پارس خودروتجربه و آزمایشرنوهفته نامه

آزمایش رانندگی و بررسی عملکرد رنو ساندرو

رنو ساندرو، هاچ‌بک ساده‌ای که سالهاست توسط سایپا وارد کشور شده و در دو گونه دستی و خودکار عرضه شده تبدیل به خودرویی خوش‌نام، پرفروش و موفق شده است. با این حال اکنون این خودرو در بازار دست دوم قیمت نسبتاً بالایی دارد. بیایید ببینیم که ساندرو ارزش پرداخت رقم‌های میلیاردی را دارد؟

رنو ساندرو
طراحی رنو ساندرو
در اولین برخورد (و احتمالاً در تمامی برخوردهای آینده!) به این نتیجه می‌رسید که ساندرو هیچ چیز خاصی برای جلب توجهتان ندارد. در قسمت جلو، چراغ‌های بزرگ به همراه سپر کاملاً ساده و جلوپنجره مشکی‌رنگ که نشان زیبای رنو در مرکز آن نقش بسته، نمایی کاملاً معمولی را رقم زده‌اند. همین توصیف در مورد رخ جانبی نیز صدق می‌کند. لاستیک‌ها کمی کوچکتر از حد انتظار می‌نمایند (که شاید شما را به یاد شاهکارهای چینی موجود در کشور بیندازد). درب‌ها حجم خاصی نداشته و هماهنگی معقولی با پنجره‌های نسبتاً بزرگ دارند. شاید اگر برآمدگی پله‌مانند بالای رکاب جانبی (پایین‌ترین نقطه درب‌ها) نبود، یکنواختی در این ناحیه چشم را اذیت می‌کرد.

به عقب که می‌رسید، بیش از هر چیز دو چراغ ایستاده می‌بینید که قسمت اعظمشان به رنگ قرمز بوده و همانند چراغ‌های جلو، گرافیک ساده‌ای دارند. شیشه عقب با حاشیه سیاه‌رنگ و برف‌پاک‌کن بزرگ خود، نه‌تنها در بهبود نمای این قسمت نقش مثبت داشته، بلکه دید بسیار خوبی را مخصوصاً هنگام رانندگی فراهم می‌کند. نشان رنو و نوشته‌های Renault، Sandero و ۱.۶ AT در سه ناحیه درب صندوق بار به چشم می‌خورند. زیر این قسمت، سپر بسیار ساده‌ای تعبیه شده که شاید تنها نکته قابل بیان آن، وجود یک چراغ خطر شب‌نمای قرمزرنگ در پایین‌ترین نقطه سمت چپ باشد.

 

در مجموع، نمای بیرونی ساندرو بسیار معمولی، به دور از هرگونه جذابیت و محافظه‌کارانه طراحی شده و نسبت به مدل‌های موجود در بازار (بین‌المللی) بسیار ضعیف‌تر است.

اتاق ساندرو
با باز شدن درب‌ها، حتی قبل از این که سوار شوید، بوی تندر ۹۰ به مشام می‌رسد؛ البته با نگاهی به ردیف عقب حستان کمی تغییر خواهد کرد. همه‌چیز با پلاستیک پوشیده شده و هیچ متریال باکیفیتی به چشم نمی‌خورد. تنها موردی که کمی تفاوت و تنوع با خود آورده، تغییر رنگ پلاستیک به‌کاررفته در قسمت‌های از کنسول جلو و پنل درب‌هاست که شباهت ناچیزی به کروم دارد. آرایش کلی مجموعه پیشِ روی راننده شباهت زیادی به تندر ۹۰ داشته و کاملاً تکراری است. اگر کیفیت مونتاژ خوب و یکپارچگی مناسب اجزا نبود، نمی‌دانم دقیقاً چه حسی به این فضا داشتم!

رنو ساندرو
فرمان خوش‌دست بوده و علاوه بر اهرم‌های معمول در دو طرف، مجموعه‌ای کوچک در سمت راستِ خود پنهان کرده که می‌توانید از طریق آن عملکردهای اولیه سامانه صوتی را کنترل کنید؛ البته به نظر می‌رسد محل قرارگیری‌اش طوری است که استفاده حین رانندگی آن هم بدون پرت شدن حواس، بعید خواهد بود. نشان‌دهنده‌های پشت فرمان ساده و معمولی‌اند و تنها اطلاعات اولیه را نشان می‌دهند. دو دایره بزرگِ دورسنج و سرعت‌سنج و نمایشگر رنگی و هشدارهای فنی، تمام چیزی است که در این بخش مشاهده می‌کنید. اعداد و ارقام به راحتی خوانده می‌شوند، اما شدت نور صفحه بسیار کم است و در روز روشن برای مشاهده اطلاعات چراغ‌ها و کمربندها که داخل دوایر بزرگ جای گرفته‌اند، مشکل ایجاد می‌کند؛ به‌طوری‌که شخصاً در همان روز روشن نتوانستم وضعیت چراغ‌ها از این مجموعه را دریافت کنم!

