعفشو گذاشتن بمونه
چنتا طراح بیارید طرحشونو اجرا کنید یه بدنه و پلت فرم جدید طراحی کنید
مردم هم لایه منگنه مجبور هستن اینارو بخرن
Armanbimmer
۳ فروردین ۱۴۰۴موندم ما چرا هنوز هم داریم از همون پلتفرم قدیمی فرانسه استفاده میکنیم؟
هم داریم اون ها رو خراب میکنیم هم خودمون رو
محمد
۳ فروردین ۱۴۰۴همه جاشو تغییر دادید خب روی دراش هم دوتا خط یا فرو رفتگی یا دوتا برچسب میزدید که از بغل همون ال ۹۰ سابق دیده نشه !!!
خاک بر سرتون با این طراحیتون! تا کی این موتور tu5 رو میخواین دست به دست کنین ؟
علی
۳ فروردین ۱۴۰۴اصلا ایرانی هادر جراحی ید بالای دارن
امین
۳ فروردین ۱۴۰۴الان پنج ساله هی تبلیغ میکنین..ده بار اسمش عوض شده…هر بارم خبرش پخش میکنین توضیحات تکراری پیشرانه رو مینویسین…کار سایپا و ایران خودرو وسط بازار چینی شده تبلیغ…یه اسم انتخاب میکنن ری رآ…کجا عرضه میشه کو؟ نی؟ از استاندار بگیر تا مدیر عامل خودرو سازی بخواین برین پیشش میری؟ نی!
Sunmartin
۳ فروردین ۱۴۰۴شبیه لا دای کشور دوست و برادر رو سیه کمونیست هست این بظاهر خودرو میتواند جایزه یکعمر تلاش برای نابودی هنر و صنعت خودرو را در جهان کسب نوماید ب جان طراحش
۴ فروردین ۱۴۰۴دمت گرم
امیرعلی رضایت
۳ فروردین ۱۴۰۴اتاق ال نود اتاق جادار و خوبیه شاسی و پلتفرمش هم از کوییک ایمن تر و محکم تره تقریباً در حد ۲۰۶ ایمنیش
موتور و گیربکس اش با اینکه مثل خود ال نود نمیشه ولی تو ایرانی ها خوبه و جوابه
تعلیق اش هم که از کوییک و ۲۰۶ و سورن بهتره
فقط باگش ترمز عقب کاسه ایشه که تو خود ال نود هم خوب نیست و تو اینم بده و نامطمئن کاش سایپا حداقل ترمزش دیسکی میزد
با تمام این اوصاف اگه با قیمت مناسب بزنن برای خانواده واقعاً خوبه
Saeid Ganbarzadeh
۳ فروردین ۱۴۰۴خواهشا دیگه آبرو النود و نبرید با این طراحی تون که هیچ رقمه به النود نمیخوره ، نه کیفیت اون موتورش نه استحکام اتاقش و شاسی هاش و جلوبندیش
کوروش
۳ فروردین ۱۴۰۴پارس گو…ا
Toyota
۳ فروردین ۱۴۰۴خود رنو پلت فرم این ماشین را برای نسل سه تغییر داده
Genius
۳ فروردین ۱۴۰۴کادیلا بود که🤣🤣سیستمی که حتی نمیتونه اسمگذاری رو درست درمون پیش ببره این از کادیلا که شد نوآ اون از رهام که شد شاهین اونوقت انتظار دارید کار شاق مدیریت صنعت پیچیده خودروسازی رو بدرستی انجام بده؟!؟
قدرت طهماسبی
۳ فروردین ۱۴۰۴تیپ ندارد ، تعادل ندارد ، امکانات ندارد فقط یک موتور خوب دارد
گاس فرینگ
۴ فروردین ۱۴۰۴سایپا یه کلمه شسته رفته ایه که میشه اسم برند بشه ولی پارس خودرو عمرا
ایران خودرو هم دقیقا همین مسئله رو داره که برند آیکو رو ابداع کردن هرچند اونقدر مجهور مونده که خودشون هم نمیدونن تلفظ آیکو درسته یا ایکو
اسم پارس خودرو نمیتونه برند بشه حتی اگه خلاصه اش کنن و بشه پارس (چون با پژو پارس اشتباه گرفته میشه)
حتی مثل کرمان موتور بخوان بکنن میشه PMC که خب زیاد بدم نیست شعار مشتریانش رو میتونن بزارن وی لاو یو پی ام سی
اگه اسم پارس خودرو بشه پارسیان خودرو یا همچین چیزی شاید بشه یه کاری کرد
و این که بره سمت اسم های عددی به سبک لکسوس ناسلامتی لکسوس سایپاست 😂😂😂
مثلا سهند بشه پارسیان S20، این بشه پارسیان S30، یه نسخه لوکس از شاهین هم بشه پارسیان S40
کراس اوور زوتی هم بشه پارسیان X30، چانگان ۳۵ بشه X40، چانگان ۵۵ هم بشه X50 البته چانگان دم شو گذاشته رو کولش ظاهرا
Genius
۴ فروردین ۱۴۰۴قبل تحریم ها و بخاک رفتنای این ده ساله واقعا لکسوس سایپایی ها بود با ارائه مگان و ماکسیما و قشقائی و مورانو عملا حریفش ایرانخودرو رو مجبور کرد بره ۴۰۷ و بعدها رنو کپچر وارد کنه تا کم نیاره یعنی تو دهه ۸۰ تا سالهای ۹۲-۹۱ واقعا اسم پارس خودرو میومد یه حس اطمینانی میکردی بخاطر شراکتش با رنو نیسان ولی نه الآن که شده خط مونتاژ شماره دو سایپا و داره کوئیکr و سهند میزنه!!!
𝓢𝓱𝓪𝓱𝓻𝓸𝓴𝓱_𝓰
۴ فروردین ۱۴۰۴نوآ حرمت داشت.چه بر سر این چپ زده ها امده(نوآ…!؟) اصن با مخ من جور درنمیاد،این همون پارس خودرویی بود که شورلت نوا مونتاژ میکرد،الان:پارس نوا👏سیگما سیگما بوی
علی حمیدی
۴ فروردین ۱۴۰۴بدنه و رخ در صنعت خودرو ایران،فقط به شاهین تعلق داره.
فقط کاش موتور خوبی هم روش میزاشتند.من هم پارس دارم هم شاهین اما از شاهین خیلی راضی ترم.
بنیامین ب
۴ فروردین ۱۴۰۴ترمز عقب کاسه ای؟؟؟؟ لابد بالای یک میلیارد پولشه. هر افتضاحی تولید میکنین میدین به خورد ملت
رامتین
۴ فروردین ۱۴۰۴این چیه دیگه. جرا یک نوآوری ندارن این فولیشها….
Sina
۵ فروردین ۱۴۰۴چقدر امنیت داره 😂😂😂
۲ تا کیسه هوا
ترمز کاسه ایی😂😂😂
سایپا بدرد نمیخوره همین ال نود های خودمون بهتر از این ذغالی بود
جلوش که واسه لیفان هست
چرخ های تیگو رو داره
😂😂