چند روزی نیست که از رکورد شکنی پژو 208T16 با رانندگی سباستین لوب در مسابقات Pikes Peak می گذرد . پژو این بار هیولای خود را به فستیوال Goodwood آورد تا برتری اش را در موتوراسپرت به رخ همگان بکشاند .
پس از رثبت رکورد ۸:۱۳.۸۷۸ در رقابت های Pikes Peak با رانندگی سباستین لوب ، این بار Gregory Guilvert راننده ی تست پژو-اسپرت به هنرمایی با هیولای فرانسوی پرداخت . رکوردی که وی بر جا گذاشت تنها ۴ ثانیه با رکوردی که Nick Heidfeld در سال ۱۹۹۹ توسط خودروی فرمول ۱ در فستیوال Goodwood ثبت کرد ، اختلاف داشت و به این ترتیب در میان خودروهای سوپراسپرت و مطرح دنیا توانست سریع تر از همه مسیر پیست فستیوال را بپیماید .
پژو 208T16 یک خودروی مسابقه ای موتور وسط است که موتور V6 مجهز به توروبی دوقلو خود را از پژو ۹۰۸ ریسر عاریه گرفته است . قلب این هیولا با قدرت ۸۷۵ اسب بخاری ، جثه ی ۸۷۵ کیلوگرمی اش را به حرکت در می آورد ، یعنی به هر کیلوگرم یک اسب بخار اختصاص داده شده است . به لطف قدرت باورنکردنی و وزن کم و همچنین انتقال قدرت به هر چهار چرخ ، شتاب صفر تا صد این هیولا تنها ۱.۸ ثانیه است و به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت ظرف ۷ ثانیه دست پیدا می کند .
مسیح
۳۱ تیر ۱۳۹۲همین کمک های ایران هست که پژو سیتروئن را به همچین جایی رسانده حالا که دو ساله ایران را تحریم کرده در آستانه ی سقوط قرار گرفته و به همین دلیل مجبور است که خودرو هایی با مصرف سوخت پایین و ظاهری جذاب تولید کند .
feri 007
۳۱ تیر ۱۳۹۲با تشکر از آقای ریاضی…
آقای ریاضی دوست عزیز میتونی لطف کنی بنویسی با توجه به زمان شتابگیری 0تا 100 خیلی کم چه مقدار نیرویG در هنگام شتابگیری به بدن راننده این ماشین وارد میشه… توی متن خبر چیزی ننوشته؟
باز هم بسیار سپاس گذارم اگه جواب منو بدین
نخود آش
۳۱ تیر ۱۳۹۲1.8 ثانیه واقعا عالیه یعنی میشه ایران هم یه روز بتونه از اینا تولید کنه ؟ همه دعا کنین وضع ایران و ایرنی خوب بشه
tomcat
۳۱ تیر ۱۳۹۲قابل توجه دوستانی که پژو رو فقط ۴۰۵( که اونم “زمان خودش” غولی بوده) میبینن…من فرم جلوی محصولات پژو رو خیلی دوس دارم ی جورایی هم سوسولیه هم خشن
امین
۳۱ تیر ۱۳۹۲اره.
مثل یه بچه بازیگوش عصبانی میمونه که داره میخنده
.
.
انشاالله که تحریم هایی ایران به خاطر سر کار اومدن دولت جدید توسط رای مردم برداشته شه (بخصوص برای خودرو های وارداتی) تا دوباره مثل قدیم همه در راحتی و در یک طبقه از قشر جامعه زندگی کنیم.
feri
۳۱ تیر ۱۳۹۲باله بزرگ عقب نشان دهنده مشکل طراحیه و ایجاد خلا پشت ماشین در سرعت بالا است
اصغر آقا
۳۱ تیر ۱۳۹۲حرف شما غلطه.مدل جدید پورشه 911 با نام gt3 دارای باله عقب بسیاری بزرگیه.آیا پورشه 911 که دارای طراحی آیرودینامیکی فوق العاده ایه هم مشکل طراحی داره؟خیر معلومه که ربطی نداره.
feri
۳۱ تیر ۱۳۹۲نه 911 نداره ولی این داره
اصغر آقا
۳۱ تیر ۱۳۹۲معلومه مطالعه نداری.این لینک از سایت خودش پورشس.مدل GT3 باله داره.
سلمان
۳۱ تیر ۱۳۹۲برا پایداری بیشتر و چسبندگی بیشتر هست ، با این ماشین سر پیچ میشه با 160 به راحتی به پیچی
پدرام
۳۱ تیر ۱۳۹۲برین این سایت قیمتها عالیه من یه gmc مشکی گرفتم
اصغر آقا
۳۱ تیر ۱۳۹۲کدوم سایت برادر؟من که چیزی نمیبینم.
پدرام
۳۱ تیر ۱۳۹۲دوست عزیز پایین گذاشتم یادم رفت سایتو بذارم!!!! پلاک ارس هست ماشینا دیشب یه gmc شاسی بلند با قیمت 180 میلیون گرفتم!!!
پدرام
۳۱ تیر ۱۳۹۲http://www.kkaras.com
masoud
۳۱ تیر ۱۳۹۲عزیز اتو نوری در ارس تکه ما کادیلاک میخواستیم بخریم ats 2013 رو 57 هزار دلار می گفت در حالی که بقیه 63 هزار دلار میگفتن
رامین
۳۱ تیر ۱۳۹۲بسیار عالی
واقعا حیرت انگیزه به ازای هر کیلوگرم 1 اسب بخار تعریف شده. شاید با طراحی و ساخت بهتر بدنه بتوان حداکثر سرعتشو افزود. چون گفته شد پیست را 4 ثانیه کمتر از اتومبیل فرمول1 زده، پس سرعتش کمتر از 380 فرمول 1 خواهد بود که شاید 330 براش محتمل باشه.
feri
۳۱ تیر ۱۳۹۲از 250 تا تند تر نمی ره تایم خوبش به خاطر شتاب و پیچ در پیچ بودن پیسته وگرنه تئوری باید 500 تا هم بره بدنش برای سرعت مناسب نیست
Kingday
۱ مرداد ۱۳۹۲پژو عاشقتم
AMIR
۲۳ تیر ۱۳۹۴فقط پژو