پنل درب‌ها بسیار ابتدایی بوده و هیچ کار خاصی روی آن صورت نگرفته است. نکته جالب، مشاهده جای دکمه بالا و پایین بردن پنجره روی درب است که انگار بعد از انتقال آن به کنسول جلو همین‌طور رهایش کرده و جایش را با یک قطعه پلاستیک پر کرده‌اند. کنسول میانی دو خروجی سامانه تهویه، پخش، دکمه‌های مربوط به پنجره‌ها، فلاشر و کنترل‌کننده‌های سامانه تهویه را در خود دارد. پایین این قسمت، کنسول مرکزی خاصی که بین صندلی‌ها قرار گرفته باشد ندارید. دسته‌دنده و پایه آن به همراه تنظیم‌کننده آینه‌های جانبی، دکمه مخصوص سطوح لغزنده (!)، دو جا لیوانی و دکمه قفل کردن پنجره‌ها تمام ادواتی هستند که به‌صورت پراکنده و منفرد (!) در این ناحیه پخش شده‌اند. به‌شخصه جدای از سایر مسائل، عدم بهره‌گیری از هرگونه ذوق و عناصر زیبایی‌شناسی در طراحی این قسمت را جزء بدترین ویژگی‌های ساندرو می‌دانم! ناسلامتی مردمان کم‌بضاعت هم انسان‌اند، آیا تنها به خاطر بهای پرداختی کمتر لیاقتشان آن‌قدر کم است؟!

پس از دقایقی که مشغول بررسی اتاق بودیم، صندلی‌ها را بسیار معمولی و راحتی‌شان را کمتر از پرایدهای ۱۳۱ تولید سایپا یافتم. پوشش پارچه‌ای، نرم بوده و به‌اندازه سهم خود راحتی مناسبی دارد، اما خودِ صندلی اصلاً بدنتان را دربر نمی‌گیرد و فقط چسبندگی خوبی که بدان دارید باعث رضایتتان می‌شود. سقف نیز با پارچه پوشیده شده و تنها یک مجموعه چراغ و دو آفتاب‌گیر در جلو دارد. ردیف عقب، برخلاف انتظاری که از فرم هاچ‌بک خودرو دارید، جادار بوده و فضای سر و پای قابل قبولی برای افراد با قد حداکثر ۱۸۰ سانتی‌متر فراهم می‌کند. دو نکته در این قسمت جالب توجه است: یکی تعبیه دکمه‌های باز و بسته کردن پنجره‌ها بین دو صندلی جلو که برای دسترسی باید کاملاً به جلو خم شوید؛ دیگری وسعت طاقچه عقب که حتی پس از نصب دو بلندگو بازهم فضای زیادی برای قرار دادن سایر اشیاء دارد.

رنو ساندرو
رانندگی و سواری رنو ساندرو
پس از بستن کمربند و تنظیم ارتفاع صندلی، سوییچ کاملاً ساده و بی‌نشان ساندرو را در جایش قرار داده و می‌خواهم استارت بزنم که گیر کردن‌های پیاپی و عدم باز شدن سریع فرمان آزارم می‌دهد. بالاخره موفق می‌شوم و پیشرانه با صدای زیادی که کاملاً مشابه خودروهای (مثلاً) وطنی است بکار می‌افتد.

رنو ساندرو
طی همین چند ثانیه، دید بسیار خوب به اطراف از تمامی جهات و روشنی اتاق توجهم را جلب می‌کند. در بدو شروع به حرکت، سفتی فرمان مرا به یاد پیکان می‌اندازد که چرخاندن فرمانش به‌خودی‌خود فعالیت بدنی محسوب می‌شد. علی‌رغم این‌که همکارم معتقد است فرقی با تندر ۹۰ ندارد، اما بنده به یاد دارم که حتی در سفر طولانی‌مدت جاده‌ای با تندر ۹۰ هرگز چنین مصافی با فرمان نداشتم! پدال‌ها نیز کم از فرمان ندارند. نه‌تنها فشار زیادی می‌طلبند بلکه اصلاً اطلاعات مناسبی از وضعیت خودرو و پیشرانه به دست نمی‌دهند. در مورد پدال گاز وضعیت بدتر است؛ انگار از پیش حفظ کرده‌اید که برای حرکت باید فُلان پدال را بفشارید و همین کار را می‌کنید، نه این‌که عملکرد آن به شما نشان دهد که این، پدال گاز است.

رنو ساندرو
صدای خروجی از پیشرانه در همه حال بسیار زیاد بوده و باز هم همانند خودروهای وطنی در درازمدت قطعاً خسته‌کننده ظاهر می‌شود. حتی به جرأت می‌توانم بگویم بنابر تجارب شخصی، صدای ورودی به اتاق ساندرو از پارس مدل ۹۴ هم بیشتر است. جعبه‌دنده تعویض‌ها را تقریباً بی‌سروصدا انجام می‌دهد اما گنگی عملکردش آزاردهنده می‌نماید. در حالت عادی، با فشردن پدال گاز دو اتفاق می‌افتد: اگر پدال را تا انتها پایین ببرید دور پیشرانه تا حداکثر ممکن بالا می‌رود و دنده در آخرین دور سبک می‌شود، اما اگر تا حدود ۷۰-۸۰ درصد پایین ببرید، تعویض بسیار معمولی و منطقی انجام می‌شود. در هیچ‌یک از حالات، کم شدن دنده سریع نیست و با تعلل محسوسی صورت می‌گیرد.

