ظاهراً پژو-سیتروئن و دانگ فنگ برای تعدیل ۴ هزار نفر از کارکنان چینی خود به توافق رسیدهاند. این در حالی است که دو شرکت یاد شده از چهار خط تولید مشترک خود دو خط تولید را نیز حذف خواهند کرد.
۱۱
بنا به گزارش رویترز، این دو شرکت به دنبال جبران ضررهای خود هستند چراکه بزرگترین بازار خودرویی دنیا وضع خوبی ندارد. البته پژو-سیتروئن و دانگ فنگ از اشاره به جزئیات این خبر خودداری کردهاند.
یکی از سخنگویان پژو-سیتروئن گفته است:
ما در حال کار با شرکای خود برای بهبود عملکرد کلی در چین هستیم.
استراتژی جدید این دو شرکت شاید شامل خروج از شراکت با طرف چینی باشد زیرا یکی از منابع نزدیک به این خودروساز فرانسوی اعلام کرده مدیر پژو-سیتروئن گفته بود شاید این شرکت به همکاری ۲۷ سالهی خود با شریک چینی خاتمه داده و یا اینکه چین را هم ترک کند.
یکی از منابع نزدیک به هیئتمدیرهی پژو-سیتروئن گفته است:
ما فاصلهی کمی با خروج از بازار چین داریم. این موضوع واقعاً جدی است.
بازار خودروی چین برای اولین بار از دههی ۹۰ میلادی تاکنون با افت فروش مواجه بوده و انتظار میرود در سال جاری نیز افت فروش ۵ درصدی را تجربه کند. مشکلات پژو-سیتروئن در چین به چهار سال قبل بازمیگردد که با افت فروش و کاهش ۴۰۰ میلیون یورویی ارزش سهام شرکت دانگ فنگ پژو سیتروئن همراه شد.
فروش این شرکت در چین نیز سال پیش کاهش قابلتوجهی داشت و به ۲۵۱۷۰۰ دستگاه رسید. این در حالی است که فرانسویها در سال ۲۰۱۴ تعداد ۷۳۱ هزار دستگاه خودرو در این کشور فروخته بودند.
سخنگوی پژو-سیتروئن خاطرنشان ساخته است:
ما تسلیم نمیشویم. ما هنوز در حال دنبال کردن برنامههای خود برای کاهش هزینهها هستیم.
برنامهی فعلی این خودروساز بستن خط تولید ووهان ۱ و فروش تأسیسات ووهان ۲ است. همچنین نیروی کاری دانگ فنگ پژو سیتروئن تا پایان سال از ۸ هزار نفر به ۵۵۰۰ نفر میرسد و در سه سال آینده نیز به ۴ هزار نفر کاهش مییابد.
از دیگر تغییرات در نظر گرفته شده میتوان به حذف محصولات ضعیف و تمرکز روی محصولات سودده تر اشاره کرد. پژو-سیتروئن همین استراتژی را در اروپا نیز بکار گرفته است.
محمد حسین
۲۳ مرداد ۱۳۹۸در سطر اول به اشتباه نوشته شده :
… تعدیل 4 نفر ….
ارش
۲۳ مرداد ۱۳۹۸از ورشکستگی پژو و رنو و کلیه محصولات چینی خوشحال میشم تا باشه از این خبرها.
sunmartin
۲۳ مرداد ۱۳۹۸متنفرم از جنس چین نام چین … و خودروهای یکبار مصرف چینی و عده ای خودرو ندیده که کراس آورهوی کپی چینی مثل یه اس یویی واقعی میپندارند و بویی از کیفیت و رانندگی با کیفیت نچشیدن مزخرف ترین خودروهای جهان ساخت کشور چینه آهنپاره های چینی که در کشورهای توسعه نیافته مثل ایران طرفدار داره
ارشک
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ای ول خودرودیده،ای ول شاسی بلند دار،ای ول پولدار،ای ول آفرودر ، ای ول شوماخر
SS
۲۳ مرداد ۱۳۹۸رنو هیچ ربطی به پژو سیتروئن نداره که شما جمع میبندین
چینی ها هم فوق العاده کار میکنن و این مشکل ما ایرانی هاست که نه تنها خودمون هیچ کاری نمیکنیم بلکه چشم دیدن پیشرفت دیگران هم نداریم
و در نهایت هم محصولات درجه سه همون هایی که مسخره میکنیم رو با دو برابر قیمت سوار میشیم و (به خیال خودمون) برای بقیه کلاس میذاریم
به علاوه اینکه درهای بازار ایران همیشه روی پژو باز هست و هروقت از همه جا رونده بشه برمیگرده به بازار مافیایی خودش
امیر
۲۳ مرداد ۱۳۹۸و باز یادی کنیم از دوستانی ک برای خبر تعدیل نیروی شرکت های امریکایی خوشحال بودن و تحلیلش میکردن و میگفتن شرکت های امریکایی دارن از هم میپاشن?
این مشکل برای هرشرکتی ممکنه پیش بیاد ک هزاران دلیل داره
مهم اینه بتونن جلوشو بگیرن و جبرانش کنن
ali a
۲۳ مرداد ۱۳۹۸پژو سیتروئن ورشکست بشه باعثه خوشحالیه…
ali
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ایران خودرو ۵۱ درصد پژو رو بخره تا پژو دیگه نره
??????????????
ali
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ایران خودرو ۵۱ درصد پژو رو بخره تا پژو دیگه نره
??????????????
MjM
۲۳ مرداد ۱۳۹۸;کاری نداره که نیروهای تعدیل کردشونو بفرستن ایرانخودرو سایپا اینا که کلی نیروی اضافی و خرجای اضافی دارن اینم روش از تاجر جوراب بگیر تا مداح و خواننده تو این دوتا شرکتا دارن حقوق میلیونی میگیرن( از جیب مردم) اونارم بیارید!
مهرداد كمال
۲۴ مرداد ۱۳۹۸هر که با ترامپ افتد ور افتد ?????البته جنبه فان و شوخی داره