رنو ساندرو
هنگام شتاب‌گیری‌ها اولین چیزی که بیشتر شد سروصدای خودرو بود! دورگیری پیشرانه و افزایش سرعت آن‌قدر آرامش و طمأنینه دارد که ناخودآگاه شیرفهم می‌شوید هدف از تولید ساندرو، عملکردهای خوب فنی و امثالُهم نبوده است. در چند تلاشی که برای ثبت شتاب اولیه حدودی داشتیم، به‌واسطه نبود فضای باز کافی، نتوانستیم به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسیم. اما در عوض، با ترمز گرفتن در سرعت‌های ۸۰ یا ۹۰ کیلومتر بر ساعت، سامانه ABS با نیروی قابل قبولی (و البته صدای بسیار واضحی) وارد مدار می‌شد و ساندرو را مجبور به توقف می‌کرد. در کل افزایش ناگهانی سرعت در وضعیت خودکار امری دست‌نیافتنی است اما کاهش ناگهانی آن، شدنی‌تر می‌نماید.

رنو ساندرو
در همین اثنا، عملکرد سامانه تهویه در کمترین قدرت و خنک‌ترین وضعیت، به حدی بود که در گرمای ظهر و بعدازظهر تهران، اتاق نه گرم بود و نه سرد؛ دما دقیقاً در نقطه مرزی بین این دو قرار داشت. با قرار دادن سوییچ در نقطه دوم و افزایش شدت، هوا کمی به سمت خنک بودن رفت. پس از چند ساعت و نزدیک شدن به انتهای آزمایش، دمای اتاق مناسب و خنک بود، اما به حد انتظار نمی‌رسید.

اگر بخواهیم به سامانه تعلیق ساندرو نمره بدهیم (از ۲۰)، بیشتر از ۱۴ نصیبش نمی‌شود. عملکرد آن متوسط بوده و می‌تواند در رانندگی معمول روزمره نسبتاً راضی‌تان کند. در ناهمواری‌های سطحی چیز خاصی حس نمی‌کنید، اما با ممتد شدن دست‌اندازها یا پیچ‌درپیچ شدن مسیر حرکت کمی آزاردهنده ظاهر می‌شود. تصمیم گرفتیم به یکی از پارک‌های جنگلی تهران رفته و در جاده‌های باریک و گردنه‌ای آن چالشی جدید برای هاچ‌بک رنو بسازیم.

در همین حین به ۳ نکته بسیار خوب برخوردیم: اولین مورد بازخورد جالب جعبه‌دنده به تخت‌گاز کردن بود. ابتدای مسیر ورودی پارک که شیب صعودی داشت، شروع به حرکت کرده و پدال را تا انتها پایین بردم. دور پیشرانه تا ۵۶۰۰ دور بالا رفت و درنهایت تعویض انجام شد. به‌شخصه چنین عملکردی را (که در بیشتر نمونه‌های خودکار وجود دارد) بسیار می‌پسندم و معتقدم برای مسیرهای این‌چنین، فوق‌العاده کاربردی است. دومین نکته، دید همه‌جانبه بسیار خوب و تسلط به اطراف که موجب کنترل بهتر خودرو و افزایش اعتمادبه‌نفس راننده می‌شد. مورد آخر هم واکنش بهتر و سریع‌تر جعبه‌دنده در حالت دستی نسبت به فرمان‌های تعویض سبک و سنگینِ پی‌درپی بود که حقیقتاً فراتر از حد انتظار ظاهر شد و کمی با آدرنالین خونمان بازی کرد!

تعادل عمودی اتاق در پیچ‌ها، با توجه به رانندگی مانوری و پرفشار، کمی آزاردهنده بود اما نسبت به کلاس خودرو قابل‌هضم به نظر می‌رسید. رفتار جعبه‌دنده و نحوه پاسخ‌دهی به پدال گاز مناسب بود اما شتاب‌گیری و چابکی مورد نیاز حس نمی‌شد. برعکس، در سرپایینی ترمزها راضی‌مان کردند و نمره قبولی گرفتند. اگر سفتی و گنگی فرمان و پدال‌ها نبود، مطمئناً تجربه سواری بسیار بهتری حاصل می‌شد. به‌راستی‌که دریافت اطلاعات خوب و کافی از سطح مسیر حرکت به‌وسیله فرمان، نکته‌ای حیاتی است! البته در کنار همه این‌ها، فریادهای مهیب پیشرانه نیز حس بسیار بدی القا می‌کرد. ساندرو با مهیبی بلند پیچ‌ها را پشت سر می‌گذاشت، دقیقاً مثل کسی که پیوسته فریاد می‌زند “تمامش کنید!”. علی‌رغم این‌که درمجموع حس متوسطی به عملکرد ساندرو در فشار زیاد و مسیر پیچ‌درپیچ داشتیم، اما همین حس که خودرو پس از خروج از پارک، انگار از مصیبت خلاص شده و نفس راحتی می‌کشید باعث می‌شد تا دیگر هرگز هوس همچون کاری به سرمان نزند. باور بفرمایید چنین نکاتی که گفتنشان شاید کمی عجیب به نظر برسد، در حسی که شما نسبت به خودرو پیدا می‌کنید واقعاً مؤثرند.

با ورود دوباره به بزرگراه و قبل از پیوستن به مسیری پرترافیک، توانستم با استفاده از حالت دستی کمی گردوخاک کنم. علی‌رغم تأخیر جعبه‌دنده در پاسخ‌دهی، چالاکی در رگ‌های ساندرو جریان یافت و پتانسیل بیشتری برای مانور از خود نشان می‌داد. دنده‌ها را در دورهای بالاتر تعویض می‌کردم و برای اولین بار آن حس دل‌چسب رانندگی را کمی چشیدم. حقیقتاً رانندگی با ساندرو در حالت دستی حس بهتر، لذت‌بخش‌تر و پویاتری داشت که البته شاید بر اساس معیارهای گوناگون افراد، این جمله در نظر همه مثبت تلقی نشود؛ چراکه بسیاری از مردم تنها آرامش می‌خواهند و دوری از هرگونه هیجان. به لطف آینه‌های جانبی بسیار خوب و نیز فراخی میدان دید، رانندگی در حالت خستگی و ترافیکِ سنگین، واقعاً آسان بود. ساندرو هر چیزی هم اگر کم داشت، از این نظر واقعاً توجهم را جلب کرد. با این‌همه، سروصدای زیاد کابین بیش از پیش اذیتمان می‌کرد و ترجیح می‌دادیم هرچه زودتر از شر آن خلاص شویم! شخصاً، زیبا نبودن و کیفیت پایین اتاق از طرفی و مجموعه پدال و فرمان نامناسب از طرف دیگر باعث می‌شد پس از گذراندن چند ساعت با ساندرو، از رسیدن به پایان کار، زیاد ناراضی نباشم و البته کمی هم احساس راحتی کنم. درست است که هدف از ساختن آن، تولد یک هاچ‌بک معمولی روزمره بوده، اما خب در روزمره هم باید حداقل کمی زیبایی و چابکی فنی چشم و دلتان را نوازش کند تا از خودرویی که درون آن نشسته‌اید زده نشوید! شاید اگر روی زیبایی بصری و توانایی‌های حرکتی آن نیز کار می‌کردند، نقاط قوتَش، ازجمله همین موردی که چند خط قبل بدان اشاره شد، بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفتند.

کلام پایانی
رنو ساندرو، یک هاچ‌بک بسیار معمولی برای استفاده‌های اولیه روزمره است. اگر فقط در همین حد می‌خواهید، گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. هیچ عملکرد فنی خاصی در آن به چشم نمی‌خورد. شتاب‌گیری ناامیدکننده، ترمزهای مطلوب، ظاهر و اتاق کسالت‌آور، عدم هرگونه زیبایی بصری، تعادل و هندلینگ متوسط، سروصدای زیاد و ممتد، سواری نسبتاً نرم، جعبه‌دنده نه‌چندان دل‌چسب و در یک کلام، معمولی و عادی بودنِ بیش از حد را می‌توان به‌عنوان ویژگی‌های اصلی آن برشمرد. این دورگه فرانسوی-ایرانی در بازار خودروی کشور، با برخی چینی‌ها نظیر ام‌وی‌ام X22 و نیز پژو 207i و تندر ۹۰ ایرانیزه شده رقابت می‌کند و نسبت به قیمتش اصلاً ارزش خریدن ندارد. نمونه‌های دست‌دوم و سالم خودروهای رده بالاتر و چینی‌های نو قطعاً بدان می‌چربند و نسبت به بهای پرداختی، منطقی‌ترند. شاید در ظاهرش کمی خوی کراس‌اوور گونه ببینید، اما با التفات به وضعیت تعلیق و هندلینگ به نظر نمی‌رسد خارج از جاده زیاد دوام بیاورد. در یک جمله، ساندرو بهترین گزینه برای افرادی است که خودرویشان همچون خودکارشان است؛ از مرکب خود تنها کاربرد حمل‌ونقلی می‌خواهند و هیچ‌گونه حس (قلبی و…) خاص یا دید دقیق و نکته‌بین نسبت به آن ندارند.

در نهایت از مالک خودرو آقای فرید عطارزاده از بابت اعتماد به مجله پدال و نیز آقای حسین شاوردی جهت انجام هماهنگی‌های نهایی تشکر و قدردانی می‌کنیم. از هم‌وطنان عزیز هم دعوت می‌نماییم در صورت تمایل برای انجام آزمایش رانندگی و انتشار گزارشی از خودروی خود، با پدال تماس حاصل فرمایند.

پیش از پایان، توجه شما را به مشخصات فنی رنو ساندرو خودکار جلب می‌کنم.

طول / عرض / ارتفاع / فاصله بین دو محور (میلی‌متر): ۴۰۲۰ / ۱۷۴۶ / ۱۵۳۴ / ۲۵۸۸
وزن خالص (کیلوگرم): ۱۱۴۶
مصرف سوخت: ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
حجم مخزن سوخت: ۵۰ لیتر
ابعاد رینگ و لاستیک: ۶۵/۱۸۵ – رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی
پیشرانه: ۴ سیلندر خطی با ۱۶ سوپاپ
حجم پیشرانه: ۱۵۹۸ سی‌سی
بیشینه قدرت: ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه
سقف گشتاور: ۱۴۰ نیوتن‌متر در ۳۷۵۰ دور بر دقیقه
جعبه‌دنده: ۴ سرعته خودکار
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۱۱.۵ ثانیه (طبق اعلام شرکت سایپا!)
فرمان: دنده شانه‌ای، مجهز به تقویت‌کننده هیدرولیکی (!)
سامانه تعلیق (جلو/عقب): مستقل مک‌فِرسون با بازوی جناقی / پیچشی با مقطع H و فنر مارپیچ
ترمزها (جلو/عقب): دیسکی تهویه شونده / کاسه‌ای
قیمت در بازار ایران: حدود ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

از شما دعوت می‌کنیم بررسی ویدئویی رنو ساندروی دست دوم را ببینید. لطفاً در کانال یوتیوب ما هم عضو شده و کامنت بگذارید.

تماشا در یوتیوب:

تماشا در آپارات:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    البته من نمیگم 405 بهتر از ساندرو هست. حرفم اینه که با سوءاستفاده از کیفیت مونتاژ و برند رنو و ماهی از آب گل آلود گرفتن در بازار بی کیفیت چینی و تولید داخلی اومدن یه ماشین معمولی و اقتصادی و ارزان قیمت بدون هیچ گونه جذابیت طراحی و فنی و امکانات جانبی که تقریبا از بازار اروپا با جایگزین شدن مدل جدید خارج شده است رو با قیمت نسبتا بالا میفروشن به مشتری.

    1. فرانک

      ۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شک نکن 405 و پرشیا خیلی بهتر از این اسباب بازی هستند. اینها برای کاهش جمعیت کشور خوب هستند.

  2. فرانک

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    صد رحمت به پژو پارس البته 405 تمیز هم اگه 20 الی 22 بشه گرفت باز از این اسباب بازی بهتره.

  3. علی

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منم با نظر فرانک خانم موافقم واقعا از نزدیک دیدمش مثل اسباب بازی میمونه صد رحمت به پارس

  4. آرمان

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    پسر بد قیافه یک خانواده اصیل از پسر بوزک بهتره

  5. امین

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    نخوندم ولی میدونم آشغاله

  6. فرزاد

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه اتوماتشو دارم اصلا با نظر نویسنده در مورد صدای توی اتاق موافق نیستم
    گیربکسش خیلی عالی عمل میکنه دنده ها بدون ضربه عوض میشه تنها ایرادش یکم تاخیر تو معکوس دادنه.
    و در مورد تاخیر پدال گاز هم علت اون برقی بودنه پداله که این تاخیر تو کل ماشین هایی که پدال برقی دارن دیده میشه.
    قبل این هم پارس داشتم که واااااقعا قابل مقایسه نیستن این کجا و پارس کجاااااا

  7. بهمن ستوده

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمیدونم نویسنده این مطلب چه ماشینی سوار میشه که این ماشین رو برای افراد کم در آمد میدونه!!اگر داری با کشورهای دیگه مقایسه میکنی که قیاس مع الفارقه
    اگر نه که 50 میلیون پول کمی نیست دوست عزیز..تو کشور ما هرچی میخواد بیاد شایعه میشه با قیمت پایین و مخصوص طبقه متوسط!مثل تیوولی مثل فلوینس مثل پژو 2008 و ..
    بعد یه دفعه با همکاری دلالان و صنف نمایشگاهی ها میشه یه ماشین با قیمت لوکس
    در هر صورت به نظر من بهتره که نویسنده در نگارش متن و انتخاب کلمات کمی دقت کنه یا اگر نه نظرات فنی رو به اهل فن واگذار کنه..با سپاس..

  8. albert

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    “ناسلامتی مردمان کم‌بضاعت هم انسان‌اند، آیا تنها به خاطر بهای پرداختی کمتر لیاقتشان آن‌قدر کم است”??????????
    پنجاه میلیون تومان واقعا برای قشر کم بضاعت جامع پول کمیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

  9. ابراهیم

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ساندرو اتوماتیک دارم
    خیلی راضیم
    فقط قیمتش گرون بوده

  10. محمدی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دستی دارم ،خیلی راضیم،از206 تیپ دو خیلی سره ،توجاده وسربالایی همه داخلیا وبیشتر خارجیا روبا5سرنشین گرفتم،توشهر هندلینگش عالیه،مصرفش بیشتر از اونیه که میگن ،ترمزش خوبه،توش راحته ولی خیلی ساده س،آپشن هیچی،خودم سنسور عقب وناویگیشن گذاشتم یک ونیم.

  11. کاربر ایرانی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک نقد و بررسی غرض ورزانه که از حسن سابقه و بی طرفی سایت پدال به دور بود .

  12. علی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    جالب است که در اغلب مقایسه ها ی فنی، ساندرو و ال ۹۰ را هم پایه می دانند ولی نویسنده در انتها پیشنهاد خرید ال ۹۰ را می دهد.

  13. محمد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بنده خودم ساندرو دارم و از کیفیت اون به نسبت سایر ماشین های وطنی هم رده راضی هستم به نظرم نویسنده متن مغرضانه مطلب رو نوشته….اگر اینطور بود که ایشون می گفتند با کیفیت ترین خودروی مونتاژی کشور با ۴ ستاره نمی شد. کیفیت سواری اشک به مراتب از ۲۰۶ ایرانیزهشده و سمند و ۴۰۵ و پرشیای ۳۰ سال پیش بهتره…

  14. محمد دينار

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان ، مسئله اینجاست که رنو یک شرکت دولتی در فرانسه هست و سیاستهای فروشش خیلی پیچیده و قراردادهایش خیلی شبیه قراردادهای ترکمانچای هست ، قیمت خودرو را تا میتونه پائین تموم میکنه برای وارد کنندگان تا بتونند سهم بیشتری از بازار بگیرن ولی تلافی آن را در فروش قطعات یدکی و خدمات پس از فروش که بسیار محافظه کارانه و انحصاری عمل میکنه و اجازه نمیده کسی بهش نزدیک بشه جهت استفاده و کاسبی احتمالی ، برعکس شرکتهای ایرانی سایپا و ایران خودرو که خودشون ماشینو میفروشن ولی بازار معظم قطعه یدکی را سپردن به چینی ها و تولیدکنندگان محلی ایران با کیفیت پائین و قیمتهای گزاف ، در هر صورت قیاس باید با هم رده خودش قیاس کرد ، رنو هیچ فروشی در امریکا و کانادا ، آسیای جنوبشرقی ، اغلب کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نداره و تمام سعی خود را میکنه که در اروپا ، بخش کوچکی از امریکای جنوبی و شمال افریقا و ایران و هند و روسیه حاضر باشه که این کشورها قیمت مناسب و کیفیت نسبی مهمتره از زیبائی شناختی و رنو بواسطه دولتی بودن و حمایت و رانت دولت فرانسه ، توجهش به تحمیل فروش بیشتر با حمایت سیاسی است تا جذابیت مشتری بر اساس زیبائی بصری و تجهیزات مورد نیاز ، ما هم در کشوری هستیم که محکوم به خرید بر اساس انتخاب دولت و سردمداران و مافیای اقتصادی خودرو هستیم ، ما محکوم هستیم چون دولت ما میخواهد به زور خودروسازی داشته باشد و ملت چندین سال با خرید خودروهای بی کیفیت داخلی و برای داراتر ها در ادامه آن خرید خودرو برندهای معتبر با هزینه های گمرکی و سود بازرگانی بسیار گزاف تحمیل میشود .باشد که روزی رسد که مثل بقیه کشورهای آزاد مثل عراق و افغانستان و لبنان ، هر کس هر چه خواست تهیه و سوار شود .

  15. حسین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام’واقعا از سایت پدال بعید بود از کارشناسی که نه تنها فنی نبوده و در عین حال خیلی بی ادبانه میاد در مورد سطح بضاعت مردم صحبت میکنه نظر خواهی کنه’در حالیکه اگر شما دقت کنید تمام کسانی که ساندرو سوار میشن آدمهای موجه و قابل احترامی هستند’چرا?چون که ساندرو شرایط اقساطی و نمیدونم از این ماشینایی نیست که صد تا شرایط واسش میزارن تا اونو بخری’بهتره ایشون یاد بگیرن که چطور باید ماشین رو کارشناسی کرد و ادبم یاد بگیرن که چطور باید در مورد آدمها اظهار نظر کنند’البته قبلش باید دید اصلا در حد و اندازه ای هستند که این کار رو بکنن’که بعید میدونم’در آخر اینم بهتون بگم هیچکدام از اظهارات ایشون صحیح نیست و به نظر من بجز سادگی داخل اتاق این ماشین هیچ مشکلی نداره’

  16. بهروز

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز بنده تقریبا بیشتر خودروهای زیر ۵۰ میلیونو داشتم خدایش ال۹۰ ازهمشون بهتر و خوش سواری تر و کم آزار تر بوده

  17. farzad

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقا ماشین اینطور دوست عزیزمون نوشته نیست نسبت به ماشین های وطنی خیلی عالی هستش نسبت به پارس و۴۰۵ با موتور xu۷ اشغال که یکسره واشر سر سیلندرمیسوزنه و ۲۰۶ های ایرانیزه که سر تا پاش ایراده .موتو مگان ۱۶۰۰ و ال ۹۰ که محبوب ترین ماشین ایرانی هست روشه با شتاب قابل قبول البته برای گیربکس اتومات گیر بکس دنده که اگر از ۲۰۶ تیپ ۵ بهتر باشه بدتر نیست
    فقط در مورد ظاهر موافق هستم با نویسنده که میشه اونو با یه رینگ سایز بزرگ تر و یه شیشه دودی قابل تحمل کرد

  18. عبدالرضا میرجانی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 500 کیلومتر با استپوی اتوماتیک رانندگی کردم.خلاصه بخوام بگم فوق العادست.با 206 صندوق دار و پارس ال ایکس و دنا هم هرکدوم 500 تایی رانندگی کردم هندلینگش از پارس کمتره اما از 206 بیشتر فضای اتاق واقعا از 206 بیشتر و اصلا شبیه یه هاچبک نیست.صندلی ها از پارس بهتره نمیدونم چرا نویسنده اینجور گفته.کولر ماشین توانش خوبه.ماشین یه گیربکس واقعا هوشمند داره درسته مود اسپرت نداره اما میزان فشار شما به.پدال گاز کاملا درک میکنه و بر اساس اون دنده میده مثلا تو ترافیک که کمی پدال فشار میدی دنده تو دور 2000 تا 2500 عوض میکنه اما اگه یکم بیشتر فشار بدی دنده تو 3500 تا 4000 عوض میکنه و اگه تا ته فشار بدی تو دور بالای 5000 عوض میکنه یا اینکه تو سرپاینی شدید که ماشین بدون گاز حرکت میکنه گیربکس کاملا میفهمه سرپایینیه و با اینکه دور موتور به 3500 میرسه اما دنده سبک نمیکنه همه اینا نشون دهنده گیربکس فوق العاده این ماشینه.شتاب ماشین خوبه و کشش ماشین تو سربالای اصلا کم نیست.ترمز های اون بسیار بسیار قویه و ماشین خیلی سریع نگه میداره از همه ماشینایی که سوار شدم قوی تر بود.در آخر که سیستم روشنایی ماشین خیلی قویه و اصلا نیاز به زنون یا چیزا دیگه نداره و جاده کاملا روشن میکنه.فضای صندوق زیاده و قابل مقایسه با 206 نیست.و نکته آخر اینکه حتی کاسه لامپای عقب ساخت رومانیه که عکسش گرفتم و قابل مقایسه با کیفیت ساخت قطعات چینیه ماشینا ایرانی نیست دیگه مشخصه ای سی یو قطعات مهم موتور قطعا وارداتیه.ماشین هیچ آپشنی نداره اما میتونین با 1.5 ملیون نویگیشن و دوربینو سنسور بش اضافه کنین که فقط یک کولر اتوماتیک از ماشینا ایرانی کم میاره.دیگه تصمیم با شماست کیفیت میخواین یا نه.درست نیست یک ماشین خوبو الکی بد جلوه بدیم.منم مالک ماشین نیستم و سهام دار کارخونه نیستم الکی حرفی بزنم همه ماشینا تجربه کردم که میگم.

  19. میثم

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا نظر کارشناسی مغرضانه و شخصی و بی کیفیتی بود،خنده داره که ساندرو رو با پارس و 206 و سمند و.. مقایسه کرد،اونا همه میدونیم که کل قطعاتش چینی هست و هروز باید ببری نمایندگی،خودم پارس tu5 داشتم،هیچیش از ساندرو سرتر نیست،از نظر قیافه هم که دیگه پارس و ماشین های ایرانی از بس زیاد شدن و همه دارن دیگه خسته کننده شده،هر آبشنی هم بخوای میشه برا ساندرو گذاشت،از نظر نرمی و موتور عالیه،من دستیشو دارم،شتابش فوق العادس،ماشین فرانسویه،همون مارکش بهه صدتا از ماشینای داخل می ارزه،در خریدش شک نکنید
    یاعلی

  20. رسول

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به تمام هموطنانم.اگر میخواهید ماشین تولید داخل خریداری کنید و سر در گم هستید که چی بخرید البته با توجه به وسع مالیتون بنده بعنوان برادر کوچکتر پیشنهاد میکنم اول یه سر نمایندگی خدمات پس از فروش محصول مورد نظر برید تا دستت بیاد چه برندی خرابی بیشتر داره و بعد به ایمنی ماشین توجه کنید که از امار تصادفات جاده ای میشه فهمید کدوم ایمن تر هستش وبعد انتخاب پیشرانه جدید با بازدهی بالا باشید.دوستدار شما هموطن.

  21. سینا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بررسی خیلی مسخره بود مسخره بود تا بررسی ساندرو عالیه نسبت ب قیمتش تو انتظار ی خودرو 200میلیونی ازش نداشته باش کیفیت ساخت از 5 چهار هستش ولس 405وپرشیا دوستاره

  22. احسان

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    حداقل ساندرو خود به خود آتیش نمیگیره

  23. سام

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ساندرو ماله ۶۰ساله پیشه ۲۰۶ ماله ۲۵سال پیشه,درسته دیگه تو یک سطحه خودرویی هستن.با توجه به اینکه ۲۰۶ کشتو مرده داره اما ساندرو حال بهم زنه هم از تولید هم کیفیت هم موتوری و گیربکس هم داشبرد که پلاستیکه همه خودروها بحثی توش نیست که بگیم این بده سمند خوبه یا ال ممد.داخله همه خودروهایه زیر ۶۰میلیون بطری اب معدنی کار شده,ساندرو طراحش تو ۸۰سالگی مرد بچشم مرد الان نوش تو شرکت هواپیمایی کار میکن,این خودرو طراحی نداره ساختش ماله زمانه پژو ۵۰۱ هستش لطفا غیرتی برخورد نکنید.سایت پدال واقعیتو گفت ناراحتی نداره,الان تمام خودروهایه بروز دارن فرمان برقی میشن مثله برلیانس و و و و.البته برلیانسم خوبه تو رنجه قیمت اما همشون از کیفیته داخل گفتم بطریه اب معدنی هستن

  24. ehsan

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دنبال متور و گیربکسی برو سراغ ال 90 و ساندرو اگعه امکانات می خوای ماشینهای دیگه.هماهنگی موتور و گیربکس ساندرو حتی از خیلی از برندهای شناخته شده مث مگان بهتره الکی تو سر ساندرو نزنید برادر من

  25. hamidreza salarinia

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من شش ماهه این ماشین دارم فوق العادست نسبت به ماشینهای هم رده خودش ،کسایی که انتقاد میکنن مطمعنا سوار این ماشین نشدند در کل رودست نداره اول ساندرو بعد ال۹۰ بعدا پارس و …..

  26. محمود

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بنظرم لحن نگارش نویسنده خیلی تحقیرآمیز بود و هرکی نمیدونست فکر میکرد جرمی کلارکسون این مطلبو نوشته. برادر من شرایط کشورت مخاطبینت و…. را در نظر بگیر بعد نقد کن.

  27. علی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان ساندرو هیچ فرقی با ال ۹۰ نداره.نظر کارشناس بالا کاملا مغرضانه است.فکر کنم ایشون ب ام و سوار میشن و این ماشین رو با اون مقایسه میکنن .من اوایل آذر ۹۵ گرفتم و خیلی راضیم.مصرف تو شهری ۷/۸ و تو جاده به ۶/۸ می رسه. ماشینهای ۴۰۵ و پارس و پژو ۲۰۶ با هاش قابل مقایسه نیستند چون تجربه با این ماشینهارو داشتم.شتابش خوبه و تو سربالایی ها به راحتی این ماشینها رو جا میذاره.صندلیهاش به راحتی صندلیهای برلیانس نیست ام کمک هاش خیلی نرمه.

  28. علی ثابتی

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستهای گلم بنده تجربه چند تا ماشین رو گفتین داشتم وحتی ماشین خارجی رو داشتم اونم صفر گرفتم ولی بنا به دلایلی فروختمش وتجربه ماشینها رو خدمتتون عرض میکنم در مورد ۲۰۶ که دوستان میگن جدیداش واقعا آشغاله من تیپ ۵ داشتم ۹۶ صفر گرفتم ماشین تو ۱۰۰۰ کیلومتر اول روغن ریزی داشت پس از چند بار مراجعه بالاخره درست شد ولی حالموبهم زده بود فروختمش واقعا کیفیت ماشینهای داخل روز بروز بدتر میشه همون ۲۰۶ تو سربالایی کم میاورد چون گیربکسهاش همش آشغاله یا چینی مثلا وقتی داغ میشد تعویض دنده مشکل بود و… سمند ef7 بنزینی هم ۹۱ بود که قبل از ۲۰۶ داشتم اونم بد نبود ولی چندسال داشتم دیگه داشت به خرج میفتادفروختمش ولی ef7 ماشین پر استهلاکیه سمند ef7 مدل۸۹ بد نیست بعد از اون کیفیتش کم شده این جدیداش که واقعا آشغاله اکثرا هم گیربکسهاش مشکل داره ولی ال نود چند تا از دوستها دارن هنوز ماشین یک آخ نگفته کم استهلاک وبی درد سر اگه با قیافش کنار بیای با توجه به اینکه ساندرو جدیدتر واتاقش رو تغییر دادن وسیستم تعلیقش نسبت به ال نود بهتر شده به نظرم بهتره من هم بعد ۲۰۶ رفتم ساندرو ثبت نام کردم امیدوارم حرفهام مفیدبوده باشه …یا حق

  29. رضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ، اولا بابت به اشتراک گذاشتن تجربتون از رانندگی با خودرو ساندرو ممنونم ، استفاده کردیم . ولی دوست عزیز طوری در مورد ساندرو توضیحات میدادین انگار که سوار تراکتور شده بودین اونم در جایی بسیار نا هموار و در حین شخم زدن بودین که هر لحظه دوست داشتین کارتون تموم بشه و از این تراکتور نا راحت سریع پیاده بشین . اصلا تابلو بود که از روی غرض توضیح میدادین و مطمعنم از طرف شرکتی که یا رقابت داره یا هر چیزی این برنامه تخریب ساندرو رو تهیه کردین . در ضمن اگه این ماشین خوبی نبود اینطوری مردم استقبال نمیکردند .

  30. علی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نویسنده بابت ارائه مطالب حقیقی تشکر می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا